Missäs päin Tommi vaikuttaa?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Rauha, Lappeenranta.
Siun pitää Huupoi suhauttaa miun talliin, kun nykäsin eilen vanhat tupit irti. Nyt pitäs olla tallissa kaikki tarvittava. Huomenna jos ehtisi hieman aiemmin kuin tänään väsyttämään koiria räntäsateeseen, niin sit vaan tiukkaa asennusta. Eiköhän näistä selvitä.
Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Tulipa mieleeni kysyä, että onko jollakin teistä kokemusta Koson HG13 lämpökahvoista, jossa on integroitu lämmönsäätimen kytkin? Näyttäisi aika huomaamattomalta vaihtoehdolta, kun näissä ei tule mitään erillistä säätöboksia tankoon kiinni. Hintakin on samassa linjassa noiden muiden "Premium" mallien kanssa. Stormilta saisi.
https://www.storm-motor.fi/yleisosat...-pituus-120mm/
<p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
Täältä myös ääni näille kosoille. Laitoin pääsiäisen aikaan ja ostopäätös sama kun ei mielellään kyykkypyörään semmoista ylimääräistä pömpeliä.
Helppo asentaa ja tehoerot selkeät 1-5. n. 250km nyt ajellut ja hyvät on. Eri tehoja koittanut ja 3. teho mielekäs n. 10C kelillä
Triumph Tiger 800 -13
ex. CBR1000RR -06
ex. ZX-6R -12
ex. Nuda 900 -15
ex. CBR1000RR -09
ex. SV1000S -04
ex. TZR125 -90
ex. PV50 -88
Suzuki Hayabusa L0
Kawasaki ZZR1400 L1
Exät:
Kawasaki er6n
Honda CB500
Suzuki GSX-R 1000 L1
GSX-R 1000 K7
B-king
GSX-R 1000 K7
suzuki gsf1200 k2
suzuki gsf1200 k3
suzuki hayabusa k8
yamaha R1 04
yamaha fz6s 06
yamaha fzs600 98
tzr125
Ei ole kokemusta just noista Koson malleista, mutta asensin toiset Koson kahvalämmittimet, jotka tilasin Louisilta, kun Suomesta en mistään löytänyt. Louisilla on siis myytävänä Koson malli, jossa on erillinen kapea katkaisija, joka tulee tankoon tupin ja valokytkimen väliin: https://www.louis.eu/artikel/koso-he...-grip/10032697
Toimii hyvin, tupit eivät ole paksut, hyvä tuntuma, katkaisija on todella hyvä, helppo käyttää peukalolla ja istuu hyvin tankoon. Asensin paikalleen laittamalla tankoon ylä ja alapuolelle 10mm soiron hyvin ohutta 2-puoleista teippiä ja sitten reilusti bräkleeniä teippiin, jotta se liukastuu sen verran että tupin saa työnnettyä voimalla pohjaan. Tarttui tiukasti kun bräkleen haihtuu heti pois. Muistaa vain työntää tupit oikeassa asennossa paikoilleen. Kahvoille on saatavilla oma liimansa esim. Motonetista. Edelliset perustupit kiinnitin pikaliimalla, ne irtosi puukolla...
Vedin virran akulta ja laitoin releen väliin, jotta sammuvat varmasti kun sammuttaa virrat pyörästä. Noissa on automaattikatkaisu, jos akun jännite laskee liian alas. KTM:ssä on etuvalon takana sopivasti liitin, johon tulee virta vain kun kääntää pyörästä virrat päälle. Otin siitä vain herätteen releelle ja rele yhdistää virran akulta kahvoille. Muita bokseja tms. ei ole, releenä auton lisävaloille tarkoitettu rele. Toinen tapa on ottaa heräte releelle esim. parkkivalon johdosta haaroittamalla. Periaatteessa voi kytkeä suoraan akkuun kunhan muistaa sammuttaa lämmityksen katkaisijasta tai sitten luottaa, että automatiikka katkaisee lämmityksen akun tiputtaessa jännitteen riittävän alas. Asennus ei ole vaikea, mutta toki jossain pyörässä johtojen vetäminen akulta voi olla oma hommansa. Noissa Koson kahvoissa on suht lyhyet johdot, jotka yltivät hyvin juuri etuvalon taakse, mutta niitä nyt on tarvittaessa helppo jatkaa puristusliittimillä ja kutistesukkaa vain päälle.
"They may take our driver's licenses, but they will never take... our FREEDOM!” (Braapheart)