Sivu: 11 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011121321 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 662:sta
  1. #301
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 17 2008,16:40) kirjoitti
    Eilen sellainen ½-kaasu-kiihdytys rampilta alas 2-vaihteella 50km/h nopeudesta oli niin epämukava kokemus ettei vähään aikaan tarvii testata: Hirveä rykäisy niskasta ja ennen kuin ehti niistää niin mittarissa oli jo ylinopeutta *
    Viina, kahvi ja tupakkakin maistuu ensimmäisen kerran aivan hirveältä, mutta kummasti sitä aina tahtoo lisää ja vielä enemmän.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  2. #302
    Lainaa (Akiva @ Huhti. 17 2008,20:26) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 17 2008,16:40) kirjoitti
    Eilen sellainen ½-kaasu-kiihdytys rampilta alas 2-vaihteella 50km/h nopeudesta oli niin epämukava kokemus ettei vähään aikaan tarvii testata: Hirveä rykäisy niskasta ja ennen kuin ehti niistää niin mittarissa oli jo ylinopeutta
    Viina, kahvi ja tupakkakin maistuu ensimmäisen kerran aivan hirveältä, mutta kummasti sitä aina tahtoo lisää ja vielä enemmän.


    elämän totuuksia
    Let the good times roll
    ZZR600 -92
  3. #303
    Mittarissa 27250km eli kortin saatuani pyörällä oon ajanut 223km. Ei nyt niin hirveästi kun on tullut vain pyörittyä tässä helsingin alueella. Tänään ei kilsoja enää kerry kun on muutama kalja jo masussa (ellen sit intoudu työntelemään pyörää yöllä parkkihallissa ). Huomenna ois edessä ensimmäinen "pitkä reissu" (Gold Wing-miehet varmaan nauraa nyt p*skasesti). Eli tarkoitus olis lähteä tyttöystävän kanssa käymään Raaseporin linnassa, siitä hankoon ja takas helsinkiin, noin 300km yhteensä. Kattelin kartasta että tie on sellaista mukavan mutkaista sorttia, ellei sit nautintoa pilaa sepeli/rikkinäin asfaltti/hirvenpaska/corollan-palat/tms. Vähän jänskättää miten perse/kytkinkäsi tulee kestämään...

    Eilen kävi ensimmäinen "oho"-tilanne.. Ajoin malmilta kehä ykköselle ramppia alas. Vauhtia 80:n alueella noin 85 kun pääsin rampista alas. Katoin että mun edessä parin sadan metrin päässä menee rekka aika hidasta vauhtia, vieressä joku teini-corsa, joka körötteli kanssa alta 90:iä. Laskeskelin että jos vähän annan lisää happea koneelle niin ehdin hyvin corsan eteen ja ohituskaistalle ettei tarvii rekan perään jäädä(Corsan takana abaut puolenhelsingin jono kotiloita). Tajusin sitten siinä kun varovasti lisäsin nopeutta että corsan kuski polkee vieressä lisää vauhtia ja kaverit istuu naamat kiinni lasissa tuijottamassa pyörää... Alkoi jotenkuten ärsyttämään kun ei voinut antaa tilaa vaan piti lähteä kiusaamaan. Pieni kaasun lisäys onneksi korjasi tilanteen, ja pääsin vaihtamaan kaistaa ja sitä kautta rekan vierelle: tässä vaiheessa sitten katsoin nopeusmittariin: 135kmh/h... FUCK! Äkkiä vilkku oikealle, paluu normikaistalle ja moottorijarrutuksella nopeus taas lainsallimiin rajoihin... Siinä kun olis tutka ollut niin "hei hei väliaikainenajolupa". Toisaalta olisi poliisi varmaan sen corsan perään ensin lähtenyt: hirveetä kyytiä mun ohi järjettömän savun ja ruosteenpalasten saattelemana... Pitää vielä lisätä keskittymistä tohon kaasuun kun ei ole edelleen painunut kalloon sen suorituskyvyn määrä.
    Litranen sisävessa
  4. #304
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 18 2008,18:58) kirjoitti
    Vähän jänskättää miten perse/kytkinkäsi tulee kestämään...
    Riittävästi taukoja jos siitä tuntuu ja kiirehtimättä määräpäähän ja takaisin. Kyllä se reissu hyvin menee.

    Olet muuten tehnyt oikean valinnan, tyttöystävä jolla on oma pyörä.
    By the way sulla on komea pyörä pidä sitä ehjänä ja myös itsesi.



    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
  5. #305
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 18 2008,18:58) kirjoitti
    ..Tajusin sitten siinä kun varovasti lisäsin nopeutta että corsan kuski polkee vieressä lisää vauhtia ja kaverit istuu naamat kiinni lasissa tuijottamassa pyörää..
    Jeps jeps.. Eli nyt oli corsa-miehet bemari-miehien sijaan liikkeellä. Niitä kyllä riittää, kuten aikaisemminkin sitä olen tässä ketjussa todennut.
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  6. #306
    Kukkahattuja kannattaa varoa, kun ovat joskus aika äkäistä sorttia. Mutta mutta, vastaavassa tilanteessa oon antanut koneen hengittää ja polttaa karstaa ihan kunnolla ja mulle on oikeestaan ihan sama, onko mittarissa 100 vai 180 tuossa kohtaa kun oman paikkani otan rampilta.. olettaen siis, että kohtuu vapaa baana ottaa oma paikka -> ei kenenkään peräkontista sisään kiihytyksen takia. Täytyy myös muistaa, että ei ole ilmeisesti ihan urban legends -kamaa että sivariposliinit provoaa joskus ihan tarkoituksella.

    .. nyt sitten odotellaan sitä ensimmäistä jolla rupes ärsyttämään.

    ps: oikea asenne sulla kyllä, mukavampi se on kortti taskussa ajella.



  7. #307
    Vähä olen jaksanut vastailla, mutta toki jaksan välillä vastaillailla siltikin..

    Paljon onnea tuoreelle ajoluvalle!! Tuolla vauhdilla vauhdilla sulla on pian kasassa enemmän kilometrejä muutamassa vuodessa kuin meillä "muka" kokeneilla motoristeilla.

    Motoristihan ei oikeastaan tarkoita yhtään mitään muuta kuin moottoripyörän omistavaa ihmistä (korjakkaa jos oon vääräs). Mutta onhan se kuitenkin kohtuullisen hienoa onnitella kaveria joka on kyllin rohkea (=tyhmä) liittyäkseen harmaaseen joukkoomme..
    "oiskohan jo aika lähteä?"
  8. #308
    Nyt on mullakin ekat ajotunnit takana. Meinasin vaipua epätoivoon hypätessäni ER-5 selkään parkkihallissa ensimmäistä kertaa, kun se tuntui ajovarusteet päällä niin p***n vaikealta. Tasapaino tuntui vaikealta pitää ihan paikallaan ollessa. Ensin vähän hallintalaitteiden opiskelua ja sitten koneet käyntiin ja kytkimen kiinniottamisen tunnustelua...

    No, sittenhän oli pakko harjoitella liikkeellelähtöä ensin piikillä. Sillä rullailin hallissa ja harjoittelin myös takajarrun käyttöä. Pitänee mainita, että olimme hallissa eilen neljän jälkeen ja ei siellä juuri muuta liikettä ollut.

    Ilmeisesti opettaja kuitenkin katsoi, että uskaltaahan tuon antaa kokeilla tuota ER-5 vielä kunnolla. Toinen, jo hyvin kehittynyt oppilas,
    sai ajaa pyörän harjoittelupaikalle. Ja siellä sitten tämä neiti yritti vakuuttaa itselleen ja muille, että kyllä tästä vielä jotain tulee. PALJON HARJOITTELUA! tarvitaan kyllä. Kuitenkin jopa kakkoselle vaihtaminen onnistui. Edelleen pitänee mainita, että en ole ajanut mopoakaan koskaan. Yhden kierroksen jälkeen opettaja käski pysähtyä ja totesi, että: "Tais pelottaa?" Kysyin vaan, että: "Kumpaa...?"

    Hiki tuli. Jatkoa odotellessa... Joka on ensi perjantaina.
    -notkeuteni on henkistä lajia-
  9. #309
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 18 2008,18:58) kirjoitti
    Mittarissa 27250km eli kortin saatuani pyörällä oon ajanut 223km. Ei nyt niin hirveästi kun on tullut vain pyörittyä tässä

    Eilen kävi ensimmäinen "oho"-tilanne.. Ajoin malmilta kehä ykköselle ramppia alas. Vauhtia 80:n alueella noin 85 kun pääsin rampista alas. Katoin että mun edessä parin sadan
    <yrmeä kukkahattumoodi>
    Jaaha. Olet ajanut 223 kilsaa gixerillä ja eka "oho"-tilanne tuli vastaan. Minä kun tätä viestiketjua seuranneena olin tullut siihen ymmärrykseen että sinun piti olla rauhallinen ja provosoitumaton mies jolle tonninen kyykky on mitä mainioin ensimmäinen pyörä kortin saatuasi. Olikohan se sittenkään viisas valinta?
    </yrmeä kukkahattumoodi>

    Olen yrittänyt pitää mielipiteeni näistä ensipyöräsuosituksista omana tietonani (paitsi jos joku kysyy henk.koht.), mutta ylläoleva episodi sai reagoimaan, enkä minä tällä kommentillä motoristigoodwill-pisteitä ainakaan kerää.

    Keskustelimme taannoin tämän ketjun käänteistä minua vielä huomattavasti kokeneemman motoristikolleegan kanssa (kaveri jonka kanssa olen kiertänyt eurooppaa kymmeniätuhansia kilsoja ja jonka kanssa teen töitä samalle asiakkaalle), ja hän oli vakaasti sitä mieltä että tuollainen ensipyörä on aloittelijalle täysin tappavan väärä, ihan riippumatta siitä kuinka rauhalliseksi ja järkeväksi sitä itsensä kuvittelee. Olen samaa mieltä.

    Kaikella ystävällisyydellä; sinulla on pyörä joka kiihtyy melkein kuin F1-auto. Suhtaudu siihen tosiasiaan kunnioituksella, ja sillä tiedolla että et ole autokoulussa oppinut moottoripyöräilystä oikeastaan vielä mitään. Äläkä muutu tilastonumeroksi, niitä on jo nyt tänä vuonna ainakin kaksi liikaa.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  10. #310
    Lainaa (MarcusB @ Huhti. 19 2008,18:01) kirjoitti
    Kaikella ystävällisyydellä; sinulla on pyörä joka kiihtyy melkein kuin F1-auto. Suhtaudu siihen tosiasiaan kunnioituksella, ja sillä tiedolla että et ole autokoulussa oppinut moottoripyöräilystä oikeastaan vielä mitään. Äläkä muutu tilastonumeroksi, niitä on jo nyt tänä vuonna ainakin kaksi liikaa.

    /MarcusB
    Onnea kortin johdosta minultakin! Marcukselta lainaten, ny vasta opettelu alkaakin. Ja ole varovainen sen kaasuvivun kääntämisen kanssa!
    Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.

    Suzuki Intruder c800, 2007
    In memorian suzuki GSX-R 600, k7
  11. #311
    Hei,

    Tästä lähtee ensimmäinen viestini tälle foorumille, jota olen tässä seuraillut jonkin kuukauden. Kiitokset vain tämän topicin aloittajalle sekä kaikille muille täällä kirjoittaneille. (pienen)Ikäni foorumeita seuranneena täällä tuntuu olevan harvinaisen asiallista porukkaa.

    Itsekin olen pitkästä aikaa (n. 10v tauon jälkeen) tarttumassa kaksipyöräisen sarviin. Piikkiajojen jälkeen ei ole pyörän selässä tullut käytyä, mutta tänä keväänä tuo jokavuotinen kuume vei voiton ja tulin hankkineeksi Suzuki GSX 750F-mallisen kulkineen. Hyviä vinkkejä olen tältä foorumilta saanut ja vaikka vähän ehkä pelottaakin, niin olen valmis aloittamaan harjoittelun

    Hyviä ajokelejä vain kaikille, ehkä ne pian tulevat tänne pohjoiseenkin maanosaamme. Palataan asiaan!
    Suzuki GSX750F -05
  12. #312
    Iltaa...

    Eilinen reissu takana. Mahtava matka kaiken kaikkiaan. Raaseporin linna on uskomattoman upea, suosittelen jokaiselle jonka matkanvarrelle se sattuu. Hanko myöskin kaunis kaupunki, joskin ehkä hieman "kuolleen" oloinen. Mitä tulee itse matkaan:

    -Kytkinkäsi kesti vallan mainiosti, toista oli kaasukäsi. Oikea tumppu puutui heti 15min ajon jälkeen ja pysyi aina ihan tunnottomana kunnes seuraava pysähdys koitti.
    -P*rse ei alkanut temppuilemaan kuin vasta viimeisen neljänneksen aikana. Tuli todettua sekin ettei gixxeristä löydy kovinkaan montaa eri ajoasentoa ja vastaisuudessa reitit pisteestä A pisteeseen B pyrin löytämään ennemmin pikkuteitä pitkin kuin motarilla paahtaen.
    -Nopeus pysyi koko matkan poliisien sallimissa rajoissa, ei edes hangon viimeiset suoran pätkät saaneet yllytettyä laittomuuksiin

    Mitä tulee tuohon "oho"-hommaan... Se mitä kehällä tapahtui niin johtuu kyllä loppupeleissä vain omasta tyhmyydestä. Syy miksi siitä kuitenkin kirjoitin oli se että on tarkoitus pitää tääkin ketju niin rehellisenä kuin vain mahdollista ja siihen kuuluu myös omien mokien raportoiminen, ei oo tarkoitus antaa itestään mitään "pyhimyksen" kuvaa. Vastaavassa tilanteessa olisin varmaan autollakin yrittänyt sen corsan ohi, siinä tuskin onnistumatta, joka olisi vain johtanut rekan perässä roikkumiseen. Nyt kuitenkin kävi niin että se kaasuun reagointi oli jotain aivan muuta kuin mitä autossa oon tottunut ja sen johdosta nopeus pääsi kipuamaan luvattoman korkealle... Huomenna vapaapäivä ja ajattelin tuhlata sen kaupungilla pyörimiseen. Nyt on koettu ensimmäinen "pitkä" motarireissu ja huomenna pitää hakea vähän tuntumaa tuohon korttelikurvailuun. Onkohan kikseriä kiva ajaa mukulakivikadulla?
    Litranen sisävessa
  13. #313
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 20 2008,19:39) kirjoitti
    Onkohan kikseriä kiva ajaa mukulakivikadulla? *
    Tohon voin sanoa, että millään pyörällä ei ole mukava ajaa mukulakivillä. Rämisee ja kolisee joka paikasta. Muista varoa sporakiskoja, on sitten meinaan aivan stnan liukkaita.
    Hieman taukoa
  14. #314
    Lainaa (Linkki @ Huhti. 20 2008,20:02) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 20 2008,19:39) kirjoitti
    Onkohan kikseriä kiva ajaa mukulakivikadulla?
    Tohon voin sanoa, että millään pyörällä ei ole mukava ajaa mukulakivillä. Rämisee ja kolisee joka paikasta.
    Jaa ei mun honta vaan mielestäni rämise saati kolise. Hytkyy ja täryyttää kyllä eikä oo hääviä - siitä oon yhtä mieltä. Koitan pohtia reitit, joilla voi mukulakivet (nupukivet) välttää mahdollisimman hyvin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  15. #315
    Lainaa (Linkki @ Huhti. 20 2008,20:02) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 20 2008,19:39) kirjoitti
    Onkohan kikseriä kiva ajaa mukulakivikadulla?
    Tohon voin sanoa, että millään pyörällä ei ole mukava ajaa mukulakivillä. Rämisee ja kolisee joka paikasta. Muista varoa sporakiskoja, on sitten meinaan aivan stnan liukkaita.
    Avainsanat: BMW, GT, ESA
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  16. #316
    RvN
    Laitetaan itsekin pientä päivitystä tilanteeseen. Viime viikolla tuli ajettua noin 700 km lähiseudulla ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta autoilijat huomasivat hienosti.

    Muutama poikkeus, joissa tilastoihin pääsy olisi ollut melkoisen lähellä.
    Autoilija kääntyi risteyksen yli suoraan eteen, valot oli punaiset autoilijalle, joita hän ei tietöiden takia huomioinut ja linja-auto peitti osan näkyvyydestä. Onneksi kuski kuitenkin huomasi minut ja jarrutti, auto peitti puolet ajokaistasta ja pienellä koukkauksella kiersin auton keulan. En edes tajunnut tilannetta, kun vasta hiukan myöhemmin.

    Voisi melkein sanoa, että oli jo liian lähellä.
    Onneksi oma nopeus oli rauhallinen ja kykenin tekemään jotain enkä jäätynyt tilanteessa.

    Kaupungissa pörräily on erinomaista harjoittelua, kun tilanteet vaihtelee koko ajan ja jatkuvasti pitää olla hereillä, ettei kotilot pääse yllättmään nurkan takaa.

    Ilmoja pitelee edelleen, joten tällä viikolla harjoitukset jatkuvat.

    Spesiaali maininta H-D-kuskille joka aloitti tervehdyksen noin 50 metriä ennen kohtaamista, kaupunkinopeudessa.
  17. #317
    Lainaa (Hannu59 @ Huhti. 20 2008,22:36) kirjoitti
    Lainaa (Linkki @ Huhti. 20 2008,20:02) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 20 2008,19:39) kirjoitti
    Onkohan kikseriä kiva ajaa mukulakivikadulla? *
    Tohon voin sanoa, että millään pyörällä ei ole mukava ajaa mukulakivillä. Rämisee ja kolisee joka paikasta. Muista varoa sporakiskoja, on sitten meinaan aivan stnan liukkaita.
    Avainsanat: BMW, GT, ESA
    No onko noilla nyt sitten Kiva ajaa mukulakivillä?



    Hieman taukoa
  18. #318
    Lainaa (Linkki @ Huhti. 20 2008,20:02) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 20 2008,19:39) kirjoitti
    Onkohan kikseriä kiva ajaa mukulakivikadulla? *
    Tohon voin sanoa, että millään pyörällä ei ole mukava ajaa mukulakivillä. Rämisee ja kolisee joka paikasta. Muista varoa sporakiskoja, on sitten meinaan aivan stnan liukkaita.
    Ja saattaapi nuo pelkät mukulakivetkin olla kovinkin liukkaita. Sopivasti aamukastetta pinnassa, niin voi hyvin lipsutella. Sinänsä hauska puoli, että voi pelleillä ja sutia siinä, mutta ekan kerran kun kaasutettaessa pyöräsi perä lähtee irti, voi jännäkakka olla lähellä, saattaa se luistelu tuntua "hieman" erikoiselta. Ja tuolla pyörälläsi noita vahinkoslaideja tulee tapahtumaan kuitenkin jossain vaiheessa, joten otappa iisisti.

    Itse ostin ensimmäiseksi pyöräksi aikoinaan vanhemman 750cc Giksun, ja hyvinhän sellaisella pärjäili, vaikka tehoa oli taitoihin nähden aivan liikaa. Jos jollain mystisellä tavalla saa pidettyä sen järjen päässä, on aivan sama kuinka paljon tehoa on reservissä. Ja varo sitä vaihetta, kun pyörällä ajo tuntuu jo luontevalta ja tulee fiilis että tämähän jo sujuu. Itse kävin radalla ekaa kertaa vasta muutaman ajokauden jälkeen, ja iski käsittämätön nöyryytys päälle... Tajusi, ettei oikeasti osaakkaan ajaa, vaikka kuinka oli tullut mutkapätkää kaahoteltua. Eli, radalle hitaaseen ryhmään treenaamaan mieli nöyränä.
  19. #319
    Päivityksiä. Huomenna tulee 2 viikkoa kuluneeksi pyöräilyn parissa: upeaa puuhaa! Tähän mennessä ei mitään kauhean pitkiä reissuja ole vielä tullut tehtyä, lähinnä pientä pyörimistä kotinurkilla.

    -Pyörä menee ensiviikolla Metura Motorsille huoltoon (en tiedä minkälainen paikka mutta ainakin korjaaja tuntu tosi mukavalta hepulta ja vaikutti aika asiantuntevalta kun selitin miksi pyörää olen sinne raahaamassa) Eli seuraavat viat menee selvitettäväksi: Pyörä sammunut muutamia kertoja vauhdista kun on lyönyt kytkimen pohjaan. Etujarru pohjassa kun nytkyttelee pyörää niin joku klappaa jossain. Mun nähdäkseni se EI ole ohjauslaakeri, mutta mitäpä mä näistä tiedän... Toinen etustefa vuotaa, ei nyt ihan hirveästi mutta iskariöljy on jo kastellut osan jarrusatulastakin joten vaihtoo menee. Takajousi on ilmeisesti säädetty ihan h*lvetin kovalle (n.25mm kierteitä esijännitysprikan yläpuolella), sitä vois vähän löysätä kun ei ole elopainoa siunaantunut kuin 80kg. Noihin huoltoihin olen osien kanssa varautunut laittamaan n.500e, mahtaakohan riittää?

    Välillä kun lähtee ajamaan niin on oikeasti vähän pelokas olo. Ei välttämättä sen takia että pelkäisi jonkun ajavan päälle tai että ajaisi jostain kurvista ulos liiallisen nopeuden takia, tms... Vaan enemmän se että sössii tuolla liikenteessä. Päästää kytkimen valoissa liian nopeasti ja pyörä sammuu. Tai kallistaa kurvissa liikaa ja renkaista lähtee pito, yms.

    Yks mikä on kanssa alkanut ahistamaan aika-ajoin on se kun ajellaan tuolla mutkateitä tyttöystävän kanssa (minä jostain ihmeen syystä aina edellä oikealla ja toinen perässä vasemmalla). Yritän pitää aina nopeuden siinä nopeusrajoitus+10km/h, eli mittarivirheen vuoksi ajelen aikalailla just sitä nopeusrajoitusta. Aina silloin tällöin taakse alkaa kerääntyä useampia ja useampia pyöriä. On ihan oikeasti helvetin ahistavaa kun täysin noviisina vedät sellaista 10 pyörän letkaa ja kokoajan tuntuu paine että pitäis mennä kovempaa... Oon sitten yleensä siinä vaiheessa vetänyt bussipysäkillä nortin ja päästänyt vanhemmat ajamaan ohi... Kauhee ryhmäpaine *
    Litranen sisävessa
  20. #320
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 27 2008,19:29) kirjoitti
    Välillä kun lähtee ajamaan niin on oikeasti vähän pelokas olo. Ei välttämättä sen takia että pelkäisi jonkun ajavan päälle tai että ajaisi jostain kurvista ulos liiallisen nopeuden takia, tms... Vaan enemmän se että sössii tuolla liikenteessä. Päästää kytkimen valoissa liian nopeasti ja pyörä sammuu. Tai kallistaa kurvissa liikaa ja renkaista lähtee pito, yms.
    Kun kokemusta tulee niin tuo fiilis katoaa kyllä ..
    Ja ihan hyvä, että hieman arveluttaa, niin pysyy skarppina.
    Aika monella - kuten minullakin - on tullut jonkin sortin
    pakkomielle varmistaa, että vilkku on todella pois päältä.
    Tulee paineltua sitä palautinta niin useasti, että keväällä
    ihan peukku kipeytyy. Hullua, mutta niin se vaan on.

    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 27 2008,19:29) kirjoitti
    Yks mikä on kanssa alkanut ahistamaan aika-ajoin on se kun ajellaan tuolla mutkateitä tyttöystävän kanssa (minä jostain ihmeen syystä aina edellä oikealla ja toinen perässä vasemmalla). Yritän pitää aina nopeuden siinä nopeusrajoitus+10km/h, eli mittarivirheen vuoksi ajelen aikalailla just sitä nopeusrajoitusta. Aina silloin tällöin taakse alkaa kerääntyä useampia ja useampia pyöriä. On ihan oikeasti helvetin ahistavaa kun täysin noviisina vedät sellaista 10 pyörän letkaa ja kokoajan tuntuu paine että pitäis mennä kovempaa... Oon sitten yleensä siinä vaiheessa vetänyt bussipysäkillä nortin ja päästänyt vanhemmat ajamaan ohi... Kauhee ryhmäpaine *
    Sinä ajat niin kuin ajat ja jos joku takana ahdistuu,
    niin se menee kyllä ohitse, jos tarpeelliseksi katsoo ja
    jos/kun ei mene ohitse, niin silloinhan se tarkoitaa, että
    sinä ajelet ihan OK. On hyvä muistaa, että kukin ajelee
    ihan viimekädessä omaa ajoaan. On varottava ettei
    esim. mutkaisilla teillä aja kovempaa kuin mitä omat taidot
    edellyttävät. Suorilla lapsikin osaa ajella kovaa, mutta
    mutkat ovat sitten ihan oma lukunsa. Letkoissa ajamisen
    juoni on juuri tuossa oman osaamisen tuntemisessa ja
    ihan rajoille ei kannata vetää vaikka kaikki muut
    menisivät ihan miten kovaa tahansa.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  21. #321
    ihan fiksua seurata pyöräänsä ja malttaa huollossakin käyttää...etenkin nuo stefahommat sellasia joita ei kande siirtää..öljykylpyiset etujarrut ei kovin kivat käytössä..

    tuo takaa tuleva paine...toki peileihin pitäää katsoa, mutta se vauhdin määrittely pitää tapahtua omassa päässä...ja sekin syytä muistaa että joskus saattaa se suurin sallittukin olla pikkasen liikaa..

    tää homma on pikkasen fiilispohjaista..jonakin päivinä ajaminen on yhtä takkuamista, mistään ei tahdo tulla mitään kun taas jonakin päivinä ajaminen sujuu huomattavasti sujuvammin...

    pieni pelko on aina paikallaan, mutta liika jännittäminen tekee ajamisesta entistäkin takkusempaa.pieni tauko ja ehkä se norttikin ja jatkaa uudestaan..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  22. #322
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 27 2008,19:29) kirjoitti
    ... Huomenna tulee 2 viikkoa kuluneeksi pyöräilyn parissa: upeaa puuhaa!

    ... sössii tuolla liikenteessä. Päästää kytkimen valoissa liian nopeasti ja pyörä sammuu. Tai kallistaa kurvissa liikaa ja renkaista lähtee pito, yms.

    ...paine että pitäis mennä kovempaa... Oon sitten yleensä siinä vaiheessa vetänyt bussipysäkillä nortin ja päästänyt vanhemmat ajamaan ohi
    Upiaa on. Minulla tulee ylihuomenna 4 viikkoa täyteen. Mukavat kelit sattui nyt viikonlopulle tänne pohjoiseenkin, joten sai ihan kyllikseen ajella.

    Minulta pyörä sammahti ensimmäistä kertaa menneellä viikolla. Olenkin ihmetellyt, että miten tuo jaksaa tyhjäkäynniltä lähteä liikkeelle, mutta ei se näköjään aina jaksakaan. Ei siinä sen kummempaa draamaa. Käyntiinhän nuo lähtee kytkin pohjassa ja virtalukkoon koskematta, minkä oivalsin valoissa ihan oikein. Tokkopa kesti kahta sekuntia enempää koko tilanne. Kurveissa mennään edelleen idioottivarmasti. Jos siellä voi olla hiekkaa tai soraa, niin hiipien ~kallistamatta - eipä tarvi pelätä.

    Tuon likaisen asfaltin varomisen ja u-käännösten kanssa on tullut vastaan yksi seepran/kyykyn ominaisuus: kääntösäde on suurempi, mitä mielessäni pyörältä odottaisin. Muutaman kerran on saanut pistää koipea maahan, kun likaisessa risteyksessä ei uskalla kiihdytyksellä korjata kallistumaa ja ohjaus on killissä.

    Tuota letkassa ajamisen nopeuspainetta en ihan käsitä. Miksi pitäisi mennä kovempaa, jos olet saanut nätin letkan kasaan? Kruisailemassahan sitä ollaan eikä karistamassa muita kyydistä saati hommaamassa sakkoja koko porukalle. Pärrän ohittaminen pärrällä ei ole niin vaikeaa, etteikö sieltä hätäisempi kuski ohi pääse - jos nyt sattuu vaikka olemaan kiireisellä työmatkalla pyörällään (not). Letkahan itessään on IHAN pakko ajaa kiinni Minulle ainakin sitten ihan sama mennäänkö siinä -2 vai +10 rajotukseen verrattuna.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  23. #323
    Nyyyh!! *

    Sinne se jäi... Mun kaunis pyörä korjaamon pihaan... Ikävä...

    Miten sitä voikaan addiktoitua näin pahasti näin pienessä ajassa johonkin muovimöykkyyn? Ei kiinnostais liikahtaa asunnosta mihinkään ilman pyörää... Pelimies hommais täsmäsaikkua siihen asti kunnes on taas pyörä alla. Sairasloman syy: henkinen ahdistus ja krooninen laiskuus. Kävely on niiiiin p-e-r-s-e-e-s-t-ä!

    Onneks Meturasta väläytettiin mahdollisuutta että saattais pyörä olla kunnossa vielä tän viikon puolella joten ehkä tässä pari päivää menee ihan vaan kiukulla, vappuna kaatokännit, torstaina elämän ja kuoleman taistelua krapulassa ja perjantaina pyörää hakemaan * Toivossa on hyvä elää, niin sitä kai sanotaan.

    Pääasia silti että kikotin saa kunnon huollon ja voi sitten loppukesän ajella turvallisin mielin. Saatan olla jotenkin henkisesti sairas mutta tuntuu enemmänkin siltä kuin olisi vienyt rakkaan ystävän sairaalaan, ennemmin kuin moottoripyörän huoltoon *
    Litranen sisävessa
  24. #324
    Lainaa (Linkki @ Huhti. 24 2008,06:52) kirjoitti
    Lainaa (Hannu59 @ Huhti. 20 2008,22:36) kirjoitti
    Lainaa (Linkki @ Huhti. 20 2008,20:02) kirjoitti
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 20 2008,19:39) kirjoitti
    Onkohan kikseriä kiva ajaa mukulakivikadulla?
    Tohon voin sanoa, että millään pyörällä ei ole mukava ajaa mukulakivillä. Rämisee ja kolisee joka paikasta. Muista varoa sporakiskoja, on sitten meinaan aivan stnan liukkaita.
    Avainsanat: BMW, GT, ESA
    No onko noilla nyt sitten Kiva ajaa mukulakivillä?
    Minun mielestäni on.

    Sama kirjainyhdistelmä ei edes rajoitu mukulakiville vaan on mukava myös muutamassa muussa paikassa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  25. #325
    Lainaa (viltsu81 @ Huhti. 27 2008,19:29) kirjoitti
    Päivityksiä. Huomenna tulee 2 viikkoa kuluneeksi pyöräilyn parissa: upeaa puuhaa! Tähän mennessä ei mitään kauhean pitkiä reissuja ole vielä tullut tehtyä, lähinnä pientä pyörimistä kotinurkilla.

    Välillä kun lähtee ajamaan niin on oikeasti vähän pelokas olo. Ei välttämättä sen takia että pelkäisi jonkun ajavan päälle tai että ajaisi jostain kurvista ulos liiallisen nopeuden takia, tms... Vaan enemmän se että sössii tuolla liikenteessä. Päästää kytkimen valoissa liian nopeasti ja pyörä sammuu. Tai kallistaa kurvissa liikaa ja renkaista lähtee pito, yms.

    Tuttu tunne Kymmenen päivää takana ekan ison pyörän sarvissa. Kevariajoista on neljätoista vuotta takana, joten pientä hakemista oli alussa. Lähinnä täällä Tampereen ympäristössä on tullut pyörittyä. Kangasala-Orivesi ja Vesilahti-Tottijärvi käyty kokeilemassa, uusi kivoja mutkapätkiä löytyy täältä lähistöltä koko ajan lisää. Paikallistuntemus paranee kummasti.

    Suurin takaisku tuli tänään kun varasin tonnin huoltoa pyörään; huoltoon on kahden viikon jono... Voi olla että tonnin kiintiö tulee pian täyteen ja pitkiä päiviä, kun odottelee että pyörällä pääsee taas ajelemaan.

    Pari kertaa joutui viikonloppuna koukkaamaan pysäkin kautta kun päästi nopeampia autoilijoita ohi ja tosiaan kurvit tulee ajettua hiljakseen kun routapaikat hirvittää pikkuteillä.

    Hubaa on kyllä ollut ja hauskemmaksi vaan muuttuu kun illat vaan pitenee ja lämpenee
    Tunturi Classic -74 --> Suzuki Tsx -84 --> Kawasaki Versys -07 *--> Suzuki GSR -07 (myyty)
  26. #326
    RvN
    Ensimmäiseksi kysymys: Onko kukaan orgilaisista kirjoittanut paikallislehteen, yleisöosastolle tai vastaavalle, että pyöriä on taas liikenteessä?! Ihan vaan muistutuksena muulle liikenteelle! Itse olen tätä harkinnut koko kevään ja eilisen jälkeen alkoi taas ajatus muhimaan.

    Tapaus yksi: Kaksi kaistainen tie omaan meno suuntaan, edessä ajelee skootteri n. 35 km/h, minä perässä ja oikealla kaistalla linja-auto. Pienellä pelisilmällä haistelin, että bussi voi lähteä vaihtamaan kaistaa, joten jätin hajurakoa.
    Ja ei mennyt kuin muutama sekunti, niin bussi lähti vaihtamaan kaistaa, jolloin skootteripoika oli vaarassa kiilautua vastaantulijoiden kaistalle, jolloin jälki olisi ollut

    Onneksi kaveri oli hereillä, muuten olisi ollut entinen kuski.

    Tapaus kaksi: Ajelin kohti liikenneympyrää ja huomasin kauempaa, että oikealta tulee auto hieman siihen malliin, että jarrutus ei ollut päällimmäinen ajatus. Hiljensin vauhtia ja ajoin ihan vasemmassa reunassa ympyrää ja niin vaan autoilija tuli ympyrään ja jatkoi matkaa heti ensimmäisestä oikealla, eikä edes huomannut minua.

    Pientä tööttiä ja kypärän pyörittelyä, mutta kuski ei tainnut edes huomata mitä tapahtui.

    Muistutus taas, että aina pitää varoa, että sinua ei siellä huomata, pieni herpaantuminen molemmissa tilanteissa olisi voinut aiheuttaa aika pahaa jälkeä.

    Turvallisia kilometrejä ja ajellaan rauhassa!
  27. #327
    Jee-Jee! Huomenna pyörä takas huollosta. Menee vielä ens viikolla tunniksi pajalle jotta saan uuden takanakin ja termari vaihdetaan. Pyörästä sitten löytyi loppujenlopuksi aika paljon kaikkea pikkuvikaa jotka olisi saattaneet lopettaa harrastuksen melko kurjallakin tavalla... Nyt on pakko saada kulta alle (molemmat *) viikonlopuksi. Ajattelin kirjoittaa vähän omia ajatuksia tuosta huoltoliikkeestä kunhan olen kulkupelin taas saanut haltuuni. On ollut sellaista palvelua että mun mielestä on reilua saattaa se kaiken kansan tietoisuuteen. Huomiselle pk-ajelulle en ehdi kun nouto on vasta klo. 14, mutta seuraavaan on PAKKO päästä mukaan...

    Tää ilta meneekin sitten kosteissa merkeissä.

    Ei muuta kuin klara vappen, hela natten, bara vatten koko pirun palstalle ja kaikille käyttäjille yhdessä ja erikseen "bissehymiötähänväliin" *
    Litranen sisävessa
  28. #328
    Lainaa (RvN @ Huhti. 29 2008,13:04) kirjoitti
    Ensimmäiseksi kysymys: Onko kukaan orgilaisista kirjoittanut paikallislehteen, yleisöosastolle tai vastaavalle, että pyöriä on taas liikenteessä?! Ihan vaan muistutuksena muulle liikenteelle! Itse olen tätä harkinnut koko kevään ja eilisen jälkeen alkoi taas ajatus muhimaan.
    tuskimpa tosta haittaakaan olisi, mut huomaavatkohan pientä kirjoitusta lehdessä ku ei näjemmä ota verkkokalvolle iso pärräkään tosi elämässä...
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  29. #329
    ...kinnostais tuo huollon hinta (esim. per tunti), kun mut imastiin kuivaks paikallises Trumppa-huollos 1,5v. sitten.

    Ehkä hyväkin, koska kun ite opettelin(len) tekeen, niin jälki on halutunlaista, puhumattakaan hinnasta (kele, kun menee bissee).

    ...niin, ja wappen...
    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  30.  
  31. #330
    Jees...

    Eli tosiaan tänään haettu pyörä huollosta klo. 14, liikkeenä Metura Motors.

    Fillari meni pajalle maanantaina pääosin siksi että toinen etustefa oli alkanut falskaamaan ja vasen jarrusatula oli jo täysin märkänä öljystä. Pyörää viedessäni kerroin sitten ton stefa-probleeman, mainitsin myös muutamasta sammumisesta vauhdissa ja jännästä "klapista" eturenkaassa. Kaveri sitten totesi että katsotaan mitä voi tehdä.

    Tiistaina tuli soitto Meturalta. Kaveri kertoi että keula on nyt kunnossa, mutta kun oli käynyt rundin pyörällä niin muutama muu pikkuvika oli myös paljastunut. Sovittiin että niin kauan kun korjauslasku ei ala vitosella niin saa vapaat kädet hoitaa mitä pitää. Keskiviikkona soitti että pyörä on kondiksessa (poislukien termari joka meni tänään tilaukseen ja ens torstaina vaihtoon, jolloin alle tulee myös uusi takanakki).

    Tänään kun kävin pyörän hakemassa niin käytiin läpi mitä oli tehty:

    -Etustefat vaihdettu ja uudet keulaöljyt putkiin
    -Jarrut putsattu cleanerilla, jonka johdosta etulevyjen niitit pyörii taas sulavasti ja klappaaminen katosi
    -Sammuminen käynnistä johtui kuolettuneesta seisontajalan jousesta, jolloin hiemankin isompi monttu sai jalan "aukeamaan" joka aktivoi tappokytkimen, korjattu.
    -Etujalkatapit oli "irti" (voi LOL), kiristetty
    -Moottorissa melkein litra (tupla LOL) liikaa öljyä
    -Jarruneste vaihdettu: oli väriltään mallia terva
    -Toinen akkukenkä oli navassa kiinni enää korroosion avulla, josta johtui ajoittaiset käynnistysongelmat koska startti ei saanut tarpeeksi mehua. Korjattu.

    Kokonaisuudessaan laskua tuli karvan alle 300e (sisältää uuden termostaatin) , joka on mielestäni työn määrään ja laatuun nähden ihan naurettavan pieni hinta!

    Pyörää ajaessa on kiva huomata miltä moottoripyörän KUULUU tuntua. Pyörä on nyt uskomattoman yhtenäinen ja kiinteä paketti: ei kolinaa, rätinää tai heilumista. Kytkin on kuin toiselta planeetalta. Korjaamoon viedessä vivussa oli noin 20mm täysin tyhjää, kahva piti painaa aivan pohjaan että sai vaihteen sisälle. Kytkintä päästäessä vivun liikerata oli aivan helvetin laaja jolloin vaihdetta pystyi luistattamaan, kunnes kahvan ollessa lähes ylhäällä rattaat löi kiinni aina hieman yllättäen. Tämä taas johti lievästi sanoen tökkiviin lähtöihin. Nyt vivussa on n.5-10mm tyhjää jonka jälkeen kytkin alkaa irroittamaan rattaita siten että vedon häviämisen jopa TUNTEE ajaessa. Samoin kuin liikkeelle lähdettäessä veto tulee mukaan paljon tasaisemmin ja ennalta-arvattamammin, joka taas on kokopäivän johtanut pehmeisiin, joheviin ja hallittuihin lähtöihin.

    Toinen mikä on täysin muuttunut on vaihdepoljin. Ennen huoltoa tilanne oli se että vaihdevivussa oli "tyhjää" liikettä n.30-40mm (!!) sekä ylös että alas. Eli jos vaihdetta halusi alentaa oli pakko nostaa jalka tapilta ja painaa vipua koko jalkapohjalla alaspäin. Samoin jos vaihdetta halusi nostaa niin piti taas ottaa jalka pois tapilta, viedä jalkapöytä vaihdevivun alle ja polvea koukistamalla nostaa koko jalkaa jotta vaihteen sai ylös; kaikki tämä vain siksi että nilkka ei yksinkertaisesti taipunut niin paljon kuin vipu vaati! Nyt tilanne on se että vaihteen liikkeestä on se "tyhjä" hävinnyt. Kantapää voi hyvin levätä tapilla samalla kun vaihteen vaihtoon riittää pieni näpäytys ylös/alas... LOISTAVAA!!

    Harvat paikat tarjoavat hyvää palvelua, vielä harvemmat loistavaa. Oman kokemuksen perusteella en näe yhtä ainutta järkevää syytä miksi tulisin koskaan käyttämään mitään muuta huoltoliikettä kuin Meturaa *

    PS: Parin pyörättömän päivän aikana tuli sitten matkustettua tyttöystävän kyydissä. Oli aika kiva palautus maanpinnalle omien ajotaitojen suhteen: Jos vertaa sen ajoa mun ajoon niin ne on aivan eri planeetalta!! Tyttö osaa kiihdyttää, kaartaa, jarruttaa ja ylipäätänsä hallita pyörää, jopa todella alhaisissa nopeuksissa, kaksi päällä noin tuhat kertaa paremmin kuin minä yksinään. *
    Litranen sisävessa
Sivu: 11 / 23:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011121321 ... ViimeinenViimeinen