Katso äänestykset tulokset: Onko piikkikuski motoristi? - Pidätkö kevarikuljettajaa motoristina?

Äänestäjät
622. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä!

216 34,73%
  • Riippuu asenteesta

187 30,06%
  • Lupaavia alkioita

157 25,24%
  • En! Piikkikuski = mopokuski.

62 9,97%
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 91:sta
    Kiinnostaisi tietää, mitä mieltä motoristikansa on piikkikuskeista. Varmasti meistä moni on harrastuksensa piikillä aloittanut, mutta moniko meistä pitää 125cc:tään viimeisillään vinguttavaa kuusitoistakesäistä varsinaisena motoristina? Tärkeintähän tässä harrastuksessa on tietenkin oikea asenne... vai?
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
    Kyllähän se on asenteesta kiinni. Moni ostaa piikin vaan status-mielessä ja koska kavereilla on kans. Mut joukossa on myös potentiaalisia tulevia motoristeja.
    On mua ainaki moikkailtu, kun piikillä olen ajellut... Ja itse moikkailen kaikkia jotka 2-pyöräsellä liikkuu... Tai 3-pyöräsellä!
    Miksi olla vaikea, kun pienellä vaivalla voi olla
    mahdoton...?

V*ttuako mä muiden mielipiteillä, mulla on omat!

Before thinking, do it. Twice.
    Voi herranjee*us, että on tyhmä kysymys!
    Piikkikuski on aivan tasan yhtä paljon motoristi kuin kaikki muutkin moottoripyörillä ajavat. Nuorisoa joka aloittaa uuden mukavan harrastuksen ei pidä missään nimessä aliarvioida. Samoja nopeuksia ja samoilla teillä ajetaan moottoripyörällä, oli se sitten 80, 125, 500 tai 1500-kuutioinen.

Sitä paitsi 125cc luokasta löytyy erittäin upeita moottoripyöriä, sekä uusista että veteraanimalleista. Moottorikoko ei tee "kevytmoottoripyörästä" juurikaan erilaista verrattuna isompiin. Samat lait pätevät kevareihin ja suurempiin. Oikeastaan sana "kevytmoottoripyörä" on nykyään harhaanjohtava, oikeampi nimitys olisi vaikka "moottoripyörät alle 125 cc", koska eivät kevarit ole kovin keveitä nykyään...

Moni ostaa isonkin pyörän "status-mielessä", eli asia ei siitä muutu mihinkään...
    Kyllähän noita piikkikuskeja tulee moikattua, onhan niissä tulevia motoristeja

Burn rubber, not your soul!
    Burn rubber, not your soul!
    Riippuu asenteesta. Nuoriso on yllättänyt minut usein positiivisesti asiallisella asenteellaan.
    Mä sanoisin että piikkikuskit on motoristin alkuja,tahtoo nimittäin hyvin useasti loppua mp:llä ajo siihen piikkiin (valitettavan usein) tulee 18 v täyteen ja autosta tulee se tärkein kulkuneuvo ja mopottimet saa jäädä.... mutta kyllä se monilla jää päälle kuten esim. minulla eilen tuli taas ajettua 450 km (mutkaajoa)

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (666F @ Kesä. 20 2005,14:46) kirjoitti
    ...piikkikuskit on motoristin alkuja...
    Kallion Mika on ihan potentiaalinen motoristin alku ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Monilla kavereillani oli piikki, mutta harva kyllä jatkoi isompaan. Monessa on kyllä lupaava motoristin alku
    What´s the definition of a cocaine party??
    -Lines inside means lines outside.
    TÖSÖS !
    Nykyisin aloitetaan onneksi piikeillä .
    Ei taho muistaa ku ite oli 16V.
    Sillon alotettiin 350 suoraan hiekkateillä ja ihme ja kumma jäätiin henkiin .

Motoristejapa hyvinkii !
    Triumph Tiger 800 XRX

Lainaa (MattiR @ Kesä. 20 2005,15:03) kirjoitti

Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
    vähän liian usein vaan näkyy tuolla liikenteessä piikkikuskeja joitten asenne on
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    Hyvät hyssyrät oikein. Mikä on se korkea raati, joka määrittelee onko piikkikuski oikea motoristi.

Totta kai on. Varsinainen kysymys koko juttu.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    On.
    " päivällä kun ampuu mustan valo-ammuksen niin tulee yö... "
    Lainaa (666F @ Kesä. 20 2005,15:16) kirjoitti
    Reps
    Onko muuten täystehonen 125-kuutioinen myös piikki (siis ei saa ajaa A1-kortilla)?? * * *
    Eihän kuutiotilavuus motoristia tee, eikös se ollu matkalaukut ja tai customasenne
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
    Sehän tais viime vuonna ajaa moottoripyöräkortinkin!
    Do you have premonitions of déjà vu?
    Lainaa (mopokuume @ Kesä. 20 2005,17:47) kirjoitti
    Eihän kuutiotilavuus motoristia tee, eikös se ollu matkalaukut ja tai customasenne
    Jep

Mut oikeesti, piikkikuski on mielestäni motoristi siinä kuin muutkin.
    Kuutiot tai ikä ei tosiaan ole mikään motoristin mitta.
    Kyllä ne on motoristeja, tosin aika pieni joukko heistä jatkaa isommilla, mut kuiteski.
    Kotilokortin saatuaan taitaa alkaa autot kiinnostaa, ku ei sadekelillä kastu, voipi luukuttaa musaa ajon aikana ja saapi neljä kaveria kyytiin kerralla... jne.
    Mutta siis kyllä kättä nostellaan näillekkin motoristeille! Ja piikkikuskeille terveiset, että tää on kyllä kiva harrastus 18v.-synttäreiden jälkeenkin!

-Muista Hanaa-
    Ei pyoratyypilla, vuosimallilla tai moottoritilavuudella ole mitaan tekemista motorismin kanssa, asenne ratkaisee ja ihan yhtalailla seka piikkikuskeissa kuin isommilla ajavissa on seka motoristeja etta kusipaita.
    Joo kyllähän sillä piikillä ittekkin tuli joskus aloiteltua tämä harrastus.... Eli lapa pystyyn vaan!!
    Kyllä sen muistaa edelleenkin että kuin hyvä olo siitä tuli kun joku isommalla pyörällä vastaantuleva morjesti....
    Only a motorcyclist knows why a dog rides with his head out the window!

Happiness is like peeing your pants - everyone can see it but only you can feel it's true warmth.
    Miksi helkkarissa ei olisi?

Kyllä mä lasken motoristeiksi kaikki ne ikään, kuutioihin tai muihin vastaaviin pikkujuttuihin katsomatta jotka ajelee tuolla autojen seassa kaksi- tai kolmepyöräisellä. Tietty niistä kolmepyöräisistä koppimopoista voisi nussia pilkkua, mutta ne on sitten jo niin äärimmäistä harrastuskamaa että jos sellaisen näkee, niin tekee lähinnä mieli mennä kertomaan kaiffalle miten helvetin hienoa on kun edes joku jaksaa.
    No, esitinkin tämän tyhmän kysymyksen lähinnä siksi, että kun itsekin - en edes niin kauan aikaa sitten - aloitin ajamisen piikillä (ylläripylläri), olin kovin yllättynyt siitä, kun melko usein ( = miltei aina) otettiin vastaan ihan oikeana motoristina. Kyllä itsekin moikkaan piikkikuskille, ellen sitten satu sokealle päälle enkä vain yksinkertaisesti näe. Ja tarkoitinkin lähinnä näitä 16-vuotiaita, enkä muuten vain piikillä aloittelevia. Niitäkin tunnen, tuo isipappanikin aloitti muutama vuosi sitten piikillä.

Mielestäni tärkeintä on juuri se oikea asenne. Mutta muistan kyllä itsekin piikkiajoiltani, että ei sitä ihan kaikilta löytynyt. Meitä on siis joka junaan, ja jotkut jäävät laiturille.
    vastasin et riippuu asenteest.... suurimman osan heistä lasken
    motoristeiksi mut niitä pelleilijöitä jotka ajavat kuin mopoo ilman liikennesääntöjä en
    ei sillä et itsekkään aina niitä noudattaisin mut asenteesta se lähtee
    toisilla sitä on ja toisilla ei

"vain oma mielipiteeni"
    zzr600-vm90
    Hyvä että edes joku pitää motoristina * Ainakin tässä vaiheessa luulen että ei auto jaksa kiinnostaa sillo 18 weenäkää. Isompaa pyörää vaa alle kunha ikä riittää (nii ja se rahakin) *
    Yamaha FZ6S -06

Mistä tätä ajetaan!?
    Eikös sen kerro jo laitteen nimikin, mikä se on? Kevytmoottoripyörä.[U]
    Lainaa (Arrow @ Kesä. 21 2005,01:13) kirjoitti
    Hyvä että edes joku pitää motoristina Ainakin tässä vaiheessa luulen että ei auto jaksa kiinnostaa sillo 18 weenäkää. Isompaa pyörää vaa alle kunha ikä riittää (nii ja se rahakin)
    Oikea asenne tuo!!!

Itse meinasin samaa siinä täysi-ikäisyyden partaalla. Piti ostaa isompi mopo ennen omaa kotiloa. Valitettavasti niin ei käynyt. Nyt on sekin taas hoidossa.
    Lainaa (pete @ Kesä. 20 2005,19:26) kirjoitti
    Ei pyoratyypilla, vuosimallilla tai moottoritilavuudella ole mitaan tekemista motorismin kanssa, asenne ratkaisee ja ihan yhtalailla seka piikkikuskeissa kuin isommilla ajavissa on seka motoristeja etta kusipaita.
    Samoiilla linjoilla ollaan Bro!Olin juurikin laittamassa jotain samansuuntaista.....luin kuitenkin ketjun ekaks....
  30.  
    Kyllä lapanen nousee piikillekin, eli kyllä.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen