Hienoa avata täällä näinkin täsmällisellä kysymyksellä, mutta here goes joka tapauksessa:
Eli pyörä on -05 1000 GSX-R ajettu 27k. Muutama sata kilometriä sitten alkoi pyörä "viheltämään/inisemään" noin 100-120km/h vauhdissa. Ääni kuuluu ilmeisesti jostain etupäästä :D.
Paha sanoa kuuluuko ääntä tätä kovemmassa vauhdissa (tai johtuuko ääni nopeudesta vai kierroksista), koska muu meteli peittää (/peittäisi) sen alleen.
Mut enivei, ymmärrän että kysymys on erittäin haja-ammuntaa, mutta jos jollain on jotain ideoita, niin mielelläni otan vinkit vastaan. Muuten pyörä toimii normaalisti.
Jaa että inisee... kurnutushan saattaisi kertoa, että ilmansuodatinkoteloon on mennyt sammakko, ja röyhtäily puolestaan viittaisi vahvasti siihen, että olet juuri täyttänyt tankin. Ininä.. voisikos esim. joku hyttysparka olla jäänyt kitumaan siihen etupleksiin, se pitäisi varmaan päästää tuskistaan?
Sori, ei suinkaan ole tarkoitus v___lla. Noista ylimääräisistä äänistä vaan kun ei tällälailla pysty sanomaan ihan mitään. Niiden kanssa menee välillä ammattimiehetkin vipuun, vaikka olisivat itse pyörän vieressä kuuntelemassa. Ja omasta pyörästäänhän sitä on aina kuulevinaan mitä omituisimpia ääniä. Itse olen päättänyt, että jollei nyt moottori ala ihan selvästi kolisemaan, niin en noteeraa niitä.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Nojoo, kuten pohjustin alkuperäisessä viestissä, niin ymmärrän kysymykseen liittyvän vittuiluvaran.(pecha @ Syys. 16 2008,11:54) kirjoitti
Kai se täytyy purkaa pyörä talvella paloiksi ja ihmetellä keväällä jäikö osia yli ja vieläkö inisee.
Olisko jarruissa jotain häikkää? Ittellä on ollut ducatissa etujarruprobleemia, mikä myös äänenä kuului juuri ennen etujarrun kiinni hirttämistä.
Ootko kokeillut pitää kiinni/painaa pleksistä tai niistä etukatteista mistä pystyy, kun tämä ininä/vihellys kuuluu? Jos vaikkapa joku paikka "repsottais" ja haukkais ilmaa, joka aiheuttaa äänen. Eli jos ääni lakkaa kun nappaat pleksistä tai katteesta kiinni, niin vika on siinä. Kannattaa tarkistaa ne kateruuvit, että on paikoillaan.
Johtuuko ininä ilman virtauksesta eli muuttuuko tuulessa/rekan imussa ajaessa vai onko kiinni nopeudesta/vaihteesta.
Voiko tulla renkaasta? Jos tulee pyörän laakerista niin vaihda ennen kun hajoaa. Tarkista varsinkin takapyörän oikea puoli.
Minulla viheltää kypärä juuri noissa vauhdeissaAjettu tällä kypärällä juuri tuo 100-200 km, loppuu varmaan kun menee hyttysiä reikiin
![]()
Kuuluuko joka vaihteella tuossa vauhdissa? Suskan laatikot tykkää ujeltaa korkealta monesti juuri 1 tai 6 vaihteella. Onko vika vai ei...
Supermoto
Onkohan samasta äänestä kysymys, tämäkin rupes iniseen syksyn tultua
http://kansiset.galleria.fi/kuvat/Ha...2092008004.mp4
Nopeus on valttia!
+200 MPH CLUB FINLAND
Kawasaki Ninja H2
* * * * * * * *
Jos kuuluu paikallaankin niin kokeiles avata tankin korkki.
Honda cbr600rr
Mahtaa olla rikki kun noin kovasti inisee. Ei taida autaa vaikka ajaisi ilman tankin korkkia.(ksthb @ Syys. 16 2008,18:26) kirjoitti
Olisipa kivaa jos sais toiseksi mopoksi bussin joka viheltää. Vain rahat puuttuu...
Supermoto
Kiitos ideoista; samansuuntaisia ajatuksia itselläkin ollut. Täytyy hutkia lisää, kunhan tulisi vielä joku sellainen keli, että viittisi lähteä pihalle pyörällä.
Ookko vaihtanu ketjuja ja rattaita lähiaikoina? Tarvike eturattaista puuttuu suojakumi mikä orkkiksissa on ja joissain tapauksissa se aiheuttaa just kuvaukseen sopivaa ääntä.
Eipä mulla kyllä ole noi tarvikerattaat "inissyt". Ehkä sekin on vähän tapauskohtaista.([Sepi kirjoitti
Tarvikerattaita ei mun käsityksen mukaan tolla kumivaimennuksella saakaan.
Ei o mullakaan koskaan pitäny mutta semmosta varoteltiin aikanaan kun piikkiä pienempää eteen kattelin että joskus on moista käyny. Eikä ny mitään fiksumpaakaan tullu mieleen(vahvajussi @ Syys. 17 2008,10:55) kirjoitti
.
vähän offtopic, mut mulle myös valtuutetusta Suitsan huollosta kerrottiin, että tarvikeratas rikkoo "kaiken" (esim. nopeusmittarin anturin) muutamassa sadassa kilsassa. No ei oo rikkonut mitään vielä 40000:ssa kilometrissäkään.([Sepi kirjoitti
![]()