Vielä tosta vastuksesta sen verran että elementit kytketään rinnan ja vastus sarjaan elementtien kanssa. Kytkimellä sitten valitaan syötetäänkö sähkö elementeille vastuksen läpi vai ohi.
Toinen tapa on käyttää vaihtokytkintä joka kytkee elementit sarjaan tai rinnan. *Erillistä vastusta ei tarvita.
Jälkimmäisessä vaihtoehdossa teho putoaa noin neljännekseen (mittasin noin 7W, mikä on vähän enemmän, johtunee elementin materiaalin epälineaarisuudesta). Itse totesin että se on liian vähän. Vastus on mitoitettu siten että teho putoaa puoleen (elementtini ovat 20 wattisia).
Käytännössä aika hyvin pärjää kahdella tehoasennolla. Kolme olisi jo luksusta.
Tehoa voi pudottaa helposti kytkemällä 5A diodin sarjaan, se syö kynnysjännitteen verran eli noin puoli volttia. Laita kaksi jos pitää pudottaa enemmän. Tällä voi alentaa joko "Hi" tai "Lo" asennon tehoa tai molempia riippuen siitä mihin kohtaan diodin kytkee. (Sopiva vastus ajaisi tietysti saman asia mutta noita diodeja sattui olemaan paremmin saatavilla kuin tehovastuksia.)
Liimattavia kalvoja käytettäessä kaasukahvan puoli yleensä kuumenee enemmän, ainakin itse kytkin sille puolelle pari diodia, mikä tasoitti lämpenemistä sopivasti.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Voisitko valaista tuota kytkentää kytkentäkaaviolla ja millainen se kytkin on.(Kotarikuski @ Maalis. 18 2011,17:25) kirjoitti
Tai eikö todellakaan Suomi merkkisestä maasta löydy valmista portaatonta säädintä ollenkaan ?
Triumph Tiger 800 XRX
Sivulla 3...(MÄLÄKÄTTÄJÄ @ Maalis. 18 2011,19:27) kirjoitti
yksinkertainen on helppoa(Ande749 @ Syys. 24 2010,10:19) kirjoitti
tuota kokeilen itsekkin ,vastuksia löytyy kyllä
kiitos !
Triumph Tiger 800 XRX
Hain pyörän tänään. Syksyllä asentelin Dicen setin ja kuten aikaisemmin kirjoitin, niin ohjeen mukaan sekoitin hi ja low asennot. Ajoin sitten nollakelissä lo asennossa 50km sen talliin. Ihmettelin että ei tämä nyt niin ihmeen lämmin ole. No vaan tänään sitten hakiessani koitin sitä toista asentoa. Johan rupesi sormet paistumaan
Kyllä oli mukava ajella kun ei sormet palellut yhtään. Voin vain suositella. Näillä keleillä luxusta. Kesällä se puolitehokin riittää varmasti mainiosti.
En ihmettele ollenkaan enää niitä, jotka sanovat että kerran kun ajaa lämpökahvoilla, laittaa ne jatkossa joka pyörään. Näin tulee käymään itsellänikin.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Asensin joku aika sitte piilteeman lämpökahvat,kun niitä on niin paljon täällä hehkuteltu ;) *Asennus oli ihan piis of keik.
Otin virran erilliseltä releeltä,johon tuli sit muutakin.Herätevirta takavalolta. Ja liitokset JUOTTAMALLA!Rosvoliittimet on rektumista.
Tänään sitte kävin koeponnistamassa kahvat muutaman tunnin. Lämpöasteita n. +4 - +6. Olin positiivisesti erittäin yllättynyt niiden toiminnasta. Oli oikein nautinto kun lämpö virtasi sormiin. Tästä eteenpäin löytyy myös minun pyöristä lämpökahvat.
En anna pois...kuten en myöskään Widderin yli 10v ikäistä lämpöliiviä..![]()
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Ostin Stormilta juuri lämppärit @ 69 euroa, eri nimi paketissa, mutta paketti kyllä ihan samannäköinen.
http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....m25mm-2
Tämän päivän niiden kanssa ajellut ja hyvin toimii, ei valittamista. Vaikka piti täysillä niitä lämmittimiä, heräsi epäilys, että riittääkö teho kylmällä vesisateella, mutta se jää nähtäväksi. Täydellä teholla ei kyllä tosiaan sormet siis pala noilla...
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Jos sulla on Koson kahvat, niin jotain vikaa niissä täytyy olla.Itse en ole voinut kakkosta kovemmalle painaa, koska muuten ei kärsi pitää käsiä kahvoilla.(Taffu @ Huhti. 17 2011,19:17) kirjoitti
Hyvin toimii kiinalämppärit..![]()
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Asensin tänään kiinanlämppärit. Hyvin pelaa muuten paitsi vasen kahva ei lämpene lainkaan =P(Fasu @ Touko. 08 2011,23:25) kirjoitti
Liekkö russoin asentaessa rikki. En laittanut tuota isoa kutistesukkaan väliin.. Kunhan kerään lisämotivaatiota niin mittailee ja vaihtaa vaikka sitten uuden, onneksi ostin toisen setin varalle
Pitäisikö nuo vastukset asentaa kaasukahvan alle niin ettei se vastusmatto pyöri mukana kun kaasua kääntää? Mietin vaan miten pitkäikäiset nuo johdot on kun ovat jatkuvassa liikkeessä.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tietenki pitää pyöriä kaasukahvan liikkeen mukana, mites muute ton voi asentaa?! Liimaat sen vastuslärpäkkeen siihen muoviholkkiin ja johdoille tarpeeksi liikkumavaraa. Sähköteipillä voit vahvistaa sitä kohtaa mistä ne johdot lähtee. Ja hyvin toimii(jyk4 @ Touko. 09 2011,00:46) kirjoitti
![]()
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Vasen kahva lämpenee hitaammin, johtuu paksummasta kahvatupista. Niille kutistesukille en keksinyt käyttötarkoitusta.
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Luulin jo että vasen kahvalämppäri on rikki, mutta ilmeisesti se vähän lämpeää.. Saisikohan tuota kahvaa eristettyä sisäpuolelta, jotain eristettä kahvatangon sisään ettei lämmöt karkaa sisäänpäin..(Fasu @ Touko. 12 2011,18:58) kirjoitti
Olisikohan kutistesukka tehty juuri eristeeksi kahvan ja lämppärin väliin?
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Jos se vasen vastuskalvo on liimattu suoraan tankoon niin sinnehhän se lämpö häviää, metallihan johtaa lämpöä kumia paremmin ja pinta-alaa jäähdytykseen riittää...
Eristettä kalvon ja metallin väliin niin alkaa kytkinkäsikin pysymään lämpimänä, tangon sisällä eriste on turha.
Vaikkapa juurikin se kutistesukka...
Ei taida olla tuolla paljoa merkitystä jos ohjaustanko on "suljettu", eli että ilma ei kierrä jonkun reiän kautta tangon sisällä.. Ilma kun on hyvä eriste, jos sinne laittaa jotain "villaa" niin sen tarkoitushan on vain estää ilman vaihtuminen siinä kohtaa. Periaatteessa voisi tulpata tangosta kahvaosasta keskelle päin menevän osan jolloin ei lämmitettäisi tangon keskiosan ilmaa... Mutta toisaalta, se ilmamäärä on tosi pieni siellä putkessa ja sen lämpökapasiteetti kanssa. Marginaalista luulen minä. Eniten varmaan vaikuttaa suoraan metallisen tagon kautta siirtyvä lämpö – jos ei oteta huomioon sormien välistä puhaltavaa ajoviimaa suoraan kahvoille..(jyk4 @ Touko. 12 2011,23:58) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Se kutistesukka oli liian tuhtia tavaraa, koitin lämmittää mutta se ei kutistu riittävästi. Vedin kerroksen sähköteippiä sinne vasemmalle puolelle. Lämpö kyllä tasaantuu kun antaa vähän aikaa hönkiä, ainakin mulla se kytkinpuolen kahvakumi on sen verran paksumpi että sekin osaltaan hidastaa lämmön siirtymistä käsille.
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Virta ei pysy päällä
Pyörässäni (V-Strom) oli ostaessani tarvikelämääppärit, jotka näyttävät tältä.
kuva
Lämmittimet lopettivat yhteistyön. Kun painan virran päälle, punainen led välähtää, vaan ei pysy päällä. Aikaisemmin puoliteho (vihreä ledi) pysyi päällä vain kymmenkunnan minuuttia. Tästä päättelen, että vika on katkaisija-vastus modulissa
Onko kukaan korjaillut näitä. Mötikkää ei ilmeisesti saa purettua. Löytyykö mistään vaihdettavaa säätöyksikköä? Ei viitsisi heti purkaa "koko pyörää", koskapa virta on oikeaoppisesti otettu tankin alla olevasta liittimestä. Tankkia taas ei saa pois, jos ei pura valtaosaa katteista.
Mulla muuten taitaa olla miljoona laatikossa tollainen katkaisija, ku sano ne tupet sopimuksen irti niin jäi ylimääräiseksi.Voisin vilkaista kun ehin ja jos löytyy niin irtoo postikulujen hinnalla jos sulla nyt sitten vika todentuu tuohon katkaisijaan.(hettuli @ Elo. 05 2011,08:35) kirjoitti
Edit: eipä se siellä ollut missä piti, liekkö päätynyt roskiin...
Väkästelin tänään maxiskootteriin nuo 6 euron kiinan kahvanlämmitinelementit. Hienosti pelittää ja lämpiää. Kytkinkädenpuoleinen, toki hieman vähemmän. Sähköteippiä heitin 2-kerroksisesti eristeeksi kytkinkäden elementin alle.
Ihan toimivat kapistukset, mutta customiin vuosi sitten asentamani Dicen 29e maksava 2-asentoinen lämmitin lämmitti kuumemmaksi toisella tehollaan. Tämä kiinan vastus lämpiää ikäänkuin dicen 1 ja 2 voimakkuuksien välimaastoon.
Joidenkin mielestä taas dicen 2 teho on jo liian kuuma. Makuasioitahan nämä.
Jokatapauksessa tarina asennusohjeineen ja kuvineen luettavissa täältä
http://jonway250.blogspot.com/2011....ai.html
edittiä: näin kuukausi myöhemmin kun kelit ovat +14'C aamulla, niin voisi nuo kiinanlämppärit tehokkaammatkin olla. Mahtaa olla turhakkeet kun tulee +5'C.
Todennäköisesti haen hyväksi havaitesemani Dice:n setin kaupasta tai sitten biltemasta valmiit lämpökahvat.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Kiinan lämmittimistä nyt kesän yli kokemusta niin hyvät ovat hintaisekseen. Monesti tulee jo kytkettyä kun lämmöt menee alle +20c
Laitoin jääkiekkomailateippiä vasempaan kahvaan niin lämpeää sekin hieman paremmin.
On tuossa taas yksi sellainen varuste että kun siihen tottuu niin ei osaa olla ilman
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Ei oikein ole käynyt selväksi kenenkään toimesta, että onko noista bilteman valmiista lämpökahvoista mihinkään?
Jos jollain on kokemusta, niin kertokoot tänne. Ja saakohan niistä päät auki että saa nätisti tärinäpainot?
Tuntuu siltä että omat kiinanlämppärit lämpiää kuitenkin jotenkin kehnosti. Kesällä ne oli ihan ok. Mutta kyllä ne 30e Dicet lämpesi paljon paremmin. Toisaalta olisi helpompi heittää paikalleen vaan ne Bilteman lämpökahvat samalla hinnalla.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Mä laitoin viime talvena nää saksalaiset hipo-lämppärit digitaalisella ohjausyksiköllä, joka säätää kahvojen lämpötilaa automaattisesti ulkolämpötilan mukaan. Lämpöä riittää enemmän kuin tarpeeksi, lämppäri täpöllä ei ilman hanskoja voi ottaa kahvasta kiinni kun kämmentä polttaa. Maksoihan noi ihan v***sti, mutta kyllä on olleet joka sentin arvoiset, jopa kesällä. Eikä tasan kukaan pyörää purkamatta tajua, että siinä on lämpökahvat(Vanha läähättäjä @ Touko. 24 2009,23:17) kirjoitti
Eli siis nämä:
lämpöelementit
ohjausyksikkö
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Minulla oli nuo pilteman lämppärit käytössä edellisessä pyörässä. Ihan olivat hintansa väärtti.Helppo asentaa,säädin sopivan kokoinen.(jalat @ Syys. 06 2011,14:10) kirjoitti
Käytin aina aluksi pelklää 2-asentoa,jonka jälkeen ykköselle.Tosin lämpöä olisi saanut olla hieman enemmänkin.Enpä tullut katsoneeksi tai mitanneeksi härpäkkeiden tehoa.
Purin kytkimenkin ihan vain uteliaisuuttani.Vahvat komponentit oli sisällä.
Tuohon hintaan hyvä ostos.
Päät sai helposti sorvattua mieleisekseen.Itse jouduin leikkaamaan/ohentamaan kaasukahvan puoleista päätä,jotta kaasu palautti asiallisesti. Ihan saksilla onnistuu.
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Kiitos tiedosta. Kävin eilen hakemassa biltemasta setin. Testasin irto akulla ja hemmetin hienosti kyllä lämpesi. Vaikutti muutenkin aika jämerältä koko setti. Katkaisijakin oli kestävän oloinen. Ei muutakun asentelemaan jokupäivä.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Mulla samat kamppeet DR:ssä ,toimii muuten ja pysyy päällä ellei konetta kierrätä suunnilleen yli 5000rpm...tällöin alkaa valot vilkkuun kuin joulukuusessa ja kierrosten laskiessa jää satunnaisesti jompi kumpi asento päälle tai menee kokonaan pois.kirjoitti
Olen kertaallen jo vaihtanut tuon kytkimen kun ensimmäiseen meni vedet sisään, toisen sain takuuseen Stormilta ja tiivistin sen kunnolla eikä ole ollut sen puolesta ongelmia mutta jossain kohtaa ajattelin vaihtaa kyllä kokonaan simppeliin mekaaniseen, vedenkestävään on-off kytkimeen rinnankytkennällä niin on aina isolla teholla ja pysyy kun sitä tarvii.
Releen lisäsin jälkikäteen myös päävirta johtoon.
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
Kiinankahvat tänään ensiajossa.
Hyvin toimivat.
ZZR-1400
Bilteman kahvat vs. motonetin kahvat vs. jotkut muut samasta hintaluokasta?
Fillari
Naisellinen (=ei ainakaan se edullisin) tapa hankkia kahvalämppärit:
Mp-liikkeessä
"Öö moi. Onks teillä kahvalämppäreitä myynnissä?"
"Joo, tässä ois tällaiset x-merkkiset hinta x€"
"No joo, mä voisin ottaa sit sellaiset, mutta oisko teillä sit niinkun myös asennuspalvelua niihin?"
"Joo, käydään tuossa huollon puolella kysymässä, että miten ne ehtis laittaa nää."
![]()
Superstock 600 #11
https://www.facebook.com/troublecoupleracing/
Instagram: @titzan @troublecoupleracing
Itsellä on bilteman kahvat olleet nyt käytössä muutaman viikon. Kyllä hienosti lämpiää, mutta rumat ne on(terowave @ Loka. 03 2011,23:33) kirjoitti
Eipä sillä niin väliä kunhan lämpiää ja katkaisin on järeä.
Kaasukahvan tuppi pitää kiinnittää jotenkin uudelleen, kun perkule rupesi tänä aamuna pyörimään kahvan ympärillä. Riittävästi jotain liimaa väliin ja hyvä tulee.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.