Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 55:een 55:sta
  1. #31
    Metzelerin z6:set pyörii alla ja takana niillä n. 7000km.
    Ei juuri huomaa kulumista vielä, ehkä vähän kuviot
    madaltuneet. Hyvä rengas kaikinpuolin.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  2. #32
    misun motokumit etu 8-tuntia taka 3, keskellä PALJON pintaa
    Kaaduttu fz1-n v**tutuksen määrää ei voi kuvailla
  3. #33
    Metzelerin Z6 kesti 8800km hyvin rauhallista ajoa. Laitoin samanlaiset, mutta pitää kokeilla hiukan kovemmilla paineilla onko mitään vaikutusta.
  4. #34
    Lainaa (MLa @ Helmi. 02 2008,21:20) kirjoitti
    Oman BMW R1100S alla olevat Bridgestonen Battlax BT 010 kumit ovat nyt ajetut n. 7300 km ja etenkin takarengas alkaa olla loppunsa edellä.
    Aika tutun kuulonen tuo kilometrimäärä Bridgestone 010:lle. Toisilla ei kestä noinkaan pitkään.

    Bridgestonella seuraava kovempi on 020 ja siitä uusi versio 021.

    Jos et ratarengasta tarvii, niin Misukan PilotRoad 2CT on varma valinta kaikenlaiseen ajeluun ja kestää puolet nykyisiä gummejasi pidempään.
  5. #35
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 03 2008,17:31) kirjoitti
    Joku meikäläisen ikäinen voi vielä muistaa Avonin Roadrunnerit,ne ei juuri kulunu mutta jopa 70-luvun isot pyörät sai sen luistamaan kuivalla tiellä pelkällä kaasulla.
    Ja Pirellin Phantomit pantiin polvilleen parhaimmillaan alle kolmen tonnin.



    Iku
    Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
  6. #36
    Mulla oli Ukkoslinnussa alkuun jotku Pirellin kovamuovirenkaat. 69hv riitti oikein hyvin sladeihin. Siis tällä vuosituhannella.

    Niin no pakko editoida. Jos ei ne pitäny, niin ei ne kuluneetkaan.



  7. #37
    kawa z750:ssä ensiasennusrengas bridgestone bt jotain, sit mulla michelin macadam, nyt michelin road pilot road. maltillisessa ajossa vaihdan joka toisessa huollossa eli 12tkm välein, eikä silloin vielä lainkaan lopussa. -- yksi päivä ja n. 2h radalla pilasi renkaan lähes kokonaan....
    Senior Highway Bomber

    Ride Loud - Ride Proud

    Kawasaki z750s -05
  8. #38
    Lainaa (Mammutti @ Helmi. 07 2008,20:10) kirjoitti
    -- yksi päivä ja n. 2h radalla pilasi renkaan lähes kokonaan....
    Jep jep, rata-ajo lisää rengaskustannuksia, jos sitä enemmän harrastaa.

    PilotRoad2 kanssa on kait tuo Metzelerin Z6 aika lailla samansuuntainen rengas. Kaveri ajelee semmosilla nopeampia kierroksia kuin minä. Minä en lujaa osaa ajaa, mutta kaveri meni kyllä ihan vauhdikkaasti Z6:lla. Hyvä pito niissä oli. Minulla perä lipsui samassa vauhdissa PilotPowereilla, mutta se johtui kyllä jousituksen huonoista säädöistä ja liika kovista rengaspaineista.
  9. #39
    ME 880 kesti R 1150 R:ssä edessäparhaimmillaan 38 tkm takana keskimäärin 21 tkm. Guzzissa oli alunprin Z6:t mutta ne ovat vaihtuneet myös 880:iin.

    Z6 havainto: Takarengas kului keskeltä salakavalasti kankaille kun ei ole kunnon uraa, josta seurata kulumista. Kesti 11 tkm.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  10. #40
    Lainaa (r1150r @ Helmi. 08 2008,10:43) kirjoitti
    ME 880 kesti R 1150 R:ssä edessäparhaimmillaan 38 tkm takana keskimäärin 21 tkm.

    Z6 havainto: Kesti 11 tkm.
    Onneksi on valinnan varaa. Jos tarvitsee tai haluaa helppoa pitoa, niin kulutuskestävyydessä on näköjään annettava periksi. Ei auta.
  11. #41
    Lainaa (raisio.offroad @ Helmi. 08 2008,17:20) kirjoitti
    Lainaa (r1150r @ Helmi. 08 2008,10:43) kirjoitti
    ME 880 kesti R 1150 R:ssä edessäparhaimmillaan 38 tkm takana keskimäärin 21 tkm.

    Z6 havainto: Kesti 11 tkm.
    Onneksi on valinnan varaa. Jos tarvitsee tai haluaa helppoa pitoa, niin kulutuskestävyydessä on näköjään annettava periksi. Ei auta.
    Se on just noin...

    eräs kaverini ajaa LT:lläkin Z6:silla vaikka eivät ole edes siihen pyörään painoluokitetut. Pito on kuulemma niin ihana ja kurvit voi vetää keskituki kipinöiden - kaikki 6 tai 8 tonnia, minkä renkaat kestää. Hän vaihtoi pitkälle reissulle ME 880:set, mutta on taas luopunut niistä, koska niillä ei osaa /uskalla ajaa samalla tavalla kuin pehmeillä Z6:silla....

    Itse taas en osaa panna niin suurta painoa tolkuttomalle kaarrepidolle kuin kulutuskestävyydelle - sekä ennenkaikkea sille mielenrauhalle, että tietää ainakin renkaan painoluokan riittävän omalle mopetille.

    Jokainen tavallaan...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  12. #42
    Ite tuli ajeltua aiemmin R1100RS:llä ja R1200ST:llä just noilla Z-kuutosilla. Meikäläisen taidoille enemmän kuin riittävät rinkulat ja silti kestivät aina reilut 15tkm. Jännää, että R1200ST:ssä meni itse asiassa etunen vaihtokuntoon ennen takafillaria. Etupainoa siis ilmeisesti piisasi.

    LaveTtiin kun tuli vaihdettua, niin alla oli Marathonit, joilla oli ajeltu jo vajaat 20tkm. Takarinkulan vaihdoin parin tuhannen jälkeen. Kuviota oli tuolloin jäljellä reilusti yli laillisuusrajan. Eturengas on alla vieläkin (~8tkm meikäläisen ajoa + edelliset). Hämmästyttävän hyvin pitää tuo Marathon meikäläisen alla. Pari kertaa on sateella / märällä hieman lipsunut, mutta muuten on ollut tosi tukeva rengas. Tosin - ei sitä varmaan äLTeellä tule puskettua lähellekään kuten 1200ST:llä.

    Mutta alkuperäiseen. R1200ST:lla meni Z-kuutosilla yli 15tkm.
    <p>2002-2014</p>
  13. #43
    Itselläni kesti rengas 6000 km...Nii joo... Tuli sitä vähän polteltuakin...
    Wallu
  14. #44
    Loppusyksystä, kun 880 takanen oli kulunut LT:n alla loppuun, eikä rengasliikkeen mukaan niitä ollut maahantuojalla, jouduin valitsemaan tilalle Z6:n. Sillä sitten meni viimeiset 500km ennen talvitaukoa ja täytyy sanoa, että ajotuntuma oli jotenkin epämääräinen. Keväällä sitten selviää sen varsinainen kestävyys yms. Viimeistään toukokuun puolivälissä on sitten ratkaistava lähteäkö sillä eurooppaa valloittamaan, vai palatako jo sitä ennen 880:aan. Tai siis, voihan tuo Z6:n olla loppu jo ennemminkin?
  15. #45
    No voi hitsi mitä km määriä. Itellä Suzuki GS1100G ja alla bridgestonen batlax B-45 edessä ja takana. Etukumi kestää joku 16 000 km ja takakumi noin 8000 km.

    Rengaskoko tossa mopossa on kyllä sellanen, etten ole vielä löytänyt muilta kuin metzeleriltä ja bridgestonelta sopivia.

    Batlaxit ovat olleet kyllä mun ajossa ja tolle mopolle loistavat. Eka rengas oli metzeler, mutta ekan kerran kun pistin batlaxit alle niin en ole sen jälkeen muita harkinnutkaan. Ainut on tuo takakumin kesto ikä, joka on liian lyhyt.

    Täytyy ilmeisesti tarkistaa kanta jos tuo marathon kestää noin paljon. Pitää tarkistaa josko kuitenkin saisi moiset omaan mahtumaan.
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  16. #46
    Alkuperäisillä Z6:silla on nyt menty yli 12000km. Menee kenties vielä pari tonnia, eturengas ehkä vielä enemmänkin. Kokemukset ovat hyvät niin märällä kuin kuivallakin. Näkyy vain puuruuvi menevän noistakin läpi
    Olin miten oli, mutta näin on!

    BMW K1200GT -07
    Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa GPZ 900 -85 (lämpö murheita)
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
  17. #47
    Takunen kestää 5000km ja etunen 8000km
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
  18. #48
    Z6 takana k1200s:ssä kesti 9500km kaks päällä ajoa Euroopan tourneella.

    Nyt alla Misukan Road II:set, jolla 4500km ajettu pikkutieitä mutkitellen. Ei minkäänlaista kanttia vielä näkyvissä ja kuluminen todella marginaalista. Pitoakin on tarpeeksi. Hyvä kiekko!



    Olen jyrkästi samaa mieltä...
  19. #49
    Talliin tuli K1200S ja siinä on Siltakivet ensiasennusrenkaina. Ekassa FJR:ssä oli samat gummit ensimmäisinä renkaina ja liian koviksi ne havaitsin. Onko joku "onnistunut" saamaan Metzelereitä ekoiksi renkaiksi Bemuun?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  20. #50
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 02 2008,20:18) kirjoitti
    Onko joku "onnistunut" saamaan Metzelereitä ekoiksi renkaiksi Bemuun?
    Omassa K12R:ssä oli Metzelerin M1:set alla ostaessa. Käsittääkseni ne kuuluivat lisävarustepakettiin "sport" vanteiden kanssa.



    K1200R '06
  21. #51
    R1200 RT 2005 vuodelta ja alkuperäisillä Michelin Piloteilla 8500 km ja kumpikin vaihdettiin Metzelerin Z6 joilla mentiin 15000 km ja kumpikin taas vaihdettiin, etusilla ajaisi kyllä tuhansia pitempään mutta helpompi muistaa kun vaihtaa kaikki kerralla. Metzeler kyllä tunnokkaampi ajaa, koskaan ei ole ominaisuudet loppuneet. 40% ajosta kaksi päällä ja täydet laukut ja "ylipaineella" 0,5 yksikköä.
  22. #52
    Kauheita matkoja on jotkut lasketelleet.

    Mulla Z6 kestää FJRssä takana 5-7 tkm, edessä pari tonnia pitemmälle.

    Itse tykkään siitä että pitoa on mahdollisimman paljon, vaikka kestävyyden kustannuksella, eikä noissa ole ollut moittimista sen suhteen.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  23. #53
    off topic, mutta eikös tuosta FJR:ää ole moitittu rengassyöpöksi, oliko TM 40 tkm testi missä moiseen kiinnittivät huomiota... can't remember siitä on yli kolome varttia eli pidempään kuin keskimääräinen miesmuisti...
  24. #54
    VFR:ssä ja XX:ssä takanen (batlax 020) oli sileä 6 tkm kohdalla, mutta kestivät n. 8 tkm ennenkuin rätit tulivat näkyviin.

    R1:ssä (Diablo Corsa) 4 tkm:ssä takanen oli sakkokumi.

    Noi mä jotenkin ymmärrän, koska niissä on vähän tehoakin. Mutta kyllä sitä ihmettelen, että Wikakasa GPZ500R:ssä takarengas kesti juuri yhtä vähän kuin VFR:ssa ja XX:ssä * JA ei vissiin ei ole merkitystä sillä miten kaasua käyttää niillä tehoilla. Ja renkaana oli MARATHON!

    Eturenkaat on aina kestäneet ihan ok. Mutta noiden takarenkaiden suhteen tuntuu siltä, että onko äijät ihan tosissaan ja käsi raamatullakin väittävät että niillä pääsee yli 10 tkm? *
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  25.  
  26. #55
    Kahdessa edellisessä pyörässä FJ 1200 , GSX R 1100 W takarengas kesti yleensä 5000-8000 km . Nykyisessä GSR 600 alkuperäinen Bridgestone BT 014 *oli vaihtokunnossa 3600 km kohdalla (pintaa noin 1-1.5 mm) . Käyttö on ollut normaalia mutkatie ajelua yhden hengen kuormalla valmistajan rengaspainesuosituksin. "poltettu" rengasta ei ole kertaakaan. * Nyt alla Metzeler Z6 *180/55-17 *ja näyttäisi kestävän ainakin tuplamäärän BT 014 ensiasennusrenkaaseen verrattuna . *Eturengas BT 014 oli vaihtokunnossa 6800 km kohdalla (pintaa noin 1.5 mm jäljellä) . Edellisissä pyörissä eturenkaat kestäneet *10-13 tkm.
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12