Täällä näyttäisi olevan Skidmarx:n hinnastossa.
Pyramid Plastics kai tekee kanssa. En nyt jaksa odotella sivujen aukeamista, kun on paskat yhteydet.
Joku oli semmoinen malli, että laitettiin johonkin sinne koiranluihin kiinni. Tuo hiilikuituinen, perämurikkaan kiinnitettävä malli, rämisee reaktiotankoa vaste - ainakin mulla. Tosin mulla oli vähän paksumpi säädettävä reaktiotanko Pack-Partsilta.
Dixi et animam levavi
Vaikuttaako tuolla saatava perän korottaminen paljonkin pyörän kääntyvyyteen?(ek@ @ Helmi. 18 2008,12:12) kirjoitti
On ollut itselläkin mielessä ko. kapistuksen hankkiminen.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Nippy Normans'ilta ostin tälläisen huggerin:(BMWK1200S @ Helmi. 18 2008,11:25) kirjoitti
http://www.nippynormans.com/prodinf....tem=116
Toi on ehkä jonkin verran lyhyempi kuin esim. Wunderlichin sivuilla oleva hiilikuituinen. Kiinnitys tulee edestä alhaalta ja vas. sivulta takahaarukkaan. Kiinnitys on kyllä tukeva, mutta työn laatu esim. niissä kiinnikkeissä on melko surkea. Vaikka minäkään en ole kaksinen hitsari, niin todennäköisesti olisin kuitenkin saanut siistimpää saumaa aikaiseksi![]()
Se reaktiotanko kyllä vaikuttaa selkeästi kääntyvyyteen. Itse ajelin yhdellä pykälällä pidennettynä. Ehkä rasittaa ristiniveltä vähän enemmän, kun tulee ylimääräistä kulmaa kardaaniin, mutta lieneekö merkitystä. Megamotossa ainakin on paljon jyrkemmässä kulmassa kardaani muutenkin sitten toisesta päästä.
Lisäksi vielä Michelin Pilor Powers'sit alle, niin kaatuu itestään kurviin. Vaikuttaa tosi paljon kanssa.
Dixi et animam levavi
Sää Tuomo kun oot kaikkien laminar lippien sun muiden kans pelannu, niin koetas Bemuus *tätä*(ttuttu @ Helmi. 16 2008,16:59) kirjoitti
(Köpi @ Helmi. 18 2008,16:07) kirjoitti
Tuollaasen kanssa ku .ORGin kimppa-ajoihin tulis nii jo ois joka ukko ja akka nauramas kippuras ojan pohojil!
![]()
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Kannattaa vissiin lisätä vielä siivet, niin lentoonlähtömahdollisuudet paranee![]()
Älkääs ny poijaat olko niin ahdasmielisiä...
Why not try that idea on a BMW...after all, BMW did start as an airplane engine manufacturer.
Meinaatko 190/50-takakummia? Sitähän taitaa saada myös 190/55 (MotoGP-tyyliin). Itsellä oli K12R:ssä tuo ensin mainittu, eikä siinä mitään, mutta vastaava etunen kului mielestäni oudosti 'lommoille' kuviointinsa tai jonkin takia. Keskilinjalta ok, mutta heti sen vieressä oli ikäänkuin kuoppia. Ne jopa tuntuivat hitaassa ajossa mutkassa.(ek@ @ Helmi. 18 2008,16:01) kirjoitti
Nyt on Metzeler M3, saas kattoo millaset on.
Mitähän Puimuri käyttää ensiasennusrenkaina?![]()
V.Vesterinen
Kauppa tehtiin käytännössä mun pyörää näkemättä ja kuvankin laitoin vasta "vääntövaiheessa". Motomarketista sain parhaan tarjouksen ja vaikka siinä nyt ei ihmeitä eroja muihin ollutkaan, niin joku satanen kuitenkin.(PSmo @ Helmi. 16 2008,09:24) kirjoitti
Aika helppo noita kauppiaita on nykyään netin ja sähköpostin avulla kilpailuttaa, se oikea kilpailu vaan taitaa olla teoriaa. On meinaan nuo hyvitykset ja välirahat niin samaa luokkaa joka ainoalla kauppiaalla. Yhdelle ei tosin kelvannut vaihtopyörä jostain syystä ollenkaan..
Ja löytyihän se madallussarja sentään hidas 57:kan linkistä, kiitokset siitä!
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No omassa K12R Sportissa oli Pilot powerit, 120/70+190/50. Viime kesän niillä ajelin, 9500km. Nyt uutta M3:sta alla. Muissa malleissa ja rengaskoossa voi olla jotain muuta.(ttuttu @ Helmi. 19 2008,11:44) kirjoitti
Molemmat PP:t ja takana alkuperäisen profiilin mukainen 190/50. Tuossa PP:ssa on paljon jyrkempi profiili, kuin esimerkiksi joissain Z6:ssa. Ei mulla ainakaan kulunut mitenkään omituisesti. Noitahan oli jossain välissä viallisia renkaita, olisikohan sulla ollut semmoiset. Voin kyllä suositella.(hidas57 @ Helmi. 19 2008,09:19) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Hei ek@,
Oletko sinä vaihtanut K1200S:n poies... ku sulla on nykyään tuollainen enduro/katupyörä/vipatin avattarena? Ja jos näin on - niin miksi menit turbo K1200S:n pois laittamaan??![]()
Ai sinäkin SIELTÄ!(J@ck @ Helmi. 19 2008,12:00) kirjoitti
Ja minäkin pelkän e-postin ja puhelimen välityksellä hieroin kauppaa. Messuilta pyysin tarjouksen e-postiin ja kun sitä vähän hierottiin, niin....
Tämä on toinen kerta kun kaupanteko onnistuu ilman myyjän ja ostajan livekohtaamista!![]()
V.Vesterinen
Kauanko muuten kestivät?(ek@ @ Helmi. 19 2008,12:59) kirjoitti
Mulla on nyt alla Pirellin Diablot, kun satuin ne halvalla saamaan ja takanen ei näytä ihan 10 tuhatta kestävän.
Edessä on Diablo corsa ja näyttää menevän vaihtoon aika samoilla kilometreillä.
Kyllä ne mun mielestä kesti ihan hyvin verrattuna muihinkin. En kyllä tuommoisille kilometreille päässyt millään kumeilla. Yhdet Diablo Corsat oli kerran, mutta ne meni alle 3000km vaihtoon. Tosin ajelin silloin pääasiassa serpentiinejä täällä.
Lyhennettynä oli ensin kolari vuorikauriin kanssa Sierra Nevadassa, Espanjassa. Mopo kolme kuukautta laitettavana, pari päivää ehdin ajella ja lähdin Suomeen. Tuli vikaa Madridissa ja mopo tuli kuljetuksella perässä Suomeen. KS meni lopulta lunastukseen, kun katkaisivat rungon kuljetuksessa. Olivat laittaneet näppärästi sivujalalle ja liinat sitä vastaan niin tiukalle, että oli napsahtanut runko jalan vierestä poikki. Viime vuonna mopo oli käytännössä pajalla maaliskuun puolivälistä pitkälle syksyyn, kun lunastuksesta päästiin sopuun, joten viime vuosi meni sitä ihmetellessä. Nyt sitä yksi sälli laittaa kuntoon ja eiköhän se kesäksi kadulle ilmesty. Laitoin tuommoisen Megamoton pahinpaan kuumeeseen, mutta nyt sekin on pajalla laitettavana, kun lippasin asfaltin saumaan.kirjoitti
Dixi et animam levavi
PP:t tosiaan olivat hyvät ajaa, ei ne tosin pitempään kestäneet kuin BT 014 set, mut paremmat kuluneina. Takarengas finaalissa noin 6-7tkm, etunen 10 paikkeilla.
Eikös se ek@:n turboS menny lunariin luontokappaleen tavatessaan....
Jahas, tulikin asianosaiselta kommentti just ku postasin.
Haa, jollakin toisellakin on käynyt tuo vaurio. Itse sain sivujalan kiinnikkeen (jossa vaihdepoljinkin on kiinni) rikki peruuttaessani pyörää tallista sivujalka alhaalla, jolloin se nappasi tallin metalliseen kynnykseen silleen vastakarvaan, voi #%"@!(ek@ @ Helmi. 19 2008,19:58) kirjoitti
. Laiskuuttani jätin tallan alas, kun ajattelin vaan työntää pyörän tallista ja kallistaa taas sivujalalle seisomaan. Tuo kiinnikehän on rungon osa, joten runko vaihdettiin. Rapiat 4000€ kaskosta. Saappa nähdä tuliko kaikki osat paikalleen...
Mielestäni tuo kiinnityskorvake on liian heppoinen, joten varokaa! Itse talla kestää, mutta runko ei!
Itse asiassa tuo siro jalka oli yksi kohta johon kiinnitin heti alussa huomiota. Mun mielestä se on turhan siro tollaseen pyörään. Ei taida kannattaa koittaa istua pyörän kyydissa jalkatapin varassa!? Vai onko joku ko. pyörällä sen ihan vapautuneesti tehnyt ilman vahinkoja?
Sama runko (rungosta siis irtosi pala jossa sivutuki ja vaihdepoljin on kiinni) on kuulemma myös K1200GT:ssä, joka on huomattavasti raskaampi. Siinä mallissa onkin ollut viime vuonna takaisinkutsu, joka liittyi sivutukeen. Sen tarkemmin en tiedä.
Olisin tuota omaa vauriota voinut yrittää vedättää takuuseenkin, mutta liian rehellinen olin.
Käsittääkseni GT:ssä oli kai keskituen raskaan käytön aiheuttaman mussutuksen vuoksi tehty muutos, ainakin ulkomaalaisten foorumien mukaan. Sivutuesta en ole kuullut.
Kyllähän se kestää normikäyttöä ja ainakin itse olen istuskellut mopon päällä sivujalan varassa. Olen kanssa itse sitonut monta kertaa laivoilla sivujalka alhaalla aikas tiukkaankin. Tuommoinen terävä isku sitten varmaan on sille pahempi.
Dixi et animam levavi