Lyhyt ja ytimekäs, EI!
1. Kahvalämppärit kun asennettuina toimii aina. Lähdet kesäkuumalla kevyilla hanskoilla liikenteeseen ja illalla tulee viileä > NAPS lämmöt päälle ja hymy taas korviin. Ite olen huomannu, että paksumpien "talvihanskojen" käyttö on kyllä supistunu ihan minimiin noiden lämppärien ansiosta. Ohuellakin racing mallin hanskalla pystyy hyvillä kahvalämppäreillä vetämään yllättävän viileessä mukavasti.
2. Hanskoja vastaan puhuu myös kaikki mahdollisesti asiaan kuuluvat akut, johdot ym. ylimääräiset härpäkkeet jotka arkikäytössä alkaa jurppia pikkuhiljaa tasasen varmasti.
3. Eipä ole monikaan kotilovalmistaja lähteny kehittelemään omaa lämpökerrastoaan toimivan ilmastoinnin sijasta... Kertonee riittävästi siitä, missä sen lämmönsäätelyn kuuluukin mahdollisimman pitkälle olla.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Asensin Motonetin Koso-lämpökahvat jokin aikaa sitten allekirjoituksen pyörään. Ensin oli tarkoituksena tilata originaalit englannista,mutta yli kaksisataa euroa on hieman liikaa mokomista. Kosoja en ole aikaisemmmin käyttänyt,mutta muiden hyvät kokemukset niistä olivat vakuuttavia.
Laadukas paketti kaiken kaikkiaan. Portaaton lämmönsäätö ja erittäin lämpimät. Entisessä pyörässä F800GS olevat alkuperäiset lämmittimet ei olleet lainkaan näin tehokkaat.
Ainut miinus tulee asennuksesta.Tai tarkemmin puuttuvasta kiinnikkeestä. Mukana ei tullut (en ainakaan löytänyt paketista) minkäänlaista mekaanista kiinnitintä,jolla esim. ohjaustankoon voisi säätimen kiinnittää. Mukana tuli vain tarranauhan pätkä. Mutta löytyi sillekin paikka.
Suosittelen!
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Kytkyttelin piuhan jo paikoilleen, huomenna sitten lyön kahvat kiinni pyörään ja liittimellä sitten naks paikoilleen. Mahtavaa, ei tarvinnu edes katteita irrotella. Tosin se mun ostamani rele osottautu ihan turhakkeeksi, kun ei siitä nyt sitte mitään hyötyä ollukkaan. Sulakeki noissa kahvoissa oli vakiona.
Kiva kun kosoista on positiivista palautetta, ja tosiaan, itellä oli kyllä kans toi tankokiinnike mukana. Raporteeraan huomenna noista sitte lisää ku saan asennuksen tehtyä loppuun asti.![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Voi minua onnetonta. Hyvin on Oxfortin lämppärit lämpöisessä pysynyt kaapissa. Jos tänä vuonna ruuvaisi kiinne. On kohta pari vuotta odottannut asennusta![]()
GSF SA
Juuri näin. Nahkainen kohtuullisen tuulettuva "racinghanska" menee yllättävän kivuttomasti kuivalla ilmalla tuonne jopa lähemmäs +10c keliin asti kun on kahvalämppärit kunnossa ja päällä jo ennen kuin ne näpit alkavat kylmetä. Käsien lämpimänä pitäminen on nimittäin paljon helpompaa kuin jääkalikoiden lämpimäksi saaminen.![]()
Just eilen päästelin menemään 6-7 tuntia sporttihanskoilla tollasessa 8-11°C lämmössä. Kämmenpuolella pelkä nahka kahvalämppäreitä vasten ja selkäpuolella sitten toppauksia ja suojia. Sormet oli kylmät muttei palelevat, noi ei nyt niin kovi ilmavat ole mutta tuuletusreikiäkin on. Tonne jos menis lisäks ohuet selkäpuolelta lämmittävät alushanskat niin tilanne olis täydellinen. (Ps. Pakko vaan ihmetellä miten mukava tollanen sporttinahka on "tourinkia" ajaessa. Sen kun ajaa van eikä tunnu missään, goreissa ryytyy perse ja alkaa paikat kolottaa yms.)
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ny on kosot kiinni pyörässä. Aikaa meni hemmetisti kauemmin tohon asennusprojektiin ku oli aikomus. Johtuen siitä et alkuperänen + ei antanukkaa plussaa paitsi nappia painettaessa ni piti vetää koko sähköstys akulta asti... mikä vaati sit taas releen..... mikä vaati parkkivalojen piuhojen katkomisen ja liittimien kytkykset yms.. argh..
Mut lämpiää nyt!![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Onko kenelläkään Heat Demoneita?
Kokemuksia käytöstä, kestävyydestä ja asennuksesta. Tosin tuossa on hyvät videot mutta pikuisen tökkii englannin kielen taito niin aivan varma en ole mitä pitäisi tilata. External/internal?
http://www.heatdemon.com/catalog/mot...torcycle-grips
Aika hienot, pikkuisen hintavat, mutta tosi tyylikkäät. Voipi olla että tilaus lähtee tänään.
Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 27.01.2015 klo 21:00.
Omaan sporttiin asentelin heatdemonsit jokunen vuosi sitten. Asennus oli suhteellisen helppo. Mukana tuli englanninkielinen ohje, jossa lähinnä ohjeet miten mihinkin ja minkä värinen johto pitää kytkeä. Paketissa oli muovinen työkalukin jolla saa johdot vietyä stongan läpi päästä toiseen. Lopputulokseen olen ollut todella tyytyväinen. Tuo säätösysteemi integroituu niin hienosti HD:n muiden kontrollien joukkoon, eikä ole mitään järkkyä laatikkoa.
Tehoa piisaa sitten ainakin omassa versiossa enemmän kuin tarpeeksi. Alin teho riittää hyvin lähes kaikkiin keleihin.
Tarkistin pikaisesti, ja 2012 nuo maksoivat 138$ toimituskuluineen. Tuolloin euron kurssi oli ostajalle myönteisempi.
Viimeksi muokannut: Wolff; 27.01.2015 klo 12:45.
https://reissu.org
Laitoin kuitenkin Oxfordin Premium Sportit. Asensin tänään.
Ostin ja asensin eilen Koson kahvalämppärit Motonetistä. Asennus ei mennyt ihan niin putkeen, kun olin ajatellut. Johtojen vetäminen ja kaasukahvan päälle tulevan tupen asentaminen meni nätisti, mutta vasemman kahvan päällisessä menikin sitten tovi tapellessa. Lopulta meni siihen, että piti repiä koko kumi irti ja reilusti crc:tä tankoon ja uusi yritys. Meni huomattavasti nätimmin ja kyllä muuten pysyy ilman liimaa
Vinkkinä Koson lämpökahvasarjaa Motonetistä ostaville, paketissa on mukana kahvaliima ja releen tarpeellisuuttakin voi pohtia, kun tuossa ilmeisesti on jonkinlainen akkuvahtikin mukana.
GSX-R750 -07, SV650S -06 (ex)
Yhtäkkiä yllättäen kaasukahvan puoleisen lämppärikahvan kiinnitys petti. Lenkin jälkeen havaitsin, että nythän pyörii kahva enemmän kuin tappiin saakka. Kesken ajon ei onneksi oireillut...
Tuon kiinnittäminen tuskin on kovin vaikeaa, mutta ajattelin kysyä parhaat vinkit kokeneemmilta. Minkäänlaista liimapintaa ei ole jäljellä, kaasukahvan päällipuoli tai lämppärikahvan sisäpuoli ei ole lainkaan tahmea. Menee melko helposti pujottamalla paikoilleen.
Hyviä neuvoja kahvan kiinnittämiseen otetaan kiitollisna vastaan. Kyseessä aiemman omistajan asentamat Oxfordin lämppärit, 2004 Honda CBR 600 F ja kahvaroplauksen ensikertalainen.
Paineilmalla menee hyvin. Pyyhit rasvasta puhtaaksi ja tuppi siihen hollille,paineilmaa tangon ja tupin väliin ja painat samalla tupen paikoilleen.
Niin ja pois ottaminen sama homma.painelmaa kompuralla tangon ja tupen väliin niin lähtee lähes itsestään.
Drz
Pois lähti helposti ihan vetämällä. Millä kannattaa kiinnittää? Sopiiko joku tietty liima erityisen hyvin tai joku toinen ei missään nimessä? Jotain teipintapaista oli kaasukahvan ympärille viritelty, liekö ollut kahva väljä tai sitten teipissä liimapinta![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Useampi on kehunut tuota Hondan kahvaliimaa.
Ite laitoin entisen zetan kahvoihin motonetista renthalin kahvaliimaa. Hyvin pysyi, vaikka aika kuumana kahvalämppäritkin kävi.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Renthallin tuppiliimaa väliinEi tainnu maksaa ku 5€ ku tinkas kaupan tekijäisiksi lämppäreitä ostaessa. Hyvin on sillä pysyny kiinni ja saapi tarvittaessa vielä irti. Kestää vaan 1-2 vrk kuivua.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Onko tietoa että joku kahvanlämppärimerkki olis erityisen ohuilla (lue sporttisilla) kahvoilla varustettu? Luisilta hommatut Daytonat muuten hyvät mutta orkkistuppeja paksummat. Itseasiassa ihan OK pystyssä ajettavassa endurossa, mutta semisti kyykyssä nakussa häiritsee. Vastusten virittely orkkistuppien alle ei oikein kiinnostais.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
En tiedä Daytonan paksuutta, mutta itse ostaessa nuo Oxfordin premium sportit oli ohkaisimmat mitä löysin. Ainakin verrattuina Kosoihin olivat selvästi ohkaisemmat. Mittasin nuo omat niin näyttää 33,5mm olevan paksuus paikoilleen asennetut.
Vaikka Suzu-Ukon linkkaama Soudalin Fix All kovin kiinnostavalta vaikuttikinostin tuubin tuota Renthallia. Kiitos vaan kaikille vinkeistä
Vielä ennen kuin alan räpeltämään tuppia paikoilleen: onko syytä poistaa vanha kovettunut liimapinta kaasukahvan ympäriltä? Koska tuppi on varsin väljä, ostin myös leveää eristysteippiä, pitää luultavasti tuota hiukan pyöräyttää tupen alle.
Jees. Nyt on liima kuivunut ja koeajoa huutaa. Hiukan pelkään että jäi väljäksi kun niin helposti meni paikoilleen teipistä huolimatta. Toisaalta tuntuu ihan pitävän. Saa nähdä vaikuttaako kun lyö kahvoihin tulet. Sopivan viileä keli ja pahat nikkikset, joten täytynee käydä![]()
Voi rosterilangalla surrata tuppien päistä vielä avuksi ja jos ei riitä niin yksi lanka keskelle. Lämmittimiä jos pitkään pitää päällä tuntuu että lähtee helpommin pyörimään.
Mä laitoin kesällä ex Africa Twiniin tollaset kahvalämppärit: http://www.ebay.com/itm/Universal-Fr...8a0329&vxp=mtr
Laadukkaan oloiset, helppo asentaa, käyttökytkin helppo käyttää vasemmalla peukalolla, lämpenee nopeasti ja lämpöä riittää. Virtakytimen aukaisin ja se on asiallisesti toteutettu ja ilmeisen pitkäikäinen. Muuten laittaisin nykyiseen mutta offi vehkeessä kaipaan enemmän grippiä tupeilta että voi ajaa rennommin maastossa, ei noi liukkaat ole ja aika saman tuntuiset kuin 10x kalliimmat tupit mutta maastossa kaipaa enemmän pitoa hanskoille.
Vinkkinä, kaasuvaijerin kiinnityspalan saa kammettua irti booreista ja laitettua oikeaan asentoon riippuen siitä lähteekö vaijerit ylä- vai alapuolelta. Palikka paikalleen hetipitiliiman kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
mä kyll varmaan etenen lämmitettävien hanskojen kanssa... huomasin itse että kyllästyin roikkumaan molemmat kädet stongassa kokoajan + sormet pitää tietty kietoo kahvan ympäri kokonan että lämpenee
customilla kun vielä ajaa aikapaljon välillä yhdellä kädellä vaan niin niin..ehkä nuo lämmitettävät alushanskat olis aika hyvät
***