Tuli hommattua tuollainen -97 Vtr joka on saksantuonti vehkeitä, mahtaakohan niissä olla kuristimet kurkuissa jos on miten ne lähtee pois?
Nyt siin on Termionogin putket ja tarkoitus olis hommata suutinsarja ja syttypyörä, mahtaakohan niitten asennus onnistua kotikonstein vai tartteeko käyttää pajalla?
Jossakin keskusteluissa oli et kaasuttimet pitäis simmata mitä sillä tarkoitetaan, onko se sama kuin synkronointi ?![]()
Kyllä se asennus kotona onnistuu mutta vie ehdottomasti jollekin pajalle säädettäväksi *![]()
Tulee kerralla hyvä...
The Real Thing ?
Onnea uudelle VeTuRille.
Kurkuissa voi olla kuristimet tai sitten ne on jo Saksassa otettu pois. Itse kuristimet irtoaa helposti, mutta vaativat kovasti purkamista. Tai eihän se purkaminen paha rasti ole, mutta kaasuttimen takaisin laitto meinasi olla ainakin mulla ekalla kerralla hieman hankalaa. Toisella kerralla onnistui paljon paremmin ja nopeemmin, kunhan oli ensin hakenut työkalut pois läheiseltä pellolta.
Jos haluaa välttyä kaasareiden irroittelulta, niin kuristimet kyllä näkyy kunhan kurkkaa kaasuttimesta sisään ja raottaa luistia sekä kaasuläppää. Jos siellä ne kuristimet on, niin ne lähtee pois ihan vain pihdeillä vääntämällä.
Samalla kun kaasarit irti on, niin kyllähän ne suuttimetkin sinne on helppo vaihtaa. Mulla on myös putket vaihdettu, mutta en alkanut ostamaan liki 100€:n suutinsatsia vaan ostin toisten neuvojen mukaan yhden uuden suuttimen 8€:lla ja laitoin sen taaempaan kaasuttimeen ja siitä vanha suutin etumaiseen. Näiden lisäksi neulojen alle pari ohutta prikkaa.
Seoksia ei ole mitattu, mutta ovat ainakin paremmin kohdillaan kuin vakiona.
Aiheesta on kyllä keskusteltu aikaisemmin eli hakua vaan käyttämään. Kannattaa samalla tutkia mitä tyyppivikoja ko. häkkyrässä on...![]()
Minkä kokoiset suuttimet omassa veturissasi on, kun näyttää ohjeitten mukaan olevan erikokoiset?![]()
Taitaa takimmaisessa sylinterissä olla vähän isommat, se käy kuumempana niin yleensä ne on säädetty sen takia rikkaammalle.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Jep, näin on. Etummaisessa kaasarissa on 175 ja takimmaisessa 178. Kaupasta uusi 180-suutin ja 178 takaa eteen.(Mr_Bear @ Joulu. 14 2007,00:35) kirjoitti
Tartteeko siihen tyhjäkäyntusuuttimia tai muita hilavitkuttimia, vai riittääkö kun vaan pyöräyttää nuo suuttimet paikoilleen ?
Neuloja kannattaa vähän nostaa millä saadaan osakaasualueelle hieman rikkaampaa seosta. Mulla ainakin ilmeni säätämättömänä ikävää nykimistä ym. häikkää osakaasulla, joka taitaa olla ihan ominaisuus näissä pyörissä. Tai ainakin Seinäjoen Motolla säätäjä näin kertoi, kun kävin neuvoja kyselemässä. Sieltä sain myös ohuet shimmit sinne neulojen alle. Kiitokset Motolle...(Mr_Bear @ Joulu. 19 2007,23:34) kirjoitti
Laitoin kaksi shimmiä/neula, mutta täytyy koittaa ottaa toiset, jos sillä sais hieman kulutusta pienennettyä.
Mites onko Freakillä pyörä ajettu penkissä?? Konetehoja? Mites seokset?? Mulla oli omassa seokset aavistuksen rikkaalla mutta se tuntuu vaan tasottavan ja helpottavan ajamista. Tyhjäkäyntisuutin on muistaakseni kokoa 50. Ja hyvin pelittää...
No kuten vanha sanonta menee: "nälkä kasvaa syödessä", on tainnu pahasti käydä toteen!! Pikkuveljelle tulee SP-1 lähiaikoina ja olen alkanu vakavasti harkitsemaan oman veturin pientä piristämistä... Ajatuksissa on ollu kireetä nokkaa ja kansien laitattamista jollain pajalla. Saa nähä toteutuuko suunnitelma mutta jos kohtuuhinnalla löytyis osat niin ens kesänä viiään uuestaan Lahteen penkitettäväksi ja sit katotaan tuliko rahoille vastinetta!!!
Ei ole ajettu penkissä eikä siis seoksiakaan mittailtu. Ajttelin, että jos talven aikana saisi ostettua WB-lambdan ja mittarin, niin voisihan niitä itsekin tutkailla ja kokeilla eri säätöjä. Toisaalta voisi ihan mielenkiinnon vuoksi viedä pyörän penkkiin. Noin 110 hepan tienoilla on muilla tehot olleet (lähes) vastaavilla asetuksilla.(Patu-78 @ Joulu. 25 2007,17:41) kirjoitti
Mahtaako olla mitään eroa säädettävyydessä tai tehoissa eri merkkisten suutinsatsien välillä ? (dinojet, factory ja mitä näitä nyt onkaan)![]()
Kun aiheesta on kerta puhe, niin tarjoon nyt tässä.
Minulta löytyisi ylimääräisenä dynojet suutinsarja veturiin.
Hp 50€
jussi20@hotmail.com
<p>ZZR 1400 -07</p>
Täältä taitaa myös löytyä kaikenlisäksi avaamaton dynojetin suutinsarja veturiin.
Suutinsarjaa voi kysellä jarkko.turkki@mbnet.fi
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
No voi perskuta, kun kerkesin hommata factoryn suutin satsin ja maksoin siitä enemmän.
Putkille ei ole tarvetta omassa on termiononin putket mut säätövinkit olis kyllä tarpeen![]()