Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    Tervehdys
    Soitin /navigaattori ilmaantuu pian ja pitäis löytää korvatulppien tilalle nappikuulokkeet , olisko suosituksia mitkä toimisi myös kuulosuojaimina ?
    "manaatin raivolla eteenpäin"

-07 K1200GT
    Eiköhän kaikki ns.plugimalliset nappikuulokkeet toimi. Itelläni kuulokkeiden vakio sovitteet kadonnu, joten tein uudet ihan normi eareista, toimii hienosti. Töissä saattaa joku puhua mulle pitkän tovin ennenku ymmärtää koputtaa olkapäähän...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
    Koss Plug toimii mulla...
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 03 2008,21:05) kirjoitti
    Olen itse harkinnu tuollasia kossin tulppia mp-3 soittimen kaveriksi. Käyttäjäkokemuksia ois kiva kuulla, lähinnä siis, pystyykö niillä oikeasti kuuntelemaan musiikkia ajaessa vai hukkuuko musiikki epämääräiseen meluun?
    Superbike #7
    Mä käytän Kossejani gepsin kanssa mopoillessa, sekä lentokoneessa matkoilla iPodin kaverina...musiikin kuuntelu mopoillessa ei ole ollut tarpeen. Olen ollut niihin tyytyväinen, eikä ne ees maksa paljon.

Lainaa (Nitrous @ Helmi. 03 2008,21:20) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 03 2008,21:05) kirjoitti
    Olen itse harkinnu tuollasia kossin tulppia mp-3 soittimen kaveriksi. Käyttäjäkokemuksia ois kiva kuulla, lähinnä siis, pystyykö niillä oikeasti kuuntelemaan musiikkia ajaessa vai hukkuuko musiikki epämääräiseen meluun?
    Kyllä nillä hienosti pystyy kuuntelemaan musiikkia. Itselläkin noi Kossit on ollu käytössä.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
    Kyllä kuuntelu sujuu, ainakin S1:nen päässä, mutta nappeja joutui hieman modifoimaan siten, että leikkasin johdon alun kovamuovisen osan pois jottei se painanut korvaa ilkeästi
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Kossit hyvät miksei myös nokian omat siis jos omistaa nokialaisen

Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Tietoasemalta löytyy ainakin edukkaasti Kossin Spark Plugit.
    http://www.tietoasema.fi/eshop....G&whid=
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

- Turvaton karkulainen -
    Lainaa (Nitrous @ Helmi. 03 2008,21:20) kirjoitti
    Itellä sonyericssonin perässä kuulokkeet, ja tuolla yhdistelmällä pystyy jopa taajamanopeuksissa hoitamaan puhelut, mikäli vastapuoli kestää pienen suhinan ja pärinän. Motarilla kokeiltiin kaverin kanssa, se ajo autolla perässä ja soitti mulle, ihan täysillä ku huusin mikkiin ni se sai jotenki selvää suhinan seasta mitä sanoin... Kyllä siis suomen nopeuksissa pystyy plugeilla kuuntelemaan musiikkia, jonkuverran tietysti tulee melua läpi, mutta ihan selvän saa tutuista sävelmistä...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
    Meikäläisellä on myös Kossin Plugit, hintaa oli parkymppiä ja on erittäin hyvä äänentoisto ja sulkee 90% kaiken melun ympäriltä.

Ei kuule edes tööttäilyjä eikä poliisin sireenejä
    (AD)HD-mies 4ever!
    Olenkohan jotenkin erilainen nuori, kun syksyllä parin kokeilun jälkeen totesin, ettei Kossin Spark Plugit olleet minusta hyvät. Tuntui, että niitä piti huudattaa kilpaa tuulen suhinan kanssa, ja tämähän ei ole hyvä asia. Jotenkin tuntui, ettei malli ole sopiva kypärääni ja korvilleni.

Kovasti olen harkinnut korvatulppien tekemistä muotin mukaan, mutta suolainen hinta vain harmittaa. Olikohan se 80e jos mukana on kuulokkeet (50e pelkät tulpat).
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
    Kossin Plugit on ihan jees, mutta ne vaahtokumit on
    Modifioin tällaset Plugeista ja Finnfonicin silikonitulpista ja kopa "äijä-joka-ei-koskaan-tule-laittamaan-luureja-kypärän-sisään" kuuntelee nykyään poppia ihan mielellään.
    Hintaa tuli yhteensä 35 erkkiä.
    Tippa pikaliimaa niin ei tarvitse firman huoltomiehen kaivella kärkipihtien kanssa silikonia korvista, omakohtaista kokemusta ja hävettää
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
    Kossit voi myös modata.

Otetaan pehmuste ja se putki mikä kulkee pehmusteen läpi irti.

Apteekista silikoniset tulpat mallia "joulukuusi", juuresta poikki (pehmeästä kohtaa) ja kuumalla neulalla tarpeeksi iso reikä latvasta sisään kunnes lävistyy onttoon varteen.

Pysyy ujuttamalla kiinni Kossin kuulokkeessa ja eristää tehokkaasti ääntä. Musan voi pitää kuulonhuoltoliiton suosittamalla tasolla. Mahtuu hyvin kypärän alle.

Talveksi voi sitten vaihtaa pehmusteet takaisin kiinni normaalikäyttöön

edit: katos, tästä ehtikin tulla kirjoittaessa mod part II

Noi Finnfonicin silikonit on mielestäni huomattavasti mukavammat kuin apteekin joulukuuset ja toisekseen niissä on se reikä valmiina. Toki se riippuu korvista ja kai vähän siitäkin miten kypärä painaa.
    Pelkkinä tulppina tullut käytettyä kaikenlaisia vuosien varrella, ja nyt on mieleiset sekä noissa Kosseissa että ihan vaan tulppina.
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
    Omani ovat Etymotic ER6i -malliset. Hyvä suojaus ja äänentoisto.
    Ainoa negatiivinen puoli on korkeintaan keskinkertainen bassotoisto, mutta kärpäsenkokoisilta luureilta ei voi muuta odottaakaan.

Jo kahdet (toiset leidilleni) on hankittu täältä.

"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
    Ei kai nuo mahdu kypärän sisään ?
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Itsellä nappien/tulppien virkaa toimittaa Sennheiser CX 300 napit. Ennen noita mulla oli Kossin Plugit, mutta omaan makuun niissää ei ollut läheskään yhtä puhdas äänentoisto. Bassoa kyllä löytyi mutta kaikessa muussa jäivät jälkeen. Pyöreän kannan ansiosta pysyvät hyvin päässä kypärää laitettaessa.

edit. Ainiin, noissa CX300:ssa tulee vielä kolmet eri kokoiset 'päät' mukaan, niin voi omaan korvaan sopivat valita, ei tarvitse sorvata yleismallista sopivaa

K7 750 kisseri
    Lainaa (Sassu @ Helmi. 03 2008,22:45) kirjoitti
    Itsellä nappien/tulppien virkaa toimittaa Sennheiser CX 300 napit. Ennen noita mulla oli Kossin Plugit, mutta omaan makuun niissää ei ollut läheskään yhtä puhdas äänentoisto. Bassoa kyllä löytyi mutta kaikessa muussa jäivät jälkeen. Pyöreän kannan ansiosta pysyvät hyvin päässä kypärää laitettaessa.

edit. Ainiin, noissa CX300:ssa tulee vielä kolmet eri kokoiset *'päät' mukaan, niin voi omaan korvaan sopivat valita, ei tarvitse sorvata yleismallista sopivaa
    Joo'o Sennheisereitä minäkin oon käyttäny viimekesän ja hyvin ovat toimineet. Vähän tyyriithän nuo oli, mutta toimii niin mopoillessa kuin normikuuntelussakin erinomaisesti. Ainoat huonot puolethan noissa on se että ovat melkein liiankin pienet * ja saattavat välillä myös likaantua, jolloin bassot eivät tule läpi, mutta tähän mennessä olen saanut aina putsattua ja takaisin kuntoon. Vielä kun I-Podissa olisi kestävämpi akku. *

edit. Ainiin, noissa CX300:ssa tulee vielä kolmet eri kokoiset 'päät' mukaan, niin voi omaan korvaan sopivat valita, ei tarvitse sorvata yleismallista sopivaa
    Noihan vois olla kova sana. Mulla on nyt käytössä myöskin Kossin plugit ja ne ei tahdo oikein sopia enää uuden kypärän kanssa, alkaa aika nopeasti painaa kun niissä on se "runko" aika iso ja ulos tuleva.
    R1 -08
    Lainaa (BlackShadow @ Helmi. 03 2008,23:33) kirjoitti
    Vielä kun I-Podissa olisi kestävämpi akku. *
    Väittävät akun kestoksi testeissä parikymmentä tuntia, ei mulla vain edes lähelle sitä, muutama tunti vain...
    Koss Plug. Modattuna eareilla. Ne alkuperäiset vaahtokumit ei muotoudu kunnolla eivätkä tulpat pysy silloin päässä kun kypärän laittaa päähän.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Mullon 4-5 vuotta sitten hankitut Plug-malliset kuulokkeet Sonylta. Pysyvät hyvin korvissa ja lisäksi tuottavat erinomaisen äänentoiston. Käytössä ainoastaan pitkillä matkoilla.
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 04 2008,08:13) kirjoitti
    Vielä kun I-Podissa olisi kestävämpi akku. *
    Väittävät akun kestoksi testeissä parikymmentä tuntia, ei mulla vain edes lähelle sitä, muutama tunti vain...
    Jos on ollut uudesta asti vain pari tuntia, niin ei kuin yhteyttä Applelle 0800 96162. Vikahan siinä on.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Mä ostin ihan noihin Kosseihin kuuluvat joulukuusitulppaosat.
    Paketissa tuli kaks paria niitä, kaks paria isompia normitulppia ja kaks paria pienempiä normitulppia. Tais maksaa ~11€.

Mulla oli ennen The Plugit, nyt käytössä Spark Plugit. Ei eroa.
    The plugeissa tais vaan olla valmiina pienemmät tulpat, ei pysyneet niin hyvin mun päässä. Spark plugit taas isommalla tulppaosalla, toimii mulla paremmin.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Koss itsellä orgis plugeilla ja toimii loistavasti. Ja kun laittaa äänen voimakkuuden siten että kun olet paikallaan on hyvä ei paljon häviä siihenkään kun ajelet norm nopeuksia...

TOMTOM
    Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...

Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
    Suzuki gsx750 f -03
    [url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
    Meillä on vaimolla Sonyn jotkut vastamelu-plugit ja itselläni AKG:n parinkympin plugit. (AKG:t identtisen näköiset noiden linkissä olevien Sennheiserien kanssa eli mahtuu mukavasti kypärän alle).

Molemmat vaimentaa melko kivasti, kunhan pysyvät korvissa kypärää päähän vedettäessä, ettei "alipaine" poistu plugeista.
    Perus Earit on hiukan tehokkaammat vaimentamaan.

Etukate paukuttaa sen verran hyvin kypärään ilmaa, etten yli 80kmh vauhdeissa tykkää korvia tuhota musiikilla.. Nämähän on pyörä/kuski/kypärä/niskanmuotoilu takissa -kohtaisia eroja miten ilmanvirta osuu ja ääntelee.

zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen

Joo'o Sennheisereitä minäkin oon käyttäny viimekesän ja hyvin ovat toimineet. Vähän tyyriithän nuo oli, mutta toimii niin mopoillessa kuin normikuuntelussakin erinomaisesti. Ainoat huonot puolethan noissa on se että ovat melkein liiankin pienet ja saattavat välillä myös likaantua, jolloin bassot eivät tule läpi, mutta tähän mennessä olen saanut aina putsattua ja takaisin kuntoon. Vielä kun I-Podissa olisi kestävämpi akku.
    Samoja tulppia on tullut itse käytettyä. Ainoana miinuksena on, että korvan muodosta johtuen tipahtavat pois korvasta noin puolessa tunnissa. Ongelma on tullut korjattua urheiluteipillä.

Nimim. pysyy korvassa Espoosta Kemiin
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Onko nuista vastamelu nappikuulokkeista kokemuksia kellään, toimiiko oikeasti mopoillessa?
    Thriumph Thunderbird 1700 cc (2010)
    Ducati Monster S4R (2004)
    BMW F800 GS (2008)
  30.  
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 04 2008,08:13) kirjoitti
    Vielä kun I-Podissa olisi kestävämpi akku.
    tuollainen apuvälineeksi Klik
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen