Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
    Jostakin kuulin, notta tulis joitakin pieniä muutoksia uuteen 1200:seen...mitähän nuo ois?
    Kuvaki hukas viel...
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Pientä kosmeettista viilausta, tehoja 105bhp, mahdollisuus lyhyempään ykköseen, joitain muutoksia elektroniikkaan.

Kuvia + tarkempaa dataa BMW:n lehdistökitistä - BMW press kit
    R1200GSA '11
    Siellähän noita...Mun mielest toi punanen oli kyl hieno!

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Heh, ja kuvassa näkyy edelleen se lähinnä muinaisjäänteeksi luokiteltava navigaattori. Lienee yksi osoitus BMW:n organisaation jäykkyydestä. Sitä paitsi tuo putki, johon se on kiinnitetty, on melkein paperin ohutta, kestääkö se pitkän päälle sitä tärinää ja vatkausta, mitä tuollainen pyörä saattaa joutua kohtaamaan?
    Keräilin itse TÄHÄN tietoja joita olen eri lähteistä löytänyt. Osa koskee vain ADV versiota, esim. tuo 10 % lyhyempi ykkönen.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Lainaa (hondamania @ Marras. 21 2007,18:24) kirjoitti
    esim. tuo 10 % lyhyempi ykkönen.
    Tuo ykkönen varsinkin on ihan asiaa. Kumma sinänsä kuinka yleensäkin noihin matka/maastomalleihin pykätään helkkarin pitkä ykkönen. Häirittee kummasti toriajelua.

Jaa-a...aina se vain silmään tartuu kun jotain juttua kessusta on..

Kait meistä jokainen näkee ittensä gobin autiomaassa nauttimassa cafe lattea

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Uuteen tulevat varusteet:

Enska Esa, ilmanpaineen valvonta, lyhyempi ykkönen, sumarit. Laitehan on saanut ihan hyviä tehdaslisävarusteita. Toimitus maaliskuussa. Tuntuupa hyvältä ...
    - juha -
    Toi Ensio Esa olis poikaa, tulee ajeltua niin vaihtelevalla kuormalla. Ensin on laukut täynnä, sitten heittää 3 sisäkassia mökkiin ja lähtee kaupalle ja kun tulee takas niin on päällä 3 laatikkoa kaljaa...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    BTW: Valtuutettu BMW-kauppias sanoi, ettei uudessa gessussa ole edelliseen 1200:een nähden samoja osia kuin takatavarateline. Eli melko uusiks olisi menny pyörä.

Mielenkiinnolla odotamme kevään koeajopäiviä me.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    Tää gsa on poltellut ihan s**tanasti siitä lähtien kun näin niiden kirmaavan Itävallassa. Meninpä messuilla fiksuna hoitamaan kutinaa istumalla pemuosastolle tuon jylhän wunderwaffenin selkään. Toisen kerran kävin vielä istumassa pikku nousussa ja hyvin, hyvin herkässä mielentilassa. Tunnelma oli varmasti identtinen Tiikeri tankin luukusta kurkkimiseen. Nyt kiereskelen täällä tuskissani, kiroilen Saksaksi ja kaiken lisäksi freulain ruutuliputtaa täysin oma-aloitteisesti saksalaiselle.

Sellasta kysyn jotta kun messuilla olin niin onnesta sekaisin, että minkä pituisella yltää kantapäät vielä maahan? Siis yhtäaikaa. En ole kääpiö ja tarvitaanko puujalat/wehrmachtin bootsit kahden tuuman koroilla, ettei kaadu joka risteyksessä matkalla Stalingradiin? En halua, että rispekti loppuu ennen Volgaa.

Nimim. plitskriik män im liebe GSA12000000
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
    Lainaa (nostalgia @ Helmi. 03 2008,22:27) kirjoitti
    Sellasta kysyn jotta kun messuilla olin niin onnesta sekaisin, että minkä pituisella yltää kantapäät vielä maahan? Siis yhtäaikaa. En ole kääpiö ja tarvitaanko puujalat/wehrmachtin bootsit kahden tuuman koroilla, ettei kaadu joka risteyksessä matkalla Stalingradiin? En halua, että rispekti loppuu ennen Volgaa.
    Tämmöinen 175 cm pätkä saa niukinnaukin molemmat päkiät yhtäaikaa maahan crossikengillä eli kai siihen pituuteen pitäisi ainakin parikymmentä senttiä lisää lyödä, jotta kantapäätkin tantereen löytäisivät?

Helpointa ja varminta onkin vaan lliikauttaa persaustaan sen verran, että toisella jalalla saa tukevan otteen maasta ja antaa toisen jalan huidella ilmassa...

Nimim. "Vain kahdesti paikallaan kaatanut ja nekin samana päivänä"

EDIT: Kuvatus jalanojentelusta

...
    Näemmä olet vaihtanut satulaa. Montako senttiä putos satulakorkeus ja jäikö takapuolen alle enää pehmikettä? Askartelitko ite tuon kyytiläisen jalkojen juuressa olevan rapalokarin vai saako sellaisia hullun kalliina lisävarusteena? Tän vuoden perusmallissa ei sellaista mukana tule.
    Lainaa (nostalgia @ Helmi. 04 2008,11:16) kirjoitti
    Näemmä olet vaihtanut satulaa. Montako senttiä putos satulakorkeus ja jäikö takapuolen alle enää pehmikettä? Askartelitko ite tuon kyytiläisen jalkojen juuressa olevan rapalokarin vai saako sellaisia hullun kalliina lisävarusteena? Tän vuoden perusmallissa ei sellaista mukana tule.
    Penkki on Baehrin Zentauro, "tavallisen" GS:n mitoituksella (saa myös GSA:na), mutta ei siinä paljoakaan satulakorkeus laske. Fyllinkejä on riittävästi ja ne paaaaljon orggiksia paremmat, eli ei minkäänlaisia ongelmia sillä osastolla - tankillisten väli menee reissunpäällä kivuttomasti. Kyytiläinen kiitellyt myös peräosastoa; vakio-GSA:n penkki kun on hieman eteenpäin viettävä tasainen levy.

Sisälokari on BestRestin SprayStopper - toimii! Jos askarrella haluaa, löytyy netistä myös sisälokarikaavat.

...
    Minä olen 177 ja juuri ja juuri yltää varpaat maahan yhtaikaa molemmilta puolilta. Modausta voi tietysti tehdä:
    - matalampi satula (miinuksen tulee se, että jalat entistä enemmän koukussa)
    - matalampi jousitus (tavallisen Gessun)

Kokeilin messuilla tavallista Gessua ja se kyllä tuntui paljon paremmalta. Matalampi ja kevyempi. Jos siinä olis tai jollain sais 5 litraa enemmän tankkiin tilaa, se olisi kyllä minun valinta. Siihen joutuisi investoimaan paremman plexin ja vähän kaatumasuojia (eli hinnaksi tulee kyllä hyvin sama kuin Adv). Muut varusteet on pääosin samoja.

Adventure on saanut hieman "kulttimaineen" ja porukka mielellään ostaa sen kuin tavallisen vaikka ei oikeasti ole mihinkään maailmanympärimatkalle lähdössä. Siihen tietysti houkuttaa myös se, että hinnanero Suomessa on pieni, vain tuhat egee.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Lainaa (hondamania @ Helmi. 04 2008,12:03) kirjoitti
    Adventure on saanut hieman "kulttimaineen" ja porukka mielellään ostaa sen kuin tavallisen vaikka ei oikeasti ole mihinkään maailmanympärimatkalle lähdössä. Siihen tietysti houkuttaa myös se, että hinnanero Suomessa on pieni, vain tuhat egee.
    Jo mainittujen erojen lisäksi lyhyemmälläkin reissulla osaa arvostaa Adven leveän tankin ja "winglettien" sekä ison alkuperäispleksin tuomaa säänsuojaa. Vakio-GS:ään voi toki ruuvailla nuo tankinreunustuuliohjaimet ja asentaa isomman tuulensuojan (tosin resonanssi voi olla jo ongelma, koska vakio-GS:ssä ei ole GSA:n ylempää pleksin tukirautaa), mutta tankki tuo GSA:ssa jaloille suojaa vesikeleillä varsin mukavasti.

Samoin tavarateline on GSA:ssa reissunpäällä järkevämmänoloinen (matalammalla ja isompi) ja käsisuojat ovat GSA:ssa jo vakiona.

Nimimerkki "hondamanialle" tankkiongelmaan löytyy apu vaikkapa Touratechilta; 2 x 8 l lisätankit orggistankinposkiin. Hintaa 1055 eypo. Ei muuta kuin GS:n tai GSA:n hommaukseen!
    ...
    No minä olen 169cm lyhyt....eiku pitkä, ja saan kyllä nää pirkanmaan vahvimmat ukkovarpaat tukevasti maahan .

Jos olis edes kunnon pötsi, että painus nuo jouset enempi pohjaan, mutkueiniiei..
    Myönnetään et hiuka joutuu ennakoimaan, mihi pysähtyy
    Reissukamppeet, ja emäntä päällä, ei ole mitää hätää, hyvin saa jalat maahan...kantapäätki.

Eihän tuo uus 1200 gessu nyt sitte korkeempi ole, ku vanha 1150 ?
    Mene siitä ali,mistä aita on korkein.
    Lainaa (Kessu @ Helmi. 04 2008,12:28) kirjoitti
    No minä olen 169cm lyhyt....eiku pitkä, ja saan kyllä nää pirkanmaan vahvimmat ukkovarpaat tukevasti maahan .

Jos olis edes kunnon pötsi, että painus nuo jouset enempi pohjaan, mutkueiniiei..
    Reissukamppeet, ja emäntä päällä, ei ole mitää hätää, hyvin saa jalat maahan...kantapäätki.
    Teufel, sehän kuulosti hyvältä.

Käynpä tänään sitten uudelleen koettamassa pirulaista. Liitteenä reissukuva.

Lainaa (Kessu @ Helmi. 04 2008,12:28) kirjoitti

Eihän tuo uus 1200 gessu nyt sitte korkeempi ole, ku vanha 1150 ?
    1200 GSA:ssa on toista tuumaa korkeampi istuinkorkeus, kuin vakio-GS:ssä ('08 890/910 mm vs. 850/870). Muistista tempaisisin, että 1200 hivenen 1150:stä korkeampi - ainakin 1.2 Adve on pikkusiskoaan korkeampi.
    ...
    1150 GSA:n satulankorkeus on 90 eli jos on farmarihousun lahkeen pituus tuumakokona 36 ", saa molemmat jalat hyvin maahan. Mitattu paikanpäällä.
    Eipä saa. Onhan siinä muitakin muuttujia kuin korkeus, esim. satulan
    leveys. Kokemus on omasta, vaikka toisenmerkkinen onkin. 36 " >
    taitaa useimmilla olla se minimi vyötärön- eikä jalanmitta.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Lainaa (Tenere-Heikki @ Helmi. 04 2008,13:26) kirjoitti
    1200 GSA:ssa on toista tuumaa korkeampi istuinkorkeus, kuin vakio-GS:ssä ('08 890/910 mm vs. 850/870). Muistista tempaisisin, että 1200 hivenen 1150:stä korkeampi - ainakin 1.2 Adve on pikkusiskoaan korkeampi.
    1150 GS: 840/860 mm
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
    MP-08 messuilla koeistuttu GSA ja molempien jalkojen kantapäätkin ottivat maahan kiinni kurkottelematta. Oma kokonaispituus 190 cm, siitä jalkojen osuus aika paljon.

GSA tuntui kyllä aika muikealta peliltä...
  23.  
    Niinkosmäsanosi