Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Pitäis telluun saada uudet välitykset kun kaupunki ajoon vähän turhan pitkät.. mitäs ootte omissa pyörissä käyttäneet? mistäs ne rattaat helpoiten sais?
    Mulla Ärrässä edessä 16 piikkinen ja takana vakio niin vielä säädöt riitti takahaarukassa ja käy hyvin kaupunkipyörittelyynkin. Ostin rattaan Dragracelta, hinta n.14 eur.
    Onko kuin paljo kovemmat kierrokset, jos ajaa esim. 100km/h ja on 16 piikkinen edessä ja takana pari piikkiä isompi kuin vakio?

Omassa ärrässä vakio välitykset ja kesän aikana taitavat olla vaihtokunnossa, joten voisi kokeilla jotakin pientä muutosta. Koska pääasiassa ajan matkaa ni ei kehtais kovin paljo ottaa lisätärinää...
    ite hommasin ärrään 16piikkisen eturattaan mut en oo päässy viäl koittamaan..tost linkist näkee vähä mitä kierrokset näyttää eri vaihtoehdoilla(tellua siin ei ollu mut sv:n tiedot lähinnä)
    http://www.gearingcommander.com/
    Ei tuu vielä kovin isoja muutoksia kierroksiin, jos vaihtaa vaan etuhampin yhden piikin pienempään. Vois kokeilla sellaista. Varmaan keventää eturengasta vähä herkemmin sitte...
    16/39 välitykset toimii tellussa hyvin.
    Ei tarvitse kylillä hirveesti luistattaa kytkintä, eikä huuda touringajossa älyttömästi.
    Itse vaihdoin taakse 38 -> 43. Hyvin tuuppas menemään. keuli kolmosella kaasusta jos hyvä kohta sattu. ykkösellä hipaisukin kaasusta veti keulan taivaalle, kakkosellakin joutui varovasti hivelemään, ettei mene nokka taivasta kohti.

Esim busan takaratas sopii telluun, se on aika hyvä, taisi olla 40?
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
  8.  
    Busan takanen on 40, passaa vakiovitjalle ärrässä. Tuon 16 piikkisen käytössä kannattaa olla tarkkana ettei vitja pääse hiertämään takahaarukkaan.

Itse en kyllä kovin lyhentelis ainakaan ärrä-mallin välityksiä koska 5-6 vaihteet menee melko lyhkäsiksi matka- / nopeampaan ajoon.
    Erkki Hugg