Sivu: 2 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 662:sta
    Lainaa (riisor @ Helmi. 05 2008,04:18) kirjoitti
    Ja niin, noita mopoja kyllä riittää. Niin ainutlaatuisen hyvää yksilöä ei olekaan, ettei löytyisi parempaa.
    Totta.
    Bläkkäreitä on myyty todella paljon, luulis niitä liikkuvan käytettynäkin runsaasti.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Lainaa (Koris @ Helmi. 05 2008,03:55) kirjoitti
    Paljon sulla oli aloitusbonarit tossa tarjouksessa?

Ei ihan halvimmalta kuulosta. Kannattaa vähän shoppailla. Yleensä keskittämisalennuksen saa jo kahdesta vakuutuksesta, eli sä saat sen muualtakin (liikenne+kasko = 2 vakuutusta).
    Aloitusbonarit Pohjolassa on liikennevakuutuksesta 20% ja kaskosta 60%, nämä siis määräyty sillä että ei ole mitään aiempaa ajoneuvovakuutusta. Syy Pohjolan valintaan on se että henki-, sairaus- koti- ja matkavakuutus on jo Pohjolassa ja asuntolaina- sun muut pankkiasiat OP-Pankissa, jolloin Pankkiasioinnin bonukset vähentävät myös vakuutusmaksuja (näitä ei ole huomioitu vakuutustarjouksessa koska pankkiasioinnin bonukset tulee aina takautuvasti... kai?).
    Litranen sisävessa
    RvN
    [QUOTE= (factoryrider @ Helmi. 04 2008,21:20)]
    Lainaa viltsu81,Helmi. 04 2008,18:59 kirjoitti
    Alustavasti seuraavat

muistathan myös käydä liikkeissä kattelemassa erilaisia varusteita. Sillä itsellä kävi tavallaan se "virhe" että ostin periaatteessa ne vaatteet mitkä myyjä mulle ekana antoi sen jälkeen kun olin sanonut millasia aattelin. Ihan jees en oo päivääkään ostosta katunut muuta kun siinä, että kaksviikkoa ostosta eteenpäin näin äpaljonparemmannäkösen takin samaan hintaan. samapa se oma takkikin on ihan jees.
    Itse ostin ensimmäiset varusteet mitä testasin, tosin syynä oli se, että ne oli ainoat mistä löytyi itselleni sopivaa kokoa. Monta paljon tyylikkäämpää takkia/asua tuli kokeiltua/yritin kokeilla, mutta ei vaan sopinut päälle.

Loppujen lopuksi pääasiahan on että ne istuu hyvin, eihän se ulkonäkö niin tärkeä ole, eihän.

Itse noudatin juurikin niitä ohjeita, että kun varusteet ostetaan, niin ostetaan kunnon varusteet. Rahaa paloi reilusti, mutta eipä ole valittamista.
    Tosin kilometrejä on vielä niin vähän takana, omalla pyörällä 0 km että varusteita ei olla ihan vielä sisäänajettu, mutta ihan pian.
    osta hyvä mies se mopotin mikä tuntuu itselle hyvältä, sinähän sillä joudut ajamaan eikä kukaan nimimerkki täältä.
    viltsu81:lle
    Käy ihmeessä myös Eurobikerissa kääntymässä vaikka Hanxia oletkin tutkaillut varustehankinnoissa. Eurobiker löytyy pitäjänmäeltä ja on toinen edullinen putiikki.
    EB

Neuvona, osta niin hyvät kuin ikinä raaskit. Tulee halvemmaksi pitkän päälle. Toisaalta alussa voi olla hyväkin vähän hakea tuntumaa, jotta tietää minkälaiset varusteet haluaa. Sen jälkeen on valmis maksamaan enemmänkin..

Kaikille PK-seudun aloittelijoille ja rauhallisempaa kimppavauhtia hakeville:
    Mulla kun on noita hitaampiakin pyöriä, jotka eivät taitu mutkaan paloletkurenkaineen ihan samaan tahtiin kuin uudemmat, niin ensi keväänä ja kesällä on luvassa kimppa-ajeluja maltillisella vauhdilla kun satun museopelejä ulkoiluttamaan. Tuonne on ainakin helppo tulla mukaan vaikka olisit vasta kortin saanut. Ajamaan on hauskempi opetella omaan tahtiin kuin jonkun liian nopean perässä.

Näitä Hitaat™-ajoja on tarjolla tuolla Orgin kokoontumiset, tapahtumat ym. -osiossa muiden PK-miittien seassa (kunhan nyt kelit vähän paranee). Kaikki ovat tervetulleita järjestäytymisestään ja uskonnollisesta vakaumuksestaan riippumatta.. *

zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Jännä miten suurin osa kammoaa sitä ajatusta, että xx olisi eka pyörä.. No paino toki on melkoinen, mutta sen oppii hallitsemaan, kun malttaa harjoitella hidasajoa.

Tehon puolesta ei toi nyt mikään hirmu tykki ole, moni 1000cc tai jopa 600cc sportti on tehokkaamman oloinen.

Vakiopelillä keula ei nouse kaasulla kuin ykkösellä ja ainakin omasta mielestä xx nostaa keulaa melkoisen rauhallisesti eli mitään suuria yllätyksiä ei tule.. Toki muillakin vaihteilla se nostaa keulaa, mutta se vaatii jo muutakin kuin kaasun käyttöä tai sitten minä en vain osaa *

Itse ainakin olisin aloittanut pyöräilyn suoraan xx:llä jos vain olisin tiennyt, että se soveltuu mun käyttöön parhaiten.

Mutta jokainen aloittaa pyöräilyn omalla tyylillä.. *
    Alla punainen -04 tupla-X
    Lainaa (Red Er-5 @ Helmi. 03 2008,10:35) kirjoitti
    Onneks tää pärräporukka tuntuu olevan tosi avuliasta porukkaa ja eiköhän sitä uskalla apua kysyä kun on tarvis.

Tottakai aina neuvotaan jos vaan voidaan..!!
    Lainaa (svahnm @ Helmi. 05 2008,09:12) kirjoitti
    Mulla kun on noita hitaampiakin pyöriä, jotka eivät taitu mutkaan paloletkurenkaineen ihan samaan tahtiin kuin uudemmat, niin ensi keväänä ja kesällä on luvassa kimppa-ajeluja maltillisella vauhdilla kun satun museopelejä ulkoiluttamaan. Tuonne on ainakin helppo tulla mukaan vaikka olisit vasta kortin saanut. Ajamaan on hauskempi opetella omaan tahtiin kuin jonkun liian nopean perässä.

Näitä Hitaat™-ajoja on tarjolla tuolla Orgin kokoontumiset, tapahtumat ym. -osiossa muiden PK-miittien seassa (kunhan nyt kelit vähän paranee). Kaikki ovat tervetulleita järjestäytymisestään ja uskonnollisesta vakaumuksestaan riippumatta..

Kiitos tästä infosta! *merkkaa heti kalenteriin ylös* Totta kyllä että mieluummin keltanokkana ajelee ekat kilsat rauhalliseen tahtiin ja ottaa tuntumaa pyörään kun kaahaisi motarilla 300 lasissa. Mullakin taukoa ajamiseen tuli heti kortin saatua et voi olla aika orpo olo keväällä nousta pyörän selkään ja miettiä et mites se homma taas menikään. Ja ehkä ne ekat ajokilsat on hyvä ja turvallista ajaa jonkun konkarin kanssa, olis sitten apu lähellä jos jotain sattuis.

Näitä Hitaat™-ajoja on tarjolla tuolla Orgin kokoontumiset, tapahtumat ym. -osiossa muiden PK-miittien seassa (kunhan nyt kelit vähän paranee). Kaikki ovat tervetulleita järjestäytymisestään ja uskonnollisesta vakaumuksestaan riippumatta.. *
    saapiko tulla käymään kauempaakin?
    maxiskootteri

-Punainen on edelleen väreistä nopein -
    jahs, vaikuttaa hyvältä, täällä kans yks ensi pärrän ostaja.... eli kaikki ajotaitoon liittyvä oppi otetaan suurella ilolla vastaan ja tietty muukin tieto =)
    Mä en edes uskalla kuvitella miltä tuntuis nyt keväällä lähteä pyörän kans liikenteeseen, jos olisin korottanu kortin syksyllä (B->AB) ja ajanu vain ne muutamat ajotunnit ja sit talvitauko!!
    Tämän vuoksi haluankin että ajokausi (=kevät) alkaa siitä kun kortti on taskussa ja pääsee jatkamaan heti siitä mihin on koulussa jääny.. Ja jos en löydä omaa pyörää siihen mennessä niin ajan ihan taatusti tuolla CBR:llä säännöllisesti, oli ratapyörä tai ei, ihan vaan ettei taidot, ne vähäisetkin, pääsis ehtymään..

Onneks tääl on ihan kiitettävä määrä meitä "vihreitä", uusi pyörä, uudet kujeet mielessä
    Vähän vielä XX:stä ekana pyöränä.

Painosta: Lyhyehkön/heiveröisen kannattaa varautua siihen, että kaataa sen paikalleen ekana kesänä lähes varmasti. Tuurista on sitten kiinni, paljonko se kaato tulee maksamaan rahaa ja terveyttä. Yksi kaveri sai ostaa siihen kaksi kertaa uusia katteita. Toisen ajokausi päättyi puoleen väliin, kun peukalo murtui, kun tämä sankari rotevana karjuna yritti pitää stongasta kaatumista vastaan.

Tehosta: Itse vaihdoin CBR 600:n XX:ään kymmenen vuoden ajelun jälkeen. Ainoat ongelmat tuli alussa kaupungissa tehoista, kun oli jo "tottunut" uuteen pyörään ja oli kiire. Pari kertaa yritin ehtiä vihreisiin liikennevaloihin, ennen kuin opin, että XX kiihtyy paljon huimempaan vauhtiin kuin 600, mutta jarrutus ei ole sen tehokkaampi. 50 km/h -> 100 km/h kiihdytys ei taida viedä kuin runsaan sekunnin. Onneksi selvisin paniikkijarrutuksilla ja tuurilla.
    Black Super Blackbird
    yksi kaveri osti aikoinaan ekaksi pyöräkseen XX:n, sanoin sille, että se on liian nopea(juuri tuo että kiihdytys tuo niin paljon vauhtia, että jarrutukseen ei jää aikaa). Ison pyörän ajotaidossa suurin taito on saada aivot ja silmä opetettua mittaamaan nopeutta ja etäisyyksiä tarkasti ja opittua se missä kohtaa voi kiihdyttää ja missä pitää jo jarruttaa.

no ekana kesänä se veti yhden t risteyksen pitkäksi, hyvin hiljaa pihalle, mutta yllätti kuitenkin. ojaan keula upposi, perä pystyyn ja kaatu siitä sivulle. tietysti vielä matkustajan kanssa.

Myös se rata-ajon suurin haaste ja opetus perustuu juuri tuohon silmän opetukseen. Kuinka lujaa tämä liikkuu, koska pitää jarruttaa? voinko jo/vielä kiihdyttää? Mistä nopeudesta kääntyminen vielä onnistuu?
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (foxterrier @ Helmi. 05 2008,22:47) kirjoitti
    Tottakai!

Se hauskuus noissa kimppa-ajoissa vielä on, että oppii sellaisia reittejä, joille ei ehkä muuten tulisi lähdettyä kun ei tunne seutuja. Itsellenikin aukeni monet mukavat mutkatiet noiden Orgin pk-ajeluiden kautta.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (factoryrider @ Helmi. 04 2008,21:20) kirjoitti
    et osta sit sellaset missä on rystyssuojat ja kerto pitkän stoorin ku oli lipannu ralalla ja rystyssuojat pelasti rystyset.
    Jos ostat rystyssuojalliset jotka ovat kovaa mallia osta hyvät. Olen nyt kaksi vuotta koittanut saada yksiä paskoja sopimaan käteeni, kun ei niin ei. Paskasta ei saa hyvää. Ostinpa ekan ajokerran jälkeen hyvät hanskat ja jo tuli käsiinkin mukava olo, ei kiristä ei purista eikä ole sormenpäissä liikaa tilaa.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Moro Viltsu81
    Itse olin melkein samassa tilanteessa kevät -07 ajokorttia lukuunottamatta. Pyöräkuume oli sietämätön ja pyörän valinta
    oli helppo koska vaimo on yhtä innokas kuin minä. Päädyin
    XX:ään kyyditystarpeen ja omien mieltymyksieni vuoksi. Hayabusa oli toinen vaihtoehto mutta kyytiläiselle (170cm) on polvikulmalta liian ahdas. Viimekesänä kiersimme Suomea
    8500km ilman ongelmia. XX on juuri matkaajossa elementissään, minulle hieman kyykkymäinen ajoasento passaa hyvin ja moottori on mahtava (-99 ruisku)
    vääntöä riittää ja 122kw riittää huimasti. Eikun XX kaupoille
    ja suosittelen Ajo hanskassa oppaan lukemista tarkkaan.
    http://www.motoristisurvival.fi/Ajo_Hanskassa/

ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

Pessimisti ei pety.
    cbrxx1100?? hmmm.. mikä ettei. toistan itseäni useasta aikaisemmasta viestistäni mutta kerronpa vaan omasta kokemuksestani; mulla siis kawan z750 ekana pyöränä 'eva'.

ekan kesän jälkeen ostin talviröpöttimeksi myös enduromallisen mopedin.

paras kokemus ajamisesta n. 30 000km jälkeen? se oli se kun hetkeksi poistin mopedista kuristukset ja siitä tuli yläkierroksilla hirvee tykki. mun unelmani on että saisin sen sellaisena muutoskatsastuksesta läpi ja saisin ajaa sitä laillisesti.

mihin tarvii pyörää joka kulkee kolmattasataa, kun 50-kuutioisella saa mielettömät 'race'-fiilikset lähiön kaduilla ja pienillä metsäpoluilla.
    Senior Highway Bomber

Ride Loud - Ride Proud

Kawasaki z750s -05
    Lainaa (svahnm @ Helmi. 06 2008,10:29) kirjoitti
    Lainaa (foxterrier @ Helmi. 05 2008,22:47) kirjoitti
    Tottakai!

Se hauskuus noissa kimppa-ajoissa vielä on, että oppii sellaisia reittejä, joille ei ehkä muuten tulisi lähdettyä kun ei tunne seutuja. Itsellenikin aukeni monet mukavat mutkatiet noiden Orgin pk-ajeluiden kautta.
    Ja loppujen lopuksi oppii ajamaankin paremmin.. Olin aika keltanokka kun viime vuonna ensimmäistä kertaa mukaan tulin (aina tulin kun vaan töiltäni pääsin). Ensimmäisellä kerralla oli +60 mopoo ja minä tietysti keskityin siihen jonossa ajamiseen liikaa ja kuinka ollakaan ulosajo oli aika lähellä mutta pääsihän vähän hiekkaa pöllyttämään * Noh, kolmannella kerralla olikin jo rouva takajakkaralla mukana ja hyvin pysyttiin perässä.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
    Lainaa (JJJ @ Helmi. 06 2008,22:43) kirjoitti
    Ja loppujen lopuksi oppii ajamaankin paremmin.. Olin aika keltanokka kun viime vuonna ensimmäistä kertaa mukaan tulin (aina tulin kun vaan töiltäni pääsin). Ensimmäisellä kerralla oli +60 mopoo ja minä tietysti keskityin siihen jonossa ajamiseen liikaa ja kuinka ollakaan ulosajo oli aika lähellä mutta pääsihän vähän hiekkaa pöllyttämään * Noh, kolmannella kerralla olikin jo rouva takajakkaralla mukana ja hyvin pysyttiin perässä.
    Itse olin eräässä letkassa vanhalla pyörälläni matkassa ja hakeuduin puoleenväliin letkaa. Edellä meni tuoreempi sälli kuussatkulla kyykyllä ja ekassa tiukassa mutkassa kun peräkanaa ajetaan, pelästyi edellä ajava kurvin tiukkuutta ja vaistomaisesti heitti sisäkurvin puoleisen jalan maahan. Säikähdyksellä selvisi, mutta opetuksena onkin, että tottumattoman ei kannata mennä sokeasti perässä, sillä edellä ajava saattaa olla ajanut vuosikausia tai reitti on tuttu. Vauhti tuossa tilanteessa ei ollut sen tien nopeusrajoitusta kummempi 60kmh ja -79 vuoden pyörällä perässä tulessa ei mutka aiheuttanut mitään erikoista, mutta sinänsä teki siitä tottumattomalle haastellisen.

Ajolinjoja letka-ajoissa kyllä oppii ja toisaalta letkassa edempänä ajavat varoittavat esim. hiekkakohdista jalkaa roikottamalla vaaran puolella. Sopivat turvavälit on kuitenkin hyvä pitää. Lisäksi ei pidä murehtia, jos edellä ajava "jätättää" jälkeensä, koska seuraavassa risteyksessä hitaampaa odotetaan. Kivempaahan ajelu tosin on, jos ajetaan yhdessä eikä pikataival kerrallaan omaa ajoaan. Tämän vuoksi tulen järjestämään näitä rauhallisia kimppa-ajoja.

Se pitää vielä sanoa, että kaikissa pk-ajoissa (vauhdikkaammissakin) on yleensä mukana niitä rauhallisia peränpitäjiä, jotka huolehtivat uusista kasvoista, joten jonon hännillä pärjää millä osaamistasolla tahansa.
    Ajolinjoja letka-ajoissa kyllä oppii ja toisaalta letkassa edempänä ajavat varoittavat esim. hiekkakohdista jalkaa roikottamalla vaaran puolella. Sopivat turvavälit on kuitenkin hyvä pitää. Lisäksi ei pidä murehtia, jos edellä ajava "jätättää" jälkeensä, koska seuraavassa risteyksessä hitaampaa odotetaan. Kivempaahan ajelu tosin on, jos ajetaan yhdessä eikä pikataival kerrallaan omaa ajoaan. Tämän vuoksi tulen järjestämään näitä rauhallisia kimppa-ajoja.

Se pitää vielä sanoa, että kaikissa pk-ajoissa (vauhdikkaammissakin) on yleensä mukana niitä rauhallisia peränpitäjiä, jotka huolehtivat uusista kasvoista, joten jonon hännillä pärjää millä osaamistasolla tahansa. [/QUOTE]
    Ehkäpä mäkin sitten uskallan joskus ajoreissuille perässä roikkumaan... Ja naisenahan musta tietysti pidetään erityisen hyvää huolta etten jää porukan vauhdista
    Lainaa (Red Er-5 @ Helmi. 07 2008,12:17) kirjoitti
    Ehkäpä mäkin sitten uskallan joskus ajoreissuille perässä roikkumaan... Ja naisenahan musta tietysti pidetään erityisen hyvää huolta etten jää porukan vauhdista
    Ehdottomasti.

Näitä Hitaat™-ajoja on tarjolla tuolla Orgin kokoontumiset, tapahtumat ym. -osiossa muiden PK-miittien seassa (kunhan nyt kelit vähän paranee). Kaikki ovat tervetulleita järjestäytymisestään ja uskonnollisesta vakaumuksestaan riippumatta..
    Näkiskin sun ajavan rauhallista vauhtia! Ain on polvipalat maassa ja taitaa kahvan päistäkin kipunoita sinkoilla? Mut toi lupaus muistetaan! Sitten määki tulen ajelemaan.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 07 2008,13:40) kirjoitti
    Näkiskin sun ajavan rauhallista vauhtia! Ain on polvipalat maassa ja taitaa kahvan päistäkin kipunoita sinkoilla? * Mut toi lupaus muistetaan! Sitten määki tulen ajelemaan. *
    Jumankauta..

Mitäs olit aina siellä Tampereella potkimassa kiviä viime kesänä kun hiljaa ajettiin..
    Iltaa!

-Toi ryhmä-ajo kyllä kuulostaa aikas kivalta. Uskonpa että sieltä saa päivässä enemmän hyviä ajovinkkejä kuin mitä viikossa ehtii googlettaa. Mutta toisaalta oon vähän sellaista tyyppiä että opin parhaiten uusia asioita kun saan yksin omaan tahtiin niitä harjoitella. Tarkoittipa se sitten hidas-ajoa aamu kolmelta prisman parkkipaikalla tai helsinki-oulu reissua saman päivän aikana. Jokatapauksessa oon henkisesti liian ryhmäpaineelle altistuva ja perfektionisti että en taida mukaan uskaltaa ennen kuin edes ne perusasiat moottoripyöräilyssä on jotenkin hanskassa...

-Ajovarusteita on tullut aika paljon tässä katseltua. Eurobikerissa on myös kuolattavan hyvä valikoima ja kokojakin tuntuu löytyvän paljon paremmin kuin hanxista. Sain kuitenkin sen verran järkeiltyä, että ajovarusteita en taida hankkia ennen kuin pyörä on tallissa ja kortti taskussa... Moottoripyöräkuume on jo noussut lähes hetkittäisen hyperventilaation tasolle, joten jos varusteet hankin ennen kuin niitä todella tarvitsen, näen äärettömän epätodennäköisenä ettenkö innostuksissani vetäisi niitä päälle ja kävisi vaikka kaupassa kävellen... Saattais S-Marketin täti ihmetellä

-Tyttöystävältä oon saanut koko hommaan enemmän tukea kuin oisin koskaan uskaltanut toivoa. Naureskelinkin jo, että kun sillä on ollut kortti ja pyörä jo pari-kolme vuotta ja on muutenkin aavistuksen verran rämäpää niin kesäreissuista tulee hauskaa: Toinen odottaa tuskastuneena jossain motarin taukopaikalla ja meikäläinen tulee kuuttakymppiä CBR:llä piennarta pitkin samalla kun kaikki karavaanarit kurvaa ohi tööttiä painaen...

-Pyörän valinnasta. Värillähän nyt ei niin ole väliä. Mutta on pakko myöntää, että kun oon noita kuvia katsellut niin kyllä se sininen saa jollain tavalla aikaan samanlaisia tunteita kuin 15-vuotiaana postimyyntikuvaston alusvaatemainokset... ei siitä sen enempää...
    Vuosimallia oon tässä vielä kanssa hieman puntaroinut. Eli vaihtoehdot on periaatteessa joko päästä alkuun mahdollisimman halvalla (1997-98) tai sitten panostaa 10-20% enemmän ecuja ja hankki ruiskumalli (99->).

-Autokoulu-TJ: -7 päivää... Alkaa jo vähän jännittää. Yöunet jää aamuisin vähän kesken kun on niin innoissaan... Eilen heräsin ilman kelloa 5:15 ja tänään sain nukuttua jopa kuuteen.. Ihan kuin 15 vuotta sitten ennen jouluaattoa
    Eniten jännittää se hetki kun pääsee ensimmäisen kerran ajamaan. Kun mitään kokemusta ei kaksipyöräisistä ole niin on vaikeaa kuvitella kuinka vaikeaa se ajaminen itseasiassa on. Varmaan ensimmäisen ajotunnin jälkeen on jo paljon parempi (tai pahempi olo). Eli silloin on jo varmaan joku käsitys siitä onko käsittelykokeen läpäisy meikäläisellä edes mahdollista vai onko koko projekti tuhoontuomittu jo ennalta...
    Litranen sisävessa
    Lainaa (viltsu81 @ Helmi. 07 2008,18:08) kirjoitti
    Kun mitään kokemusta ei kaksipyöräisistä ole niin on vaikeaa kuvitella kuinka vaikeaa se ajaminen itseasiassa on. Varmaan ensimmäisen ajotunnin jälkeen on jo paljon parempi
    ei se itse asiassa vaikeeta oo itekkii ku läksin ekaa kertaa isolla pyörällä ajamaan ni luulin sen olevan vaikeeta mut kappas, heti tuli rentoutunu olo. Ja sit ku ekaa kertaa joskus hamassa tulevaisuudessa lähet luukuttaa oikeen kunnolla ni sen jälkeen saattaa olla "hyvä"olo. Itse (viimekesänä) ekaa kertaa pääsin oikeesti luukuttaa tollasta 650cc suzuki svtä ja valehtelematta kun tulin parkkiin ni alko käet tärisee silleen et en saanu röökii kaivettuu topasta (olihan se miulle isovauhti se 200kmh ku ei sitä ollu enne kokeillu) noo aika näyttää ja turvallisia kilometrejä

-factoryrider
    600rr
    toivottavasti taas saa lykättyä sitä kaatumista yhdellä ajokaudella

viime keväänä kun alotin niin ajattelin vaa että perkula kun tämmönen tumpelo päästetään tielle niin tuhoa tulee - mutta viel oon hengis.
    Heko heko... ja jälleen älyvapaa kommentti
    juu kyllä jänskätti toissa kesänä lähtee itekseen ajelee tuliterällä pyörällä kotia kohti liikkeestä... eihä siitä mitää meinannu tulla

ja alussa jollai mutkapätkällä ajelin kaverin kanssa ni hyvä, että uskalti 60km/h ajella 80 alueella.. ja älyttömästi kyl jänskätti myös ne mutkat, että kuinkahan sen nyt sais kääntymään... nyt samainen pätkä ei tunnu enää miltään

kerran meinasin vetästä yhen mutkan pitkäks ku ajeli jäykkänä ku rautakanki (vauhtia ei ollu ku n. 70km/h) sen jälkeen kyl täytyi vähän miettiä, että mites noihin mutkiin nyt ajellaan...

nyt kahden kesän jälkeen homma sujuu jo jollakin tavalla.. vielä en mestari ole kyseisessä hommassa.. ja tuskin olen koskaan

nöyränä kuitenkin odotellaan uutta kautta ja ajamista rauhallisesti maisemasta nauttien
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
    Iltaa!
    Mutta toisaalta oon vähän sellaista tyyppiä että opin parhaiten uusia asioita kun saan yksin omaan tahtiin niitä harjoitella. Tarkoittipa se sitten hidas-ajoa aamu kolmelta prisman parkkipaikalla tai helsinki-oulu reissua saman päivän aikana. Jokatapauksessa oon henkisesti liian ryhmäpaineelle altistuva ja perfektionisti että en taida mukaan uskaltaa ennen kuin edes ne perusasiat moottoripyöräilyssä on jotenkin hanskassa...

.
    Uskoppa huvikses ku sanotaan. Ei mopoilu mitään salatiedettä ole, mutta siinä on niin helkkaristi pikkujuttuja mitä ei välttämäti hoksaa.

Eli nieleppä pervektionaalisuutesi ja rohkeesti mukaan ja saaman opastusta muilta. Jota tossakin on tarjottu.

Ei kaikkea tartte täsä mailmas kantapäänkautta imeä.

Mitä tulee tohon tuplaäksään...Mikä siinä on se tärkein pointti?

Niinkuin joku tossa osuvasti sanoikin...

"juuri tuo että kiihdytys tuo niin paljon vauhtia, että jarrutukseen ei jää aikaa). Ison pyörän ajotaidossa suurin taito on saada aivot ja silmä opetettua mittaamaan nopeutta ja etäisyyksiä tarkasti ja opittua se missä kohtaa voi kiihdyttää ja missä pitää jo jarruttaa." (jaket)

En nyt suosittelis tupla äksää ihan ekaxi pyöräksi.

Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (Red Er-5 @ Helmi. 03 2008,10:35) kirjoitti
    Nyt on jo helmikuu, ei mene enää pitkään kun ajokelit iskee päälle
    Vinkkinä...

Jos mahdollista niin istuskele pyöräsi päällä mahdollisimman paljon jo nyt..Työntele etes takas kääntelet jne...siis ajelet tallissa jalkoja apuna käyttäen...kuulostaa hoopolta, mutta hyvää jumppaa ja opit liikutteleen mopotias sekä saat varmuutta paikallaan käsittelyyn...

siitä se sitten lähtee
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  30.  
    -Toi ryhmä-ajo kyllä kuulostaa aikas kivalta. Uskonpa että sieltä saa päivässä enemmän hyviä ajovinkkejä kuin mitä viikossa ehtii googlettaa. Mutta toisaalta oon vähän sellaista tyyppiä että opin parhaiten uusia asioita kun saan yksin omaan tahtiin niitä harjoitella. Tarkoittipa se sitten hidas-ajoa aamu kolmelta prisman parkkipaikalla tai helsinki-oulu reissua saman päivän aikana. Jokatapauksessa oon henkisesti liian ryhmäpaineelle altistuva ja perfektionisti että en taida mukaan uskaltaa ennen kuin edes ne perusasiat moottoripyöräilyssä on jotenkin hanskassa...
    Itse asiassa eiköhän tuo ole kaikilla jossain määrin noin. Miehillä enemmän, koska paine osata on korkea kun puhutaan moottoroiduista laitteista..
    Lisäksi laitevalinnat on yleensä vähän miehisempiä eli kankeampia käsitellä. Kuka sitä nyt alle 1000 kuutioisella kehtaisi paikalle saapua...

Totuus on kuitenkin, että kukaan ei naureskele aloittelijoiden kömmähdyksille, koska niitä sattuu jokaiselle silloin tällöin.

Noihin letka-ajoihin voi tulla ihan hyvin mukaan muina miehinä. Pakkoko sitä on edes kypärää poistaa päästä jos siltä tuntuu. Monet ilmestyy paikalle vasta kun letka starttaa ja hakeutuvat hännille muiden joukkoon. Yleensä peränpitäjänä on kuitenkin mieluiten joku kokenut orgilainen, koska hän osaa huolehtia peräjoukosta ja kommunikoida letkan vetäjän kanssa, että homma pysyy kasassa.
    Eli pujahtaa sinne vaan sekaan ja ajaa omaa nopeuttaan, niin hyvä tulee. Tai sitten sopii vetäjän tai peränpitäjän kanssa, että tulee mukaan alkumatkan ja jossain sopivassa risteyksessä morjestaa porukalle ja karauttaa omille teilleen. Näin ei tarvii esitellä porukoille epävarmana omia parkkeeraustaitoja taukopaikalla..

Vaikka porukat tauoilla näyttäisikin kerääntyvän tuttuihin porukoihin, niin mukaan vaan hölmistelemään. Niin minäkin tein vaikka alussa oli vähän epämielyttävä fiilis änkeä porukoiden juttuja kuuntelemaan.
Sivu: 2 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen