Eikös noi ole samoja nappipattereita Xenassa kuin joissain keskuslukituksen kauko-ohjaimissa yms 80-luvun elektroniikkapeleissä, niitä vain on nipussa useampi?
Ja tosiaan oman Xenan kumma piipitys joka töytäisystä loppui niinkuin seinään kun paristot vaihtoi.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
juu sellasia nappiparistoja.(Eroz @ Joulu. 22 2008,16:45) kirjoitti
paristojen tyyppi on siis LR44
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Joo, minäkin liityin aika nopeasti viime kesänä patterittomien käyttäjien joukkoon vaikka hetken olinkin tyytyväinen.
Ilmeisesti ongelma on kosteuden tiivistyminen härvelin sisään kun se on ulkona yötä päivää lämpötilan vaihdellessa.
Otin siitä välillä "aivot" sisään kuivumaan muutamaksi päiväksi. Sitten se taas viikon verran toimi ennen kuin alkoi soimaan ajankulukseen.
Kokeilin vaihtaa käyttöön sen toisen mukana tulleen paristosatsin, ei vaikutusta.
Tiedä sitten auttaisiko jos ostaisi jotain kalliimpia mahdollisia merkkituotepattereita.
Ei kykene jaksamaan mokoman kanssa.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Ihan on tutun kuuloista vaivaa.Jos laite alkaa piippaamaan omia aikojaan se ilmoittaa että paristot pitää vaihtaa.Yksi satsi paristoja 10-15euroa kestää noin 6kk.Paketin mukana tulevat on muodollisuus joilla ei tee mitään eikä kuulu takuuseen.Oikeasti hyvä laite mutta tarvii ne perhanan paristot!
xlh 883,fxdbi
Mä olen vaihdellut paristoja sekä koko laitteen Tokimotossa kahteen kertaan, ei vaan toimi. Tai siis toimii, mutta ei silloin kuin pitäisi, vaan hälyttelee omia aikojaan. Ei jaksa enää leikkiä, takuuaikakin meni laitteen reistaillessa. Ei muuta kun paristot veke, ja meillä on hyvä tavallinen lukko. Ammatiltani olen elektroniikka-asentaja, mutta pilipalivehkeiden kanssa en viitsi leikkiä. Enkä sitä Xenaa kenellekään suosittele.
Faijalta lainasin loppusyksystä Xenan hälyttävää levaria ja sama vika siinäkin kuin monella muulla, huuteli ihan omiaan ja vähän väliä. Mnoh, onhan se ilman pattereita ihan käypä tuote *![]()
04 Buell xb12s
Mulla parikin Xenaa - se keltainen ja sit se VAT hyväksytty.
Hyvin on toimineet ei voi valittaa.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Olen minäkin nähnyt pari toimivaa laitetta, mutta myös useita ei-toimivia. Taitaa olla Italialaista valmistetta, kun noin epätasalaatuista on. Saatan olla väärässäkin, kuten aika(aina) usein tapahtuu. Omalle kohdalle sattuu sitten ne ei-maanantaikappaleet.(xlh @ Joulu. 22 2008,19:56) kirjoitti
Ihmetellä täytyy, miten laatu noissa Xenoissa vaihtelee. Omani olen hankkinut vuosia sitten (XM9 eli vanha ja pieni) ja mukana tulleiden patterisatsien (varmaan vuosia vanhoja p*skoja, kestoikä viikko/satsi ja ylimääräistä huutoa riitti) uusimisen jälkeen täysin ongelmaton laite. Ja voin vannoa etten ole laitosta kertaakaan putsannut saati sateelta suojannut. Monta kertaa hälytin on aiheesta huutanut ja kopeloijan säikäyttänyt, samoin kuin omistajansa, jos ei ole muistanut lukkoa irrottaa...![]()
Polkupyöräillen jo vuodesta 2011...
ex GSX 1400 K2
ex GSX-R 1000 K3
ex FZR 1000 Exup -91
ex FZ 750 -94
Mulla kanssa alkoi reistaileen ja yleensä kostean kelin jälkeen enemmän eli irti ollessaankin antoi häläreitä......(Nuutti @ Helmi. 15 2008,23:04) kirjoitti
No nyt toimii vaan pelkkänä jarrulevylukkona - no eipähän kukaan ainakaan ajamalla vie mopoa ja aika painava se on kantaakin.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Mitenkäs tuon pattarin irroittaminen käytännössä menee xenassa?
Suzuki GSX-R 1100
Hieman riippuu mallista, mutta jotain ohjeita on täällä.(-karppa- @ Helmi. 15 2011,20:30) kirjoitti
-nomen est omen-
Patteripesä on kiinni kuusiokoloruuvilla.(-karppa- @ Helmi. 15 2011,20:30) kirjoitti
Ja pattereita kannattaa ostaa täältä. *Ei lopu heti ja hinta naurattaa.
Käsittämätöntä valitusta.(kake10 @ Joulu. 22 2008,18:15) kirjoitti
Käyttö vaatii vain ohjekirjan mukaan toimimista.
Olen saanut muutaman motoristin verenpaineen laskemaan, kun on käyty perusasiat läpi Xenan käytöstä. Yleensä asia on korjaantunut.
Toki olen kohdannut myös yhden viallisen yksilön. viallinen uudekseltaan. Purki akut välittömästi ja huusi alijännitettä.
Huomioitavat asiat:
Vaihda paristot keväällä.
Puhdista optiikka ja peili ja pidä ne puhtaana (säilytä omassa pussissaan).
Asenna levyyn kita ja optinen pää (jos peli sivutuella) alaspäin, ettei sadevesi virtaa heti levyn ja optiikan väliin.
Jos on terveet rantteet, (kuten motoristeilla yleensä) poisotettaessa ei ehdi kuin inahtaa.
Yleenä kannattaa ensin analysoida tilannetta, ennenkuin puhkeää ylettömään valitukseen ja parkumaan pahaa maailmaa, joka pahoinpitelee virheetöntä yksilöä.
Kymmenes kesä lähdössä Xenan kanssa. Vain muutama virhehäly, jotka korjaantuneet kun olen korjannut puuttyeet (ks. edellä).
Ihan hyvä peli.
Pannaan haisemaan.
Abus Granit Detecto ollut pari kesää ja toiminut ongelmitta. Turhia hälyjä ei ole ollu mutta inahtaa heti kun pyörää liikuttaa. Keväisin olen vaihtanut aina patterit (2xAAA)