Niin, neliventtiili-Ducatit on haasteellisempia huoltaa, mutta naku 2venttiili-kone helpompi. Huoltoon menee vähemmän aikaa kun vain 2 venaa per pytty eikä tarvitse mitään katteita purkaa. Dukuunhan suositellaan venansäätöväliksi 10 tkm ja nokkahihnojen vaihtoväliksi 20 tkm mutta ei nuo nyt niin isoja kulueriä ole. Tosin ihmetyttäähän se kun olen nykyään itsekin japsin omistaja, nimimerkillä venansäätöväli 24 tkm.(Nem- @ Huhti. 10 2008,23:00) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Terveisiä turusta!
Helsinki-Turku-Helsinki taittui vanhaa 110 tietä, ei oo toi motarilla köröttely oikein mun juttu. Turussa oli aivan älytön määrä pyöriä mitä vertaa helsinkiin, tai sitten olen vain pyörinyt väärissä paikoissa. Vastaan tuli taas monen monta kaksipyöräistä, muutama vaaratilannekin tuli nähtyä, jotka yksinomaan kotiloiden kilpaillessa keskenään. On jännä miten autoilla tuntuu olevan aina niin helvetin kova kiire, kun taas motoristit taittaa matkaa enemmän siitä nauttien...
Turusta pakko suositella Brahen Kellari-ravintolaa, sekä SAS Marina Palacea. Jälkimmäisessä antoivat ilmaisen pysäköinnin yöksi parkkihalliin koska hallin puomit eivät tunnista pyöriä... Loistavaa! *
Stoppeja tuli tehtyä Lahnajärvellä ja Hiidenvedellä, sekä tietysti lukematon määrä tupakkataukoja levähdyspaikoilla.
Yksi kesän matkoista tulee varmasti suuntautumaan Turun Saaristorenkaaseen, näyttää motoristin kannalta taivaalliselta paikalta.
Ainoa mikä tältä matkalta jäi askarrutamaan mieltä, on miten saada kaikki liiskaantuneet öttiäiset pois mattamustasta kypärästä.. *
Turun reissun ansiosta tänä kesänä on tullut ajettua n.1600km. Tavoitteeksi puoliskon kanssa asetettiin 10k ennen talviteloille laittoa; saas nähdä onnistuuko...
Litranen sisävessa
Laita talous tai vessa paperia, märkä rätti tai jotain jolla saat ötökät kostumaan ja anna kostua, pyyhi pois.(viltsu81 @ Touko. 04 2008,17:31) kirjoitti
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Tavoitteet *ttuun!(viltsu81 @ Touko. 04 2008,17:31) kirjoitti
Kauden loputtua matkamittari näyttää kuinka paljon on tullut ajettua.
Jos 10k on mennyt rikki niin se on hyvä ja jos taas 10k ei ole mennyt rikki niin sekin on hyvä.
Ei muuta kuin kovaa ajoa silloin kun se on mahdollista ja tuntuu hyvälle.![]()
Taas seuraa kysymys joka paljastaa valtavan tiedonpaljouteni koskien moottoripyörien tekniikkaa *
Eli autossahan on joku ihme tasauspyörästöturvahässäkkätsydeemi joka estää ykkösen kytkemisen kytkimenkin avulla jos ajonopeus on liian suuri: eli jos yrittää runtata pienintä sisään niin vaihdelaatikko pistää vastaan. Vaihteenhan kyllä saa silmään vaikka missä nopeudessa jos vaan käyttää voimaa. Onko moottoripyörässä sama homma? Muutaman kerran kun olen lähestynyt jonoa, kytkin pohjassa, ja koittanut vaihtaa kakkoselta ykköselle nopeuden ollessa ~70km/h kuuluu/tuntuu vain hirveä rutina ja rattaiden rouhinta, eikä vaihde mene päälle. Kun nopeus on laskenut neljänkympin tietämille vaihde kolahtaa nätisti silmään.
Litranen sisävessa
Tuossa on täällä aikaisemminkin nähty artikkeli. Siitä kannattaa opetella.(viltsu81 @ Touko. 06 2008,22:06) kirjoitti
Lyhyesti: 1) Jos haluat vaihtaa nopeassa vauhdissa pienemmälle, kannattaa antaa ensin kaasua että vaihteiston eri puolet pyörivät samaan tahtiin. 2) Miksikäs ihmeessä haluat vaihtaa kilogikserillä 70 vauhdissa ykköselle? Jos pompautat kytkimen ylös tyhjäkäynnillä niin saattaa tulla jännää eloa takapäähän...
Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
Päästäkseen nauttimaan parhaasta vääntöalueesta?(oukkis @ Touko. 07 2008,13:04) kirjoitti
Taitaa olla kyllä siihenkin hieman liian hidas vauhti...![]()
Ei siihen nyt mitään varsinaista syytä ole miksi se vaihde pitäisi saada silmään. Mulla on vaan sellainen tapa että jos lähestyn vähänkin kovemmalla nopeudella jonoa niin alan jo hyvissä ajoin kytkemään moottorijarrutusta. Pyörässä vaan kun se moottorijarru ei ole enää mikään kauhean tehokas jos vaihde on kakkosella ja nopeus 70:n paikkeilla. Tuppaa melkein vetämään pintakaasullakin tuossa. Ykköstä olen kytkemässä jotta on sitten valmiiksi silmässä jos jono sattuu lähtemään liikkeelle. Moottorijarrutuksessa laitan yleensä pienemmän silmään kytkin pohjassa, kaasua lisää ja kytkimellä "tuntuma" vaihteeseen ja sitten vasta kaasua pienemmälle...(oukkis @ Touko. 07 2008,13:04) kirjoitti
Litranen sisävessa
Tuohon kallistuspelkoon:
Pidä pääsi 90 asteen kulmassa maanpintaan nähden kun kallistat ->helpompaa ja uskallat kallistaa pidemmälle.
Kun tuntuu että olet kallistellut reippaasti, pysähdy ja luo katse takarenkaaseen. Veikkaan että reunoilta löytyy melkoisesti käyttämätöntä pintaa. Hyvällä asfaltilla saat kallistaa melkolailla koko renkaan pinnan hyväksikäyttäen eikä mopo silti lähde alta.
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
Mulla taas on semmonen ongelma, että mutka loppuu kesken ennen ku pääsee tarpeeksi alas.(tab @ Touko. 07 2008,17:26) kirjoitti
Pitäs varmaan alkaa miettimään ratahommia, että ei jäis hyvää kulutuspintaa käyttämättä noissa renkaissa =P
Tällähetkellä ei omaa pyörää
Aiemmin Kawasaki Z750 '08
Sanotaan näin, että satunnaiset ratakurvailut ei vie renkaan elinikää yhtään, koska kadulla ei saa reunoja tosiaan kulumaan millään loppuun ennen keskustaa ja keskeltä ne ei radalla olennaisesti kulu. Sinne vaan, hauskaa hommaa.(Masadist @ Touko. 08 2008,11:46) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Tuota takarenkaan käyttämätöntä reunaosaa kutsutaan nimellä "chicken strips" (pelkuriraidat).(tab @ Touko. 07 2008,17:26) kirjoitti
Katuajossa ei ole tarkoitus niitä häivyttää pois, mutta kuten tab totesi, niiden tarkkailu tuo uskoa siihen, että tarvittaessa olisi voinut kallistella vielä paljon enemmänkin.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Lisätään tuohon, että esim. 50-sarjan 190 kumilla ei tartte ihan hirveitä kallistella, että on koko reuna käytetty kadullakin. Rengashan pitää vielä reunan ylikin, koska runko taipuu. Eturenkaasta reunalle asti ajaminen onkin jo toinen juttu..(Koris @ Touko. 08 2008,13:33) kirjoitti
![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Riittävän iso froteepyyhe, kastele se, pistä kypärän päälle, venaa vartti, pyyhkäse ötökät pois.(viltsu81 @ Touko. 04 2008,17:31) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
No nyt on ollut oma mopo alla 7h. Kilsoja on mittarissa 144. Eka mopoa isompi pyörä (CBR1000RR).
Ei toi nyt ihan mahdottomalta alottelupyörältä tunnu. Tuntuu olevan aika kilttikäytöksinen. Tosin kyllä edelliseen Piaggioon verrattuna murahtaa vähän erilailla, kun punoo kaasua. Kortti tuli ajettua viime kesänä 600:lla Hornetilla. On aika paljon kankeempi kääntymään toi oma mopo parkkipaikalla.
Ei nyt pahemmin oo vielä kerinny kämmäämään. Mitä nyt yhessä risteyksessä jalat veti vähän helikopteri-imitaatiota ja tuli vielä vahingossa painettua tööttiä, että kaikki varmasti huomaa. On toi töötti- ja vilkkunappi näköjään vaihtanut paikkaa. Vikahan oli kyllä tossa tilanteessa pyörän temppuilevassa tasapainoakselissa
. Niin ja kerran stumppasin valoista lähdettäessä.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Onkohan kaasukahvassa liian vähä väljää vai onko tuo gikserin ominaisuus estämään ylläreitä? Jopa seepran moottorijarrutus kakkosella (tai vaikka kolmosella) on sen verran voimakas, että pakottaa käyttämään kaasun pientä avausta liikenteen seassa ajettaessa. Oli vauhtia sitten 20 tai 120. Kahvasta ei tarvitse tuossa kääntää kuin aavistus ja kone alkaa hyrrätä.(viltsu81 @ Touko. 07 2008,16:21) kirjoitti
Normaalisti suosittelisin kyllä käyttämään pyörällä jarrua taajamassa enemmän kuin tarvitsisi. Kotiloille on hyvä antaa jokin merkki hidastamisesta.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Nyt pitää ottaa pieni korjaus...(mjtee @ Touko. 13 2008,08:48) kirjoitti
Ongelma on lähestulkoon poistunut kun oon antanut vähän kaasua vaihdon aikana... Eli nou hätä enää. Jotenkin tuntuu että toi pyörä muuttuu muutenkin päivä päivältä paremmaksi:
-Jarrut oli alkuun vähän tunnottomat, mutta kun on ajellessa tullut nyittyä (mahtaako olla suomenkielen sana?) kahvasta reippaammin niin alkaa pitoa ja tuntoa löytymään.
-Hitaissa nopeuksissa tuntui vähän tukkoiselta ja motarilla "puutuneelta" mutta muutama miehekäs repäisy on kyllä todellakin tuonu koneeseen eloa! Tuntuu että tykkää kierroksista kuin hullu pullasta, mutta jos kolmen tonnin kieppeillä koittaa kiekat pitää niin kone "kuoleentuu" hiljalleen.
Maanantaina vielä uudet öljyt ja suodatin ja sitten vaan tiukkaa ajoa koko kesä... Unelmissa jo "komentajaa", "kahta veljeä", sun muuta härpätintä ens keväälle... Ellei sitten pankintäti anna lupaa K7:lle vuodenvaihteessa...
-Nälkä kasvaa syödessä-
Litranen sisävessa
Sori, mutta en nyt ymmärtänyt tästä selostuksestasi oikeastaan yhtään mitään. Siis kyllähän pyörä jarruttaa moottorilla paljon paremmin kuin autot, tarvii vain vaihtaa tarpeeksi ajoissa. Jos vauhti on niin hiljainen ja kierrokset niin matalat, että moottori vetää ilman kaasua, vetää se myös seuraavaksi pienemmällä vaihteella nimenomaan alhaisen vauhdin takia. Sitä ei voi sanoa enää moottorijarrutukseksi vaan se on vain vaihteen vaihtamista pienemmälle. Moottorijarrutus tapahtuu, kun kierroksia on tarpeeksi ja kytketään pienempi vaihde. Kytkintä ei käytetä kuin vaihteen kytkemisen yhteydessä ja kaasu on kiinni. Ellei halua käyttää ns. välikaasua pienemmän vaihteen kytkemisen yhteydessä.(viltsu81 @ Touko. 07 2008,16:21) kirjoitti
Kronoby Racing Team
Tuli pitkästä aikaa tämäkin raapustus mieleen ja ajattelin hieman päivitellä.
-Ensinnäkin hengissä ollaan edelleen *
-Sakkoja ei ole tullut ja kortti tallella, pyörä pysynyt pystyssä koko ajan ja isoja mekaanisia murheitakaan ei ole vastaan sattunut.
-Viime kesän lopulla pyörässä toimi enää yksi suuntavilkku ja jarruvalo oli niin himmeä että talven aikana ostin uudet vilkut ja vaihdoin takavalot johtoineen kokonaan uusiin. Vanha viritys oli melko mielenkiintoinen (takavalojen johdotuksia oli jatkettu n.10cm pätkillä jopa 3 eri kertaa, kaikki liitokset teipattu, ei juotettu).
-Tänä kesänä kilometrit jääny vähän vähemmälle kuin viimevuonna, mutta kuten laulussakin sanotaan: vielä on kesää jäljellä.
-Ajotyyli muuttunut viimevuodesta lähinnä kierrosten osalta. Kun aiemmin ajelin "automaisesti" eli kierrokset mahd matalalla, niin nykyään koitan pitää kierroksia 4500-5500 paikkeilla; tuntuu jotenkin että konekin toimii paremmin.
-En tiedä onko tässä mitään perää mutta tuntuu että motarilla ajettaessa toi tuplakupla+mun kypärä+ajoasento aiheuttaa ihan helvetinmoisen pyörteen juuri pään kohdalle. Eli ajoviima ei tule suoraan vasten vaan ilmavirta vatkaa kuuppaa kokoajan sivuttain. Pitää kokeilla josko esim. kypärää vaihtamalla tilanne paranisi.
-Ketjujen putsaus keväällä oli yhtä siirappia: viime kaudella niihin oli työnnetty kahden, ellei kolmen eri valmistajan ketjurasvaa ja loppukesästä vielä Shellin omaa valkoista ketjuvahaa, vai mitä lie. Talven kun ne sai muhia ketjuissa niin lopputulos oli harmaata tahmeaa tököttiä joka tuntui vain leviävän ympäriinsä. Tunnin liotus moottoriöljyssä, ankara tiskuharjalla kuuraus ja kuuma vesi irrotti sitten lopulta tän seoksen.
-Matka-ajossa edelleen samaa vaivaa: perse kestää ja selkä ei puudu mutta jo puolen tunnin ajon jälkeen kaasukäsi on aivan tunnoton. Samaa vikaa on vasurissakin mutta sitä nyt voi ajon aikanakin lepuuttaa, kaasusta ei pitkäksi aikaa voi päästää.
-Chicken-stripes:it (vai mitkä ne nyt on) takarenkaissa n.2cm molemmin puolin *![]()
Litranen sisävessa
Ennenku alat kypärää vaihteleen, kannattaa vaihtaa spoileripleksi. Ei vatkaa kuuppa ja kypärämökäkin muuttuu vaimeemmaksi.(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
CBF 1000 -09
CBR 600 -03
(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
Onneksi olkoon. Sanoisin, et olet ylittänyt pahimman. Samaa tahtia järjen kans ja hyvä tulee.kirjoitti
Asiaa..ei nuo kierroksista rikki mene etenkin ku punaraja on siel likempänä kymppitonnia.kirjoitti
Päinvastoin..isolla vaihteella pikkukierroksilla jurnuttamalla saa kylllä monenmoista murhetta aikaseksi.
Toki pitää kans kattoa nopeusmittariaki
Vois kans kokeilla tuota tuplakuplan vaihtamista.Toki kypärissä on eroa. Toises toimii toises ei. Kandee kokeilla.kirjoitti
Kuinkas tuo ajo yleensä..pystytkö pitämään käsivarret suht rentoina? Pienikin jännitys ja puutuu. Ajoasento yleensäkkin.kirjoitti
Tuon tyyppises pyöräs meinaa väkisinki painoa tulla käsille norminopeuksilla. Rannetukea vois kokeilla.
muokx..nuo stripesit..anna olla vain..miksi sitä pyörää kallistaa enempi kuin tarvii? Ja tosiasias, vähänpä löytyy teitä järkevillä nopeuksilla ajettuna, jotta tarvitsisis renkaan ihan reunaa myöten liimata asfalttiin.
Eiku...![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Vanha kunnon "rakas päiväkirjani"-ketju. Tätä tuli seurattua aktiivisesti aikoinaan, mutta aloittajan innostus päiväkirjan pitämiseen taisi lopahtaa jossain vaiheessa **Mutta hienoa että olet hengissä *
![]()
-Juu, ei sporttipyörät mitään diisselivehkeitä ole. Kovaa ajoa vaan, siihen ne on luotukin.(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
-Joillain kypärä+pleksi -yhdistelmillä tuota tapahtuu. Suosittelen mieluummin kokeilemaan jotain toista pleksiä kuin vaihtamaan pottaa. Halvempaa ja kätevämpää.(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
-Shellin ketjuvaha on hirveää töhnää, käytin ehkä kerran tai kahdesti kun ei reissussa ollut muutakaan. Elf ja Bel-Ray ovat huomattavasti parempia. Itsellä olisi ketjujen pesu ajankohtaista, jotenkin ei vaan meinaa jaksaa... noh, kulutusosiahan ne vaan ovat(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
-Veikkaan että tämä johtuu kaasukahvan väljyydestä. Itselläni uuden Busan (jossa iso kaasun väljäliike) kanssa ollut samanlaista ongelmaa.(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
Eihän tuo pahalta kuulosta. Suosittelen silti radalla käymistä. Sen jälkeen ei pitäisi raitoja olla. Ja on muuten mukavaa touhua! *(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
![]()
KTM 890 SMT + Yamaha WR250R
Ex: Hypermotard 950, Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Kokeile tällaista: KLIK(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
Minulla aina pidemmällä matkalla mukana, kun tuli alkuun kärsittyä samasta ongelmasta. Liekö sitten iso käsi ja ohut kahva syynä *
Toimii sillä periaatteella, että kaasukahvan "paino" tulee tulee kämmenelle, eikä siitä tarvitse puristamalla pitää kiinni.
Ei ainakaan maksa paljoa tuo kokeilu ja varmasti moni on samaa mieltä noiden toimivuudesta. Jos ei ole niin *keskisormihymiölleolisikäyttöä*
Miinuksena tuosta pitää sanoa vain se, että hitaisiin vauhteihin tullessa kannattaa varoa ylikaasutusta vahingossa. Jos se on väärässä asennossa niin helposti tulee vahingossa annettua liikaa kaasua, mutta siihenkin tottuu kun tietää.
Honda CBF600S
Tuosta puolta halvempi lepuuttaja eli Bilteman apukaasutin oli mullakin mukana liki 5000km reissussa viime kuussa ja oli kyllä ehdoton pikku vipstaaki! Asento tosiaan kannattaa säätää tarkasti eli tavallaan vähän alaviistoon, muuten hidastaessa/jarruttaessakin tulee painaneeksi kaasua, "gainia" on tavallaan vähän liikaa...
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Samanlaisella pyörälle itsekin ajan ja tuplakuplan tapainen pyörässä kiinni. Keväällä tuli vähän samanlaista ihmeteltyä, pää tuntui heiluvan vähän miten sattuu moottoritiellä ajaessa.(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
En kuitenkaan kovin paljoa tuosta välittänyt, mutta kypärä alkoi pidemmällä matkalla painaa otsan kohdalta---> vaihtoon. Tuli sitten kypärä vaihdettua ja samalla poistui moottoritiellä "kuvan tärinä".
Nytten motarillakin ajaa paljon mieluummin mitä keväällä, ja on vielä hiljaisempikin tämä uusi potta...
Kannattaa ehkä käydä liikkeestä koeajoon erilaista kypärää?...
Suzuki GSX-R 600 ´01
Tuttu juttu - mutta yritäs löytää kivempi kierrosalue ajosta, niin pitäis tärinätkin lievetä/vähetä.(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
Itse nyt ajan kusiaisella, mutta yritän aina pitää kiekat minimissään jossain 6000-7000 ihan normiajossa - tällöin ei puudu kädet ja saa tarvittaessa mukavamman lähdön jos pitää vaikka liueta puusilmäkotilon alta pois!
FXSB & ZX10R
Juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään, mutta sen verran mun tarttee sanoo, että...(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
...Taitaa olla ihan hyvä vaan, että normaali liikenteessä jää hieman pelivaraa renkaansyrjään. Silloin on sen "OHO!" paikan tullen varaa vielä tehdä jotain. Verrattuna ajotyyliin jossa mennään koko rengas käytettynä. Rata-ajo onkin toinen juttu, roikkumisineen yms.
GSX650F -08
Ei hätää Noihin 2cm reunaan jääviin chiken stripseihin on olemassa lääke millä ne saa pois ;)(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
Tässä lainaus MC bajahillin sivuilta:
Aidot kisarenkaat voit ohjeidemme mukaan tehdä helposti myös itse. Tarvitset operaatioon sukkahousuja ja nuppineuloja. Näitä ei kuitenkaan kannata pyytää lainaan avoimesti, vaan sukkahousut löytyvät taloyhtiön pyykkihuoneesta huomaamattomasti. Nuppineulat pitää rohkeasti vain pyytää vaikka naapurista.
Sukkahousut leikataan kahtia haaroista, jolloin saadaan kaksi erillistä lahjetta. Yhden renkaan käsittelyyn tarvitaan kahdet sukkahousut. Operaatiota varten käy varastosta hakemassa keskituki, jonka olet pyörästä irroittanut. Ei hätää, keskituki poistetaan käsittelyn jälkeen. Lahkeet kiinnitetään renkaan reunoille nuppineuloilla. Tämän jälkeen sukkahousut sytytetään tuleen ja annetaan palaa.
Kuvia ko tapahtumasta löytyy täältä:
http://www.bajahill.net/mpsqmanual.html
<p>~ Pilvisenäkin päivänä aurinko paistaa, kaikki eivät sitä vain huomaa ~</p><p>Nykyinen: ei pyörää tällä hetkellä , aijemmat:Honda CB1000R -10, GSX-R 750 K2, CBR-600f -00</p>
noilta sivuilta löytyy muistaakseni muitaki hyviä "käytännön" vinkkejä..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Näihin ongelmiin auttaa pyörän vaihto. Ei sitä tartte ihmetellä jos paikat puutuu ja pyörteet häiritsee, kun ajaa suoraa tietä ratapyörällä.(viltsu81 @ Elo. 04 2009,11:59) kirjoitti
Nimimerkillä Kyykkypyörä never again
..never say die
bailaway ketjujen mekaanista puhdistamista kannattaa välttää. Joku täällä selitti, että oli nohevana poikana teräsharjalla kiillotellut kettingit, varmaan tykkäävät tiivistekumit eetvarttia. Pointti ei ole nähdä omaa peilikuvaa niistä, vaan että ne toimivat moitteetta. Itse käytän teflonpitoista ketjurasvaa joka muuttuu mustanharmaaksi smegmaksi noin sadan kilometrin jälkeen. Parempi vaan kun ketjut eivät turhaan kiiltele, vaan ovat rungon väriset
Noita on oikeasti erinomaisia spraytyyppisiä ketjunpuhdistusaineita olemassa, joilla lähtee skeidat ihan pehmeällä liinalla pyyhkimällä. Eivätkä ole kalliita.