Nyt tuli tarjolle 97 1200 Bandit(S? eli sillä pikkuisella katteella). Nätti ulkopäin kuin mikä
Tietysti teho on suhteellinen käsite, mutta onko Bandit vakiona ihan pappapyörä? Ainakin speksien mukaan tehoa ei ole kuin vajaa 100 hp. Tietysti kuskista kiinni, mutta jaksaako nostaa kaasun kanssa keulaa ykkösellä, entä vääntöpuoli yms? Ajo-ominaisuudet ovat vissiin ihan ok? Tuo moottorin viritysaste vakiona vaan vähän arveluttaa. Ei olisi varaa nyt ostaa viripalikoita...
mulla oli 98 mallinen s versio. ei se kone mikään hengetön ole. taitaa papereissa olla 98 heppa, mutta oikeasti se löytynee takarenkaalta. mulla oli laitettu slipari ja penkistä löyty 111 hp takarenkaalta. Siinä koneessa on vääntöä älyttömästi alakierroksilla ja ei pitäs keulan noston olla ongelma. Nykyisin mulla on fzs 1000, jossa "normaalit" viritykset ja isorosmo tuntuu pirteemmältä alta 5000 kierroksen. Jousitushan banditissa ei ole kaikkein paras, mulla oli edessä jäykemmät jouset ja takaiskari oli vaihdettu. tuollahan on pitkät keskustelut banditista ja varmaan sieltä löytyy kaikki tarvittava info. kokonaisuudessa ihan hyvä peruspyörä.
Kannatta katella vuosimalleja 01-05 Niissä kun on jo hieman isompi kate S mallia kun vissiin haeskelet.
Hinnaltaan ei kovinkaan paljon kalliimpia.
Itse ajoin 03 rosvolla 30tkm ja kyllä voimaa riitti kaksi päälläkin.
Kysymys että keuliiko niin miksihän pitäs keulia.
Minun rosvoni yleensä suttasi koska käytin kovempia rengas seoksia
isot pojat ainaskin väitti eräässä liikkeessä että on aika herkkä keulimaan kun akseliväli on aika lyhyt
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Tuo pappapyörä -status lienee Suomessa tullut juuri käyttäjäkunnan mukaan, Bandit on ollut ja on edelleen yksi hinta/laatusuhteeltaan paras yleispyörä niin ilta-ajeluille kuin matkareissulle. Muualla Euroopassa pyörä on ollut enemmän nuoremman motoristipolven suosiossa ja rakenteluaihiona. Keulimisherkkyyden luokittelisin enemminkin rakenteelliseksi suunnitteluvirheeksi kuin tavoiteltavaksi ominaisuudeksi...![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
No huh huh ja pappapyörä. Kannattas varmaan siirtyä johonkin muuhun ja itse suosittelen heti Isoa Trumppaa! Ai miksikö? No ei tehot lopu, eikä tuu kukaan kettuileen.niinku bandiitti
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
http://www.suzukibandit.org/
katoppa tuolta bandiitti juttuja ja se sitten et samat tehot puskee suutinsarjalla ja sliparilla mitä öljykone ärrä näin suurin piirtein....
itse penkitin noin 128hp dynojeteillä ja yoshin slipparilla...
ja hinta laatusuhde kohdallaan....ja kiva citymopo normi ajoon...![]()
8000 rpm jälkeen siitä loppuu ilo, kun tämän jälkeen sen pitäs alkaa. No, tämä on vain minun mielipide.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
No, se ei olekaan mikään porakone...(säätäjä @ Helmi. 16 2008,20:11) kirjoitti
![]()
Jos ei ota kahvia niin saako kaksi pullaa?
Oma henk.koht. mielipide, 8000rpm jälkeen kun odottaa että meno vain paranee, niin meno loppuukin(bertta @ Helmi. 17 2008,08:15) kirjoitti
Ajoin viime kesänä Ducati 749R:llä, V kone, sairaat saundit, vedin kunnon mutkapätkää, ja kokoajan hakkas rajoittimeen
![]()
Tottunut että pyörä kiertää yli 13k rpm... No joo, tottumisesta kyse, kai tuo Rosmo on enemmän se Big bang, ja oma screameri luonteeltaan, heh, nyt varmaan R6R kaverit innostuu...
Vääntöähän tossa on ihan erilailla kuin joissain kireissä tonnikyykyissä, käyttökelpoista tehoa löytyy. Tuo on varmaan se ns. järkivalinta motoksi, itsellä vain motoilussa järki tahtoo jäädä taka-alalle motoa valittaessa![]()
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
Niin no tarkennetaan nyt, että minusta se on hyvä siihen 8000, mutta siitä vaan odottaa että se jatkus tai tapahtus vielä enemmän. Tämän takia hylkäsin aikanaan ko.pyörän ja ostin kilofatserin
Siinä vastaava raja on apout 10000 rpm, no en oo tähänkään 100% tyytyväinen mutta menettelee.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Milläs kierroksilla vm.-04 iso bandiitti lyö rajoitinta vasten,jos meno loppuu jo 8000rpm?
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Uus vesirosmo löi karvan alle 10000rpm rajoittimelle joten eiköhän vanhempikin aikalailla samoissa lyö...(busai @ Helmi. 17 2008,09:46) kirjoitti
The Real Thing ?
Kertokaas ny joku ilmajäähdytteisen omistaja,millä kierroksilla rajoittaja puuttuu peliin?(Unhola @ Helmi. 17 2008,10:55) kirjoitti
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Vanhemmassa on rajoitin 10800 kierroksen kohdalla ja varvikellon mukaan tahtoo sanoa 11500 suunnilleen Vaihtamalla ärrän nokat ei meno hyydy ennen rajoitinta. Oma veti iloisesti tappiin asti.
Spekseissä lukee mitä lukee, mutta aivan vakiona tehoa on takapyörällä n. 100hv, eli koneessa n.110-115hv. Pakollisella vaimentimen vaihdolla tulee reilu 10hv lisää. Kokoputkea, kanavien sipistelyä ja nokkaa, niin ollaan jossain 140 takapyörähepan tietämillä. Vakiona ykkösellä keuli kaasulla ala- ja keskikierroksilla ja vaimentimen vaihdon jälkeen kaikilla kierroksilla. Pöntön vaihtamalla ei meno hyydy enää 8000 kierroksen kohdalla, vaan vetää punaviivalle.
97-00 on se aito ja alkuperäinen rähinäpyörä, millä stuntmiehet maailmalla vetivät temppujaan. Uudempi versio on sitten se pappamalli vesiversiosta puhumattakaan.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Millä tavalla määrittelet tuon pappamallin? Samat tehothan se näyttäisi antavan kuin se ilmajäähdytteinenkin.(B12 @ Helmi. 17 2008,11:33) kirjoitti
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Siinä yksi "pappamalli" myytävänä ja voimaa varmasti riittävästi http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=563125(B12 @ Helmi. 17 2008,11:33) kirjoitti
Mopoton , barracuda 397hemi
Koko ajan menee matkamaisemmaksi. Ei siitä sitä rähinäpyörää enää saa tekemälläkään vaikka yrittää toki voi.(ShadowC2 @ Helmi. 17 2008,11:53) kirjoitti
Uusi rosmo sliparilla ja ruiskunsäädöllä antaa sen n. 120hv ja 125Nm koneelta...
The Real Thing ?
Isompi kate matkailua varten, pehmeämpi satula reissaamiseen, rennompi ajoasento, painavampi ja koneen käytöstä viilattu pehmeämpään suuntaan uusilla kaasareilla.(ShadowC2 @ Helmi. 17 2008,11:53) kirjoitti
Streetfightereita on tehty lähes pelkästään vanhemmasta versiosta. Samoin stunttikäyttöön tulivat pienemmät pyörät muotiin ja Bandit jäi kelkasta.
Tässä siis puhuttiin 2001-> mallista. Vesikone on ihan puhdas keski-ikäisten matkapyörä. Alkuperäisestä rähinähengestä ei ole enää tietoakaan.![]()
KTM 690 Enduro R -15
Taitaa tuossa olla bandittia enää pelkkä kone... Karsittu 100kg painoa pois niin ajamaankin pystyy(suska1100 @ Helmi. 17 2008,12:00) kirjoitti
![]()
The Real Thing ?
(B12 @ Helmi. 17 2008,12:02) kirjoitti
olen just samaa mieltä mitä B12 mut on se bandu hyvä yleis mopo...ja oikeestaa kun tuo ilma öljy pata poistui niin poistui osa perus banduakin....ja jos kierrättää haluaa niin ostaa samantehoisen kyykkä kuussatasen....nissähän ei oiken tapahdu mitään kun ylhäällä...![]()
Onkohan vm.2004 sama 10800rpm rajoitin?(B12 @ Helmi. 17 2008,11:33) kirjoitti
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Saattoi olla jopa 11500 uudemmassa. Mitä helevetin väliä sillä nyt sitten on, että kiertääkö joku 80-luvun alkupuolella suunniteltu 1200 kuutioinen kone 11000 vai 13000? Jos se vinkuminen pelkästään saa hyvän olon aikaan, kannattaa ostaa suosiolla kuussatanen kyykky.
KTM 690 Enduro R -15
Olen omistanut vanhimman -96 mallin ja nyt omistan -07 mallin. Vanhempi tosiaan hieman räyhäkkäämmän ja sporttisemman tuntuinen. Tosin jos nämä radalle laitetaan veikkaan että -07 on nopeampi parempi lähinnä alustansa ja jarrujen takia. Siinä -96 mallissa mulla oli slipari, suuttimet, jäykemmät etujouset jne. Mutta ainoa missä se mielestäni oli parempi oli moottorin luonne yli 7000 rpm, tosin sekin huvi loppuu 9700 rpm kun rajoitin napsahtaa. Tässä uudessahan n. 7500 jälkeen ei tule mitään lisää enään. Tehoa vanhassa oli 113 hv takarenkaalta ja tässä uudessa vielä vakiossa 108 hv. Eri penkeissä eri aikoina tosin. Eli jos haluaa pyörän missä ei ole turhaan panostettu mihinkään ylimääräiseen vaan haluat kuunella rahinoita, kolinoita, suhinoita, sekä keulia ja virittää takapallolle 110 - 250 hv niin osta vahin. Et varmana tule pettymään. Jos taas mielessä jotain paremmin "hienohelmoille" tai matkailijoille soveltuvaa osta uudempi. *![]()
990 adv, VF750F, ZX-12R
Tuo vanhan lukema vakiovehkeellekö ? Entäs uuden lukema ? Ei varmaan takarenkaalta ainakaan...(ÖÖ. @ Helmi. 17 2008,22:24) kirjoitti
The Real Thing ?
Juu tuo vanhempi kuulostaa uskottavalle mutta uudempi ei oikein vakuuta. Meinais yli 120hv koneesta eikö ?(ÖÖ. @ Helmi. 17 2008,23:23) kirjoitti
The Real Thing ?
Jotai siihen suuntaan juu. Tätä uudempaa kun penkitettiin tuli penkittäjäkin kysymään että "mitä tälle on tehty?" Enkä ollu mitään muuta tehnyt kuin 2000 km ajanut. Mutta jos ottaa huomioon erot penkeissä +-2 hv ja erot yksilöissä +-2hv niin ehkä ollaan kuitenkin alueella.
990 adv, VF750F, ZX-12R
Mjoo.. ihmetyttää vaan kun tuo on aika lähelle se mihin sliparilla ja ruiskunsäädöllä pääsee.(ÖÖ. @ Helmi. 17 2008,23:38) kirjoitti
Kuiteskin, ei tuossa lotjassa tehoilla ole merkitystä vaan sillä että vääntää ihan aikuisten oikeesti alhaalta ja kunnolla![]()
The Real Thing ?
Itse vaihdoin -99 600 banditin -06 1200 banduun. Tekniikan päälle en niin tajua, mutta pikku mopossa oli slipari ja suutinsarja, ihan räyhäkkä pikku peli sinällään. Uudessa Akrapovic kokoputkisto, suutinsarja, syttypyörä, K&N-filtterit. Voin kertoa, että kyllä keulii. Muutenkin pyörä on kyllä kaikin puolin edeltäjäänsä parempi. Suorituskyky, ajettavuus, ulkonäkö, paljon on parantunut. Pappapyörä tai ei, iteltä ei saa virnettä naamasta edes lyömällä.![]()