Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Moikkelis,
    ruuvasin juuri kiinni Givin wingrackin (XX:n), koska edellisessä (sport-touring) pyörässä pääsi käymään vahinko putkitelineiden kanssa: teline sanoi sopimuksen irti saksan-italian-ranskan motareilla siten että kotiin tultiin rahtariliinojen kannattelemana...
    -Onko kokemuksia wingrack luotettavuudesta/ epäluotettavuudesta, kun matkanopeudet nostetaan >250km/h ja painetaan saksan läpi Pohjoisesta-Etelään 1 päivän aikana. Laitan kiinni Keylessit sivuille ja Maxian (lähes tyhjänä) takalaukuksi.
    - Vinkatkaa, jos ollut ongelmia- ja miten niistä pääsit eroon, pliiis.... Vai kannattaako shipata laukut/tavarat kuriirilla Chamonix:iin...?! Kaiken kokeneet, * your opinion will be appreciated...
    MAD (mean absolute deviation)
  2. #2
    Tukeva ja hyvä, mutta äärettömän ruma heinähäkki, joka pilaa XX:n ulkonäön. Laukut kytkettynä näyttää samalta kuin muutkin eli OK!
  3. #3
    Lainaa (ano @ Helmi. 16 2008,23:05) kirjoitti
    Tukeva ja hyvä, mutta äärettömän ruma heinähäkki, joka pilaa XX:n ulkonäön. Laukut kytkettynä näyttää samalta kuin muutkin eli OK!
    Eipä taida olla olemassa pyörän ulkonäköä pilaamatonta ratkaisua laukkujen kiinnitykseen
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  4. #4
    Omaani FZR:n laitoin wingrack:n viime kesänä kiinni niin eipä tarvinnut ajella kuin 100km ihan normi rajoituksia motarilla niin rupes porsimaan irti niistä tuki raudoista(yleismallin kiinnikesarja). Roikkui aika ilkeän näköisesti kun pääsin kotiin, jotenka tulevaksi kaudeksi ajattelin vähän hitsailla ettei pääse enää luistamaan kiinnitykset.

    Laukku telineeseen kohdistuu muuten aika kovat voimat kun kolme laukkua on kiinni, tulee nimittäin melkoinen purjepinta-ala...

    Tai saattaahan se tietenkin olla asentajassakin vika...

    edit: kirotus vihreet



    Yamaha FZR 1000 EXUP

    ...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
  5. #5
    Lainaa (TeeVee @ Helmi. 16 2008,23:11) kirjoitti
    Lainaa (ano @ Helmi. 16 2008,23:05) kirjoitti
    Tukeva ja hyvä, mutta äärettömän ruma heinähäkki, joka pilaa XX:n ulkonäön. Laukut kytkettynä näyttää samalta kuin muutkin eli OK!
    Eipä taida olla olemassa pyörän ulkonäköä pilaamatonta ratkaisua laukkujen kiinnitykseen
    Ei varmaan jälkiasennuksena, mutta esimerkiksi Bmw K1200 ässän laukkutelineet on lähes huomaamattomat ja eivät siten voi pilata ulkonäköä.

    Tosin ei se mikään nätein mahdollinen pyörä ole lähtökohtaisestikaan.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  6. #6
    Jalkatapeille menevän tukiputken pultti meni poikki. Venyi kuin lakritsi ja sitten katkesi.
  7. #7
    Lainaa (Ekku @ Helmi. 17 2008,05:11) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Helmi. 16 2008,23:11) kirjoitti
    Eipä taida olla olemassa pyörän ulkonäköä pilaamatonta ratkaisua laukkujen kiinnitykseen
    Ei varmaan jälkiasennuksena, mutta esimerkiksi Bmw K1200 ässän laukkutelineet on lähes huomaamattomat ja eivät siten voi pilata ulkonäköä.

    Tosin ei se mikään nätein mahdollinen pyörä ole lähtökohtaisestikaan.
    Juu, toi jälkiasennus on varmasti tärkee taikasana tässä keskustelussa... Toki, toi puimuriesimerkki on siinämielessä hutera, että niissä harvemmin tuntus olevan mitään pilattavaa enää ulkonäössä
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  8. #8
    Ei oo Wingrackista pahaa sanottavana. Kolmessa nopeeessa mopossa ollu ja aina pysyny moitteetta kiinni. Mut en oo itte koskaan ruuvannu sitä, se on laitettu kii aina liikkeessä uuteen mopoon.

    Jos Keylessit otat mukaan ja laitat vielä Maxian taakse, voit unohtaa samantien mainitsemasi +250 kmh ajonopeudet. Niin se vaan menee. Entises XX:ssä oli takaboksi, ja kylläse että koko paska pysyi tiellä niin raja kulki jossain 250 kmh paikkeilla. Kyllä sen nopeuden pystyi kelaamaan mutta ei se meno enää kauheen turvallista ollu. Keula oli niin kevyenä että souti ja melkein huopasikin samaan aikaan...

    Kerran Italian autostradalla vedin digimittariin takalaukku kiinni ollessa 277 kmh, mut alkoi tosi rajusti vatkata ja piti ottaa alas..
  9. #9
    Rumahan se on mutta hyvin on kestäny kyydissä.

    265 kmh on tullut otettua mittarinopeutta, enempää XX ei matkalastissa kaks päällä kulkenukkaan...

    Oikeastaan muuta moitittavaa ei ole kuin se, että laukkupaketti "elää" bläkkärissä kun yhdistelmänä on korkeammat nopeudet (++200 kmh) ja mutkainen / pomppuinen autobahna.

    Siirsin oman rackin ja laukut aikanaan kuussatku cebarista XX:ään, tietty eri asennussarjalla. Oli pakko varmistaa maahantuojalta soitolla ettei paketista puuttunut osia kun taakse ei tullut sivulta-sivulle yhdistävää rautaa mikä aiemmassa cebarissa oli ollut.

    Omat kokemukset on kaikki kakspäällä ja tankkilaukun kanssa jolloin ei ole ilmennyt mitään muuta levottomuutta kuten esim. keulan keveyttä.

    Normimatkavauhdeissa joita oikeasti jaksaa / viittii ajaa ei ole kyllä mitään ongelmia.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  10. #10
    Jos tarkkoja ollaan niin joissakin Givin laukuissa (olikohan toi Maxia?) on mainittu että max nopeus on 130 km/h. Ainakin 160 km/h vauhdissa on keylessit+Maxia pysyneet kyydissä Givin omissa putkitelineissä. Ei kait Wingrack muuta asetelmaa.
  11. #11
    Venäjän röykytyksessä hajosi R 1150 R:n Givi-teline kesällä ´01. Ken tuntee pyörän ja sen vaimentajan vaatiman tilan ja sen aiheuttaman laukkujen sijainnin ei ihmettele tapahtunutta. Seuraavana talvena vaimentajan sijainti muutettiin ja peräkapeni 6,5 cm puoleltaan ja sitten ei ollut enää ongelmia.

    Ihan naurattaa nuo +250 nopeudet kun en ole koskaan yli 100 heppaista omistanut...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  12. #12
    Niinpä niin, yksin ajettaessa kolmella laukulla alkaa kyllä soutamaan melko perkeleesti heti 200 km/h:n jälkeen, kaksi päällä en tuota oo huomannu tapahtuvan. Ja kaikki laukkuvalmistajat ei tosiaankaan anna suosituksia yli 130 vauhteihin.
  13. #13
    Kaksi päällä FJR:llä noin 220 ilman ongelmia. Yksin nopeudessa 212 lähti kirjaimellisesti mopo käsistä.
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  14. #14
    252 ollut suurin nopeus juuri tuolla yhdistelmällä. ei mitään ongelmia kuuden vuoden aikana. Tuo aikaisemmin mainittu nopeusrajoitus on käsittääkseni sivulaukuilla varustetuille moottoripyörille, itse en ole sitä noudattanut eikä siitä ole poliisi huomauttanut mutta kuitenkin. Edellisen kirjoittajan ongelmat ovat lehtikirjoittelun perusteella juuri FJR:lle ominaisia. Mutta on myönnettävä että XX:nkin keula on kevyt kun kaikki pakaasit on täynnä ja vain kuski kyydissä. Tämmöinen tilanne oli -06 kun ajoin kaverin kanssa rautaperseen Tukholmasta Nurnburgringin seutuville, kaverilla Hayabusa ilman mitään telineitä, meikä uhrautu mutta perässä pysyttiin.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  15. #15
    Itsellä sama wingrack jo kolmannessa pyörässä eli VFR, CBR1000F ja nyt toinen samanlainen.

    Kummallakin cebarilla olen ajanut saksan läpi sen verran kuin pyörä kulkee. viimeisellä reissulla viime kesänä laukutkin olivat samat kuin kysyjällä, tuli jopa myös käytyä Chamonixissa.
    Itse ajelin yksin ja ei minkäänlaisia ongelmia pyörän kulun, laukkujen tai telineen kanssa.
    Ensimmäisellä reissulla oli yksi telineen ruuvi karissut pois, joka korvattiin nippusiteellä kotimatkalle. silloinkaan ei mitään ongelmia.

    mun pyörä ei tosin kulje yhtä kovaa kuin XX. paikoitellen tosin pystyy ajamaan yli 200 vauhteja myös saksan liikenteen seassa. todellinen huippu oli mulla 227 sigman ja gps:n mukaan.
  16. #16
    Lainaa (ViperG @ Helmi. 17 2008,21:09) kirjoitti
    Jos tarkkoja ollaan niin joissakin Givin laukuissa (olikohan toi Maxia?) on mainittu että max nopeus on 130 km/h. Ainakin 160 km/h vauhdissa on keylessit+Maxia pysyneet kyydissä Givin omissa putkitelineissä. Ei kait Wingrack muuta asetelmaa.
    Ok, kiitti vaan tähän mennessä saamistani kommenteista * Tähän lausahdukseen toteaisin, et mitä vaan saa tehdä kun ei jää kiinni... * Onhan yleisillä teillä myös merkintä nopeuskiintiöstä, jota ei tulisi ylittää... Mutta nuo viittaukset maksimisallittuun ei yleensä riitä, hauskanpitoon... *
    MAD (mean absolute deviation)
  17. #17
    ...sen verran kotimaan norminopeuksista, että kannattaa ehottomasti tarkistaa, että kaikki kuusiokoloruuvit on paikoilhan...itellä jossain vaiheessa oli yksi kappale tippunu ja eikhän Sodankylä-Kemijärvi välillä sitten ihan normaaleissa maantienoppeuksissa takalaukun kans katkassu toiselta puolelta "räkin" poikki...no, osaava korjaaja vetäsi kunnon pultilla ja "lattaraualla" osat yhteen ja matka jatku taas tärinättä. Eli kiinnitysruuvien kireys kannattaa tarkistaa aina kun liikhelle lähtee.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  18. #18
    Wingräkki ollu käytössä 3 laukun kanssa liki 10 vuotta, ja reissuissa aina tavaraa täynnä (lue: bisset ja siiderit ), telttaa ym muutakin roipetta vielä peräboxin päällä, joten painoa on riittänyt yli sallitunkin... vaan eipä ole olleet moksiskaan. Ei ole ruuveja pudonnut tai muutenkaan hajonnut.
    Honda CBR1100XX
  19. #19
    Sehän se on herkästi wingrackin ongelma, että miten se pysyy kasassa +200 nopeuksissa.
    No onneksi oman pyörän huiput lienee 220 lukemissa (olikohan tuossakin vähän liikaa?).
    Moto Guzzi Norge

    "Huomenna on uusi pitkä päivä. Aivan jokaisen oma alusta loppuun."
    -Tove Jansson
  20.  
  21. #20
    Lainaa (Motoristorante @ Helmi. 22 2008,23:08) kirjoitti
    Lainaa (ViperG @ Helmi. 17 2008,21:09) kirjoitti
    Jos tarkkoja ollaan niin joissakin Givin laukuissa (olikohan toi Maxia?) on mainittu että max nopeus on 130 km/h. Ainakin 160 km/h vauhdissa on keylessit+Maxia pysyneet kyydissä Givin omissa putkitelineissä. Ei kait Wingrack muuta asetelmaa.
    Ok, kiitti vaan tähän mennessä saamistani kommenteista Tähän lausahdukseen toteaisin, et mitä vaan saa tehdä kun ei jää kiinni... Onhan yleisillä teillä myös merkintä nopeuskiintiöstä, jota ei tulisi ylittää... Mutta nuo viittaukset maksimisallittuun ei yleensä riitä, hauskanpitoon...
    Maanteillä ilmoitetaan maksimi sallittu ilmainen nopeus. Sen yli kun mennään pitää olla varautunut laskuun
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm