Täältä takarivistä vaan tervehdystä.
Tuli tuollainen otsikon mukainen pyörä tuohon pihaan ja vasta muutaman sata kilsaa oon kerennyt ajelemaan.
Havaintoja:
Oudosti tuulee niskaan. Ei vaikuta juurikaan tuulilasin asento. Ilmeisesti tulee joku pyörre kypärän taakse.
Kuraa tunkee takalaukun takaosan täyteen kahvaa myöten. Pitänee joku lippa väännellä ämpärimuovista tuonne takalokarin taakse.
Kulkee kuin juna. Ainakin jos vertaa entiseen lähes nakuenskaan.
Enskassa piti oikeasti pitää sarvista kiinni, että pysyi mukana vähkään reippaammassa vauhdissa.
Paino lisää paikoillaan liikuteltavuuteen tietyn lisämausteen.
Voimaa ja vääntöä ihan hemmetisti lisää edelliseen enskaan verrattuna.
Totuttelua koneen ääneen. Yksimukinen enska 4000/rpm kuulosti todella harvalle neljämukiseen verrattuna.
Ja nyt kyssäreitä kokeneemmille:
Kesärengastusta haetaan.
Mezler tarjoaa Laserteciä. Onko ihan soppeli ja kestävä rinkula alle? Marathonia kattelin, mutta vain takaseen olisi soppelin kokoinen tarjolla. Etuseen ei ihan oikeen kokoista ole. Radalla ei ole tarkoitu kurvailla, vaan matkamies maan meinasin olla.
Mitäs muuta pitäisi tietää tai ottaa huomioon tällaisella pyörällä?
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Omassani aikanaan käytin Continentaleja mutta niitä ei enää ole eikä se etunen TKV 11 ollut mistään kotosinkaan, uratutka... Olisin laittanut 880:t mutta tuohon aikaan ei ollut vielä kokoja siihen.
ME 880 käy ja eteen ei ole mitään syytä olla laittamatta 100/90-kokoa. Kehänpituus on sama. Lasertec on käsittääkseni kuitenkin tarkoitettu hieman kevyempiin kuin tällaisiin 290 kg painaviin eikä sen kestävyys olisi ainakaan samaa luokkaa.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Haittaako tuo mitenkään, jos on pikkusen kaposempi tuo etunen?(r1150r @ Helmi. 10 2008,10:46) kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Kokeilepa ilman sitä takalaukkua. Pyörteily niskaan ja selkään loppuu heti. Omassa sama murhe. (Guzzi)
Kaposempi etunen on myös alla, enkä ole huomannut mitään havaittavaa käytöksen muutosta.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Ok. Pitääkin tänään käydä kokeilemassa ilman takapoksia. Eilen se laukku oli mukana, kun piti viedä tavaraa kaverille.
Ja sitten laitetaan nuo maratoonarit tilaukseen kesää varten.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Niin, piti vielä kysyä, että miten olette kiinnittäneet tuollaisen etulokarin jatkoksen? *kliks*
Pitääkö vetää ruuveilla kiinni, vai pitääkö esim. sikaflexi riittävästi?
Mukana tulee sellanen kakspuoliteippi, mutta en ihan heti luottaisi pelkästään siihen.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Itse oon vetäny nuo kiinni "kiinalaisella avaruushitsillä" eli pop-niitillä.Pikkasen kun on tökännyt mustaa maalia vielä niittiin, niin kovin huomaamattomat ovat olleet.(Pedaali @ Helmi. 10 2008,15:15) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
Ai niin - tervetuloa vaan LT-klaaniin ja ensi kesän kokoontumisajoihin.
<p>2002-2014</p>
Kiitosta vaan.
Kehtaako tuollaisella vanhemmalla LT:llä tullakkaan BMWKLTIBMIJOF:iin?
Tai jos jättää sen jonnekkin vajan taakse.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
minkä vuoden malli sulla on.
mulla on kait noita viimisiä
vanhan mallin lt eli -98.
olen ollut tyytyväinen viime
kesä ensimmäinen bmw.llä![]()
ai niin olin viime kesänä ainut vanhan mallisella lt.llä
BMWKLTIBMIJOF kokoontumises ollut.siis ens kesänä
saan seuraa vaikka varmaan taas päiväseltään käynkin.
että terve tuloa
Tuommonen -97 tuon pitäisi olla. Pitää vielä purkaa ja kasata tuo, että tietää mitä se on syönyt.
Hyvin tuo kyllä tuntuu mennä pörisevän.
Pitänee kans ilmoittautua päiväkävijäksi tuonne Jämsään.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
onko sitten paljon ajettu.mulla on niin
kovin vähän matka pyöräksi ajettu.
vasta 42,000 tuhatta.![]()
57 tuhatta ja rapiat on mittarissa. Tulee heti kohta iso huolto eteen. Missä olisi edullinen huoltopaikka täällä uudenmaanläänin alueella?
Niin ja tietääkö kukaan, että mistä saisi omistajan käsikirjan?
Huoltomanuska löytyikin netistä, mutta tuota ownersmanuaalia ei löydy mistään.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Tuollahan ei ole ajettu oikeastaan mitään! Ei tuossa purettavaa / selviteltävää juuri pitäisi olla. Ajoa vaan. Käsikirja saattaisi hyvinkin löytyä jälleenmyyjän/BMW-SUomen kautta. Kysyä ainakin kannattaa.
<p>2002-2014</p>
60 tkm kohdalla on jakoketjun kiristimen ohjurin vaihto. Aikanaan sen tein eikä ohjuri ollut juurikn kulunut. Eikä maksanutkaan kuin vajaa 20 FIM. Näppitöitä teettää hieman. Venttiilientarkistusväli on muistaakseni 30 tkm joten sekin olisi kohdallaan. Säädettäessä vaihdetaan koko nostin, joka sekin on astetta vaativampi toimenpide.(Pedaali @ Helmi. 10 2008,16:55) kirjoitti
K 1100 LT on oman aikansa paras matkapyörä. GTR 1000 kuului tekniikan museoon jo ajat sitten vaikkakin hinnallaan puolusti hyvin paikkaansa. Pani 1100 oli hyvä pyörä aloittaa matkapyöräily. Eikä niitä muita vastaavia sitten ollutkaan.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
No sille tasaseen ja rauhallisesti ku ajelee, niin eiköhän ne siinä mukana pysy. Yllättävän hyvä ajotuntuma on tuollaisilla renkuloilla. Odotin paljon pahempaa.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Tuollasen kurasiiven tyrkkäsin tuohon taakse. Hyvin hillitsee tuota kuran nousemista takavalolle ja laukulle. Eihän tuo kaunis ole, mutta eipä alle euron kustannuksilla voi paljoa odottaa. Ja tuo etupään jatke pitää tuota etupäätä paljon siistinpänä. *kliks*
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Ajaa päräytä yks rautaperse niin siitä rekisterintaustalapusta saa samanlaisen mutta tekstillä varustetun kurasiiven helpolla![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
On mulla semmonenkin tuolla jossain hyllyssä. Se on vaan niin lerppaa muovia, ettei siitä ole mihinkään.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Aja muutama lisää, kyllä se siitä "jäykistyy"...![]()
![]()
![]()
Pyörät on tehty ................
Onko jollain vinkkiä tuohon takatuuleen? Siis kun tuulee niskaan. Ei vaikuta takaboksin mukana oleminen mitään. Eilen tuli käytyä Tampereella, ja piti ajella sillee niska kyyryssä, kun unohdin kypärähupun ja oli vain kauluri. Sillee veti ilkeesti niskaan just siitä kaulurin ja kypärän raosta ja lämpöä oli joku +1.
Pitääkö pleksin olla korkeempi, kapeempi, leveempi, matalampi vai ns. euro-cut, vai jotain siltä väliltä?
GPS-tellinki istui kyllä mielestäni tuohon ihan hyvin. *kliks*
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Uudemmissa LT:issä kohtalaisen ratkaisun on antanut CeeBaileyn tuulilasi, nimenomaan malli 2, jossa tuo lasin yläreuna on hieman nekattu ylöspäin. Lisänä vielä sivulevykkeet eli "wingit".(Pedaali @ Maalis. 18 2008,21:05) kirjoitti
Mutta, mutta...niin vaan on, että ei tuo uusi lasikaan tuota takatuulta täydelleen poista. Tuo takatuuli on vähän semmoinen isolasisten matkasohvien "ominaisuus". Jotkut sietävät sitä paremmin, jotkut huonommin. Itse ajan aina +20 keleihin asti käyttäen sekä Windstopperin kypärähuppua (ei siis mitään läpinäkyvää puuvillahuppua, vaan oikeaa kelkkahuppua, jossa naama-aukko avarrettu koko pärstän suuruiseksi) sekä Windstopperin kauluria päällekkäin. Alle kympin keleillä aina miinuskeleille asti on lisäksi Gerbingin sähkötakki pystyyn nostettuine kauluksineen ajotakin alla. Noilla eväillä pärjään, mutta kyllä olisi ollut kamala paikka vetää moottoritietä kuvaamillasi varusteilla tuossa kelissä eli pelkällä kaulurilla...
Älä unohda kypärähuppua ensi kerralla...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Juu, ei unohdu kypärähuppu enää koskaan. Tuossa kun oli noita pakkasia, niin -12 kelillä meni ihan hyvin, kun laitoin kypärähupun ja poolopaidan kauluksen sen päälle ja ujutin kypärän vielä tuon päälle, niin ei tuntunut missään.
Saattoihan tuossa motariajelussa tuntua, kun piti kokeilla, että miten vakaat nuo nastarillat on ajella nopeammissa vauhdeissa.
Milloinkas on taas kimppatilausta tuolta ceebaileysiltä? Pistetään leveämpi lasi tilaukseen.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
No on tässä ainakin yksi kimppahalukas jo listoilla eli johan teitä olisi kahden kimppa valmiina.(Pedaali @ Maalis. 18 2008,21:36) kirjoitti
Saman mallisia laseja (siis esim K 1200 LT) tulee kolmekin kappaletta samassa lootassa - kuin lusikat ikään. Sen sijaan eri mallien lasien kimppapakkaaminen saattaa olla hieman hankalampaa ja pahimmassa tapauksessa saattaa tehdas jopa kieltäytyä koko leikistä. Jos siis näkevät, että vaarana on jomman kumman lasin rikkoutuminen kuljetuksessa...
Laita kumminkin tietojasi ja haluamasi lasityyppi, niin kysytään pois...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Kyllä siihen tuntuu vaikuttavan kummasti myös pyörän malli, mutta syyn ymmärtäminen onkin vaikeampaa. Hondan pannaria (ST1300) kokeillessani muistaakseni tuntui kuin joku olisi painanut kädellä keskelle selkää, samaten muistelen jotakin pientä tunteneeni LT:llä ajamallani koelenkillä. Mutta jostakin syystä tuolla omalla RT:llä ja isolla CB:n lasilla en ole ilmiötä havainnut, ennemminkin ihmetellyt nyt jo 10tkm sen puutetta.(pozo izquierdo @ Maalis. 18 2008,21:20) kirjoitti
Helppo ja "viisasteleva" vastaus on että tuo takatuuli / paine selkään tulee vanhasta kunnon lentokoneen ilmassakin pitävästä voimasta - alipaineesta. Plexin taa tulee alipaine, joka pyrkii täyttymään.
<p>2002-2014</p>