Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    No niin, onkos kukaan uskalikko vielä laittanut xenoneita Z:n ?

    Itse olin eilen MP-messuilla ja BIKETEAM:n osastolla oli yksi valkoinen -08 Z:ta jossa oli xenonit ja siitä sain idean et MÄKI haluun!!!

    Nyt kuuluu ensimmäinen kysymys, et onko se mahdollista ja kuinka vaikeaa se on?

    Netistä löysin tälläsen paikan:
    Xenonkauppa

    Mut ennen ku ajokausi alkaa niin olis tarkotus fillariin lyödä kiinni tollaset.

    Mielipiteitä kaivataan.
    Face Your Fears And Live Your Dreams
  2. #2
    On mahdollista, ja melko helppoakin. Nykyään ihan mopoihin tarkoitettuja sarjoja. Haastavin operaatio on ballastin kätkeminen johonkin etumaskin sisuksiin. (n. 70x100mm mötikkä) Aika pitkälle taitaa kaikki sarjat olla tyyliin plug and play...

    Suosittelen noin 4300K värilämpötilaa, sitä suuremmat menee inhottavan siniseksi (itellä autossa 8000k, ja toisia ei tule).
    Ei taidolla vaan tuurilla!
  3. #3
  4. #4
    Katuautossa ei vaan taida saada pelkkää yhtä poltinta ostettua, eli joutuu ostamaan koko sarjan. (Noin vuosi sitten tuli asiaa tiedusteltua, että onhan tilanne voinut muuttua...)

    Siinä sivussa sitten joutuukin tekemään johdotukset uusiksi koska on yhteen könttään tehty molempien ballastien johdotukset.
    Eihän siinä jos intoa löytyy, ja vaikka joku kaveri, että ottaa omaan pyöräänsä toisen sarjan niin eikun tilaamaan.

    Tuolta aloittajan paikasta näyttää saavan valmista sarjaa pyörälle, jossa ainankin mainostetaan, että olisi melko pieni ballasti, itse kyllä sellaisen ottaisin. On halvempikin.
    Ei taidolla vaan tuurilla!
  5. #5
    Ite ostin tuolta xenonkaupasta. Voin suositella.

    Muoks: ja asennus tosiaan on yhtä helppoa kuin polttimon vaihto yleensä.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  6. #6
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 02 2008,16:13) kirjoitti
    Ite ostin tuolta xenonkaupasta. Voin suositella.

    Muoks: ja asennus tosiaan on yhtä helppoa kuin polttimon vaihto yleensä.
    +1
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  7. #7
    Itse kyllä suosittelen eBaystä ostoa. Turhaa tukea mitään suomalaista kauppaa, mikä vain välittää samat kamat, mitkä maksaa 35€ Kiinassa ja kappas! hinta onkin 120€ Suomessa. Ostin autoon tarkoitetun sarjan, eli siitä tulee hintaa postikuluineen ~35€/pyörä ja kaverille on menossa toinen setti...

    Tosiaan Kiinasta tuli sarja parissa päivässä maksusta, ja ovat nyt jo saapuneet Suomeen. Hintaa postituksineen tuli ~60€.
    Jos tässä parin viikon sisällä saisi kamat kiinni, niin voisi jotain topicin tynkää laittaa asennuksesta.
    K7 750 kisseri
  8. #8
    MAHTAVAA !

    Se hyvä puoli suomessa tilatuissa tuotteissa on, et jos joku menee vituiks, on helpompi lähteä vittuilemaan, kuin että kiinaan lähtee tilaamaan.

    Toisaalta 60 € setti jaettuna kahdella ei ole paha.

    Mut jos viittit Sassu vaikka tehdä jonku kuva koosteen tästä xenonien asennuksesta se olis enemmän ku ROK !

    Onko porukoilla muuten vain lähivalot xenoneina vai sekä että ?

    Itsellä haaveena olisi laittaa sekä lähi- että pitkätvalot xenoneiksi, kuinka vaikea se on sit toteuttaa se on toinen kysymys se....
    Face Your Fears And Live Your Dreams
  9. #9
    Kyllä noissakin Kiinan pommeissa takuu on, vain postimaksut tulee maksettavaksi itselle ja mitä palautetta katsonut, niin todella harvoin on mitään ongelmia noitten käyttäjillä ollut. Itseasiassa laskeskelin tuon homman niin, että samalla hinnalla saan itselleni melkein kolme satsia (pyörään siis) kuin millä saisin yhdet valot esim. xenonkauppa.fi:stä. Itselle tulee siis H7-lähivaloihin toi xenon, luultavasti valaisee jo tarpeeksi, ettei varsinaiselle pitkälle valolle tule edes käyttöä.

    Yritän ensitilassa päästä asentelemaan noita, mutta talli ei ole ihan kulmilla, niin voi kestää hieman. Lupaan kuitenkin postata kuvia asennuksesta, niin pääsee muutkin näkemään kuinka helppoa (toivottavasti...) se on
    K7 750 kisseri
  10. #10
    Lainaa (Sakkeus @ Helmi. 02 2008,21:02) kirjoitti
    Onko porukoilla muuten vain lähivalot xenoneina vai sekä että ?

    Itsellä haaveena olisi laittaa sekä lähi- että pitkätvalot xenoneiksi, kuinka vaikea se on sit toteuttaa se on toinen kysymys se....
    No mullahan on H4.. Eli polttimo on kahdella kaasutilalla ja kaksi ballastia.

    Muistakaa hyvät ihmiset sitten tilatessanne, että ne tavalliset polttimot ei välttämättä käy, vaan umpiosta riippuen pitää ostaa se lyhyempi malli. Muuten valokuvio menee vituiks ja häikii ihan saatanasti. Tarkoitan siis just noita 2-umpioisia mopottimia.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  11. #11
    Lainaa (Sassu @ Helmi. 02 2008,21:42) kirjoitti
    Kyllä noissakin Kiinan pommeissa takuu on, vain postimaksut tulee maksettavaksi itselle ja mitä palautetta katsonut, niin todella harvoin on mitään ongelmia noitten käyttäjillä ollut. Itseasiassa laskeskelin tuon homman niin, että samalla hinnalla saan itselleni melkein kolme satsia (pyörään siis) kuin millä saisin yhdet valot esim. xenonkauppa.fi:stä. :)
    No niin no. Itse ostin H4 bixenon-vermeet Xenonkaupasta tuohon Varreeni.
    Meni nelisen kuukautta ja 8t kilometriä, niin ensin sammui toinen puoli
    ja sitten toinen, kun olin ekan korjannut. Molemmilla kerroilla meni ballasti
    eikä polttimo, ja tosiaan kumpikin pimeni kuukauden sisällä.

    Ei muuten harmittanut yhtään, että pääsi vaihtamaan ballastit ehjiin
    ihan ajamalla 10km päähän. Hajonneiden vaihto sujui kitkatta,
    ei mitään pahaa sanottavaa siitä. Toivottavasti uudet kestävät, kop kop.
    Ovat ainakin eri mallia, myy vain ohutta mallia enää.
    -- sjm
  12. #12
    Lainaa (SamiN @ Helmi. 02 2008,23:04) kirjoitti
    Lainaa (Sakkeus @ Helmi. 02 2008,21:02) kirjoitti
    Onko porukoilla muuten vain lähivalot xenoneina vai sekä että ?

    Itsellä haaveena olisi laittaa sekä lähi- että pitkätvalot xenoneiksi, kuinka vaikea se on sit toteuttaa se on toinen kysymys se....
    No mullahan on H4.. Eli polttimo on kahdella kaasutilalla ja kaksi ballastia.

    Muistakaa hyvät ihmiset sitten tilatessanne, että ne tavalliset polttimot ei välttämättä käy, vaan umpiosta riippuen pitää ostaa se lyhyempi malli. Muuten valokuvio menee vituiks ja häikii ihan saatanasti. Tarkoitan siis just noita 2-umpioisia mopottimia.
    Minullakin on Varressa kaksi umpiota ja H4.

    Laitoin toiselle puolelle solenoidilla liikkuvan H4 bixenonin ja
    toiselle puolelle kahden kaasukammion (heh) polttimon.

    Näiden valokuvio antaa yhdessä aika messevän valaistuksen. :-)
    Tuon liikkuvan polttimon kanssa ainakin minulla käy niin, että pitkillä
    valoilla valokuviosta tulee matala ja leveä, muistuttaa lähinnä ylös
    suunnattua sumuvaloa. Noh, se valaisee kivasti metsänreunoja,
    ja sitten tuo kahden kammion polttimon pitkä antaa kantamaa.

    Lähivalo on kummallakin polttimotyypillä hyvin samanlainen ja a-ok.

    Joka kerta pimeällä pitkille vaihtaessa tulee hymy suupieleen,
    "katso, ja valkeus tuli".

    Se huono puoli näissä on, että houkutus käyttää pitkiä valoja
    märällä kelillä sumuvaloilla ajavien autojen kohdalla kasvaa...
    harva vituttaa niin kuin märästä tienpinnasta heijastelevat sumuvalot,
    jotka noin joka neljännessä tapauksessa häiritsevät ihan oikeasti.

    Toinen mielenkiintoinen havaintoni on, että sumuvalo-elviksiä
    löytyy eniten patongilla ajavista. En tiedä, miksi. Hyviä teorioita?
    -- sjm
  13. #13
    Lainaa (sjm @ Helmi. 03 2008,00:42) kirjoitti
    No niin no. Itse ostin H4 bixenon-vermeet Xenonkaupasta tuohon Varreeni.
    Meni nelisen kuukautta ja 8t kilometriä, niin ensin sammui toinen puoli
    ja sitten toinen, kun olin ekan korjannut. Molemmilla kerroilla meni ballasti
    eikä polttimo, ja tosiaan kumpikin pimeni kuukauden sisällä.

    Ei muuten harmittanut yhtään, että pääsi vaihtamaan ballastit ehjiin
    ihan ajamalla 10km päähän. Hajonneiden vaihto sujui kitkatta,
    ei mitään pahaa sanottavaa siitä. Toivottavasti uudet kestävät, kop kop.
    Ovat ainakin eri mallia, myy vain ohutta mallia enää.
    Selvisikö syy miksi nuo ballastit pimenivät?
    Ja olivatko ne juuri noita ohkasia, mitä nyt on myynnissä tuolla xenonkaupassa?
    Meinasin tilata tuollaisen setin pyörääni, mutta nyt vähän arvelluttaa jos ne tuolla tavalla pimenee. Kiva ylläri jossain syysmyrskyssä umpipimeellä, kun katoaa valaistus keulilta. Siinä sitte ulkomuistitsta jarruttelet satasen vauhdista tien laitaan odottelemaan aamun valkenemista.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  14. #14
    Noh, jokainen taplaa tyylillään. En vaan itse nähnyt aiheelliseksi maksaa mitään 3x katteita, vaikkakin sitten takuu toimisi nopeammin. Niinkuin sanoin, noita settejä saa ebaysta 3 yhden ns. Suomisetin hinnalla, niin pidän vaikka tohon hintaan yhden ylimääräisen ballastin penkin alla jemmassa.
    K7 750 kisseri
  15. #15
    Lainaa (Pedaali @ Helmi. 03 2008,01:23) kirjoitti
    Lainaa (sjm @ Helmi. 03 2008,00:42) kirjoitti
    No niin no. Itse ostin H4 bixenon-vermeet Xenonkaupasta tuohon Varreeni.
    Meni nelisen kuukautta ja 8t kilometriä, niin ensin sammui toinen puoli
    ja sitten toinen, kun olin ekan korjannut. Molemmilla kerroilla meni ballasti
    eikä polttimo, ja tosiaan kumpikin pimeni kuukauden sisällä.

    Ei muuten harmittanut yhtään, että pääsi vaihtamaan ballastit ehjiin
    ihan ajamalla 10km päähän. Hajonneiden vaihto sujui kitkatta,
    ei mitään pahaa sanottavaa siitä. Toivottavasti uudet kestävät, kop kop.
    Ovat ainakin eri mallia, myy vain ohutta mallia enää.
    Selvisikö syy miksi nuo ballastit pimenivät?
    Ja olivatko ne juuri noita ohkasia, mitä nyt on myynnissä tuolla xenonkaupassa?
    Meinasin tilata tuollaisen setin pyörääni, mutta nyt vähän arvelluttaa jos ne tuolla tavalla pimenee. Kiva ylläri jossain syysmyrskyssä umpipimeellä, kun katoaa valaistus keulilta. Siinä sitte ulkomuistitsta jarruttelet satasen vauhdista tien laitaan odottelemaan aamun valkenemista.
    No syy lienee ollut se, että ballasti meni rikki. :)

    Ei, olivat vanhempaa (paksumpaa) mallia,
    uudet ovat kaikki ohkaisempaa versiota. Ne ovat toimineet, toistaiseksi.

    Juuri tuon pimenemis-riskin vuoksi en ole aikeissa huolia koskaan
    ns. kyklooppi-pyörää. Ajan kuitenkin joskus myös pimeällä.
    Kun on kahdet umpiot toimittamassa, ei haittaa vaikka toinen pimenee.

    Sama pimentymisriski on halogeeneillakin, useammin niistä hehkulanka
    kärähtää kuin xenoneista polttimo tai ballasti.

    Xenoniin siirryttäessä riskiä lisää vain sellainen H4 bixenon,
    joka on toteutettu yhdellä xenonkammiolla ja solenoidi liikuttelee.
    Kahden xenon-kammion polttimolla (ja kahdella erillisellä ballastilla!)
    toteutettu ei ole sen epävarmempi kuin halogeeni-H4, lyhyen pimentyessä
    sitten ajellaan pitkät päällä...



    -- sjm
  16. #16
    Lainaa (sjm @ Helmi. 03 2008,02:08) kirjoitti
    No syy lienee ollut se, että ballasti meni rikki.

    Ei, olivat vanhempaa (paksumpaa) mallia,
    uudet ovat kaikki ohkaisempaa versiota. Ne ovat toimineet, toistaiseksi.

    Juuri tuon pimenemis-riskin vuoksi en ole aikeissa huolia koskaan
    ns. kyklooppi-pyörää. Ajan kuitenkin joskus myös pimeällä.
    Kun on kahdet umpiot toimittamassa, ei haittaa vaikka toinen pimenee.

    Sama pimentymisriski on halogeeneillakin, useammin niistä hehkulanka
    kärähtää kuin xenoneista polttimo tai ballasti.

    Xenoniin siirryttäessä riskiä lisää vain sellainen H4 bixenon,
    joka on toteutettu yhdellä xenonkammiolla ja solenoidi liikuttelee.
    Kahden xenon-kammion polttimolla (ja kahdella erillisellä ballastilla!)
    toteutettu ei ole sen epävarmempi kuin halogeeni-H4, lyhyen pimentyessä
    sitten ajellaan pitkät päällä...
    Onko tietoa tai kokemusta, että minkälainen syttymisviive noissa kahden kammion polttimoissa on?
    Siis kun vaihtaa pitkille tai lyhkösille. Olen jostain ymmärtänyt, että ei syttyisi ihan ilman viivettä. Se yhden kammion (liikuteltava) polttimo olisi siitä hyvä, että se palaa koko ajan, mutta siinä sitten kasvaa tuo pimenemisriski.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  17. #17
    Lainaa (Pedaali @ Helmi. 03 2008,02:52) kirjoitti
    Onko tietoa tai kokemusta, että minkälainen syttymisviive noissa kahden kammion polttimoissa on?
    Siis kun vaihtaa pitkille tai lyhkösille. Olen jostain ymmärtänyt, että ei syttyisi ihan ilman viivettä. Se yhden kammion (liikuteltava) polttimo olisi siitä hyvä, että se palaa koko ajan, mutta siinä sitten kasvaa tuo pimenemisriski.
    Kyllähän siinä jonkinlainen viive on, mutta ainakaan minun mielestäni ei liian suuri.
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  18. #18
    Lainaa (Oltsu @ Helmi. 03 2008,09:06) kirjoitti
    Lainaa (Pedaali @ Helmi. 03 2008,02:52) kirjoitti
    Onko tietoa tai kokemusta, että minkälainen syttymisviive noissa kahden kammion polttimoissa on?
    Siis kun vaihtaa pitkille tai lyhkösille. Olen jostain ymmärtänyt, että ei syttyisi ihan ilman viivettä. Se yhden kammion (liikuteltava) polttimo olisi siitä hyvä, että se palaa koko ajan, mutta siinä sitten kasvaa tuo pimenemisriski.
    Kyllähän siinä jonkinlainen viive on, mutta ainakaan minun mielestäni ei liian suuri.
    Minun kokemukseni mukaan se syttyy "heti"
    mutta valotehoa ei tule saman tien täysillä, vaan siihen
    kuluu ehkä 3-4 sekuntia.

    Heti syttymisen jälkeen tulee (stetson-arvio) ehkä n. 40% täydestä,
    eli ei siinä nyt ihan sokkona tarvitse mennä.
    -- sjm
  19. #19
    Lainaa (sjm @ Helmi. 03 2008,09:42) kirjoitti
    Lainaa (Oltsu @ Helmi. 03 2008,09:06) kirjoitti
    Kyllähän siinä jonkinlainen viive on, mutta ainakaan minun mielestäni ei liian suuri.
    Minun kokemukseni mukaan se syttyy "heti"
    mutta valotehoa ei tule saman tien täysillä, vaan siihen
    kuluu ehkä 3-4 sekuntia.

    Heti syttymisen jälkeen tulee (stetson-arvio) ehkä n. 40% täydestä,
    eli ei siinä nyt ihan sokkona tarvitse mennä.
    Ok. Kiitoksia selvennyksestä. Pitääkin pohtia tuo rakentelu uusiksi. Minnekkäs minä sen toisen ballastin nyt oikein laitan?
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  20. #20
    Ktm:n SM:ssäkin on niin persauksesta tuo valo, että pitäis miettiä asiaa hieman lisää. Onko kenelläkään tullut polliisi valittamaan laittomista xenon-valoista kesällä/talvella/syksyllä/keväällä? Ja kuinka nuo valot kestää, jos ajelee tuolla hiekkateillä (eli tärinää piisaa)?
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  21.  
  22. #21
    Lainaa (sjm @ Helmi. 03 2008,02:08) kirjoitti
    Lainaa (Pedaali @ Helmi. 03 2008,01:23) kirjoitti
    Lainaa (sjm @ Helmi. 03 2008,00:42) kirjoitti
    No niin no. Itse ostin H4 bixenon-vermeet Xenonkaupasta tuohon Varreeni.
    Meni nelisen kuukautta ja 8t kilometriä, niin ensin sammui toinen puoli
    ja sitten toinen, kun olin ekan korjannut. Molemmilla kerroilla meni ballasti
    eikä polttimo, ja tosiaan kumpikin pimeni kuukauden sisällä.

    Ei muuten harmittanut yhtään, että pääsi vaihtamaan ballastit ehjiin
    ihan ajamalla 10km päähän. Hajonneiden vaihto sujui kitkatta,
    ei mitään pahaa sanottavaa siitä. Toivottavasti uudet kestävät, kop kop.
    Ovat ainakin eri mallia, myy vain ohutta mallia enää.
    Selvisikö syy miksi nuo ballastit pimenivät?
    Ja olivatko ne juuri noita ohkasia, mitä nyt on myynnissä tuolla xenonkaupassa?
    Meinasin tilata tuollaisen setin pyörääni, mutta nyt vähän arvelluttaa jos ne tuolla tavalla pimenee. Kiva ylläri jossain syysmyrskyssä umpipimeellä, kun katoaa valaistus keulilta. Siinä sitte ulkomuistitsta jarruttelet satasen vauhdista tien laitaan odottelemaan aamun valkenemista.
    No syy lienee ollut se, että ballasti meni rikki.

    Ei, olivat vanhempaa (paksumpaa) mallia,
    uudet ovat kaikki ohkaisempaa versiota. Ne ovat toimineet, toistaiseksi.

    Juuri tuon pimenemis-riskin vuoksi en ole aikeissa huolia koskaan
    ns. kyklooppi-pyörää. Ajan kuitenkin joskus myös pimeällä.
    Kun on kahdet umpiot toimittamassa, ei haittaa vaikka toinen pimenee.

    Sama pimentymisriski on halogeeneillakin, useammin niistä hehkulanka
    kärähtää kuin xenoneista polttimo tai ballasti.

    Xenoniin siirryttäessä riskiä lisää vain sellainen H4 bixenon,
    joka on toteutettu yhdellä xenonkammiolla ja solenoidi liikuttelee.
    Kahden xenon-kammion polttimolla (ja kahdella erillisellä ballastilla!)
    toteutettu ei ole sen epävarmempi kuin halogeeni-H4, lyhyen pimentyessä
    sitten ajellaan pitkät päällä...
    Ihan tuosta pimentymisriskistä sen verran, että Xenonissahan ei ole polttimossa mitään, joka varsinaisesti menisi rikki. Se on täytetty kaasulla, joka ajan mittaan ns. kuluu ja himmenee joten vika voi tulla ja tulee yleensä ballastiin, eli jännitteen korottajaan, jossa halvat muuntajakaskadit nimenomaan ne helpommin hajoavat.

    Ohuet puolijohdeballastit ei sisällä tärinälle allergisia osia, joten siinä syy, miksi noita halvimpia ei kannata varsinkaan mopoihin ostaa, koska niissä on huomattavasti huonompi tärinän vaimennus valaisimelle kuin nykyautoissa ja vievät tolkuttomasti tilaa.

    Muistattehan, että väärä valokuvio häikäisee vastaantulijaa ja että ei katsastetun xenonin hinta voi olla todella korkea sakotettaessa. Kannattaa siis panostaa siihen, että valojen kuviot on kohdillaan.

    t. Spagu shopista
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.