Tollai se menee.Mä laitoin valoreleen missä oli kaks ulostuloa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ensinnäkin pahoittelu etukäteen mielensä pahoittajille siitä, etten jaksanut kahlata koko ketjua läpi vastausten toivossa.
Pari kyssäriä:
- Elementit vai lämpökahvat? Onko ne kahvat niin paksuja, että haittaa?
- Asennus liikkeessä? Kuinka isosta hommasta on kyse ammattimiehelle? Paljonko liikkeet veloittaa asennuksesta?
- Tähän liiittyen miten prätkäliikkeet suhtautuu yleensäkin siihen että asiakas tuo mukanaan asennettavat osat? Mietin lähinnä ketjuja ja rattaita tulevalle kaudelle.
Onko noi Allrightin lämpökahvat (Dice) samaa paskaa motonetin halppiksien kanssa korkeemmalla hinnalla?
Ovat ainakin yks yhteen saman näkösiä. Jotain "laatua" kuvitteli ostavansa..
On meinaan ku just tuntee nelos asetuksella että on päällä
Kawasaki GTR1000 -90
Sena SMH5-FM
Vihti
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Omat lämppärit on nyt asenneltu.
Dicen elementit asennettu orkkiskumien alle ja hyvin lämpenee. Keväämmällä näkee sitten että pysyykö kahvat kiinni pelkän hiuslakan avulla vai joutuuko lisäilemään liimaa.
Kytkinpuolen kumi meni jämptisti paikoilleen ja varmaan pysyykin, mutta kaasupuolen tuppi luiskahti kuin vanhaan mummoon ja jäi hetkeksi pyörimään, jämähti kyllä sitten paikoilleen. Tiedä sitten kun kahva lämpenee kunnolla kuumaksi että pysyykö tuo. Vastuselementin pinta tais olla sen verran liukasta tavaraa, että ois ehkä pitänyt laittaa sen päälle kierros sähköteippiä tms kitkan kasvattamiseksi ennen kuin tökkää tupin paikoilleen.
Laitoitko mitään eristettä kytkinkahvan puolelle?
Muuten lämpiää kaasukahva enemmän kuin kytkin..
Laitoin kanssa just jotkut kelkkaan tarkoitetut ja max-asennossa ei voi pitää kuin vartin.
Alumiiniteippiä kytkin puolelle.
Alumiiniteippi ei ehkä ole paras mahdollinen eriste...
Apriliaan tusasin syksyllä Allrightin myymät Ndicen lämppärit joissa on siis koko tuppelot mukana.
Irtovastukset olis ollu ihan mahdottomat tuonne kaasukahvan puolelle saada, sillä se kaasukahvan muovi oli niin hyvin uritettu ja haitoitettu että mun piti leikellä se alkuperäinen kahvakumi palasiksi jotta sen sai pois.
Ei tasan olisi millään paineilmalla tullut. Nuo Dicet eivät juuri alkuperäistä paksummat ole, joten stongan tuntuma pysyi hyvänä.
Säätöyksikkökin on portaaton ja riittävän järeä jotta säätl onnistuu paksujenkin hanskojen kanssa.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Parin ajokerran jälkeen Oxfordin sport-mallille hyväksynnän hylje
Hieman saattavat olla paksummat kuin orkkistupit, mutta mun pitkille sormilleni se oli vaan parempi. Plus kahvojen grippi on parempi kuin alkuperäisissä.
Piuhat ja liitännät tuntuu olevan todella laadukkaat ja meikäläisen kaltaisen mämmikouran oli helppo viritellä ne siististi paikoilleen.
Ilman paineilmaa mä koko operaation suoritin. Ohuella tarkkuusruuvarilla muutama työntö kahvakumin alta stongan ympäri ja perään pieni ruittaus CRC 5-56:sta. Kahva suurinpiirtein irtos sen jälkeen käteen. Sitten huolellinen putsaus, kylmäsovitus, liima tangolle ja tuppi kuminuijalla paikalleen. Ite onnistuin vahingossa roiskimaan sitä liimaa, joten pyörän suojaus on ehdottoman tärkeää.
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Koso lämpökahvat asennettu kahtee eri pyörään ja asentuu kyllä tuleviinkin pyöriin on sen verran hyvät.Uusi versio Koson suosituista lämpökahvoista sisältää parannetut kahvat ja pienemmän katkaisimen viisiportaisella lämmönsäädöllä. Lämmönsäätöä parantaa huomattavasti käyttömukavuutta. Ei ole tarvinnut liimaa mutta hieman sähkärinteippiä ja kumivasaraa.![]()
Mä ostin talvella nuo Motonetin lämpökahvat.
Vanhat kahvat lähti todella helposti pienen ruuvarin ja CRC:n avulla. Uusien asennus meni suht helposti ja johtojen vetokin onnistui ihan hyvin, suojasin liittimiä vähän sähköteipillä. Ainoa miinus asennuksessa oli se, että vasen kahva jäi noin 1 cm maalistaan, mutta eipä se ajoa haittaa. Niin ja tuo säädinyksikkö ei pysynyt omalla kakspuoleisella teipillä telineessään, joten sen ympäri vedin samanvärisen nippusiteen ja nyt pysyy hyvin kiinni.
Kahvat lämmittävät suhteellisen tasaisesti molempia kämmeniä ja täysiteho 5/5 on jo vähän liiankin kuuma +3 asteen lämpötiloissa. Huono puoli on se, että kyllä se ajoviima kylmettää sormien ulkopuolta ja vilu tulee vieläkin...
Ehkä tuo ongelma poistuu kun tulee edes vähän lämpöisemmät ilmat.Jos ei, niin sit täytyy ostaa jonkinlaiset tuulisuojat kahvoihin...
-Suzuki Bandit 1250s-
(ex Kawasaki ZR7)
Miks noihin kaikkiin valmiisiin setteihin pitää tunkea jotain nappuloita tehonsäätöä varten. Mä en halua 1-10 portaista säätöä ja ledi-ilmaisimia vaan ihan perinteinen radiopotikka ja portaaton säätö olis kaikkein paras!
Pitäs varmaan duunata itte mut kun ei jaksais kun ei tiedä mitä tekee![]()
Moto Guzzi Breva 750
Mulla meni jo Motonetin lämppäreistä kaasun puolelta johto poikki. Voi johtua asentajasta, kun piti kustoimoida sitä puolta kun Bemarissa on noi vilkun katkaisijat veemäisesti johdotusta ajatellen. Vielä sain kuntoon, mutta jos uudelleen hajoaa niin alkaa olemaan vaikeuksia.. Sinällään max teho riittää hyvin.
Retired
Potikat harvemmin kestää 10W tehoja, vielä harvemmin 30W tehoja, tai onhan näitä tehopotikoita mutta painoa mitataan kilogrammoissa. Portaaton säätö pitäisi tehdä elektroniikalla, joten on halvempi tehdä helpoin tehonsäätö lämmitysvastuksissa on tehdä erillaisia sarja/rinnankytkentäkombinaatioita kuten hellan levyssä, näissäkään ei ole portaatonta säätöä näkynyt.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
pwm-säädin lämpöä ohjaamaan niin riittää vähän pienempi tehonkestoinen potikka ohjaukseen, ja on liene riittävän portaaton.
Joku tuolla varustekeskustelussa oli rakennellut ledi-himmentimistä tehonsäätimet kahvoille, takille ja housuille.
Moto Guzzi Breva 750
Toki portaattoman säädön saa tehtyä elektroniikalla, hyvillä komponenteilla sen saa jopa kestämään, mutta hinta on silloin eri luokkaa. Itselläni perus 30W elementit kahvoissa ja toinen teho se 15W etuvastuksen avulla. Omaan käyttöön en ole kaivannut portaatonta, kun sille ei oikein muoviluodissa tilaa ole.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Ei nuo valmiit, tai pikku askartelua vaativat, säätimetkään mitään kalliita ole, eikä luulisi tilan suhteen olevan ongelmia jos tehovastuksellekkin on paikka löytynyt...
Kysästään tässä jos jollain olisi viisautta.
Löytyypi tuommoiset kelkkaan tarkoitetut lämmityselementit, kolmella johdolla jos on jotain merkitystä
(suurinpiirtein tämän näköiset):
Jos onnistuisi asentaminen silleen, että olisi hi/low ja off asennot niin mintäs kaikkea rompetta sitä pitäisi hankkia.
Ilmeisesti virta suoraan akulta ja vaikka parkeilta heräte, mutta tämän jälkeen loppuu osaaminen :/
Jee Jee
Eikö olisi helpompi hankkia ne lämmitettävät ajohanskat niin ei tarvitisis noita, jotkut epävarmojakin, asennuksia ja laitteita hankkia? Motoristeille parhaiten sopivat 12v hanskat.
Nämä myy motoristeillekin suunniteltuja.
http://www.kevytilmailu.com/index.php?id=5&ala=33
Suzuki Gsxr 1000cc
Honda CBF 1000cc
Honda CBF 600 N
Kawasaki 500 EN
Yamaha 250 Virago
Suzuki GS 500
Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
ostin hayabusan jossa dicen kahvanlämppärit ,tuntuu toimivan mutta punainen ledi ei syty ja ohjeita en ole löytänyt että missä vaiheessa tuo palaa vai muuttaako väriä tms
Kawasaki H1 500 1972
Suzuki EF 750 1985
Kawasaki ZZR1100 1991
kawasaki ZX12R 2002
hayabusa 2008
Honda Blackbird 2002