Millainen laitos kyseessä? Omistajien arvioita pyörästä niin arkipäivän käytöstä kuin muutenkin. Kannattaako hankkia? Hyvät ja huonot puolet sekä kaikenlaiset tuumailut kiinnostaa.
Monster 695 Termiksen kitillä
Pikku Monsteri on mainio ajajan pyörä. Kevyt ja ketterä käsitellä. Tehot riittävät "normaaliajoon", paitsi jos on tottunut kiloisiin rivinelosiin. Matka-ajokin sujuu yllättävän hyvin. Ajoasento on loppujen lopuksi ihan hyvä pidemmilläkin matkoilla. Itselläni pisin päivämatka taisi olla viime kesänä n. 600 km. Mikään raketti se ei ole eikä liioin iso matkapyörä. Pientä säätöä tosin vaatii, mutta mikä pyörä ei vaatisi, tai ainakaan mille pyörälle nyt ei jotain tehtäisi. Tehdas välitykset eivät ole parhaat mahdolliset, joten 14 hampainen eturatas 15 hampaisen tilalle kannattaa laittaa heti alkuun. Kone on säädetty liian laihalle, kuten kaikki koneet tällä hetkellä. Ducatin vakio ECU ei ole säädettävissä, joten toistaiseksi vaihtoehtoina on joko Ducatin Performance Kit tai Dobeckin TFI-säätöyksikkö. Minulla on TFI vakioputkilla ja nyt kone tuntuu toimivan niin kuin sen alun perinkin olisi pitänyt toimia. Ainoa ongelma on ollut sylintereiden maalin/lakan lämmönkestävyys. Toisin sanoen sylintereissä esiintyy maalin tummumista. Kosmeettinen vaiva, josta olen jo ollut yhteydessä maahantuojaan. Itsellä on toistaiseksi pelkkää positiivista sanottavaa pikkuMonsterista.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Normiajoon tuota pyörää olen ajatellutkin, radalla en tule käymään enkä oikein jouda matkamotorismiakaan harrastamaan. Rakettimaisuuden puutetta en laske miinukseksi, edellisessä pyörässä sitä jnk.verran oli ja pelkkiä hankaluuksia se ominaisuus vain aiheutti
Jotenkin alkaa vaakakuppi kallistua tuon pikkuMonsterin suuntaa parin vuoden Aprilia seikkailun jälkeen, jokin vaan tuossa Ducatissa vetää puoleensa. Isommat ei oikein kiinnosta vaikka tehoa/vääntöä saisi lisää.
Mikäli tuota mopoa haluaisi ehostaa ulkonäöllisesti mistä kannattaisi katsella osia? Kotimaan tarjonta lienee kalliinpaa vs.muu maailma? Onko 160 takarengas levein minkä tuolle vanteelle saa ujutettua? Ja on muuten aika pornon näköinen väriyhdistelmä se musta tankki ja punainen runko...
Monster 695 Termiksen kitillä
Käyppä kattelemassa ducatimonster.org siellä on kuvaa ja tietoa monstereista.
Tietty perä pitää laikalla pistää poikki, se parantaa ulkonäköä mun mielestä eniten. Ja sliparit
ducatimonster-forumilla on tosiaan hyviä kuvia Monsterin modaamisesta. Uusi perävalo/vilkku/rekisterikilven kiinnitys-systeemi ja tangonpääpeilit, niin pyörä on jo aika tavalla eri näköinen. Slipareita löytyy joka lähtöön. On yläputkea ja normaalia. Itsellä ajatus Mivv'n X-cone putkista ensi kesäksi. Niin ja saahan tuohon sitten tuplatulppakannetkin hankittua jos haluaa.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Mikä hyöty noista tuplatulpallisista kansista on vakioihin verrattuna? Miten tuollaisten asennus menee kun johtojahan täytyy lisätä?
Monster 695 Termiksen kitillä
Täällä joku on dynotellut http://www.visi.com/~moperfserv/2plug.htm
ei ainakaan hirveesti tehoa ole tullut, kaipa se kuitenkin jonkun verran puhtaammin palaa.
Ittekkin tässä mietiskelen tulppien lisäämistä, mutta taitaa jäädä ens talveen.
Niin ja asennus on karrikoiden... poraa reiät, tee kierteet, hanki esim gsxrstä puolat lisää hiukka johtoa ja tulpat.
Kannattaa varmaan viedä kannet koneistajalle, niin ei iske masennus. Hintaa tulis 200-250E jos puolat ostaa käytettynä.
Minä kyllä ensin ostaisin kunnon putket, niistä äänistä tulee paljon parempi mieli, kuin olemattomasta lisätehosta
T
No joo...Eipä taida maksaa vaivaa moiseen ryhtyminen. Saisi nyt ensin sen pyörän hommattua. Eli ostaakko vai eikö ostaa vaihe menossa...
Monster 695 Termiksen kitillä
Nonniin, paluu Ducati talliin on tapahtunut. 695 Termignonin putkilla ja performance kitillä varustettuna odottaa ajokelejä. Lunta vaan tunkee tänne meillepäin aivan tuelta eikä loppua näy
Saako sitä perää siistimmän näköiseksi ilman rälläköintiä?
Monster 695 Termiksen kitillä
onneks olkoon. Itellä vaan tulee melkeinpä huono-omatunto kun mopo on osissa ja ajokelit on jo aikasta hyvät.
Ota se rautasaha käteen vaan
Perän pätkimisessä on negatiivinenkin puoli, ei tarvi olla kovin märkää, niin selkä on läpimärkä.
Hyvin rasvattu nahkatakin rintapuoli kestää tihkusateen aivan hyvin, mutta selkäpuoli...
m583"s"
Heti kun kädet tulevat rasvaisiksi, nenää alkaa kutittaa!
Sitä mä vähän aattelinkin et kura saattaa lentää jos sen lärpäkkeen pois ottaa. Täytyy vielä miettiä raaskiiko mopolle rautasahaa näyttää
Onko kukaan kokeillu Zero Gravityn mallikohtaista pleksiä Monsteriin? Tai onko jotain muuta tyylikästä tarvikepleksiä markkinoilla?
Monster 695 Termiksen kitillä
hei miten olet kiinnittänyt jarruvalon yms. kun pätkäsit perän lyhyeksi..itsellänni on vähän lyhennetty eli se alkuperäinen kilpiteline poissa ja tilalla sellainen rosteriteline..ja pikkuvilkut..mutta perää pitäis vielä lyhentää..(Luupää @ Helmi. 25 2008,20:33) kirjoitti
![]()
moi, onks toi performance kit joku lastu sarja vai tarkoitatko tuota Ducati Performance high-efficiency air filter kit:iä?(FinTuono @ Helmi. 25 2008,20:25) kirjoitti
http://www.ducati.com/shop....d800118
Väännät vaan rautaliuskasta I__I tuollasen palan ja poraat reiät kiinnikkeille ja vilkuille. Mulla se pala on sitten kiinnitetty muistaakseni takavalon alle
695:n performance kit pitää sisällään Termin putket, performance ECU:n ja performance ilmansuodattimen. Maksaa maltaita, mutta jos haluaa ottaa riskin ja odottaa niin viime syksynä Hailac tarjosi moista pakettia 900 euroon. Jos hyvin käy niin ehkä ensi syksynäkin on tarjouksessa.(hirviö @ Maalis. 21 2008,15:42) kirjoitti
Monster M695 > Triumph Sprint ST