Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Hmm, iänaikaisia öljyuteluita....
    Mutta sanokaahan TL:n haltijat mitä olette käyttäneet ja mietteitä ja kokemuksia? Olen lukenut ainakin tsiljoonasta paikasta että ei synteettisiä(täys)... kytkimen takiako, koskeeko kaikkia vai vain vm.97? pysy sitten perässä, tlzone ja muut tuttuja, ja kyllä, delvac on tuttua vanhasta pyörästä...



    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  2. #2
    Itse olen käyttänyt Mobilin 4T-R:ää ja hyvin on kytkin pelittänyt ja vaihteet vaihtuneet. Jouluna kun käytin venttiilikopat irti niin sisuskalut näyttivät naurettavan siisteiltä.
    Erkki Hugg
  3. #3
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    oukei, ebc:n kytkinlevyjen kanssa ei suositella käytettäväksi täyssynteettisiä öljyjä, miksei? ja mitkä laadukkaat öljyt sitten on semi tai mineraaliöljyjä, delvac:kia taidan tuonnekkin laittaa mutta näin kun ei voi ajaa ihan vielä...
    TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    GSX1300R -02 Tourinkiin
    Suzuki DR650 -99 EX
    RSV1000R -04 EX
  4. #4
    Olen käyttänyt aiemmassa Bläkkärissä ja nykyisessä Busassa Hondan GN4 W10-40 öljyä. Busa ei ole siitä ottanut nokkiinsa. Hyvin on toiminut. Taitaa olla mineraaliöljyä tai osasynteettistä. Hinta kohtuullinen.
  5. #5
    tellussa on kampura kovilla, kun kaikki teho menee kahden kiertokangena kautta samaan kaulaan. mielestäni ehdottomasti kannattaa käyttää 15W-50 öljyä, ei missään nimessä 10W-40:;stä. ja mielellään moottoripyöräöljyä jossa on kaikki zinkit ja muut lisäaineet tallella.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Ei tuolla öljyllä kyllä valitettavasti ole mitään tekemistä miten se kampura tai sen kaula kestää, se on puhtaasti mekaniikkaa (mekaaninen väsymisenkesto).

    Öljy on lujemilla näissä jypyttäjissä sen takia, että tahtovat käydä kuumempana kuin useampisylenteriset rivikoneet. Tähän syynä iso männänhalkaisija, josta lämpö siirtyy hitaammin sylinterin seinämiin ja öljyyn. Toinen seikka se, että männän ja sylinterin välys on kylmänä melko iso, jolloin palamaton bensa / palamisjätteet löytävät tiensä helpommin alakertaan. Tätä edes auttaa että seoksen on oltava suhteellisesti rikkaampi kuin pienemmässä sylinterissä, jotta palotapahtuma ehtii tapahtua kunnolla.

    Eli sitä 6000 km:in vaihtoväliä kannattaa noudattaa.
    Erkki Hugg
  7. #7
    Ja jos ja kun lämmöt käyvät kovin ylhäällä niin öljy menettää aina hieman ominaisuuksistaan. Tässä täyssyntteettinen pärjää paljon paremmin kuin mineraali tai osasynteettinen öljy. Kestää useammat kuumat ennenkuin ominaisuudet loppuvat
  8. #8
    Tänään huilahti SV1000S:n mottiin Motul 5100 Ester 10w-40, tiiä sitten mimmosta kuraa on sattuipa vain ensimmäisenä tarvikeliikkeessä kouraan ja näytti täyttävän luokitus vaatimukset.
    Edellisessä pyörässä käytin Delvac MXää (15w-40) kun sillä tuntui vaihteet ja kytkin pelaavan parhaiten.
    -Suzuki SV1000S & TL1000R D.R. projekti.
    -Yamaha FZR1000@1040 (ex)

    http://www.facebook.com/SuperSpeedMotorsport
  9. #9
    Edellinen omistaja käyttänyt Castrolin R4:sta. Itse käyttäny myös tuota tai GPS:ää. Tosin nytte laitoin Hondan G4, kun ei ollut paikallisella jälleenmyyjällä vielä nuita mopoöljyjä tälle kaudelle varastossa.

    Ei ole oirehtinut mitenkään huonosti nuilla Castrolinlitkuilla.
  10. #10
    Omalleni juotin Repsol:in Moto 4T Sintetico 10W 40 litkua. Hyvin ainakin maantieajossa pelaa.

    [Edit: Nyt kun miettii niin ehkä nuo vaihteet ei loksahda ihan niin hyvin paikalleen kuin puoli vuosikymmentä vanhemmassa ja tuplasti ajetussa RF:ssä.. Hmm.. ehkä mallien välinen ominaisuus enempi kuin öljykysymys?]



    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  11. #11
    Täällä myös käytetty Castrol R4:sta, pyörä on kyllä tykännyt! GPS vastaavasti ei omassa tellussani toiminut, huomasi vaihteiston toiminnassa.
    Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
  12. #12
    Bel Ray SEMI-SYNTHETIC 10w40.Tl1000r:ssä toimii vallan mainiosti ja kytkimen kanssa ei mitään ongelmia. Pysyy vielä koneen sisäpuolellakin vaikka radallakin rääkätään kesäisin säännöllisesti.
  13. #13
    Vaihdoin juuri massalevyt+uudet jouset ja laitoin noi BelRay semisynteettiset 10w-40 ja kytkin luistaa. Vaijerin yläpään säädöllä ei oikein apua asiaan, säädetty sillain että alle 1cm löysiä.

    Olisko nyt sittenkin tarvinnu vaihtaa ne välilevyt samalla? Suzukin liikkeessä kun sanoivat ettei kannata *

    Vai voisko tätä koittaa elvyttää toisilla öljyillä, 15w-50 ehkä? Delwac? Vai onko säätö vaan pielessä ..

    Ei myös irrota ihan kunnolla, kytkin pohjassa ja 1. vaihde silmässä -> kiekat nopeesti ylös -> niin nyökkää ihan hieman eteenpäin. vai onko normaalia?

    Mikähän tässä nyt avuksi...



  14. #14
    Onko delvac sitten vain vanhempiin i/ö koneisiin vai voisko sitä törkätä tohon telluunkin. Vai etsinkö vikaa nyt väärästä paikasta kun öljyjä epäilen Mistä saisin jäykemmät jouset siihen? apuva
  15. #15
    voi olla, että sun tarvis säätää se kytkin sieltä alapäästä manuaalin mukaisesti.

    lisäksi jäykemmät jouset
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Jokohan ne uudet levyt on pilalla kun on luistanu niin paljon?
    On sitä säädetty manuaalin ohjeiden mukaiseks ja vaikka mitenpäin mutta luistaa luistaa vaan.. voi vi**u. Käykö R mallin kytkinjouset siihen, eikös ne oo jäykemmät? 1. vaihteella pitää, ja toisellakin yleensä, muilla vaihteilla alkaa luisto 6000rpm jälkeen yleensä. Ja toi nyökkääminen tais olla omaa kuvitelmaa, kun se tekee sen vapaallakin =)
  17. #17
    ostin kerran BMC kytkinlevyt ja ne luisti alusta lähtien sikana, en tiedä teinkö jonkun virheen, mutta hetken ajeltuani otin ne pois ja ne oli ihan mustat(palaneet). mittailin niitä, ja ne oli ohummat kuin vanhat käytetyt orggislevyt, joten luulen, että ne ei ollut vaan riittävän paksut, että olisivat voineet ikinä pitää. pakan paksuus ei vaan ollut riittävä. vein levyt takas liikkeeseen ja ne otti ne takas. ostin orggikset, heitin sisään ja toimi heti hyvin. ne oli huomattavasti paksummat kuin ne tarvikelevyt.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  18. #18
    Hmm. Orkkis levyt noikin oli mitkä ostin. .. olisko mitään hyötyä laittaa joku shimmi pakan pohjalle ?

    Kyllähän sen luulis pitävän ku on uudet levyt ja jouset sekä öljyt mutta ei pidä Täytyy varmaan alkaa suunnittelemaan kohta jotain järeämpää ratkasua tohon..
  19. #19
    No nyt näyttäs siltä että alkaa pitämään! Siinä tapissa joka työntää kytkinpakkaa on ilmeisesti säätö mutterilla. Ajattelin että jospa se jää vähän kantamaan joten löysäsin sen ja puristelin pari kertaa kahvasta ja kiristin taas. Vaihdoin myös Castrolin GP (mineraali) 20w-50 öljyt ja kytkin pitää taass.



  20. #20
    Itelläkin ongelma -97 tls:n kanssa kytkimen luistamisen kanssa..Ostin hetki sitten pyörän ja laitoin koneeseen belray exs 10w-50:set, kun paikallinen myyjä sitä suositteli..Sen jälkeen kytkin luistanut... eikä hajuakaan mitkä öljyt ollu pyörässä aiemmin..että mikähän tuohon pyörään nyt olisi sitten hyvä ja toimiva öljy että sais kytkimenkin taas pitämään.



  21.  
  22. #21
    Jos kytkin luistaa niin kokeilkaapa Teboilin Superbike jotain. Ainakin aikoinaan VFRssä aiheutti sen, että kytkin haukkasi ja vaihteet eivät menneet mitenkään itsestään sisään, joten öljy taisi olla aika rajua tavaraa kytkimelle. Ei varmasti luista aivan helposti.
    Erkki Hugg