Tuossa GT:n ja ässän vaihtoehtoja pitkään pohdiskeltuani valinta kohdistui sitte K 1200 S malliin. GT:n kulmikas muotoilu ei vaan viehättänyt ja kun vaimollekin tuli hommattua oma mopo, niin valinta oli sitten TÄMÄN NÄKÖINEN JA VÄRINEN
Vaan kun tuo vaimokin varmaan vielä kyydissä istuu, niin kertokaapa joku mistä saa pyörään takajalkatappien pudotussarjan? Mielestäni olen moisista kuullut, mutta pyöräkauppiaskaan ei ainakaan heti löytänyt mistään..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Onnea vaan uudelle mopolle *
Tuolta noita kaiken maailman pudotussarjoja on tilailtu, ainakin kuskille näköjään setti löytyy, mutta mahtaako repsikalle...
http://www.suburban-machinery.com/K1200S.html
Firma on sellainen pienehkö perheyritys ja omat kokemukset ovat olleet 100% positiivisia. Uskaltaa tilata, parasta tehdä se sähköpostitse niin voit sopia postitustavaksi USPS:n eikä mitään kuriirifirmoja.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Onnea uutukaiselle täältäkin,on komee mopo
Olispa rahaa nii ostais tommosen LT:n rinnalle,"vanhuutta" pakoon tuolla ja Lavetilla reissut![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Saksassa Hornig:lla näyttäisi olevan säädettävää tarjolla 119€:lla, lienevätkö asialliset.
Ex-955i
Tuolta varmaankin löytyisi:
http://www.mv-motorrad.de/lshop,s....,,,.htm
Omaani hankin tangon kororuspalat ja jalkatappien laskusarjan, kun ajattelin että tuo alkuperäinen ajoasento olisi turhan tiukka.
Se oli kyllä turha pelko. Sehän on varsin "matkasohva" jo alkuperäisellä kokoonpanolla. Lisäksi ne lasketut tapit alkoi raapimaan maata jo ekalla ratakäynnillä.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
J@ck halusi nimenomaan kyytiläiselle jalkatappien laskusarjaa. Ei ne kyllä niin tiukalla polvikulmalla ole kuin noissa pienemmissä jaappanialaisissa. Kannattaisikohan sitä koeajaa kaxpäällä ensin.
Dixi et animam levavi
HYVÄ valinta! Itse ostin samanlaisen pyörän viime kesänä ja ehdin ajella kolmessa viikossa 6000km:iä. Joka metrillä pyörä tuntui aina vain paremmalta ja paremmalta!
Onnitteluni erittäin hyvästä valinnasta - et tule katumaan!
Wunderlichiltä löytyy ainakin tälläinen Aika niukasti tietoa tuolla www-sivulla, täytyy kotiin päästyä vilkaista olisiko paperikataloogissa enemmän tietoa.
Mahtavan pyörän muuten olet hankkinut. Itse vaihdoin viimesyksynä VFR:n K12S:ään ja täytyy sanoa ettei hetkeäkään ole kaduttanut (paitsi tietysti maksuvaiheessa).
Suurin positiivinen yllätys minulle on ollut K12S:n erinomaisuus pidemmilläkin matkoilla. Vaikka VFR olikin hyvä "sport tourer", niin kyllä bemari voittaa VFR:n ajomukavuudessa mennen tullen![]()
Millä tavalla ja mistä syystä ajomukavuus on parempi?(HessuS @ Helmi. 14 2008,10:29) kirjoitti
Meinaatko ettei olis ajettu(ek@ @ Helmi. 14 2008,00:04) kirjoitti
![]()
Tässä parina viime vuotena ja ennen vaihtopäätöstä on tullut koeajettua aika monta vaihtoehtoa, Guzzista - Kawasakiin ja kaikkea siltä väliltä - ja nimenomaan 2 päällä.
Monta ajokkia on karsiutunut matkustajan tilojen ja istuma-asennon vuoksi. Onhan niitä toki matkustajan kannalta hyviäkin vaihtoehtoja, mutta kun nuo tusinapyörät maksaa saman kuin oikea moottoripyöräkin, niin miksi vaihtaa merkkiä
Ei se ässän polvikulma varmaan mahdoton ole, mutta kun tuo rakas vaimoni vertaa sitä nykyisen ajokin (K 12 RS) ergonomiaan, niin ero on kuulemma melkoinen.
Täytynee tunnustaa, että lupa hankintaan heltisi vasta kun sain vakuutettua, että kyllä ne takatapit alemmaksi saadaan
Kiitokset noista vinkeistä, eiköhän tuolta sopivat löydy
Eipä löytynytkään vielä - tai en ainakaan löytänyt. Ekku lähetti linkin joka oli jo lähellä, mutta madallussarja olikin R 1200 S-malliin.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Ainakin minun anatomialle VFR:n penkki ei modifioinneista huolimatta oikein sopinut. Pidemmillä reissuilla kun ajettiin >500km/pv useampana perättäisenä päivänä, niin ahteri rupesi aina puutumaan. Lisäksi bemarin kate, vaikka onkin matalampi, ohjaa ajoviiman paremmin kuskin (180cm) yli kuin VFR:n kate. VFR:n kahvoihin välittyi myös jonkin verran värinää juuri niillä käytetyimmillä matka-ajonopeuksilla. Toki bemarinkin kahvoissa esiintyy pientä värinää, mutta vasta sellaisilla nopeuksilla joita harvemmin tulee käytettyä...(MagnaMan @ Helmi. 14 2008,10:33) kirjoitti
Ja kyllä mielestäni ajomukavuudeksi voi laskea myös sen, että koneesta löytyy puhtia ihan eri tavalla - aika tärkeä ominaisuus kun liikutaan kaksi päällä + kamat.
Itse olen 183cm pitkä ja K1200S sopii kuin nakutettu... takapenkkiläinenkin tykkäsi tästä enemmän kuin aikaisemmasta Kawan ZZR1200:sesta. Mutta, asioista ei sovi kiistellä ja varsinkin kun J@ck on saanut luvan pyörän vaihtoon jalkatappien madaltamisen lupauksella. Toivottavasti sopivat löytyy niin sopu säilyy perheessä!
Asian vierestä... oletteko mistään löytäneet kirkkaita (värittömiä) etu- ja takavilkun laseja? Semmoisia vailla olis meikäläinen.
-gosox-
Onneksi olkoon, sehän kävi äkkiä!
Menikö se sillä -lähetä kuvat entisestä, saat tarjouksen uudesta s-postiin- menetelmällä, josta puhuttiin?
Nyt meillä on sit molemmilla uudet menobemut, minä tohon GS:n haksahdin ja sen päivitin....
Sun on toki menevämpi![]()
Ai niin, koskas se tulee taloon?
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Itse hukkasin tuon juuri pois.
Tuli ajettua 24 000 kilsaa, kahteen kesään + koeajopyörällä (samanlainen mutta ilman jousituksen ja iskunvaimennuksen säätöä) 2800 kilsaa.
Ihan hyvä pyörähän se oli, täytyy vaan vaihtaa tyyliä aina välillä, niin pysyy mielenkiinto korkealla tasolla.
Onnea vaan matkaan tien päällä.
Ai sullekin!Hienoa! Mä JUST allekirjoitan kauppakirjan ja mopo tuodaan (ja vanha viedään) parin viikon sisällä!
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Kiitos ek@lle hyvästä nettiosoitteesta! Nyt on tilattuna kirkkaat etu- ja takavilkun lasit sekä takalampun kupu. Lisäksi otin ledvalot taakse ja kromatut polttimot etuvilkkuihin. Samalla tuli tilattua myös CAN-väylään sopiva akkulaturi ja jotain muutakin sälää.
Tässä yksi nettilinkki, mistä löysin helakatin hyvän tuntuisen 'keskipukin' K1200S:ään.
http://www.abbastands.co.uk/product_details.asp?id=31
Ootko J@ck vielä(kään) löytänyt madallussarjaa takapenkkiläisen jalkatapeille?
Tuollaista olen juuri itsekin etsinyt - ei taida olla vaan Suomessa jälleenmyyjää?(gosox @ Helmi. 17 2008,13:37) kirjoitti
Miten ajatelit tuon hommata, suoraan UK:sta vai?
Kovasti kehuttu pukki maailmalla...
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Tuota nuin... keppivetoisen ketjuja ei tarvitse rasvata... Mihin tuota pukkia tarvitsee?(Vmatti @ Helmi. 17 2008,14:24) kirjoitti
![]()
V.Vesterinen
Ei kai mihinkään, jos on keskituki.(ttuttu @ Helmi. 17 2008,15:35) kirjoitti
On muuten ko. pyörässä harvinaisen fiksusti suunniteltu.
Ei rajoita kallistusvaroja ja vipuvartta on sen verran, että pyörä on kevyt polkaista tuelle.
Ja lisää tyhmiä kyselen; mihin keppivetoisessa tarvitsee keskiseisontatukeakaan?(Ekku @ Helmi. 17 2008,17:35) kirjoitti
V.Vesterinen
Onko väri on sama(ttuttu @ Helmi. 16 2008,16:59) kirjoitti
Meinaan pitkään aikoihin ei ole sattunut vastaavan passelia väritystä silmälle...
Tuodaan kuin ikean huonekalut kokoa/kasaa isse
Hupsista...pemaria kehuskelen täs![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Ainakin tavaran pakkaaminen pyörän päälle on minun mielestäni helpompaa sen kanssa.(ttuttu @ Helmi. 17 2008,17:37) kirjoitti
Lisäksi renkaiden vaihto käy kätevämmin, kun ei tarvitse pelata nostovälineiden kanssa ihan niin paljoa.
Katsoppas muuten tuo linkki koskien niitä matkustajan jalkatappien laskusarjoja:
<a href="http://cgi.ebay.de/Fahrer-Fussrasten-Tieferlegung-Adapter-BMW-K1200S_W0QQitemZ180214700471QQihZ008QQcategoryZ
68413QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">http://cgi.ebay.de/Fahrer-....iewItem</a>
PS. Eihän sitä sähköisesti säädettävää jousitustakaan varmaan välttämättä tarvitse, mutta vaikea siitä on luopua kun sitä on testannut.
Väri on sinivalkea. Mulle värit ovat yhdentekeviä. Tärkeintä on toimiva kokonaisuus.(Tuppervaari @ Helmi. 17 2008,17:44) kirjoitti
![]()
V.Vesterinen
sanoo mies joka tuskin on omistanut pinkki/mustaa separia
arvaa saiko siitä kuulla![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Itse ajattelin käyttää pukkia + eturenkaan 'kohotinta' pyörän pesun ja vahauksen yhteydessä. Jokainen tietää kuinka v-mäistä on pestä ja/tai vahata vanteita kun pyörä on 'kumollaan' sivutukea vasten! Lisäksi talviteloille/teloilla meinaan jatkossa säilyttää pyörää ko. pukilla.
Jees - suoraan UK:sta ja laitoin jo tilaukseenkin!
Kerrohan gosox kun olet saanut tuon nostimen kuinka isot ne pyörään kiinnitettävät adapterit on. Itse nimittäin harkitsin saman nostimen hankkimista, mutta ainakin noilla sivuilla olevassa kuvassa ne adapterit näyttävät melko isoilta ja tulevan juuri sellaiseen kohtaan jossa ne voivat olla ajosaappaan tiellä??
Itse ostin talvisäilytystä varten tälläisen. Se sopii myös K1200S:ään, mutta vaatii tosin alakatteen irroittamisen.
Talvisäilytyksessähän sillä ei ole merkitystä, mutta pyörän pesua varten ei katteita viitsi kyniä irti.
Se alkuperäinen keskituki on ainakin K1200R:ssä sellainen, että takapyörä nousee ilmaan, mutta etupyörää ei saa 'kipattua' irti maasta, nostamalla tai istumalla satulaan. Tämä sen vuoksi, että keskituessa on sellainen kolmas tukitalla taaksepäin, joka estää kippaamisen. Sen vuoksi takavanteen pesu on helppoa, mutta etuvanteen osalta pyörää joutuu siirtämään, että saa koko rinkulan pestyä.
Kyytiläisen jalkatapit siirsin alemmas näillä. Näissä on mukana oikealla puolella 'levitysholkki', jonka alkuperäinen vaimennin vaatii. Tapit laskehtii n. 6cm alaspäin maksimissaan, säätöasennosta riippuen.
Moro!
Ne adapterit ovat irrallisia osia eli niitä ei kiinnitetä pyörään pysyvästi - ei siis vaaraa että olisivat ajonaikana jalan edessä. Valmistaja on ilmeisesti tällä tavoin saanut valmistettua osia isommissa sarjoissa ja ainoastaan adaptereilla saadaan pukki sopimaan eri motskariamalleihin.
-gosox-
Tuo MV Motorrad onkin mulle uusi kauppa.
En kuitenkaan ole löytänyt mistään (ei ollut tuolla MV Motorradillakaan) tuollaista takalokasuojaa, joka siellä on hiilikuituisena. Mulle riittäis ihan perus-muovinenkin. Onko kenenkään silmiin osunut osunut sellasta jossain?