Parantaako noilla säädettynä tehoa koko alueella, vai huippukierroksilla? Lähinnä ajattelin väännön parantamista ala- ja keskirekisterissä. Kuutiot parantaa tietenkin, mutta ei nyt vaihtoehto.
?
Minulla oli -99 Hornetti juuri noilla perusvireillä ja perstuntumalla oli paremmin tehoa ainakin keskialueesta eteenpäin kuin -07:ssa vakiona. Toinen hyvä ja halpa viritys on lyhentään hieman vakiovälityksiä. Esim. yksi hammas pienempi eturatas piristää ajoa jo mukavasti, eikä nosta kierroksia moottoritienopeuksissakaan kuin reilut 500 kierrosta lisää.
Parantaa, se on selvä.
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
muistelen että hornettissa on aika paljon eroja cbr:ään. ellen väärin muista niin pienemmät kaasarit, kannessa pienemmät kanavat ja erilaiset nokat. oliko näin? kolari cebareista sais varmaan sopuhintaan nuita kilkkeitä.
edit: eikös ainakin 2001 hornetteissa ole vielä PC25 pohjainen alakerta? ainakin kerran satuin yhdestä sellaisesta tsekkaamaan että moottorin numero oli PC25 alkuinen. sitä minä vaan että eikö koko 90-luvun cebarit ollu jotain pc25 sukua...notta osia todellakin suap hyvin ja halvalla. kokonaisia koneitakin vissiin muutamalla satasella
"My final offer is this: nothing"
-Il Bastardo-
Saattaa tuo "komentaja" pysytellä aika hiljasena vanhemmissa Horoissa.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Korjaan... -07 Hornetis toimii...(Baltic @ Helmi. 05 2008,07:24) kirjoitti
Wallu
Mitähän -07:ssa tuo komentaja ja putki mahtaisi tehdä lisää tehoihin?
Mitkä olis hyvät?
Mitä luokkaa kustantaisi?
PCIII USB $349.95 ja siihen leo vinceltä tai arrow:lta koko putkisto... Pelkän sliparin vaihtaminen ei tee ääneen eikä tehoihin mitään... Syy siihen on se mahdottoman helvetin iso esivaimenin... Kokemuksesta tiedän...Koko putkisto maksaa varmaan reippaan tonnin...Plus asennus plus säädättäminen ellei itse onnistu(epäilen)... Ei oo halpaa huvia... Mutta luulen että tehoa pitäisi saada jonkin verran irti... Power Commanderin sivuilla pitäis olla Dynokuvat mutta en saa niitä auki kun ei oo oikeeta ohjelmaa...
Meinasin itse laittaa,mut ajattelin et en viitsi 600 cc laittaa... Tulee luultavasti vaihdettua pyörää yli 1000cc... Muuten ehkä...Tuskin tehot jää noilla kovin kauas Honda CB600RR -07:n tehoista, kun kerran niissä "on sama moottori" eri viri asteella...
Semmosta temppua kannattaa kysyä, et saako Arrow:lta tai LeoVinceltä tilattua erikseen sitä välipalikkaa, millä jää pois se helvetin esivaimennin...Semmosia...![]()
Wallu
Itellä oli ex-hornetis (-01) slipari/suuttimet/suodatin .. ja joo oli se olevinaa "kierrosherkempi" mut sanotaa vaikka nii etten ois ite hakannu niit rahoi ton kaltaisee "virityksee". Tossa olivat kuiteki valmiina.
Putki vaihdetaa aina se o selvä, mut suutinsatsi/suodatin ei mun mielest ainakaa antanu mitää merkittävää etua vakioon nähde. Tämä mun mielipide *
636 -06
Tähän aiheeseen liittyen esitän kysmyksen. Tulpassa on numeroita ja kirjaimia, vanhat oli nämä CR8EH-9 ja uudet ovat nämä CR9EH9. Onko noilla suurta seksuaalista merkitystä pyörän kulkuun?
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
Ite laitoin talven aikana Leo Vincen GP-style sliparin ja BMC:n filtterin ja kyllä ne ainakin huippunopeuteen vaikutti yllättävän paljonkin.(kimpleh @ Helmi. 06 2008,16:11) kirjoitti
Kun on tuo "esivaimennin" vielä paikalla, niin ei äänetkään ole ainakaan liian kovat, itellä ainakin kun tuo on vaan plussaa, eivät naapurit saa laakia ku aamulla starttaa töihin
Komentajan ajattelin sit jossain vaiheessa hommata, edellä mainittujen osien vaihdoin jälkeen alkoi pröpöttää vähän 3-4000 paikkeilla, mut lähinnä silloin kun helppaa kaasusta.
Honda CB600 F Hornet -07
Honda CBR600RR -07
Honda CBR600F -99
Aprilia Sport Pro 125 -94
Yamaha RD 125 -82??