Loksun vaihdon yhteydessä tulin ostaneeksi myös hienot ja pienet takavilkut pyörääni. Näissä on vaan se huono puoli, että vilkun kiinnike(jenkaosa) on liian lyhyt ulottuakseen loksun kiinnikeraudan, mahdollisen selkänojan kiinnikkeen ja loksun läpi. Vilkuthan toimivat myös loksun kiinnikepisteinä.
Noh, eipä hätää! Kekkasin "miljoonalaatikostani" kaksi onttoa kierretankoa, jotka porasin vähän suuremmiksi, jotta itse vilkun kierreosa mahtuu niiden sisään. Nyt ois siis hakusessa jokin TODELLA pitävä liima, jolla voin varmistaa putken pysymisen vilkun jenkaosassa. Liimalle vaativaksi asian tekee se, että tuohon liimaukseen kohdistuu vetoa, kun vedän mutterilla kiinni vilkun lokarin sisäpuolelta. Hitsaus ei tule kyseeseen, koska palikat ovat niin pirun pieniä.
Onko esim. noista kemiallisista metalleista mihkään? Oon jossain honkkarissa moista nähnyt pienissä putkiloissa. Kestääkö moinen tärinää ja siis vetoa? Vai onko sikaflex se ainoa mahdollinen vaihtoehto?
Olipa taas sekavaa sepustusta kaiken kiireen keskellä...Sorry siitä!
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Eikös siinä kierretangossa/putkessa ole enää niin paljon matskua jäljellä että saisit siihen vilkunvarren kierteelle sopivan sisäkierteen tehtyä ihan kierretapilla vaan, ja sitten esim laakerilukite väliin ja a vot.![]()
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
hopeejuotos? Sikaflex ei muuten pidä läheskään niinkun Sika T2, joka pitääkin aikas hyvin, tietysti kaikki pinnat täysin rasvoista ja pölystä puhtaana.
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
kovaa laakeriliimaa, se ei varmaan aukea ees ajan saatossa ilman hitsuspillin kuumaa liekkiä, tosin jos välys on yli 0,2-0,3mm ei tuo siihen käy....
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
ehkei ihan "purkan" varaan tollasta kehtais jättää. Uudet holkit jossa on tehdyt sopivat kierteet.
Toki jos Ainetta tahtoo niin Belzonan valikoima on niin kun erään rock ryhmän kuulutus "Halusitte parasta, ja saitte parasta!" Sen verta kallista että sorvauttaa holkit vähäksi aikaa...
Tai tästä http://www.nch.com/europe....ON=INTE
Kiitoksia jo vastanneille!![]()
Uusien holkkien tekeminen tai teettäminen ois tietysti yks hyvä ratkaisu tähän pieneen ongelmaan. Ainevahvuus noissa mun löytämissäni holkeissa ei taida riittää vilkkuja vastaavien jengojen tekoon, mutta voisin sitäkin koittaa. Niin toi sikaflex ehdotelmani oli vaan sanontani kaikille hyville liimoille... On kuulemma olemassa jotain superhyvää liimaa jolla esim. vessanpönttöjä nykyään liimataan paikoilleen. Pitää kuin tauti tai ainakin näin kuulin. Oisko sitte just toi Sika T2? Varsinainen rasitus tohon vilkku-putki-yhdistelmälle tulee poikkileikkaussuunnassa eli luulisin sen muuten kestävän, mutta kiinnitys on ongelma, koska mutteri pitäis saada vähän kiristettyäkin. Ja kun tuo mopo täriseekin jonkin verran...![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Vanha kunnon Super Epoxy kestää lämpötilan vaihtelut, liuottimet, tärinät yms. ja tarttuu kiinni melkein mihin vain. Kuiva ja pitävä vartissa, mutta märkänä haisee pahalle.
Tuotetiedot
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Bison timber Max. Kovettuu 5 min kosteuden vaikutuksesta,liimaa mitä vain. Tuubi on kyllä iso noin pieneen liimaukseen,mutta säilyy kyllä suljettuna jonkin aikaa.(SenioRR @ Helmi. 14 2008,12:45) kirjoitti
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Mankelitapilla kun vetää niin saa olla normaaliin leikkaavaan tappiin verrattuna aika paljon isompi reikä.
Jaa halvalla.. Saiskos siihen jotain putkisokan tapaista poikittain joka ottais vedon vastaan?
Liimasin viime syksynä vessanpöntön Sikaflexin betoniliimalla (koodia en muista, mutta putkilossa lukee betoniliima) ja on pysynyt. Myyjäkin sanoi, että laatat lähtee mukana jos vielä irtoaa kun tuolla laitat. On elastistakin, joten vois toimia. Valkoinen väri on ainoa haitta, jos sitä jää näkyviin.
Saisko siihen holkkiin edes pientä kierteen "harjaa" sopivasti pienemmällä tapilla? Saisi jonkin verran lisäpitoa suoraa vetoa vastaan.
Juur äsken tutkiskelin noita osasia ja nyt sisältä sileään putkeen on tosiaan saatava jotain karhennusta aikaseksi, jotta tulis pitoa lisää... Eikä tuo Sulon ehdottama putkisokka-ajatuskaan hassumpi ole! Pitänee kokeilla, jos liimaisi ja varmistaisi jollain sokkavirityksellä. Pääasia, että lopputulos on siisti ja pitävä.(HarriS @ Helmi. 14 2008,17:31) kirjoitti
Liima ei tuu jäämään näkyviin, sillä sitä tulee vain putken sisäpuolelle. Ärsyttävää muuten, etteivät myy tota Sikaa kuin niissä isoissa tuubeissa! Tarviin tässä tapauksessa sitä vain muutaman tipan ja sen jälkeen en tiedä. Ja nuo kun menevät huonoksi helvetin äkkiä, varsinkin kun tuota putkiloa ei saa oikeen tiiviisti suljettua käytön jälkeen...![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Voin suositella tuota steel metal tavaraa,varmasi pitää,muistanet
seniorr mikä pyörä mulla oli aiemmin,ja siinä tuli tuota tavaraa testattua,ja ne kolme vuotta kun sillä täristelin menemään,ei
nuo metalli "paikkaukset" irronneet mihinkään.
paikkasin sillä myös ko. pyörän tankin joka vuosi,ja sekin kesti tuota rytkytystä,eri asia on jos täytyy saada se tuolla kiinnitetty osa irti
siinnä voi muutama ärkele tulla.
Jos on tuttuja lentokonehuollossa, niin kyselee tuommoista vähän jytympää epoksia kuin Aeropoxy ES6228. Hyväksytty lentokoneiden metalliosien liimaamiseen, kai sillä vilkutkin pari kesää mopon kyljessä keikkuu.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Laita siihen kierretankoon mutteri myös vilkun puolelle niin ei tuu vetorasitusta.
Honda CBR1000F -99
ex Honda CBX750F -85
Tuota tietysti mietin heti alkuun, mutta esteettisistä syistä se oikein istu.(RC17 @ Helmi. 15 2008,12:45) kirjoitti
Strutsissa(lokarin kiinnikeraudat) olis varsinaisen kiinnikereiän vieressä myös toinen reikä, johon olen nyt ajatellut pistää tuon vilkun. Jos kiinnittäiskin loksun oikein pultilla, niin tuota vilkkua ei tarviis ihan perkeleesti tiukata. Oli vaan suunnitelmissa pitää nuo strutsit mahd. "puhtaana"... Toisaalta ei yks siisti kupukantanen pultti paljoa tuosta yleisilmeestä pomppaa, varsinkin jos vielä maalais pultin kannan mustaksi.Pitänee vielä miettiä, mitä tekis. Iltavuoroa pukkaa duunissa, niin on aikaa kelailla.
Hyviä ja asiallisia ehdotuksia olette kuitenkin antaneet! Vielä kerran kiitos niistä!
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Tere,
tuo epoxilinja taitaa olla ihan riittävä.
Mulla itselläni on paljon kokemusta niistä ja voisinkin suositella, että et käyttäisi mitään 5 min -epoxeja, etkä liioin super epoxia (niitä on pehmennetty liikaa ja ei oikein sovi metallin liimaukseen, puun kylläkin). Paras epoxi ao. hommaan on tätä nykyään Cascon tuotemerkin alla oleva Strong Epoxy. Se on sitä samaa, kuin aikanaan oli Araldite Standard. Sen kun sekottaa hyvin-hyvin huolella ja levittää puhtaille pinnoille (lue karhennettu pinta), se pitää hyvin ao. paikassa. Kun kovetat liiman esim. saunassa (80 oC), liimaus menee muutamassa tunnissa ja on lujempaa, kuin mikään kaupallinen tuubitavara.
Strong Epoxia saa kaikista hyvin varustelluista rautakaupoista 30 g putkiloissa. Ne on sellaiset sininen ja vaalean sini -korkkiset tuubilot.
-> kesä tulee -> *
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014