Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
    Laitoin talviharrastuksena omaan mopottimeen Leo Vincen sliparit. Yllätyksekseni huomasin, että niistähän lähtee melkoiset sävelet ilman dB-killereita. Laitoin pyörän käyntiin kaverini pihamaalla ja lapset alkoi itkemään, kun peljästyivät ääntä . Jäi itsellekin sellainen kutina, jotta ensi kesänä ajellessa saattaa kissalan poikia kiinnostaa moiset trumpetit .

Miten on sisaret ja veljet, onko virkavallalla ollut tapana puuttua kohtuullisen äänekkäisiin mopottimiin?

Ja kannattaako pitää suosiolla vaan kiinni ne dB-killerit?

"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Ei oo ainakaan pysäyttäessään muista syistä mitään maininnu noista pöntöistä

Ja nykysessähän on tollane Leovince ilman mitään **tun killereitä
    Trying is the first step towards failure
    Eipä oo putkia syynäilty kun kilpa radalla
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Helmi. 10 2008,19:24) kirjoitti
    Eipä oo putkia syynäilty kun kilpa radalla *
    Jep, killerin joutuu hommaamaan radalla piipahtamisen takia.
    elä h..vetissä laita!!radalle korkeintaan jos tarviaa sinnekään.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
    SVssä on LeoVince ja killeri on jossain autotallin uumenissa.
    Kieltämättä kaupungissa setä sinisten läsnäollessa tulee ajltua pintakaasulla, mutta ei ole kukaan huomauttanut ainakaan tähän mennessä.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Kai niitä sinisiä kiinnostaa enemmän se E merkintä.
    Fun is not a straight line
    Eipä oo e merkinnät kiinnostanut kuin radalla
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Saksassa saattaa Polizei olla kiinnostunut...mut sinnehän ei ole välttämättä pakko mennä
    Mulla on Bemarissa Leovincen slipari kiinni ja kyllä minä olen sitä db-killeriä pitänyt paikallaan katuajossa.

Radalla sitten otan sen pois.

Sitä alkaa varmaankin tulla vanhaksi, kun päällimmäinen ajatus ei ole äänien maksimoiminen ja pyrin välttämään turhaa ihmisten ärsyttämistä.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Lainaa (Masa @ Helmi. 10 2008,19:14) kirjoitti
    Laitoin talviharrastuksena omaan mopottimeen Leo Vincen sliparit.
    sulla iso v-strom? joo. pyöräkaupan pihalla kerran seurasin vierestä kun sellaisesta pyörästä omistaja ruuvasi leovincen pöntöistä killerit pois ja käynnisti. väki tuli kaupan sisältäkin katsomaan että tuliko pihalle helvetin enkelit. onpa tosiaan litran veekakkosessa järkyttävät tutinat, älytön kontrasti 'pappapyörän' yleisilmeeseen. *ja siis todella PALJON makeemmat äänet kuin jossain h..in harrikoissa. (päätin siltä seisomalta että seuraava pyöräni olisi juuri tuollainen )

ei poliisit pysäytä ellei (helsingin) keskustassa ilta-aikaan ihan tolkuttomasti jyristele. ja jos esim. ylinopeudesta pysäyttää niin (nimim. kokemusta...) ei pöntöt kiinnosta ellei itse provosoi niitä pahalle päälle.
    Senior Highway Bomber

Ride Loud - Ride Proud

Kawasaki z750s -05
    VeTuRissa Leot, db-killerit otin pois heti kun putket käsiini sain. Ehkä pitemmällä reissulla tulee laitettua takas jos alkaa häirittemään..
    "Dear Noah,
    We could have sworn you said the ark wasn't leaving till 5.
    Sincerely, Unicorns"

EX Honda VTR 1000 -01 " Veturi "
    Yamaha Wild Star 1600 -01
    Lainaa (Mammutti @ Helmi. 10 2008,22:07) kirjoitti
    sulla iso v-strom? joo.

onpa tosiaan litran veekakkosessa järkyttävät tutinat, älytön kontrasti 'pappapyörän' yleisilmeeseen.
    Strommihan se alla puksuttaa, pappa-pyörä...

Ne äänet on oikeasti sellaiset, että ne jytisee. Ne ei lotise, niinkuin joissain amerikan 2-mukisissa.

No, kai niihinkin jytinöihin sitten tottuu... Mua kyllä oikeasti hävettää ajaa, jos se herättää liikaa huomiota

"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    kannattaa panna killerit paikoilleen, ei ole kivaa kun lapset pistää kädet korvilleen kun näkevät mp:n jo lähestyvänkin vaikka siinä olisi alkuperäinen suhinaputki paikoillaan, sitten jos muksu pärähtää itkemään niin äiti heittää motoristia jukurttipurkilla perään ja taas tulee negatiivista mainetta. Vielä jos äidin kaveri on kansanedustaja jolle tämä valitaa prätkien aiheuttamasta melustaniin kohta otetaan käyttöön Euro 16 normit ( halk 7 mm pakoputki kaikissa prätkissä ) jota noudatetaan vuosimallista riippumatta....
    Ison twinin tai singlen äänien vaimennus on on vaikea homma kun putken päästä tulee melkoinen paineaalto, kannattaa laittaa edes jonkinlainen "hajoitin" voihan db killeriäkin vähän avartaa..
    ps. omakin kalusto kuuluu tuohon pauke ryhmään
    TRX850 -96
    XT500 -80
    Ei kannata hiljentimiä laittaa. Tajuaavat pennutkin olla koskematta, kun kerran säikähtäävät kunnolla!
    GSF Bandit 1200 -05
    tai voihan sen lapsen kanssa olla kävelyllä motoristi-isäkin joka tulee itkevän lapsen kanssa vetämään pahaäänistä motoristia kuulaan seuraavissa liikennevaloissa!
    Kas asiat pitää panna oikeaan tärkeysjärjestykseen
    TRX850 -96
    XT500 -80
    Lainaa (snowball @ Helmi. 11 2008,09:30) kirjoitti
    Ei kannata hiljentimiä laittaa. Tajuaavat pennutkin olla koskematta, kun kerran säikähtäävät kunnolla!
    Semmoista ääntä ei olekaan mikä säikäyttäisi 13 - 16 v. keskikaljoissa kulkevan pentulauman. Sille päälle sattuessaan ne potkii ja kaataa mopon äänistä riippumatta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Mulla SV1000 (V2) jossa devilit ilman killereitä, olen kokeillut ilman ja kanssa. Tuntuu pikkasen hengittävän vapaammin ilman killereitä ja tottelevan paremmin kaasua joten luultavasti en laita takaisin. Vaimo kyllä tietää jo kaukaa kun olen tulossa kotiin ja varmasti naapurit kuulee kun olen lähdössä aamulla töihin mutta toisaalta onpahan maantiellä turvallisempaa kun autoilijat tietää jostain olevan pyörän tulossa. Ilman korvanappeja en aja missään.
    Lainaa (pjj @ Helmi. 11 2008,14:14) kirjoitti
    Mulla SV1000 (V2) jossa devilit ilman killereitä, olen kokeillut ilman ja kanssa. Tuntuu pikkasen hengittävän vapaammin ilman killereitä ja tottelevan paremmin kaasua joten luultavasti en laita takaisin. Vaimo kyllä tietää jo kaukaa kun olen tulossa kotiin ja varmasti naapurit kuulee kun olen lähdössä aamulla töihin mutta toisaalta onpahan maantiellä turvallisempaa kun autoilijat tietää jostain olevan pyörän tulossa. Ilman korvanappeja en aja missään.
    1000 Strommissa on täsmälleen sama pata, kuin SV 1000:ssa. Jotta tiedät varmaan kokemuksesta, ettei ne soundit ole mitenkään iljettävät, mutta takuulla kuuluu kauas...

Enpä minä niitä niiden äänien takia laittanut, uksoo kuka vaan , vaan sen takia että saan ainakin 2,4475 hv lisätehoa...

ZZR 1400 2014
    Mulla on vähän samanlainen ongelma, että hommaanko akran slip-on sarjan sliparin, joka tulee ilman killeriä, vaiko street legal sarjan vastaavan mallin, jossa se on mukana. Ois kiva tietää, että onko noissa putken sisustoissa paljoa eroa esim, jotain villaa katulaillisessa putkessa enemmän(virtaus/teho) ja miltä äänet kuulostaa laillisessa sliparissa ilman db-killeriä verrattuna ei katulailliseen slipariin?

Eli kannattaako teidän mielestä ottaa se db-killerinen versio vähän niinku "varoiksi" poliiseja ym takia.
    Lainaa (Tube @ Helmi. 13 2008,21:45) kirjoitti
    Eli kannattaako teidän mielestä ottaa se db-killerinen versio vähän niinku "varoiksi" poliiseja ym takia.
    Killerit kannattaa ottaa ilman muuta. Jollei poliisien takia niin jo radalla piipahtamisten takia. Suuntaus on tiukkenemaan päin niin teillä kuin radoillakin.

Itsellä db-killeri on hankintalistalla radalla piipahtamisen takia. Liikenteessä miliisit eivät ainakaan vielä ole ratsailleet pelkän äänen takia, saas nähdä milloin aloittavat...
    Esimerkki tapaus viimekesältä edelleen sakko valituksessa.
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=72426

superjopo
  24.  
    Mitenkään kommentoimatta valmistajamaan lotinoihin ja jytinöihin , niin eipä ole poliisit kiinnittäneet koskaan huomiota pyöriini, joissa on putki/putkisto vaihdettu. Ei edes tähän viimeseen, joka kyllä mölisee ja jytisee aika lailla.
    Tosin kaupunkialueella pyrin aina ajamaan hyvin huomiota herättämättömästi ja sitten kun haluan soundeista nauttia, teen sen jossain syrjemmässä ajellessa. Db-killeriä käytin edellisessä pyörässä pitkillä matkoilla, jolloin tuo rivi-nelkun tasainen pörinä alkoi lähinnä ärsyttää ja väsyttämään, korvatulpista huolimatta.

Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004