Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Kaipaisin rehellistä mielipidettä muutamista XX:n ominaisuuksista. Pitelin taukoa mopoilussa perhesyistä 7 v ja viime keväänä hommasin taas mopon. Laitoin eri näköisistä syistä 12 kiloeuron rajan budjettiin ja sillä piti saada uusi tai uudehko isolla vääntävällä koneella varustettu pyörä. Jostain syystä XX oli jo silloin mieleisen oloinen, mutta budjetti ei riittänyt.

    Niinpä valinta osui kriteerit hienosti täyttävään Bandit 1250 SA -malliin. Sen kone vääntää hienosti, ajoasento on leppoisan pysty, kate suojaa koostaan huolimatta yläkropan hienosti eikä kypärään kohdistu pyörteilyä eikä näin ollen meluakaan. Vain kädet ja jalat kaipaisivat viileissä olosuhteissa enemmän suojaa. Kaikin puolin siis loistava pyörä, mutta mutta... Paikallinen uusi mopoliike oli ostanut viime syksynä loput XX:t Brandtilta ja tietysti paitsi kaipaisi tuoreita vaihdokkeja, haluaisi myydä varastoa. Niinpä sain käteeni sellaisen vaihtotarjouksen, että pitäisi taas kävellä peilin eteen haukkumaan kuvassa näkyvä, kun meni avaamaan suunsa väärässä paikassa.

    Foorumista kaikenlaista XX:ään liittyvää luettuani hieman kuitenkin arveluttaa. Yksi moittii löysää jousitusta, toinen liian paljon käsille tulevaa painoa, kolmas kuskille ja matkustajalle tulevaa pyörteilyä. Itsestään selvää on viritysasteesta ja koneen koosta johtuen alakierroksilla Banditia selvästi ohuempi vääntö. Käyttötarkoituksesta ja geometriasta johtuen se on todennäköisesti myös Banditia selvästi kankeampi. Pyörä on kuitenkin ollut vuosikaudet yksi myydyimmistä isoista eikä varmaankaan suotta.

    Valitettavasti ei tullut viime kesänä XX:ää ajettua, mutta kylmiltään ajoasento ei tunnu pahalta ja siihen varmasti tottuu. Pleksin voi varmaankin vaihtaa johonkin touring-versioon. Onko kellään kokemusta niistä, auttavatko pyörteilyyn ja tuulimeluun? XX on edelleen yksi markkinoiden parhaan näköisistä matkasporteista ja kun suurin osa kilometreistä tulee tien päällä eikä kaupungissa voisi se tarkoituksensa puolesta sopia.

    Siispä kannattaako vai onko malli jo aikansa elänyt?
    Suzuki Bandit 1250 SA -07
    Honda CBR 1100 XX -08
  2. #2
    Hintahan tuon ratkaisee, mutta kyllä tuplaäksä on edelleenkin paha maailmaa vastaan.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  3. #3
    Kyllä kannattaa.
    Menen huomenna väntämään hintaa, tiedä vaikka tulee kaupat.
  4. #4
    (poistettu tili)
    Jos bläkkärissä tuuli haittaa, siihen ei auta kuin kotilo.

    Siinä saat juuri tuon kaipaamasi suojan koiville, eikä ajoasento nyt mikään niin kyykky ole, riippuen vähän missa ajaa. XX on matkapyörä, asento on hyvä kaupungin ulkopuolella.

    Onhan niitä notkeampia ja vääntävämpiä, XX ei ole paras missään suhteessa, mutta aika hyvä joka asiassa, eli onnistuneesti monipuolinen.
  5. #5
    Ihmeessä kaupoille! Ei XX mikään kankea ole,tietysti fillariin verrattuna on kankea,mutta mulla hornetti ennen XX.sää ja paremmin tuo nykyinen taipuu. Puig.ilta saa pleksejä jos tuuli haittaa,ja asentoon löytyy korotus/madalluspaloja jne. jos ei ole heti mieleinen.
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  6. #6
    Hyvä peli ! Ja ei se mikään kankea ole, kokeileppas Yamahan FJ.tä . Tuuli ja etukeno "ongelmiin" saa nätisti rahalla ratkaisun jos orginaalit eivät sovellu omalle kropalle.
    Paljonhan noita tulee vastaan, mutt haittaako tuo ?
    Just "nyt" ei bikeä...
  7. #7
    Eiköhän tuo ole hyvinkin hintansa väärti niin kuin esim. Kawan GTR 1000:kin oli viimeisillään. Ja kuten nuo isot Bandiititkin.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  8. #8
    Hinta-laatu suhteeltaan yksi parhaista valinnoista jos se ajoasento ei haittaa johon kyllä tottuu ilman korotuspalojakin.Kaupunkipyörä se ei ole mutta mutkatiet taittuu loistavasti ,radallakin voi käydä ja matkalle kolmella laukulla ja kyytiläisellä "no proplems". Itse vaihdoin pois kun oli jo seitsemän kesää ollut samanlainen pyörä .
    Etupään jousituksen kanssa ei mun painoisella kuljettajalla mitään ongelmia (85kg), takajousitus kantaa kuorman hyvin. Takuuajalla ei merkitystä itsellä toisessa 4 vuotta ,yhden nokkaketjun kiristäjän vaihdoin koko aikana, ketju vähän äänsi 4000-5000 kierroksilla. Vaihtoaika 1/2 tuntia.



  9. #9
    Jaa en kyllä vaihtaisi, Blackbirdin omistaneena sekä uutta Bandiittia olen myös koeajanut.
    Xx tuntuu melko kankeelta banditin jälkeen ja xx polvikulmi aika tiukka sillä pyörässä tuntuu että istutaan aivan liian matalla ja jalkatapit taasen ovat liian korkealla.
    - XT 660 R
  10. #10
    (poistettu tili)
    Lainaa (Xxx^ @ Helmi. 11 2008,11:43) kirjoitti
    xx polvikulmi aika tiukka sillä pyörässä tuntuu että istutaan aivan liian matalla ja jalkatapit taasen ovat liian korkealla.
    Noi nyt on helppo korjata pikkurahalla. Perä nousee prikalla ja Buellin jalkatapit laskee 2cm, joten polvikulma oikenee.
  11. #11
    Kyllä XX edelleen soiva peli on. Takajousitus voisi olla parempikin, kyllä sillä normaaliajot ja aika paljon kovempaakin vetää, ei se kauheesti mitään ylimääräistä tee.

    Moni joka urputtaa sen jousituksesta ym. ei ole koskaan edes ajanut sillä sen suorituskykyä tappiin. Toki jos mittarina on se että lastataan mopoon perkeleesti kamaa kyytiin, tuleehan ne rajat vastaan toki.

    Mutta kyllä sillä kovaa ajaa mutkaisellakin tiellä ihan turvallisesti, kuskista se eniten on kii. Hyvä peli, osta heti pois jos himottaa.
  12. #12
    Kaupat tuli uudesta tupla äksästä.
    Kevättä odotellessa...
  13. #13
    Lainaa (AimoPamaus @ Helmi. 11 2008,17:52) kirjoitti
    Kaupat tuli uudesta tupla äksästä.
    Kevättä odotellessa...
    onnea uurelle mopotille.
    mitähän mr.honda ajatteli ku jätti myyvän pelin pois mallistosta ja heitti pyyhkeen kehään?
    Sport touring pyörissä o nyt aukko kohdassa yli tonnisissa...
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  14. #14
    Lainaa (AimoPamaus @ Helmi. 11 2008,17:52) kirjoitti
    Kaupat tuli uudesta tupla äksästä. *
    Kevättä odotellessa...
    Onnittelut uudesta, varmaankin hyvästä pyörästä. Kiinnostaisi itseäkin kovasti ja hintakin olisi kohdallaan, mutta kun tuo Bandiittikin on pirskatin hyvä. No tuumaillaan vielä hetki, josko vielä tulisi hyviä puolesta ja vastaan kommentteja.
    Suzuki Bandit 1250 SA -07
    Honda CBR 1100 XX -08
  15. #15
    Ihan vaan mielenkiinnosta - mihin hintaan nuo myyvät "viimeisiä" uusia XX:iä?
    Siis tiukka suoran oston hinta.
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  16. #16
    Kun olet pari tuntia vetäny XX:llä et enää Pandiittia kaipaile...
  17. #17
    Lainaa (Vmatti @ Helmi. 11 2008,18:40) kirjoitti
    Ihan vaan mielenkiinnosta - mihin hintaan nuo myyvät "viimeisiä" uusia *XX:iä?
    Siis tiukka suoran oston hinta.
    Valitettavasti en tiedä suoran oston hintaa, kun olisi tuo Bandiitti vaihtoon menossa, mutta Bandiitista saisi vähän enemmän kuin siitä uutena maksoin. *

    Ehkä joku muu on kysynyt suoraa ostotarjousta viimeisistä XX:istä?
    Suzuki Bandit 1250 SA -07
    Honda CBR 1100 XX -08
  18. #18
    Lainaa (Mieihte @ Helmi. 12 2008,00:21) kirjoitti
    Valitettavasti en tiedä suoran oston hintaa, kun olisi tuo Bandiitti vaihtoon menossa, mutta Bandiitista saisi vähän enemmän kuin siitä uutena maksoin.
    Oikeesti enemmän?

    Kandeiskos kysyä tuo suorakin hinta, niin siitä selkiäisvaihdokin todellinen hyvityshinta...



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  19. #19

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 11 2008,18:23) kirjoitti
    mitähän mr.honda ajatteli ku jätti myyvän pelin pois mallistosta ja heitti pyyhkeen kehään?...
    Ajatteli varmaan Euro3-päästönormeja.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  20. #20
    Lainaa (TeroT @ Helmi. 12 2008,07:43) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 11 2008,18:23) kirjoitti
    mitähän mr.honda ajatteli ku jätti myyvän pelin pois mallistosta ja heitti pyyhkeen kehään?...
    Ajatteli varmaan Euro3-päästönormeja.
    Niin ja noiden "matkasporttien" suosio on kuitenkin melko pientä keskieuroopassa, eihän toi XX ollut supersuosittu muualla kuin Suomessa. Tänne lienee haalittu muualla myymättä jääneet yksilöt koska valmistus loppui jo aikaa sitten.
  21. #21
    Lainaa (O.L.M.I @ Helmi. 12 2008,11:35) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Helmi. 12 2008,07:43) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Helmi. 11 2008,18:23) kirjoitti
    mitähän mr.honda ajatteli ku jätti myyvän pelin pois mallistosta ja heitti pyyhkeen kehään?...
    Ajatteli varmaan Euro3-päästönormeja.
    Niin ja noiden "matkasporttien" suosio on kuitenkin melko pientä keskieuroopassa, eihän toi XX ollut supersuosittu muualla kuin Suomessa. Tänne lienee haalittu muualla myymättä jääneet yksilöt koska valmistus loppui jo aikaa sitten.
    tot näk oikeassa olet, silti muut merkit ovat panostaneet aika paljon noihin matkasportteihin..pemu s,zzr,busa.
    tottahan on et keskieuroopassa harrastetaan lähinnä päiväretkiä visakortin kanssa pitkin mutkateitä. silloin kevyt ketterä kyykky saattaa vetää pitemmän korren...

    sitte nämä bmw gessut...nitä näkee tosi paljon alppiteillä.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  22. #22
    Näin siinä kävi...

    XX oli mullekin pitkään "märkä uni", vaan kun sillä pari vuotta ja 30 tkm päästeli, alkoi kyllästyttää! Hyvä pyörä matkakumppaniksi, jos ajelee pitkää siivua ja hyviä teitä, matkustajakin tykkää kyydistä. Tehoa on sopivasti, vauhtia tulee helposti liikaakin...

    No joo, ois sillä vielä vissiin kesän vetäny sliparit ja PC:n laittamalla, vaan aikansa kutakin.

    Mua rupes nyppiin kyykistely ja käsien päällä rönöttäminen, mittaa 178 ja painoo melkein 0,1 tonnia, joka pitää saada perseen pääle, ei käsille!

    Pari testiaajoa isolla Banditilla ja CBF1000 Hondalla sai meitsin halajamaan ketterempää, pystymmästä ajettavaa pyörää, siitä huolimatta että "polveen tuulee ja nilkkaan vetää"...

    Josko sitä sitten vanhaksi tulossa, ZZR ja Busa jäivät hyllyyn, eikä uutta samanlaista (XX) tullu ees harkittua, niitä tuli meidän kylään jo liikaakin!

    Se kyllä täytyy tunnustaa, että "tappiin" ei tullut koskaan ajo-ominaisuuksia vedettyä, vaikka rajotinta vasten mopo röpötti silloin tällöin...
  23. #23
    Lainaa (Gari @ Helmi. 11 2008,20:26) kirjoitti
    Kun olet pari tuntia vetäny XX:llä et enää Pandiittia kaipaile...
    Näin se menee... eipä voi pyöriä keskenään oikein edes verrata.
  24. #24
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 11 2008,11:56) kirjoitti
    Noi nyt on helppo korjata pikkurahalla. Perä nousee prikalla ja Buellin jalkatapit laskee 2cm, joten polvikulma oikenee.
    Kerrotko lisää mikä tuo prikkahomma on?
    Ja minkä Buellin tapit käy? Kuvaa?
  25. #25
    (poistettu tili)
    Lainaa (AimoPamaus @ Helmi. 15 2008,16:46) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 11 2008,11:56) kirjoitti
    Noi nyt on helppo korjata pikkurahalla. Perä nousee prikalla ja Buellin jalkatapit laskee 2cm, joten polvikulma oikenee.
    Kerrotko lisää mikä tuo prikkahomma on?
    Ja minkä Buellin tapit käy? Kuvaa?
    Jossain CBR1100XX foruumilla on oikein hyvät kuvat, en nyt vaan muista missä.

    Anyway, 2-3 mm prikka laitetaan takaiskarin ja rungon väliin. Tankin pultit irti, nostetaan takareunaa ja tuetaan tankki. Kokonaan irti sitä ei tarvitse ottaa. Iskarin pulttia auki sopivasti. Jos on U :n muotoinen prikka, niin siitä vaan pujottamaan väliin, kun on nostanut perää hieman. Jotkut on nostaneet niin paljon että laittavat tavallisia prikkoja, käy se niinkin. Homma kestää n 10 min, ja perä nousee 2-3 cm.

    Itse laitoin Buell12X:n tapit, kun ne on sellaiset leveät. Toisesta piti vähän fiilata ylimääräistä pois, mutta ne on alumiinia, helppo juttu. Muutkin Buellin tapit käy, aika helppo katsoa. Seisontatuen pikku väkänen piti vähän nuijia mutkalle, ei katkennu. Asennus kestänee tupakkimieheltä kans 10 min, muilta 5 min.

    Aiheesta löytyy kyllä Honda- osiosta juttua enemmänkin, ja tarkat ohjeet jostain päin, tosin eipä niitä kyllä tarvitse.
  26. #26
    Mulla ei ole tuplaäksää, mut olen ajanut ja on tosi hyvä ja mun makuuni sopiva pyörä. Mun tarpeet sovittuu muutamalla palasella sinne tänne jne. Eräs virallinen edustaja myi suoralla kaupalla "pitkään" hinnalla 14.000 €. Silloin kun se viimeisiä myi, olisin saanut 13.500:lla. Siis hinta kilvissä lähtökunnossa.

    Tosi hyvä ja sopiva peli minun mittoihin, vaikka onkin "hontapaska". Siis aina on niitä, joille joku pyörätyyppi ei käy ja jotka pelkästään sillä mustaavat toisten mieliä. Tuskin koskaan sama on yhtä hyvä kaikille mikä se "sama" milloinkin sitten on.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  27. #27
    Otsin itse viime kesänä uuden xx:n.Sopivasti voimaa ja helppo käsitellä, hieno laite baanalla
  28. #28
    No niin, Arpa on heitetty!! Jatkossa kurvaillaan sitten uuden uutukaisella XX:llä. *

    Uskon että kaikkineen pyörän hinta-laatusuhde on varmasti paras mahdollinen. Jos huomioi, mitä maksoin Banditista viime keväänä ja säästetyn renkaiden vaihdon, loppuhinta jäi hiukan alle "FJ 20":n mainitseman viimeisen hinnan. Kylkiäiset, pari ensimmäistä huoltoa yms. pientä ovat sitten vielä extraa.

    Mutta parasta on se, että homma tuntui kannattavan sekä itselle että kauppiaalle. *

    Kiitos kaikille kommentoineille. * Jatkossa täytyy sitten siirtyä XX-foorumeille tutkimaan noita pieniä tuunausmahdollisuuksia, jos siltä sitten ensimmäisten tuhansien jälkeen tuntuu.
    Suzuki Bandit 1250 SA -07
    Honda CBR 1100 XX -08
  29. #29
    Minä tilasin jo tummat vilkut x4, takavalon, huggeria jne...
    Ja metriäkään en ole tuolla vielä ajanut. *

    Ja hyi tuo tuo sinun avatar...



  30.  
  31. #30
    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 15 2008,17:01) kirjoitti
    Jossain CBR1100XX foruumilla on oikein hyvät kuvat, en nyt vaan muista missä.

    Anyway, 2-3 mm prikka laitetaan takaiskarin ja rungon väliin. Tankin pultit irti, nostetaan takareunaa ja tuetaan tankki. Kokonaan irti sitä ei tarvitse ottaa. Iskarin pulttia auki sopivasti. Jos on U :n muotoinen prikka, niin siitä vaan pujottamaan väliin, kun on nostanut perää hieman. Jotkut on nostaneet niin paljon että laittavat tavallisia prikkoja, käy se niinkin. Homma kestää n 10 min, ja perä nousee 2-3 cm.
    Tässäpä nämä ohjeet ton takaiskunvaimentimen shimmaukseen: kliks

    Lainaa (R2-D2 @ Helmi. 15 2008,17:01) kirjoitti
    Itse laitoin Buell12X:n tapit, kun ne on sellaiset leveät. Toisesta piti vähän fiilata ylimääräistä pois, mutta ne on alumiinia, helppo juttu. Muutkin Buellin tapit käy, aika helppo katsoa. Seisontatuen pikku väkänen piti vähän nuijia mutkalle, ei katkennu. Asennus kestänee tupakkimieheltä kans 10 min, muilta 5 min.
    Tässäpä kuva omasta pyörästäni, jossa juuri nämä kyseiset Buell:in jalkatapit asennettuna: kliks



    ex. Aprilia RSV 1000R - 2004
    ex. Kawasaki KLE650 (Versys) -2007
    ex. Kawasaki ZZR1400 -2009
    ex. BMW K1200R -2007
    ex. Honda CBR 1100XX -1998
    ex. Honda VFR 750F -1994
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen