Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 124:sta
    Olen ajatellut ( yllätys yllätys kun kevät lähestyy), vaihtaa pyörää. Viimeeksi olen ajellut ZX6R:llä. Voisiko joku kertoa kokemuksia tuosta GSX-R 750 pyörästä? Ihan oikein en vielä uskaltaisi vaihtaa "tonniseen",mutta tuo välisarjalainen kiinnostaisi. Joten kommentteja kiitos.
    Kawasaki zx6r -06
    Suzuki GSX-R 750 K8
    BMW S1000RR
    itellähän on samanmoinen vm.93 helvetin hyvä =)
    en si tiiä noista nykypäivän mopoista mut luulis et ei ainakaan huonompaan suuntaan oo menny
    =)
    Itselläni kokemuksia tollasesta 750 gigseristä on ainoastaan pieni koeajo viime kesänä ja sen jälkeen kun näin miten paljon tuo uusi -08 malli muuttuu verrattuna -07:kaan niin tilasin heti tuon uuden 750 gigserin. Tehot ja ajo-ominaisuudet riittää aivan varmasti normaali motoresteille, ja uskallan väittää että tuo 750 on radallakin (normaalikuskin ei kilpakuskin ajamana) nopeampi kun tonninen kun se on kuitenkin niin paljon kevyempi käsitellä. Mutta varsinainen syy miksi en tilannut uutta -08 tonnista gigseriä oli se ettei siihen tule vielä tuota uutta katetta mikä on 600 ja 750 gigserissä, siinä on paremmat valot ja on ainakin mainosten mukaan paremmin suojaava ajoviimaa vastaan. *
    Minkä värisen tilasit? Musta se oranssi näyttää aika jännältä ,mutta sininen on sininen ja musta on musta...
    Kawasaki zx6r -06
    Suzuki GSX-R 750 K8
    BMW S1000RR
    Tilasin perinteisen sinivalkoisen, nuo uudet värit ois olleet hienoja mutta jos sellasen ois tilannut niin ois menny myös ajoasut uusiksi kun nyt on sininen/musta ajoasut. Tosin taitaa joutua ostamaan silti uuden nahkapuvun mutta voipi toisinaan käyttää entisiä ajoasuja myös.
    750 on aivan mahtava pyörä, itse ajan vanhemmalla tonnisella ja koeajettuani 06 750stä olin jo vaihtamassa. Yhtä helppo ajaa ku kusiaista mutta motti on lähempänä tonnista. -1 kun pistät eteen se vielä kulkee ku tonninen kunnes kierrokset loppuu. Et voi mennä vikaan sen ostamisessa.

Tosin tonnisten puolesta pitää sanoa se, että hintaeroa on vain vähän ja 07 kilokiksutin on kyllä hyvin pieni ja helppo käsitellä. Eikä moottorikaan yllätä alakierroksilla.

Mutta pyöristä voi jossitella niin paljon kuin haluaa, sinuna koeajaisin kyllä molempia, se on ainut tapa selvittää miten hyvältä joku pyörä tuntuu alla.

Itsekin tuohon just syksyllä päädyin, kun sain ylivuotisen (-06) järkihinnalla vaihdettua. Reilun 600 km kerkisin syksyllä ajaa ennen säiden pakottamaa taukoa ja hyvältähän se tuntui, nyt vaan odotellaan radalle pääsyä.
    Mulla on ollut K1 ja K6. Loistava peli kaikin puolin. Ei liian iso, on kevyt ja näppärä. Ei mikään yllättävä paholainen, mutta potkua ihan tarpeeksi ainakin mun menoihin. Monipuolinen pyörä. Kaikenlaista tuli niillä harrastettua: ratailua, kiihdystyskisoja, huippunopeuskisat... Eikä ole ollut mitään ylimääräisiä remppoja. Mun suosikki, suosittelen! *

Edit: Moni (miespuolinen) muuten kysyi, kun vaihdoin K1 -> K6, että mitä järkeä on vaihtaa samaan pyörään... Mutta kyllä minusta K1 ja K6 on ihan eri pyöriä. Sama hyvä Suzukin laatu, mutta eipä juuri muuta yhteistä. Kaikki ajattelee, että tottakai se ois pitänyt tonniseen vaihtaa, mutta kun ei tarvi +150 heppaa (edes nakkikiskan jonossa), niin miksi laittaa sellainen... Kyllä sitä reilusti yli 200km/h pääsee seiskapuokillakin, ja stripillä ja (varsinkin) radalla voi ihan hyvin taakse jäädä ne tonnisetkin. *

~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
    Ittellä musta 07 750 ja todella mahtava..ei tarvitse tonnista ja kyllä se mulla on 16piikkisellä kelannu mittariin 294, tarviitko enempää ?

Tai no jos sulla ei oo rahasta kiinni, ni osta se tonninen vaan, ohan se mageempi kun putket vaihtaa;)

GSX-R 1000 K7
    Lainaa (Markus81 @ Helmi. 11 2008,18:10) kirjoitti
    Tai no jos sulla ei oo rahasta kiinni, ni osta se tonninen vaan, ohan se mageempi kun putket vaihtaa;)
    Itse en ainakaan 750R:ää valinnut vähän halvemman hinnan takia. Samaan konkurssiin ois mennyt tonni tai kax enemmän, jos ois halunnut sen tonnisen. Ja jos laittaa vaikka vuodenkin vanhemman tonnisen entä 750R:n, niin hintaero ei ole kovin suuri. Vähän ajetussa tonnisessa on jo tod.näk. kalliit eka huollot tehty, jos se vähänkään ajotarkoitukseen on ostettu.
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
    Kyllä se niin on että minä ainakin haluan uusinta uutta tekniikkaa pyörääni ja tuo -08 tonninen gigseri ei ikävä kyllä uusiutunut tälle vuodelle joten siinä syy miksi valitsin 750:sen, voihan sen sitten vaihtaa ensi vuonna tonniseen kun sen malli muuttuu vuorostaan. Ei kai kukaan kahta kesää pitempään aja samalla pyörällä ?.
    Lainaa (Motoristi68 @ Helmi. 12 2008,22:54) kirjoitti
    Kyllä se niin on että minä ainakin haluan uusinta uutta tekniikkaa pyörääni ja tuo -08 tonninen gigseri ei ikävä kyllä uusiutunut tälle vuodelle joten siinä syy miksi valitsin 750:sen, voihan sen sitten vaihtaa ensi vuonna tonniseen kun sen malli muuttuu vuorostaan. Ei kai kukaan kahta kesää pitempään aja samalla pyörällä ?.
    Mitä niin suurta uutta seiskapätkässä on mitä ei taas tonnisessa ole? Molemmat on kyllä melko nykyaikaisia pyöriä...
    Molemmat ovat tosiaan nykyaikaisia pyöriä mutta uudessa 600 ja 750 gigserissä on uusi paremmin suojaava kate jossa on kolmella valolla toteutetut ajovalot mitkä pitäisi olla paremmat kun tuossa tonnisen vanhan mallisessa katteessa. Minä henkilökohtaisesti en tykkää tuosta vanhanmallisesta katteesta joka on minusta keulasta katsottuna jotenkin liian terävä, mutta nämähän ovat tietenkin jokaisen omia mieltymyksiä.
    Itsekin 750 K6 omistaneena täytyy kyllä sanoo, et on ihan oivallinen peli. Kevyt ja ketterä käsitellä, jopa persjalkaiselle 174cm pitkälle kaverille...

Kulkupuolta piisaa kivasti,vääntöä paljon enemmän tuntumalta ainakin kuin kuussatkuissa

Mitä tietysti itsellä ranteet ja hanuri puutu aika äkkiä tuon selässä.

Niin ja ainakin LeoVincen hiilarisliparilla äänetki meni ihan kohalleen,ainakin kuuli missä mennään *
    Speed Triple -11
    Paljon tolle tehdas ilmoittaa tehoa?

Onko sitä penkitetty jossain?
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Lainaa (Koris @ Helmi. 14 2008,00:48) kirjoitti
    Paljon tolle tehdas ilmoittaa tehoa?

Onko sitä penkitetty jossain?
    No jaa tuolla ois faktaa -klik-
    Aika yllättävää että tuon esitteen mukaan ilmoitettu teho ois tippunut 2 hv , no jospa se luvattu on nyt lähempänä todellisia tehoja kun muistelen että viimevuotisessa ilmoittivat 150 hv ja takapyörältä löytyi jossain Biken testissä jotain 128 hv tai jotain lähelle tuota.
    Lainaa (Motoristi68 @ Helmi. 14 2008,10:59) kirjoitti
    Aika yllättävää että tuon esitteen mukaan ilmoitettu teho ois tippunut 2 hv , no jospa se luvattu on nyt lähempänä todellisia tehoja kun muistelen että viimevuotisessa ilmoittivat 150 hv ja takapyörältä löytyi jossain Biken testissä jotain 128 hv tai jotain lähelle tuota.
    ..elikkä sittenhän siinä oli lähes tulkoon mitä luvattiinki konetehoina?..
    2008 Yamaha R1
    Suzuki GSXR 1000 K5
    Yamaha Thunderace
    Suzuki GSXR 750
    Honda NSR 125
    Suzuki TS125
    Lainaa (daddy @ Helmi. 14 2008,11:15) kirjoitti
    Lainaa (Motoristi68 @ Helmi. 14 2008,10:59) kirjoitti
    ..elikkä sittenhän siinä oli lähes tulkoon mitä luvattiinki konetehoina?..
    Niinpä, melko tarkkaan vielä se 150 mitä luvataan, yleensähän tuota hukkaa lasketaan tulevan sen 15 % hiukan tekijöistä riippuen...

Tuo putki ei ainakaan vielä istu meikäläisen silmään, liekö jo tottunut tuohon töpömalliin mikä omassa on. Vaihtoon menisi.
    Oma seiskapätkä koki kokolailla uudelleensyntymisen syyskuun ostohetkestä.. kävinpä tänään koeajolenkilläkin ja hyvältä vaikutti!
    Suitsa syksyllä kun hain sen:

ja pienen kasvojenkohotuksen jälkeen:

http://www.wheelgood.fi TALVISÄILYTYSPAIKKOJA MOOTTORIPYÖRILLE!
    :ajatus:Tuossa JWH:n laittamassa linkissä olevat tekniset tiedot eivät näy olevan eurooppalaisessa muodossa ainakaan vääntömomentti joka on ilmoitettu 64 lb/ft ja vastaa Euro arvoissa n.87 Nm. Teho siinä ilmoitettu kuitenkin hv:nä.
    Lainaa (Motoristi68 @ Helmi. 15 2008,06:51) kirjoitti
    Tuossa JWH:n laittamassa linkissä olevat tekniset tiedot eivät näy olevan eurooppalaisessa muodossa ainakaan vääntömomentti joka on ilmoitettu 64 lb/ft ja vastaa Euro arvoissa n.87 Nm. Teho siinä ilmoitettu kuitenkin hv:nä.
    Selailin vähän lisää niitä pyörä malleja ja vähän tuntuu ilmoittelevan miten milloinkin.
    Lainaa (Motoristi68 @ Helmi. 13 2008,07:15) kirjoitti
    Molemmat ovat tosiaan nykyaikaisia pyöriä mutta uudessa 600 ja 750 gigserissä on uusi paremmin suojaava kate jossa on kolmella valolla toteutetut ajovalot mitkä pitäisi olla paremmat kun tuossa tonnisen vanhan mallisessa katteessa. Minä henkilökohtaisesti en tykkää tuosta vanhanmallisesta katteesta joka on minusta keulasta katsottuna jotenkin liian terävä, mutta nämähän ovat tietenkin jokaisen omia mieltymyksiä.
    Mihin käyttöön sulla pyörä tulee ja oletko koeajanu uutta tonnista? Veikkaa, että maantiekäytössä kun pistelet menemään, olkoot se sit vaikka 07 750 tai 1000 ja sit tää 08 750 ni et huomaa mitään eroja katteissa
    GSX-R 1000 K7
    No tietysti vielä en voi asiaa varmaksi sanoa että eron katteissa huomaa mutta uskoisin kyllä että eron huomaa. Entisen katteen etuosa on todella terävän muotoinen ja kapea ja uuden muotoilu on pyöreämpi ja hieman leveämpi joten jotain ero pitää olla ja jos tuota uutta katetta vertaa esim. uuden R1:sen katteen etuosaan niin samanlaisia piirteitä on nähtävissä ja tuo R1:sen kate suojaa paljon paremmin kun vanhan mallinen gigserin kate. Niin ja ajelen paljon pitempiä reissuja maantiellä joten siellä sitä katetta arvostaa.
    Pistetään vaikka tänne niin ei tarvii uutta aihetta avata. Eli jos jollain on tiedossa paljon on vm.88-89 gsxr-r 750 I/Ö pelin venttiilinvälykset niin se ois hieno homma. Pitäis nekin tarkastaa ennenkun lumet sulaa.
    Löysin netissä pyöriessäni yhden suht hyvän huolto/korjaus manuskan, mutta kiitos kaikille ketkä ei auttaneet asiassa
    08 750 hommattu Musta oranssi tietenkin Se kun on tyylikkäimmän värinen. Mustaa ei viitsi kun 70 % pyöristä tuntuu mustia olevan.
    1000 kuutioisen oisin ostanut ainoastaan valkoisen värin takia, mutta ajotuntuma voitti ja päädyin 750.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Onko Suomessa myyty pyörää tällä värityksellä, vai onko tää joku modaus?mobile.de

Lainaa (Miimu @ Helmi. 08 2008,23:34) kirjoitti
    Olen ajatellut ( yllätys yllätys kun kevät lähestyy), vaihtaa pyörää. Viimeeksi olen ajellut ZX6R:llä. Voisiko joku kertoa kokemuksia tuosta GSX-R 750 pyörästä? Ihan oikein en vielä uskaltaisi vaihtaa "tonniseen",mutta tuo välisarjalainen kiinnostaisi. Joten kommentteja kiitos.
    Normaali motoristille riittää kyllä kusiainenkin, saa aika ratakettu olla että pystyy irrottamaan kaikki ominaisuudet pyörästä.
    Se mitä olen kaverin K6 750 ajanut, niin hyvin riittää paukkuja ja vääntöä. Väännön takia ehkä mukavempi vaihtoehto 600 verrattuna.
    Itsellä tuo K3 1000 ja tonnisen otin nimenomaan tuon väännön takia ja siksi että pyörä on fyysisesti isompi kuin 600 ja 750. Käsiteltävyyden osalta en usko että normaalissa ajossa huomaa juurikaan eroa 1000 ja 750 välillä. Painoero on kuitenkin vain muutama hassu kilo..
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  30.  
    Tuota ihtekkin täytyy palailla tänne voorumeille 4 vuotta vanhempana ku viimeks, ja vihdoin sen ison A:n omaavana

Tässä keväällä käynyt piikkiaikojen jälkeen koeajelemassa Hondan CBR 600 RR, Yamahan R6, ja sitten-07 600 Gixua

Oma valinta olisi kääntymässä gixun puoleen, koska koeajossa tuli heti sellainen olo että "tää on mun pyörä"

Onkos täällä tietoa mimmosissa hinnoissa suizaan huollot/osat liikuskelee, ja millaisia muuten ovat toimimaan?

PS. Morjestellaan ku tavataan!
    Elämään tänne tultiin!
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen