Juuri asentelin motonetin lämpökahvat hondaan. Helpot asentaa ja ainakin tallissa vielä lämpenivät. Eikä hintakaan ollut päätä huimaava, 34,90e.
Ainakin varaderossa vakio kahvat ovat hieman ohuemmat 32mm, kun taas lämpökahvat 38mm. Mutta ei haittaa ainakaan näillä kourilla.
Lisää raporttia kunhan ehdin koeajolle.![]()
Pistäpä vaan, kattelin eilen noita samoja motonetin kahvoja... sillä silmällä, että josko sais hiukka lämpöä ja silleen... Nappais vanhat kahvat vaan mäkeen ja pitäis vanhat johdotukset ja releen. Olis kohtuu helppo vaihtaa ja jos vaikka olis enempi tai sopivampaa lämpöä kun vanhoissa.(Mikko76 @ Loka. 04 2011,14:41) kirjoitti
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Itse asentelin muutama viikko sitte Stormin lämpökahvat. Huomattavasti mukavampi ajella, kun sormissä pysyy tuntoPikkasen gsxf:n vakiokahvoja paksummat, mutta n. 1000km:n jälkeen, niihin on aika hyvin tottunut. Päävirtakatkasijaa niissä ei mukana tullut, joten hain Bebekiltä 2e ledillisen kytkimen, jonka asentelin penkin alle.
Kawasaki ZZR 1400 ABS
Ex: Suzuki GSX 750 F
Noniin nyt on motonetin kahvoilla ajeltu viikonloppu. Lämpötilat molemminpuolin nollaa ja kyllä menee motonetin kahvat vaihtoon. Ei riitä tehot noissa ollenkaan, kokoajan joutui pitämään täydellä teholla ja silti kahvat olivat lähinnä haaleat.(shyhander @ Loka. 04 2011,15:23) kirjoitti
Jos vaikka oxfordit seuraavaksi.![]()
Jaa. Joku just kehui motonetin kahvoja että lämpiävät hienosti. Käyhän vielä johdotukset läpi, että varmasti on kunnolla kaikki kiinni että kontakti on hyvä. Kannattaa muutenkin aina koittaa irtonaiseen akkuun niitä ostoksia, ennen kuin iskee paikalleen. Voi sitten ehjät hienot kapistukset palauttaa kauppaan, jos tuntuu ettei lämpiä tarpeeksi tai muuten on pettymys.(Mikko76 @ Loka. 17 2011,23:05) kirjoitti
Itsekin hain motonet-kahvat vajaa viikko sitten. Hyvä muistutus itsellekin että pitääkin testata ne tänään, että toimivat, että voi palauttaa jos on vikaa tms. Aikaisemmassa kulkineessa laitoin bilteman 29.90e lämpökahvat. Ne mitkä näyttää krossipyörän kahvoilta. Lo-teholla aika turhat, mutta HI-teholla lämpesi kyllä oikein mallikkaasti.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Tuollaista ohjausyksikköä kaipailinkin Klanin lämmitettävälle alusasulle. Kiitos vinkistä(riisor @ Syys. 06 2011,14:57) kirjoitti
![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Testasin täydellä akulla nyt motonetin lämpökahvoja. Kyllä ne lämpesi, muttei ollenkaan niin paljon kuin bilteman halvemmat (ja rumemmat) lämpökahvat. Ja shadowiin vuosi sitten asentamani DICE:n lämpökahvaelementit (allrightilta noin 30e) lämpesi jopa paksujen vakiokahvatuppien kanssa shadowissa huomattavasti enemmän.
Palautin tänään motonetin kahvat ja hain allrightilta elementit.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Kerro sitten miten pelaa .(J@ck @ Loka. 18 2011,08:47) kirjoitti
Mulla on Klanin oma regulaattorikummallekkin koska en saanut tasaista lämpöä yhdellä säätimellä.
Takissa tämä toimii riittävän hyvin mutta housuja on vaikea säätää .
Triumph Tiger 800 XRX
Onko kellään kokemusta Hondan orkkislämppäreistä?
Pyöränä VFR800 vm.2005 ja mietin tässä kannattaako sijoittaa 100€ enemmän alkuperäisiin vs. Stormin tarvikkeisiin?
BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey
Minä kaipailisin kokemuksia näistä
http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....m25mm-2
kahvoista jotka esimerkiksi stormis oli pyöräänsä asentanut. Ajattelin ensi viikolla käydä ostamassa ja asennella niin onpahan kevättä siellä sitten odottamassa.
Haluan ne siksi koska tosiaan kun on kerran ollut niin on ne vaan niin pop täällä pohjolassa. Toinen mikä niisä on mukava, on se paksuus. Ainakin tuossa VTR:ssä tuntuu niin ohkaselta nuo vakio tupit noin 32mm että kaipaa paksumpaa. Tosin tuntuuko tuo noitten 35mm suurempi halkaisija aika miehen käteen miltään? Saitot tuntuivat mukavalta juurikin sen takia että olivat tehokkaat ja tuntui mukavan paksulta.
Onko kellään mitata lämpiävien tuppien paksuutta? Kiinnostaa että onko noissa eroja?
Elämäntapa motoristi.
^ Omassa ruutosessa tollaset Stormin Kosolaiset, toimii ja lämpenee pirun hyvin. Olivat jo asennettuna kun ostin pärrän...ainut mitä kaipais ois erillinen on/off kytkin, koska ainakin mulla riittänyt ykkös ja kakkostason tehot, mut jos haluaa sammuttaa niin onnistuu vaan kahlaamalla koko tehoalue läpi takas "0":lle *![]()
Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen
Yamaha YZF R6R Vaimoke
Suzuki GSX600F Exä
Yamaha RD 125LC Nuoruuden ihastus
Kiitos tästä kokemuksesta! Tuo kahlaamisen kyllä varmaan kestää kun muuten vaan toimiivat. Täytyypä kipasta siis Stormilla ens viikolla ja kattella lämmin talli mihin noita pääsis värkkäilemään![]()
Elämäntapa motoristi.
Stormilta hommatut Kosot on nyt ollut yhden kesän käytössä ja ei ole mitään moitteen sanaa. Myös asennus onnistui helposti, vaikka en mikään mekaanikko saati sähkäri olekaan.
Kahvan paksuus tällaisella nakkisormellekin on sopiva, joten en usko sen olevan yleisesti ongelma. Tehoja löytyy riittävästi eli pääsääntöisesti käytössä tehot 1-2 käytettävissä olevista 1-5.
Z750s
Yllä olevat Kosot tuli myös asenneltua edelliseen fillariin, kun aiemmat Dicen lämpökahvat päättivät lopettaa työsuhteensa, ja täytyy sanoa, että Kosot olivat lämpiämisen suhteen aivan toiselta planeetalta Diceihin verrattuna. Siinä kun Dicejä sai pitää kylmemmällä ilmalla aina täysillä, että kädet pysyivät edes jotenkin lämpimänä, ei Koson kahvoja oikeastaan tarvinnut laittaa toista pykälää suuremmalle ikinä.
Eli suositukset Kosoille myös täältä.
Käytän lämpökahvoja pidemmillä siirtymillä yli 10 asteen pakkasella. Kaasukäden puolelle tehokkaakkaampi elementti kuin kykä käden puolelle, koska ainakin minun laitteissa kaasukahva on muovia. Jos laittaa saman tehoiset molempiin tahtoo kaasukäden puoli lämmetä liikaa ja toinen ei tarpeeksi.
Omassa käytössä nuo lämppärit ovat vain sormien jäätymisen ehkäisyyn ei siis "mukavuusvaruste".
Mutta kyllä ne ihan tarpeelliset oli päitsillä ja varsinkin Numibia snow enduron n. -20 ast. pakkasella...
Itse jos en Kawalla tarkene ilman lämppäreitä ajaa, niin en en sitten aja (joskus on silti ajettu uudenvuoden ajelutkin)...
--Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
(-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)
Gas Gas EC 300
Kawa z750
Moro pojjaat.
Kahvanlämmitinelementit katkaisijalla - Moto-häme
Elikkä, tuollasia kattelin, tuleeko tossa kaikki tarvittava mukaan, onko hyvä peli? Onko helppo asentaa?
Tervetuloa, ole hyvä ja kirjaudu sisään(Pasikiainen @ Joulu. 17 2011,23:18) kirjoitti
Jotain, jossain, silloin tällöin!
No mitä hittoa, millä ton linkin saa toimimaan? Koitan uusiksi:
Elikkä kahvalämppärit motohämeeltä
e: mulla toimii ainakin tuo vaikka en ole kirjautunut tämä linkki.
Stormin Koso pelannut loistavasti katupyörässä, ja kahvan paksuuteen tottui.
Yammukaupassa kattelin sironnäköistä Oxfordia, siinä olisi ollut kolme nappulaa: ylös, alas ja on/off vrt. Koson yksi nappi.
Koson virtapuolelle laitoin autoreleen johon 'parkkivalolta' ohjauksen. Ei tartte ressata akun tyhjentymisestä itsekseen.
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
Taino, tuli vaan mieleeni että Mitossahan on muutenkin alamitoitettu laturi. Viittiiköhän sitä alkaa ostelemaan...
Nämä on minullakin... Tai, no molemmissa mopoissa (myös emännän) ja asensin siihen orggis kahvan päälle ja keinonahasta askartelin suojat tuon lämppärin päälle.(Pasikiainen @ Joulu. 17 2011,23:48) kirjoitti
Ompelukoneella pientä kuvioo pinkillä langalla emännän kahvoihin ja tykkäsi tuo *Kaksipuoleisella teipillä kiinni koko komeus ja lämpiää tosi nopeasti ja 1- asento riittää kun ei tarvitse koko kahvaa lämmittää, ainoastaan hanska joka siinä kahvalla lepää.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
En jaksanut aivan koko keskustelua kahlata läpi kun alkoi mennä niin vanhaksi viestit jossain kohtaa, joten kysyn nyt vielä tämän päivän päivitettyä tietoa.
Mitkä olis hinta-laatu suhteessaan parhaat kahvalämppärit tätä nykyä? Ja meinaan nyt niitä malleja joissa tulee kahvat myös, eli ei pelkkiä elementtejä.
Olen itse enimmäkseen katsonut Oxfordin lämppäreitä ja sitten noita Saito II lämppäreitä louis:ssa. Tämä tosin johtuu pääasiassa siitä, että en juuri muitakaan tunne.
Onkohan noissa kahvoissa jotain merkittäviä huonoja puolia ja onko ne yleensäkkään hyviä?
Kiitoksia jo etukäteen!
Halvat mutta toimii.
http://www.biltema.fi/fi....t-82493
3 kpl laittanu Saito II omiin mopoihin, hyvin pelanneet, ja ei oo se START-asentokaan polttanu elementtejä, vaikka oon jonkun aikaa pitäny (ehkä alle 30min).(sirloin @ Joulu. 19 2011,22:09) kirjoitti
Ps. kannattaa ottaa herätevirta releelle takavalolta.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Nämä on näköjään tismalleen samat elementit mitkä on allrightilla myytävissä dice-merkkisissä lämpöelementeissä.(Kawa LTD @ Joulu. 18 2011,12:58) kirjoitti
Itselläni tälläkin hetkellä Honda CX500:ssa. Voin suositella. Kahdessa pyörässä ollut ja lämpiää tosi hienosti. Paremmin kuin bilteman ja motonetin kahvat.
Kawasaki Vulcan 88 (vn1500) 1989
tuumaustauko.blogspot.com blogi asiaa CX500/GL1100 Hondista sekä Kawasaki Vulcan 750cc ja 1500cc pyöristä.
Oxfordit ollu itsellä parissa mopossa ja kaverille laitettiin kesällä kanssa. Hyvin pelittää.(sirloin @ Joulu. 19 2011,22:09) kirjoitti
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Juu nämä on hyvät ja siten, kun laittaa reilun kympin PWM säätimen siihen vielä niin on portaaton säätökin.(jalat @ Joulu. 20 2011,12:19) kirjoitti
oxfordin lämppärit meinasin asentaa gtr 1400 kawaan mutta mikä malli menee sen kahvoihin. orginal/sport/touring?
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Eilen tuli asenneltua Kosot tankoihin kiinni, vanhojen irrotukseen oli hyvä saippuoitu kahvan pituinen meisseli jolla pystyi pyöräyttämään tupit irti.
Kysymys kytkennästä, voiko noille ottaa suoraan virran valoilta vai onko järjevämpää/tarpeen asentaa erillinen rele jolle tulee heräte valoilta ja jatkuva akulta?? Siis sen takia että ne sammuvat automaattisesti kun pyörän jättää parkkiin.
En löytänyt paketista virran tarvetta noille niin siksi täällä kyselen. Todella tehokkaat ja hyvän tuntuiset kyllä kun testiasennuksen tein suoraan akulta, suosittelen![]()