Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Olen 35 kaveri ja olen nyt pari vuotta herätellyt ajoharrastusta henkiin nuoruusvuosien jälkeen. Työmatkaa on n.110km päivässä eli noin 55km suuntaansa. Ensin hommasin Suzuki gsx-f 750-04:uuden karmakan noin kympin ajetun. Petymys oli aika suuri kun töihin ajeli moottoritietä 120km/h , helvetinmoinen huuto moottorissa ja kädet puutui kun tanko tärisi niin perkeleesti jaloista puhumattakaan. Missään ei oikein mitään välystä ja kulutusosat aikas uudet. Pyörä vaihtoon ja alle Kawasaki zzr-1100-96. Tuossa jo riittää kapasiteettia moottoritie ajoon mutta saakeli kun kädet puutuu edelleen. On kokeiltu pehmeämpiä kahvakumeja, hanskoja, handgripperiä vai mikä perkele se muovi lärpäke olikaan. suurin vaikutus oli eturenkaan ja ohjauslaakerien vaihdolla mutta mikrovärinä puuduttaa edelleen kädet. Pyörän vaihto on jotenkin ruvennut polttelemaan kun kawassa oli kaikenlaista muutakin pientä vikaa edellis kesänä.

Suurin haave on koko ajan ollut Hondan XX 04-06 mutta raha ei ole missään vaiheessa riittänyt.
    Sitten huomasin nettimoton sivuilla tuon cbr:n 600F-04-05 jota alkaisi saamaan 7000€ hintoihin. Olisi se tietysti vähävikainen niin kuin nuo cebarit yleensä. Miten vaan sitten tuo moottoritie ajo ja tärinä ominaisuudet?

Jotenkin on alkanut tuntua että onko sitä itsestä tullut ajan ja iän myötä sellainen kermaperse jolle ei kovien jätkien prätkäily sovi ollenkaan kun aina joku paikka tuntuu vinkuvan kun vähän päristelee.

Mites muuten auttaisi tuo ohjausiskarin laitto pyörään, onko se idiootti varma keino tärinättömään ajoon vai onko sekin vain useiden satojen eurojen satsaus joka ehkä aavistuksen auttaa mutta ei sitten loppujen lopuksi ollenkaan?

Nyt kaipaisin kovasti kommentteja puolesta ja vastaan mitä perkuletta teen? Lopetanko raittiin ilman haistelun visiirin lipan alta ja hommaan uudemman ”ladan” entisen tilalle..
    Cebari ei välttämättä poista vaivaa mihkään. Olen kanssasi saman ikäinen ja vaivaa on jos jonkinlaista. Omistin cbr:n yli kymmenen vuotta sitten eli vähän yli kakskymppisenä. Kärsin silloin kämmenien puutumisesta ajaessa. Tällä hetkellä ajelen nakulla jossa on cbr:ään verrattuna paljon pystympi ajoasento. Edelleen kärsin käsien puutumisesta ajaessa, en kuitenkaan samassa mittakaavassa. Jos esimerkiksi makaan selälläni kädet vatsan päällä puutuvat kädet samalla lailla. Taitaa vaan olla kropan ominaisuus. Ranteen kanavat jossa hermot ja jänteet tai mitä nyt kulkeekaan ovat ahtaan puoleiset. Vielä kun paino on päällä niin korostaa vaivaa. Jos puutumista on vaivaksi asti normaalissa olemisessakin niin taitaa leikkaushoito olla ainut lääke. Siinä avarretaan jotenkin kanavaa ettei tavara ole niin pinteessä.
    Tuli tuossa vaan mieleen. Millainen ajoasento sulla mahtaa olla? Oon itte vielä melko vihreä näissä pyörä hommissa.
    Joten joku varmasti korjaa jos olen väärässä.
    Mutta oletko kiinnittänyt huomiota siihen että pyrkisit saamaan painon pois käsien varasta?
    Siis puristamalla tankista jaloilla ja kannattamalla selkä/vastalihaksilla yläkroppaa. Saattaa varsinkin alussa olla raskasta. Kun kyykyssä niin makaava asento. Ei ole kokemusta itsellä, kun ajelen nakulla. Pystymmällä asennolla varustettu pyörä on siten kevyempi ajella. Jos nimittäin nojaat liikaa käsille, ei mikään kahvojen pehmennyt tms auta. Tai voi kai sitä laittaa pitemmällä matkalla vaikka tankkilaukun ja maata sen päällä
    Olen kyllä koettanut vaihtaa ajoasentoa ja käsien aentoa/puristusta..kaikenlaista? Nuorempana ajelin vaikka millaisilla kikottimilla mutta en muista että kädet olisi koskaan puutunut. Kenties nykyään on vaikea ajatella että itsessä olisi vikaa Olen kyllä ajatellut että joku pystympi malli voisi olla parempi mutta kun muuten mieltymykset on sportti tyylisimmissä peleissä.

Olen kateellisena ihaillut/hämmästellyt kavereita jotka lähtevät eurooppaankin asti ajelemaan mopoillaan

Joskus kolme vuotta takaperin kävin kotiseudulla Pohjois-karjalassa -98 xx:llä(vuokra peli) viikonlopureissulla ja ekat noin 50km oli yhtä helvettiä kun tunto katosi lähes koko kämmenistä. Sitten se vaan rupesi jotenkin helpottamaan ja hävisi kokonaan ja ajaminen oli herkkua..

Tietysti jos muuttaisi vaikka Lappeenrantaan ja ajaisi sieltä Helsinkiin töihin niin ajamisesta nauttisi nykyistä enemmän
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Olisiko raskaammista kahvapainoista apua? Itsellä myös tuppaa tunto lähtemään keväällä sormenpäistä mutta palaa onneksi talveksi takaisin... ainakin vielä palasi
    Dirty Nasty Furriner
    Josko näistä olis apua vaivaan? Ainakin on näissä käsitelty vähän samoja vaivoja.

Linkki 1

Linkki 2

Linkki 3

Linkki 4

Hakusanalla "käsien puutuminen" löytyy vielä jotain noihin värinöihin liittyen.
    Kyllä näytää olevan yleinen vaiva. Eipä se taida pyörää vaihtamalla parantua. Salille pitäisi lähteä treenaamaan selkää ja vatsoja niin jopa rupeaa meno maistumaan : )
  8.  
    Kaverilla just tollainen 750F about tuota samaa vm. kuin sullakin oli. Se tärisee enemmän ajossa kuin omani CBR600F. Sinun kannattaisi tosiaan ehkä harkita pystympää motoa ja ehkä nakua/ puolinakua, silloin ei käsien pitäisi niin paljoa puutua. Kannattanee keväällä mennä koeajamaan erilaisia motoja, toki ongelma on se että joku puolen tunnin ajolenkki in liian lyhyt, pitäisi heti päästä sivaltamaan joku 300-400km.
    *** Triumph Speed Triple ***
    * Ex. Honda CBR 600 *