Osaisiko joku suositella hyvää/toimivaa jarrulevylukkoa hälyllä,mistä sais ostettua/tilattua noin 50-150e hintaan?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Älä ainakaan hanki xena merkkistä hälyttävää jarrulevylukkoa, omasta hajosi yhdenkesän käytöllä jarrulevyn havaitseva anturi, jolloin koko kapistus soi kokoajan... auki tai ei.![]()
jep jep
Toinen miinusääni Xenalle. Hälyttelee itsekseen milloin sattuu.
Ja mulla ollut Xena käytössä kaksi kesää. Joka kerta kun mopo on parkissa vaikka kaupan pihassa 10 min, lukko on kiinni ja aina omalla parkkipaikalla. Eikä kertaakaan ongelmia... Että se siitä yleistyksestä
edit: ja ei hälyyttele turhia, jos viitsii katsoa, että patterit on iskussa.
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
xena toimii, jos ei toimi niin maahantuoja vaihtaa.
omassa xenassa oli vikaa myös, eli ulisi milloin sattuu.
mutta sain sen vaihdettua uuteen eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
juu niitä paristoja kannattaa vaihtaa, ei ne ole ikuisia(cmas @ Helmi. 15 2008,23:05) kirjoitti
jos ulisee oli kiinni tai irti, niin vika löytyy yleensä vajaista paristoista![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
mullakin pelas xena (xn-18) erittäin hyvin ainakin viime kesän ja syksyn.
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä.
Mulla kanssa xena ja heti uutuudeltaan antoi vikahälytyksiä.Hyvin harvoin kehtaa laittaa paikalleen kun vonkuu jatkuvasta.Viisainta ottaa paristot pois niin herkii vinkumasta ja vonkumasta.
Varadero 1000
Joskus lomareissulla oli tuollainen lukko/hälytin vuokrapyörässä. Kanariansaarilla tahtoo tuulla hieman (vikahälytyksiä) ja tuon systeemi alkoi kyllä syödä hermoja rotan lailla. Ei tarvinnut ostaa kotona samanlaista. En tiedä kylläkään minkä merkkinen lukko oli.
Liv to Raid! Raid to liv!
Ja lisää negatiivista kokemusta Xenasta:
Mulla oli muutama kesä sitten tuommonen. Kastuttuaan kerran ei koskaan enää toiminut niin kuin sen pitäis(eikä hyvin sitä ennenkään). Hälytteli vähän väliä ollessaan penkin alla ajon aikana, joka oli varsin noloa, esim. kaupungilla ajellessa. Paikalleen ja irti sitä ei saanut ilman ujellusta. Mutta varsin sitkeä oli, sillä kiusasi mua vielä ollessaan kellarissamme hyllytettynä. Vähän kun liikautin säilytyspussia, missä lukko oli, niin johan alkoi taas kitisemään. Vasaralla tuo sitten hiljeni. Lopullisesti.![]()
![]()
Eikös Abus valmista nykyään myös vastaavaa kapistusta? Onkohan yhtään parempi...![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Lisää huonoja kokemuksia *(SenioRR @ Helmi. 16 2008,10:42) kirjoitti
Yhtenä kesänä tultiin leirintäalueelle melko myöhään (olisko ollut tuossa 11-12 aikaan).laitoin xenan jarrulevyyn kiinni ,niin laite ei mennyt kunnolla lukkoon,eikä sitä saanut irti jarrulevystä
Laite rupesi tietenkin huutamaa *
Seuraavana aamuna *piti särkeä lukko että sain sen pois.Hommasin kunnon hälyttimen ,niin sen lälkeen ei ole ollut ongelmia![]()
Näitten perusteella en ainakaan xenaa hommaa,onks mitään merkkiä/mallia mikä ei hälyyttele turhia ja olis muutenkin positiivisia kokemuksia.
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Xenan toiseksi järein malli ollut nyt puolitoista kautta käytössä, eikä havaintoa ensimmäisestäkään virhetoiminnosta. Vastannut täysin odotuksia.![]()
Xena xn-15 ollut noin kuukauden verran käytössä eikä mitään ongelman tapaistakaan ole ollut. Hälyttää melko herkästi ja ainuttakaan virhehälyä ei ole ollut. Eli toistaiseksi vain ja ainoastaan positiivisia kokemuksia laitteesta. Myyjä muuten sanoi, että kannattaa putsailla sitä peilipintaa aina välillä sillä, jos se likaantuu (sateen, pölyn yms. takia) niin se alkaa piippaileen turhaan. Piippaileen alkaa myös, kun patterit alkaa oleen ehtoopuolella.
Tuommoisen ABUS hälyttävän jarrulevylukon hain Heinolta ja on osoittautunu
ihan käteväksi käyttää ja ei ole itsekseen kertaakaan hälyttänyt. Ainoastaan kun olen kokeillut liikuttaa pyörää tms. niin on mennyt hälyt päälle. Mukana tulee suojapussi, omaan pyörään mahtuu satulan alle kulkemaan. Kun laittaa alaosaan levyä kiinni, niin ei ole vaaraa unohtamisestakaan, hälyttää ennen kuin ehtii kolista.
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Muistaakseni 135e.(jbusa @ Touko. 15 2008,21:50) kirjoitti
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Täälläkin Xena.
Plussaa se että on tosi murtovarma.
Miinuksena se häläripuoli. Huusi niin s**tanasti aina kun joku hyttynenkin lensi ohi ja joskus (lue: usein) ilman syytä.
Nyppäsin lopulta pariston pois kun vedin herneet. Hyvä lukko nyt.
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
Xena on mullakin, eikä ole kuin hyviä kokemuksia kauden alusta (1kk). Olen pitänyt levyn alaosassa niin ei piipitä ohjeiden mukaan niin helpolla (levyn yläosassa herkimmillään kait).
Pois ottaessa yleensä piipahtaa kerran ennen kuin sen kerkiää saamaan pois, mutta samanlaisen piipahduksenhan se pitää kun tuon kiinnikin laittaa (aktivoituessaan), ei ole haitannut... Tarvii vaan treenata jossain syrjemmällä että miten se otetaan irti, oli alkuun kauheaa ropeltamista kun sitä täytyy avainta vääntäessä hieman liikauttaa levyssä jotta salpa aukeaa. Ilman hälyä en kyllä enää pyörää pitäisi enkä noiden ilmoiteltujen pyöränpöllimistapausten (ZZR ja GSX-threadit) ilman ylimääräistä lukkoa, useimmat ohjauslukot kun aukeavat kun kovasti vääntää tangosta käsin tahi jaloin.
Edit: Hintahan oli jotain 80€.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mulla on ollut xena monta vuotta. Se toimi hyvin, kunnes viime syksynä se rupesi huutamaan pienestäkin liikkeestä. Huuto alkaa aina; olipa se sitten lukittu tai ei. Ilmiö toistuu myös hälytinosan ollessa irti koko lukosta. Tais tulla elektroniikalla tiimat täyteen
StuG III Ausf. G
kokeilepas puhdistaa siitä se optiikka. voi auttaa tai sitten ei.(Kojiro @ Touko. 16 2008,16:15) kirjoitti
mulla oli samanlainen vika ihan uudessa, siis käyttämättömässä xenassa. se korjaantui vain vaihtamalla aivot uusiin. sen jälkeen on toiminut ilman mitään ongelmia
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Xena 14, 75€ ja 110 db:n hälytys. Toiminut 2 vuotta täysin moitteettomasti. Tosin todella tarkka siitä ettei laita levyjarruun väärässä asennossa, jolloin rupeaa vinkumaan ilman syytä. Ei ota häiriötä sateesta ja riittää kun pitää puhtaana ja vaihtaa paristot kerran vuodessa. Hälytys laukeaa jo pelkästään moottorin käynnistämisestä.
Ei tule oikeen mitään muuta vaihtoehtoa mieleen, koska muut lukot eivät ole toimineet kavereilla yhtään paremmin vaan huonommin.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Ostin R.M. Heinolta sellaisen Oxford-merkkisen hälyttävän.
Tähän astisen vähäisen kokemuksen perusteella vaikuttaa toimivalta.
Hälytyksen aktivointi on kiinni siitä, kummin päin lukon sangan
lykkää koneeseen: jos punaiset merkit tulevat toisiaan vasten,
hälytin aktivoituu, vaikka lukko olisi tankkilaukussa.
Itse asiassa tuota voi käyttää varashälyttimenä, jos jättää
tankkilaukun hetkeksi paikalleen, koska se reagoi liikkeeseen
ja tuntuisi olevan hyvin herkkä.
-- sjm
Mulla on abus merkkinen hälyttävä lukko, ainoa miinus on paino ja koko.
Vaimokkeella on xena joka todellakin hälyttää pienestäkin liikkeestä, lisäksi anturin sisäpinnat pitää putsata usein.
Abuksessa anturi on täysin erilainen eikä näin ole yhtä herkkä mutta hälyttää kyllä jos lukko liikkuu.
Abus ei perustu optiikkaan tai vaan jousikuormitteiseen anturiin joka havaitsee liikkeen eikä rakenteensa takia ole herkkä lialle.
Näitä kahdesta abus ,B&W hinta oli 120 muistaakseni.
-Honda CBR 1000 RR -07
-Honda CBR 1100 XX -06
-Suzuki SV 1000 S -03
-Suzuki GSX 600 R -99
-Kawasaki KLE 500 -91
ei taas voi kun ihmetellä onko teillä liikaa rahaa taskuissa kun on varaa ostaa tollanen ja todeta että on paska ja sitte heti patterit pois ja käyttöä pelkkänä lukkona vaikka on takuut voimassa
ite tuli ostettua XENA XR-1 härpäke tokimotosta ja olisko maksanu n.65e syynä se kun väänsin vanhalla "tavis lukolla" jossa ei hälyä takalevyn solmuun (155e)
myyjä mainitsi ton oston yhteydessä niistä peilipinnoista että kandee pitää puhtaana muuten huutelee mitä sattuu myös patterit on syytä pitää tuoreena...
alkuun kun sitä koittelin niin sain minäkin virhehälyjä tallissa (laitoin kiinni ja alkokin heti 10sek päästä kiljumaan) vitutuskäppyrä oli ittelläkin aika korkee mutta kun sen kanssa hetken tappelin niin huomasin että se vaikuttaa oleellisesti missä asennossa lukko on... eli ku sain sopivan asennon metsästettyä niin ei tullu mitään virhehälyjä mutta oli kuitenkin riittävän herkkä jos mopoa tönii, istuu päälle tai koittaa ohjauslukkoa jne.
nyt 3vko lukkoa käyttäneenä voin sanoa että laite on hinta-laatusuhteeltaan aivan ylivertainen se on helppo ja nopea laittaa paikoilleen ja mukana tuli vielä varapatterit ja suojapussi että pysyy repunpohjan nukat pois niistä silmistä...
pysyy jatkossa levy suorana ku viimeistään jalalta nostaessa huutaa ja kovaa (110dB)
niin ja jos alkaa virhehälytyksiä jostain syystä ilmetä niin takuuna vaihtoon vaan mitä sitä paskasta kärsiä jos on kerran takuu
neuvoisin kuitenkin kaikkia jotka on patterinsa poistanu "uudesta" lukosta että käyttäkää nyt ihmeessä 15min siihen että etsitte sen hyvän asennon missä ei huutele turhia (luulen että ittellä sattu ekaks niin että "silmä" näki just niistä levyn reijistä läpi joten hälyä pukkas) ja jos toi ei onnistu ni takuusta uus vaan kyllä se toimii ku vähä jaksaa koittaa!!
GSXR-1000 Limited
Tuollaista Xena XD10 kokeilin tässä ja tuloksena on se, että pakkauksesta otettu laite, laitan sen levyjarruun kiinni niin kuuluu pari piippausta, sitten muutaman sekuntin tauko ja sitten taas pari piippausta, kovin montaa sarjaa en kuunnellut vaan otin irti, mikähän tuossa mahtaisi olla vikana?
Vanhat paristot,esim.pakkauksen mukana tulleet,aiheuttaa yli määräistä (aika vittumaista) piippausta.
xlh 883,fxdbi
oma xena nimetty itkuiitaksi, eli hälyyttelee milloin sattuu, patterit pois, niin ok.
TZR125 --> TZR250 --> FZR600 --> FZR1000 --> YZF-R1 --> FJR1300 -->K1600 GTL
No paristojen vaihto auttoi ainaki toistaiseksi, piippas kerran ja sitten lopetti. Oiskohan liikaa vaadittu jos pyytäis "vanhojen" paristojen tilalle uudet, pakkauksessa oli kyllä nuo varaparistot, mutta luultavasti nuo paristot eivät kovin edullisia kuitenkaan ole?