1250 banditilla ajelen, perke**** pitkä hujoppi olen. alle 100n nopeuksilla on niska jumissa ihan totaalisesti!! Ajoasentoa olen koittanut muutella vaikka miten, ei parane.
Yhden kesän olen ajellut. Koeajelin FZ1s:ssää, tupla-X:ää, FZR:rää, 05 1200 Bandiittia ja isoa CBF:fää motarilla, maantiellä ja kaupungissa. Jokaista yht. tunnin ilman mitään niskaongelmia. Silloin toki oli aina kovin ilmava koeajotakki yllä ja lainapotta.
Mulla mp-asun aika tyköistuva lyhyt takki ja saman valmistajan henkelilliset housut. Tuo asu tai 1250 Bandit, jompikumpi tekee niskajumin.. Neuvoja anyone?!?
Menenkö rättikauppaan vai ajanko suzukin sulaan..???
![]()
Käytätkö huppua tai kauluria? Ettei vaan olisi saanut niska vetoa.
- Engine MC -
Moro,
kannattaa tsekata ja testata Dainesen Neck -gore takki. Siinä on semmonen pätevän olonen niskasuoja, johon kuuppa voi nojailla viimassa. Itselle ainakin vaikutti hyvältä ja tuon takin meinasin hommata tässä keväällä, en siis ole ajossa kokeillut. Stormilta ainakin löytyy.
Rixu
Mopoileva yrittäjä
mä olen pitänyt kylmillä ilmoilla sellaista kelkkakäyttön tarkoitettua kypärähuppua jossa on pitkälle ulottuva neopreeni alaosa.. muuten menee itselläkin niskat jumiin. Mun niskat ei kestä saada kyllä yhtään kylmempää vetoa.. Paitsi että meinaa ne kyllä kipeytya eka ajorissuilla aina jonkin verran, no iteppä olen alunnut tuollaisen kyykyn jolla ajetaan takapuoli pystössä![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Oletko varma, että johtuu varusteista?
Omassa pyörässäni jännitin jatkuvasti hartioita. Sitä ei huomannut lyhyissä ajoissa, mutta usean päivän reissuilla rupesi hartiat jumittaan ja kipeytyyn pahasti.
"Silloin toki oli aina kovin ilmava koeajotakki yllä ja lainapotta."
Koitapa ajaa sitä omaa mopoa niillä lainavermeillä
Niin etköhän saa ongelmaa rajattua.
Tuttuja vaivoja. Niskan alueen ja hartioiden jumppaa ja viima täydellisesti pois kypärän ja kauluksen väliltä. Ei pitäisi enää sen jälkeen kroonisesti vaivata.
-hh-
Ps. Piipahdapa www.suzukibandit.org
Rentouta kroppa, auttaa moneen jäkitykseen.
Omalla kohdalla Windstopper kypärähuppu on auttanut viimasta johtuviin jumituksiin, tuommoinen Rukan hartioille ulottuva malli on käytössä.
Toisaalta liika tälläytyminen tai takin kauluksen ylikiristämien ei ole hyväksi. Kropan ja etenkin niskojen pitää päästä liikkumaan luontevasti tai menee taas jäkittämisen puolelle.
Kannattaa tarkistaa ettei mikään purista niskasta, kaulasta tai hartioista. Tuon alueen verisuonet on muutenkin pahalla mutkalla ja ylimääräinen paine tuottaa lisävaikeuksia hapenkuljetuksessa lihaksille.
Kuumalla kelillä pitää muistaa viilennys.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950