Mitkä ovat tyypillisimmät tarkistettavat jutut wanhassa ('88-89) ZX-10 Kawassa?
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Äänenvaimentimet altapäin oli melko pehmeet.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Tuon kanssa varmaan elää voi jossei siinä sitten muuta ole.![]()
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Pari kolme vuotta sitten ostin 89 tuhatta ajettuna. Ajoin 10 tuhatta lisää eikä siinä mitään tarvinnut tehdä. Pakarit korjasin jollain pakarimassalla. Ketjut ja rattaat joutu seuraava heti vaihtaan.(Tami @ Maalis. 04 2008,14:50) kirjoitti
Sitä en tiedä mitä pyörälle tapahtui mutta joskus myöhemmin näin sen Helsinki Tampere välillä moottoritien pientareella. Oliko bensa loppu tai jotain muuta.![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Eli jos kone ei kilise juuri "raktorin renkaiden lumikettingit kovaa asfalttia vasten"-ääntä enempää niin tohtii hankkia?
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
No vaikka tämä menikin vähän lässytyksen puolelle niin oikeasti antakaa vinkkejä mitä (muuta) tutkia.
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Haku (tossa ylhäällä, sadetutkan vieressä) on ystävä.(Tami @ Maalis. 04 2008,18:18) kirjoitti
Tosta 1 ketju alkuun:
-Klik-
Mulla oli -88-mallinen, Saksasta toin ja kansirempan ja muun pienen remppailun jälkeen toimi vallan mainiosti sen reilun vuoden verran minkä se mulla oli.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Kiitos, arvasin että tuollainenkin keskustelu on olemassa ja käytin sitä hakua kyllä mutta en silti onnistunut saamaan sitä silmiini.![]()
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
eiku vähempää.(Tami @ Maalis. 04 2008,14:59) kirjoitti
kawan pitää pitää kunnolla ääntä, silloin se on kunnossa ja säädöissään. mulla oli kans tuollainen kypä. se oli hyvä pyörä. pöllittiin mokoma ja paskax ajettiin.
piti samanlaista kilinää ja rouskutusta koko ajan, kuulemma oli käytetty samassa paikassa huollossa uudesta asti ja vanha tuttu huoltomies sanoi sen pitävän yhä 100 000 km ajettuna ihan samanlaista rouhivaa ääntä.
venaremppa voi olla joskus odotettavissa 120 - 200 tkm korvilla, ellei ole tehty aikaisemmin. se nyt maksaa n. 300 - 1000 € riippuen tavasta ja paikasta.
muuten normaalit huoltotoimet ja tarkistukset. mitään tyyppivikaa tuosta ei tule mieleeni. se on ominaisuus, että kaasuunvastaavuus on hieman 2-tahtista muistuttavaa, kierrokset laskeva hitaammin kuin monessa muussa nelitahtisessa. tosin se voi olla myös merkki kaasarienkalvojen venymisestä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
omassa yksilössä vm90
- pakoputket tosiaan lahosivat
- takalinkun laakerit kannattaa tarkistaa, omasatani olivat kulahtaneet
- venttiilien säädöt, lähtee hieman vaeltelemaan, kannattaa olla tarkkana ettei painu seeteihin, tosin nämä on yleensä näistä jo tähän mennessä korjattu
- kaasareiden synkkaus operaatio tarvii tehdä kerran kesään
- ohjauslaakeri meni vaihtoon
+ tosi mukava pyörä , sopivasti tehoa
+ hyvät katteet
+ menee kuin juna
Kiitos rohkaisevista viesteistä. Pitää jatkaa etsimistä, yksi kohde karkasi käsistä. Sitä se on kun on vain niin hidas.![]()
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Minkälaiset huoltovälit on tuossa ZZR 1100:ssä? Entä onko liki 100tkm ajettu jo lopussa? Tietenkin tehdyillä huolloilla on iso merkistys ja tekemättömillä vielä isompi, mutta noin karkeesti.
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Oma c-malli ja ihan normaalit huoltovälit.Öljyt ja suodattimen vaihtanut kerran vuodessa(tulee sen verran vähän kilsoja).Elikkäs noin 6t km ölkät+suodatin ja ilmanputsari pessyt öljynnyt kerran vuodessa.Samalla painaa vähän rasvaa svingin rasvanippoihin.Mitään kummempaa ei ole ollut jos ei oteta tämän mallin vaihdelaatikko-ongelmaa.C-malli 2/6 rattaan väärä välityssuhde joka näihin kaikkiin varmaankin korjattu vaihtamalla tuo rataspari + siirtäjät(d-mallin osat).Jokaisella jotain vikoja aina on mutta omassa ei ole ollut mitään ongelmia.17v ja noin 100000km.
Tietysti tulpat ja nesteet vaihtanut aika ajoin ja vesiletkuja korvattu "mitä löytynyt osilla".
Kokonaisuudessaan loistava legenda,eikä tarvitse hävetä.Kulutus on varsin kohtuullinen,helposti pääsee n.5l/100km kunhan ajaa rauhallista ja tasaista matkavauhtia.Matkapyöränä yksi kaikkein parhaista,ei puudu paikat ja kyytiläinenkin saa pitää jalkansa hyvässä asennossa.
Voin kehua enemmänkin jos et jo tuolla riennä heti ostamaan.
Ai niin ja kulkee ihan tarpeeksi kovaa ja kuin juna kiskoilla.Oma vanhus kelaa sen 320 mittarinopeutta vielä ihan helposti,tosin sehän olikin onnellisuusmittari jossa virhe melkoinen.
Piti vielä lisätä että käy ihmeessä koeajamassa todetaksesi kuinka vakaa ajettva se on varsinkin "päätie" tyyppisillä teillä sillä eihän tätä oikein mutkaa mutkan perään teille ole tarkoitettu.
Huomasin että asut Nurmijärvellä että siis naapurikunnassa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Koeajo olisi paikallaan, mutta kun nämä kelit...![]()
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Pianhan tuo ajokeli tulee kunhan vain aurinko paistaa.Kannattaa todellakin koeajella.Luulisin näiden olevan vielä hyvin edullisiakin ostaa.(Tami @ Maalis. 06 2008,22:04) kirjoitti
Kevättä odotellessa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Saattaa olla ettei jaksa odotella kelejä vaan pitää ostaa sika säkissä.
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Näinhän se monesti on kun kuume iskee.(Tami @ Maalis. 06 2008,22:51) kirjoitti
![]()
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Joo, niin on kova kuume ettei meinaa petissä pysyä.
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
No niihän siinä kävi että piti se pirra laittaa. Nyt odotellaan kesää tuon-92 ZZ-R 1100:n kanssa. Kiitos vinkin antajille, kun ette saaneet peloteltua minua muihin merkkeihin.
![]()
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Kumpaakos se nyt on C- vai D-malli? Onhan se mukava kun päätit kuitenkin ostaa ZZR:n,onnittelut.Onko jo ihan kotona että voit kaikkea pientä "duunata"?Jotain pientä vinkkiä voin kyllä antaa jos varsinkin C-malli ja itse aiot huoltaa ynnä muuta.
Jos mahdollista edellisiltä omistajilta kannattaa kysellä,onko tehty jotain ja mitä.
Vielä kuitenkin onnittelut!
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
C-malli, ainakin runkonumerossa on yksi merkki c. Päättelin siitä. Kyllä se kotona on ollut jo perjantaista asti. Ja olen jo kerennyt tehdä yhtä ja toista ja hiukan jopa jo tuunatakin.Siihen on vaihdettu d-mallin kaasarit ja dynojet. Syksyllä tehdyssä huollossa on vaihdettu iridium tulpat. Ihan asiallisen oloinen vekotin. Mittarissa on nyt jotian 97tkm.
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
onnea uudelle legendan omistajalle. mulla on kans 1992 ja tietysti vielä c-malli, koska dee tuli vasta 1993 myyntiin. sitten kyllä maailmalla on cee-mallisia myyty ja tehty vielä 1993 puolellakin, että 93 menee nuo mallit joskus ristiin. se on tuo zetori hieman ketterämpi kuin alkuun katselemasi zx10, muttas molemmat ovat parhaimmillaan nopeahkossa maantieajossa ja erinomaisia yleiskäyttöpyöriä matkailuun ja sporttiseen räppäilyynkin.
perän korkeutta voi helposti säädellä epäkeskorattaan avulla n. 3 cm verran. omassa olen käyttänyt huoletta hyvin toimivaa mobil delvac 15w-40 öljyä, se kannattaa vaihtaa kuitenkin ennen varsinaista huoltoväliä uuteen. makuasia käyttääkö ns. oikeita ja kalliimpia prätkäöljyjä vai kokeileeko delvacia, joka myös toimii paremmin, kytkin on kuin uusi ja pykälät menevät paljon liukkaammin päälle, sekä on halpaa kuin saippua.
öljyjä vaihtaessa on huomioitava, että zetorissa on kaksi (2) öljyproppua, molemmat kun avaa ja laskee tyhjäksi, niin liki kaikki öljy tulee vaihdettua ja suodatin on paperimallinen öljypohjassa.
eturengasta vaihtaessa on vannetta renkaineen takaisin asennettaessa oltava tarkkana, ettei ruttaa nopeusmittarin pyörittäjän peltilevyä, se osa maksaa painoonsa nähden paljon ja on yleisin syy nopeusmittarin toimimattomuuteen tuossa.
akku kannattaa ladata kerran pari kesän aikana, ainkin jos ajaa lyhyitä pätkiä, akku on melko pieni vakiona ja lämpimässä paikassa, saattaa kuivua herkästi ja tehot hiipuu syksyä kohden.
luja vehje se muuten lienee. pieniruokainen kulkuunsa nähden, helposti pääsee viiden litran kulutuksilla moottoritievauhdeissa.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Selkeästi rahan arvoisia vinkkejä nuo antamasi, ainakin jos nuo jättää huomioimatta. Noita saa antaa lisääkin, kun en näistä mitään tiedä. Mutta halu oppia on kova. Meinaan tehdä huollot itse niin pitkälle kuin mahdollista. Vasemman etuiskarin paluuvaimennussäätö heiluu pari milliä pituussuuntaisesti kun keinuttaa keulaa ja kun sitä puyörittää niin kangertelee. Mikä vika ja onko korjattavissa ja miten? Entä onko oleellista haittaa turvallisuudelle jos siirtää sen korjaamiseen hamaan tulevaisuuteen?![]()
Suzuki TL 1000 R ---> MYYNNISSÄ!! 3950 €
Se paluuvaimennuksen tarkastus on helppoa,siis todeta ainakin että se kara joka korkista lähtee on oikeassa paikassa siellä sisällä.Korkki auki ja tarkastaa,keula tietysti kevennettynä.Jousi tietysti haluaa kevyesti nostaa korkkia.On sattunut kerran eräässä tunnetussa merkkikorjaamossa että kun korkkisysteemi säätöruuvin karoineen on työnnetty paikoilleen ja kiristetty niin se kara on saatu runtattua sivuilla oleviin aukkoihin eikä siihen keskireikään johon kuuluisi.
Muista että neljän niksun säätöä saa kääntää ohjeen mukaan vain myötäpäivään.
Säätöhän ei tietystikkään toimi ellei se kara ole siinä keskireijässä eikä se myöskään liu oikein jos se on vinossa väärässä paikassa.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Mulla oli montavuotta aikoinaan Kyseinen pyörä.Rekkari oli vielä aika hauska TV-313(Aku Ankan rekkari).Pyörä pelas aina tosi hienosti,vaihtelin siihen kaikki öljyt aina kun kilsat vaati,sekä kytkin nesteet sekä jarrunesteet,niin kytkinkin pelas moitteetta.Tein kansi rempan ja tietysti yläpään tivarit,männät ja männänrenkaat oli ok,sekä tietysti sylinterit,ei juurikaan kulumaa,uusi nokkaketju.Kaasarit purin jotka puhdistettiin(suuttimet)!Luistien sivulla olevat"korvat" hiottiin niin että niissä oleva pykälä tasoitettiin ja pinnat kiilloitettiin,vaihdettiin Dynon suuttimet ja K&N
Suodin.Pyörä kulki maantiellä ja mutkatiellä tesi hienosti(mutkissa kyllä aika kankee),voimaa riittää.Jos nyt tarttisin Matkapyörää,tiedä vaikka ostaisin kyseisen pyörän uudestaan.![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18