Sivu: 2 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 299:sta
  1. #31
    Lainaa (Volpe @ Helmi. 16 2008,16:34) kirjoitti
    Lainaa (Skeletor @ Helmi. 16 2008,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Volpe @ Helmi. 16 2008,13:53) kirjoitti
    Tai painoa voi siirtää ilman vastaohjausta mutta ei vastaohjata ilman painonsiirtoa...
    Väärin. Miksi ei voisi vastaohjata ilman painonsiirtoa?
    No ehkä voi, mutta arvelen että painonsiirto vain tapahtuu siinä samalla aika tiedostamattomastikin, sitä tarkoitin.
    Enkä tarkoittanut sellaista ratakaartoa, jossa * pudotetaan satulan sivuun ja polvi maassa...
    Mä en kai sit vaan _voi_ mitään mun sexyille lantioliikkeille missään tilanteessa...
    T. pyllynheiluttaja
    [offia] Minkälaisen pyörän päältä sitä pyllyä voi kesällä bodomin-lenkillä tiirailla? [offiloppu/]
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  2. #32
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,15:45) kirjoitti
    Lainaa (Levander @ Helmi. 16 2008,12:43) kirjoitti
    Jotenkin vaan tuntuu "vieraalta" tehdä noin. En tiedä onko tuota ennen tehnyt ihan huomaamattaan, kun on mopolla ajellut... Tuntuu vaan siltä ettei pokka ja uskallus riitä tehdä niin, kun pelkää, että kaataa pyörän
    Kyllä sinä tuolla tyylillä ajat ilman kokeiluakin. Tulee selkärangasta ja perstuntumasta miten se pyörä kääntyy. Tarkkailet vaan itse miten toimit kun käännyt pikkunopeuksissa, ja mikä ero on kun motarilla vaihdat kaistaa. Mitä tulee pyörän kaatamiseen motari nopeuksissa, siihen tarvitaan jo sellaisia voimia että sellaista et vastaohjauksella saa aikaan, siinä itsesuojeluvaisto sanoo stopin. *
    Toikin on hyvin mopokohtasta eli riippuu pääasiassa etujätön suuruudesta. Minkä tahansa malmikasan saa helposti nurin jos etujättö on pieni. Ja toisaalta jos ois jossain negatiivinen, niin se malmikasa kaatuis iha itekseen. Eli ei se sinänsä oo yhtään kuskin voimista kiinni, vaan siitä kuin iso etujättö siin mopossa on.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #33
    Lainaa (Volpe @ Helmi. 16 2008,16:34) kirjoitti
    Lainaa (Skeletor @ Helmi. 16 2008,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Volpe @ Helmi. 16 2008,13:53) kirjoitti
    Tai painoa voi siirtää ilman vastaohjausta mutta ei vastaohjata ilman painonsiirtoa...
    Väärin. Miksi ei voisi vastaohjata ilman painonsiirtoa?
    No ehkä voi, mutta arvelen että painonsiirto vain tapahtuu siinä samalla aika tiedostamattomastikin, sitä tarkoitin.
    Enkä tarkoittanut sellaista ratakaartoa, jossa * pudotetaan satulan sivuun ja polvi maassa...
    Mä en kai sit vaan _voi_ mitään mun sexyille lantioliikkeille missään tilanteessa...
    T. pyllynheiluttaja
    Vastaohjaus ei oo sinänsä yhtään mitenkään riippuvainen painonsiirrosta.

    Vastaohjauksen aikana voi vaikka siirtää painoaan "väärään suuntaan":



    Nois triideis lisää:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=59603
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=73467
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #34
    Lainaa (Rasenger @ Helmi. 16 2008,16:48) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 16 2008,16:09) kirjoitti
    Ja jatkoit sitten itsekkin mutulla. Yhen neljästä sait oikein.

    1) Ei siin oo mitää rajanopeutta. Missä tahansa nopeudessa vastaohjaus on nopein tapa saada mopo kallistumaan, ja sen jälkeen mopon ajogeometria hoitaa sen kääntymisen, jos kuski pitää mopon kallistuneena sillä vastaohjauksella.
    2) Kyllä kaatuu. Eri asia on sitten onko kuski niin tyhmä että vastaohjaa liikaa jolloin mopo yksinkertaisesti kaatuu.
    3) Ei se rengas palaudu itsestään "oikeaan asentoon". Vaan se vastaohjaus on nimenomaan sitä renkaan pitämistä "oikeassa asennossa". Ja se rengas palautuu vasta sit ku se kuski lopettaa sen vastaohjauksen. Mopo ei pysy kallistuneena jos vastaohjaus lopetetaan.
    1) Periaate on eri asia kuin käytäntö.
    2) "Ei kaadu. Eri asia on sitten onko kuski niin tyhmä että vastaohjaa liikaa jolloin mopo yksinkertaisesti kaatuu."
    3) Tässä oli minulla aivopieru.

    Sain siis kolme neljästä oikein. *
    1) No niinno, se nyt vaan on niin että käytännössä mitä tahansa mopoa ohjataan aina vastaohjauksella, oli nopeus mitä tahansa yli 0km/h. Jos funtsit tilannetta ett ajat ihan täysin suoraan 1km/h ja käännät tankoo iha pikkusen vasemmalle, niin mihi suuntaan mopo kääntyy?
    2) Nii ja oha tos tietty se pointti ett jos vastaohjauksen tekee silleen normaalisti, ja sit lisää viel vähä jä vähä.... ja sit loppuuki pito ja mopo "luisuu alta" ennen kuin se ehtii kaatuu. Siis käytännössä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #35
    Mitä veikkaatte, paljonko noviisille aukesi noi "rataketun" ohjeistukset peruslähtökohtiin?? Kuitenkin suht vähä kilsoja takana... Taitaa olla enempi haitekkiä tää mopoilu
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  6. #36
    Ei niin asiallista aihetta olekaan etteikö juttelu muutu Esson baarin jutuiksi

    Aiheen aloittajalle: Kannattaa mennä esim. ennakoivan ajon kurssille, joissa saa oikeaa tietoa ajotekniikoista.
  7. #37
    Tuli kyllä ihan luonnostaan mulle. Käsittelykokeessa ei ollu mitää tietoo miten se tehdään mut niin se vaan kävi ja porteista lävitte. Nyt kun on päässy kovempiin vauhteihin ja nopeisiin mutkiin niin tuntuu kans et vastaohjaamalla sais pyörän nopeemmin pystyynkin ku paino ei oo siirtyny niin pahasti mutkan suuntaan.
    "kuski muuttuu matkustajaks"
  8. #38
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 16 2008,18:58) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,15:45) kirjoitti
    Lainaa (Levander @ Helmi. 16 2008,12:43) kirjoitti
    Jotenkin vaan tuntuu "vieraalta" tehdä noin. En tiedä onko tuota ennen tehnyt ihan huomaamattaan, kun on mopolla ajellut... Tuntuu vaan siltä ettei pokka ja uskallus riitä tehdä niin, kun pelkää, että kaataa pyörän
    Kyllä sinä tuolla tyylillä ajat ilman kokeiluakin. Tulee selkärangasta ja perstuntumasta miten se pyörä kääntyy. Tarkkailet vaan itse miten toimit kun käännyt pikkunopeuksissa, ja mikä ero on kun motarilla vaihdat kaistaa. Mitä tulee pyörän kaatamiseen motari nopeuksissa, siihen tarvitaan jo sellaisia voimia että sellaista et vastaohjauksella saa aikaan, siinä itsesuojeluvaisto sanoo stopin. *
    Toikin on hyvin mopokohtasta eli riippuu pääasiassa etujätön suuruudesta. Minkä tahansa malmikasan saa helposti nurin jos etujättö on pieni. Ja toisaalta jos ois jossain negatiivinen, niin se malmikasa kaatuis iha itekseen. Eli ei se sinänsä oo yhtään kuskin voimista kiinni, vaan siitä kuin iso etujättö siin mopossa on.
    Jotkut ajaa kirjanoppineena, toiset omalla perstuntumalla.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  9. #39
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,19:46) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 16 2008,18:58) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,15:45) kirjoitti
    Lainaa (Levander @ Helmi. 16 2008,12:43) kirjoitti
    Jotenkin vaan tuntuu "vieraalta" tehdä noin. En tiedä onko tuota ennen tehnyt ihan huomaamattaan, kun on mopolla ajellut... Tuntuu vaan siltä ettei pokka ja uskallus riitä tehdä niin, kun pelkää, että kaataa pyörän
    Kyllä sinä tuolla tyylillä ajat ilman kokeiluakin. Tulee selkärangasta ja perstuntumasta miten se pyörä kääntyy. Tarkkailet vaan itse miten toimit kun käännyt pikkunopeuksissa, ja mikä ero on kun motarilla vaihdat kaistaa. Mitä tulee pyörän kaatamiseen motari nopeuksissa, siihen tarvitaan jo sellaisia voimia että sellaista et vastaohjauksella saa aikaan, siinä itsesuojeluvaisto sanoo stopin. *
    Toikin on hyvin mopokohtasta eli riippuu pääasiassa etujätön suuruudesta. Minkä tahansa malmikasan saa helposti nurin jos etujättö on pieni. Ja toisaalta jos ois jossain negatiivinen, niin se malmikasa kaatuis iha itekseen. Eli ei se sinänsä oo yhtään kuskin voimista kiinni, vaan siitä kuin iso etujättö siin mopossa on.
    Jotkut ajaa kirjanoppineena, toiset omalla perstuntumalla.
    Ookkonää koskaan ajanu ketterää kyykkyä motarinopeuksilla radalla, ts missä tiukkaan mutkaan saa vetää nii lujaa ku pito antaa myöden?

    Vai ookkonää vetäny vaan moto-kutsilla suoraa moottoritietä moottoritienopeuksilla?

    Ja meeppä kysymää joltai rataketulta jolla lipsahti moottoritienopeudessa mutkassa mopo alta ett kuin paljo voimaa se vastaohjaus vaati siin tilanteessa.

    Todellakin: Jotkut ajaa kirjanoppineena, toiset omalla perstuntumalla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #40
    edelleenkin suosittelisin puhumaan työntöohjauksesta...helpommin käsitettävä..nuo vastaohjaukset paremminkin kotilotermejä..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  11. #41
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Perstuntumalla on ajettu yli 30 vuotta, eikä ole vielä tienpientareita tutkittu. Nuo rataleikit jätän niille joita se kiinnostaa. Tuohon 30 vuoteen mahtuu mutka jos toinenkin tiukkaa ja loivempaa. Kirjat mulla on kirjahyllyssä.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  12. #42
    Lainaa (Kawa LTD @ Helmi. 16 2008,19:18) kirjoitti
    Mitä veikkaatte, paljonko noviisille aukesi noi "rataketun" ohjeistukset peruslähtökohtiin?? Kuitenkin suht vähä kilsoja takana... Taitaa olla enempi haitekkiä tää mopoilu
    Jos ne lukee ajatuksella läpi, niin sielt saa paljo vinkkejä, mihin suuntaan ja miten ajoasentoa voi kehittää. Eihä sen nyybän tarvi heti persiötä ruveta vetämään, mut jos se ymmärtää esim sen ett koko kroppa on siin touhus mukana aina, niin jo se ajatus on paljo parempi, ku se ett "mä nyt tost vähä törkkään stongaa ja pikkasen pistän peppuu tonne noin" jolloin loppukroppa voi olla ihan päin ***** ja se nyybä ei ees tiedä ett sen loppukroppa on iha päin ******.

    T: nyybä...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #43
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,20:03) kirjoitti
    Perstuntumalla on ajettu yli 30 vuotta, eikä ole vielä tienpientareita tutkittu. Nuo rataleikit jätän niille joita se kiinnostaa. Tuohon 30 vuoteen mahtuu mutka jos toinenkin tiukkaa ja loivempaa. Kirjat mulla on kirjahyllyssä.
    Ootsä ajanu yli vai alle 1 000 000 kilometria mopolla? Se oli ainakin ton yhen ko rajan ylittäneen mielipide siit ett vasta sen jälkeen voi sanoo olevansa Asijan Tuntija. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #44
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 16 2008,20:08) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,20:03) kirjoitti
    Perstuntumalla on ajettu yli 30 vuotta, eikä ole vielä tienpientareita tutkittu. Nuo rataleikit jätän niille joita se kiinnostaa. Tuohon 30 vuoteen mahtuu mutka jos toinenkin tiukkaa ja loivempaa. Kirjat mulla on kirjahyllyssä.
    Ootsä ajanu yli vai alle 1 000 000 kilometria mopolla? Se oli ainakin ton yhen ko rajan ylittäneen mielipide siit ett vasta sen jälkeen voi sanoo olevansa Asijan Tuntija. *
    Asiantuntijaksi ei tule koskaan. Ja yhä sitä mieltä että sen pyöränsä käyttäytymisen liikkeessä oppii parhaiten ajamalla sillä, ei kirjoja lukemalla. Silloin kun se pyörä alkaa viemään miestä siinä ei kirjat silloin tule mieleen. Ja ei ehkä miljoona vielä täynnä.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  15. #45
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 16 2008,20:08) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,20:03) kirjoitti
    Perstuntumalla on ajettu yli 30 vuotta, eikä ole vielä tienpientareita tutkittu. Nuo rataleikit jätän niille joita se kiinnostaa. Tuohon 30 vuoteen mahtuu mutka jos toinenkin tiukkaa ja loivempaa. Kirjat mulla on kirjahyllyssä.
    Ootsä ajanu yli vai alle 1 000 000 kilometria mopolla? Se oli ainakin ton yhen ko rajan ylittäneen mielipide siit ett vasta sen jälkeen voi sanoo olevansa Asijan Tuntija.
    eikös se riitä ku 30 vuotta näittenrakkineitten kans ja henkis
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  16. #46
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2008,20:20) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 16 2008,20:08) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,20:03) kirjoitti
    Perstuntumalla on ajettu yli 30 vuotta, eikä ole vielä tienpientareita tutkittu. Nuo rataleikit jätän niille joita se kiinnostaa. Tuohon 30 vuoteen mahtuu mutka jos toinenkin tiukkaa ja loivempaa. Kirjat mulla on kirjahyllyssä.
    Ootsä ajanu yli vai alle 1 000 000 kilometria mopolla? Se oli ainakin ton yhen ko rajan ylittäneen mielipide siit ett vasta sen jälkeen voi sanoo olevansa Asijan Tuntija. *
    eikös se riitä ku 30 vuotta näittenrakkineitten kans ja henkis
    Kymmenen pisteen vastaus!
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  17. #47
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,20:15) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 16 2008,20:08) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,20:03) kirjoitti
    Perstuntumalla on ajettu yli 30 vuotta, eikä ole vielä tienpientareita tutkittu. Nuo rataleikit jätän niille joita se kiinnostaa. Tuohon 30 vuoteen mahtuu mutka jos toinenkin tiukkaa ja loivempaa. Kirjat mulla on kirjahyllyssä.
    Ootsä ajanu yli vai alle 1 000 000 kilometria mopolla? Se oli ainakin ton yhen ko rajan ylittäneen mielipide siit ett vasta sen jälkeen voi sanoo olevansa Asijan Tuntija. *
    Asiantuntijaksi ei tule koskaan. Ja yhä sitä mieltä että sen pyöränsä käyttäytymisen liikkeessä oppii parhaiten ajamalla sillä, ei kirjoja lukemalla. Silloin kun se pyörä alkaa viemään miestä siinä ei kirjat silloin tule mieleen. Ja ei ehkä miljoona vielä täynnä. *
    Niinno, karkeesti ihmisii on kolmee tyyppii:

    - Ne jotka ensin ottaa selvää miten homma toimii, ja sit ne menee testaan sitä käytännössä.

    - Ne jotka menee suoraan käytäntöön, ja vetelee siel menemään enemmän ja vähemmän onnistuneesti.

    - Ne jotka menee suoraan käytäntöön, ja sit vähän ajan pääst funtsii ett vois ehkä kysellä neuvoja niiltä jotka on jo hakannu päätä seinään.

    Ett kukin tyylillään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #48
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Tarttee sitten alkaa vissiin kyselemään neuvoja pikkuhiljaa.
    *REPS*
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  19. #49
    jätät rataleikit niille joita se kiinnostaa? Todennäköisesti et ole ajanut radalla, koska yleensä se kiinnostaa kaikkia jotka ovat radalla ajaneet. (yleensä noita kommentteja ei tule kuin niiltä jotka eivät ole radalla käyneet)
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  20. #50
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (jaket @ Helmi. 16 2008,20:33) kirjoitti
    jätät rataleikit niille joita se kiinnostaa? Todennäköisesti et ole ajanut radalla, koska yleensä se kiinnostaa kaikkia jotka ovat radalla ajaneet. (yleensä noita kommentteja ei tule kuin niiltä jotka eivät ole radalla käyneet)
    Totta, ei ole ollut tarvetta.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  21. #51
    Hitaissa nopeuksissa ei kai käytetä vastaohjausta. Vähän mallia käsittelykokeeseen: Klik
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  22. #52
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (Rasenger @ Helmi. 16 2008,16:03) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2008,14:31) kirjoitti
    väärin. työntöohjaus ja painonsiirto yhdessä ovat tehokkain tapa.

    Niinkuin Volpe tossa oli itse huomannut..kandee yhdistellä näitä juttuja.
    Mestarillista hiustenhalkomista. *

    Kohtahan tuo kesä tulee niin pääsee taas työntöohjailemaan ja heiluttamaan pyllyä.
    Tuosta se riemu ratkeaisi kun vetäis SP.llä mutkat roikkuen. Voi h******i! REPS!
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  23. #53
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Mutta nyt tämä tästä. * Tämä on sellaista patoutumien purkua, ja ajokauden alun odottamista, itse kullakin.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  24. #54
    Lainaa (suzi-san @ Helmi. 16 2008,20:42) kirjoitti
    Katsokaa motocross ajoja, saattaa termitkin selvitä. Siellä tehdään sladissa vastaohjauksia. Sillä pidetään etupyörä kulkusuunnassa. Se ei siis ole työntöohjaus, joka taas liitty pyörän kääntämiseen.
    Hei nyt taisin oppia jotain
    (kunnes joku kohta sanoo jotta VÄÄRIN opittu )
    Siis: vastaohjaus = sladin suuntaan kääntämistä, kuten myös kotilolla talvikelillä esim.
    Ja työntöohjaus nimenomaan se kääntymisen ihme jota tässä tänään on kummasteltu.
    Kiitos!

    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 16 2008,20:01) kirjoitti
    edelleenkin suosittelisin puhumaan työntöohjauksesta...helpommin käsitettävä..nuo vastaohjaukset paremminkin kotilotermejä..
    niin ei silti ettei tätä olisi jo tässä pitempäänkin yritetty kovastikin tolkuttaa...hidas mikä hidas... nyt siis vaan tämän ketjun otsikko sekä muutaman ajo-oppaan termit vaihtoon?



    Entinen singeristi ja ompeluseuran kukkahattutäti,
    nykyinen Bee-Äm-Wee -ämmä (F650GS -04)
  25. #55
    Lainaa (Volpe @ Helmi. 16 2008,21:06) kirjoitti
    Lainaa (suzi-san @ Helmi. 16 2008,20:42) kirjoitti
    Katsokaa motocross ajoja, saattaa termitkin selvitä. Siellä tehdään sladissa vastaohjauksia. Sillä pidetään etupyörä kulkusuunnassa. Se ei siis ole työntöohjaus, joka taas liitty pyörän kääntämiseen.
    Hei nyt taisin oppia jotain
    (kunnes joku kohta sanoo jotta VÄÄRIN opittu )
    Siis: vastaohjaus = sladin suuntaan kääntämistä, kuten myös kotilolla talvikelillä esim.
    Ja työntöohjaus nimenomaan se kääntymisen ihme jota tässä tänään on kummasteltu.
    Kiitos!
    kiitos ymmärryksestä

    etes yksi
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  26. #56
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,20:30) kirjoitti
    Tarttee sitten alkaa vissiin kyselemään neuvoja pikkuhiljaa. *
    *REPS*
    En usko että kannattaa. Sulla on sen verran levee hymy ja henkselit paukkuu, ett turhaan tuhlaat kenenkään aikaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #57
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 16 2008,21:22) kirjoitti
    Lainaa (Moto guzzi @ Helmi. 16 2008,20:30) kirjoitti
    Tarttee sitten alkaa vissiin kyselemään neuvoja pikkuhiljaa. *
    *REPS*
    En usko että kannattaa. Sulla on sen verran levee hymy ja henkselit paukkuu, ett turhaan tuhlaat kenenkään aikaa. *
    Scuuba, lopeta jo itses nolaaminen. Kiitos
  28. #58
    Sinne mennään minne käsi ojentaa..
    Sitä kättä eteen minne matka...
    Sinne mennään minne hanska painaa...
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  29. #59
    Lainaa (MagnaMan @ Helmi. 16 2008,21:25) kirjoitti
    Scuuba, lopeta jo itses nolaaminen. Kiitos
    Sori mut me ei olla yhtään samalla linjalla; eli jos joku vanha parta menee sanomaan nyybälle "ett mee sinne liikenteen sekaan kokeileen kuin se homma toimii" niin siinä vaiheessa mun neuvo sille nyybälle on ett "ota ensin selvää kuin se homma toimii teoriassa, ja kysy sen jälkeen joltakin miten se toimii käytännössä, ja mee vasta sit sen jälkeen kokeilemaan käytännössä".

    Onhan se ihan ymmärrettävää ett vanhat spadut mitkä on vetäny monta kymmentä vuotta perstuntumalla, on sitä mieltä ett sehän on iha helppoo ja huoletonta.

    Kiitos. *



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #60
    Kiitoksia Willi Tähdelle tuosta linkistä. Tuli tulostettua kyseinen teos ja lukaistua läpi. Opus oli eritäin hyvä Minun tapani on ottaa selvää asioista ennen, kuin lähen soveltamaan omiani. Nuoresta iästä huolimatta on tullut harrastettua kaiken näköistä jotain jopa kilpatasolla ja siitä on opittu, että väärin opittua on vaikea korjata jälkeenpäin. Joten on hyvä ottaa aluksi selvää ja opetella "oikein". On tuo pyörä vielä tosiaan niin tuntematon kapistus minulle, että mieluusti kyselee ja voi toivottavasti myöhemmin huomata oppivansa jotain. Olen huomannut, että jotkut kauan harrastaneet riippumatta lajista tulevat sokeiksi kokemukselleen. Tämä ei ole provo... Utah, linkkisi meno näyttää kyllä tyylikkäältä, toivottavasti noin vielä joskus Mutta, tästä on hyvä jatkaa, kiitoksia vaan kaikille.
    Asioista pitää taistella, muttei vääristä...
    Elä omaa elämääsi, sillä olet kuoleva oman kuolemasi.
Sivu: 2 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen