Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 155:sta
    Tommonen Agustahan on maailman paras yleispyörä

Hih hih, repslol ja muut teini-ilmaisut päälle
    [QUOTE= (cool´eri @ Helmi. 19 2008,17:34)]
    Lainaa (2jorma2 @ Helmi. 16 2008,09:18) kirjoitti
    Lainaa Koris,Helmi. 16 2008,03:36 kirjoitti
    Kyllä se valinta on tehtävä muihin asioihin perustuen kuin siihen, että on maailman nopein sarjatuotantopyörä.
    Mutta eikös silloin valinta ole ihan joku muu kun Kawa tai Sujari? Nopeinhan on tämä==> http://www.motorcycle-usa.com/Articl...ArticleID=4654
    Minä en sitten tuota ole kirjoittanut, vaan cooleri on lainaillut vähän huolimattomasti.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 19 2008,18:26) kirjoitti
    Tommonen Agustahan on maailman paras yleispyörä *

Hih hih, repslol ja muut teini-ilmaisut päälle
    Kihih, ei varmaan maailman paras, mutta eiköhän tuollakin kaikki ajot hoitelisi tarvittaessa
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Lainaa (suzi-san @ Helmi. 19 2008,19:06) kirjoitti
    Mitä ihmettä niissä lintulaudan hatturasioissa ja kylkien samsoniteissä pitää kuljettaa?
    Aina sitä jotain mukaan otettavaa keksii kun reissuun lähtee.

Selässä kuljettaminen on turhan raskasta ja tankkilaukku vaikuttaa usein haitallisesti kovempien matkanopeuksien käyttöön, kun alkaa tuuli nostamaan kypärää päästä.

Minä kun en tällaisille pyörille keksi mitään parempaa käyttötarkoitusta, kun nopeavauhtinen matkailu.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Neitejä? Matkamotoristit on sitte ihan eri juttu.
    Eiköhän noiden ostoa tällä palstalla pohtivista suurin osa ole käynyt Manner-Euroopassa prätkällä, ja samaa suunnittelevat tulevaisuudessa tekevänsä näillä mahdollisilla uusilla hankinnoillaan...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
    Lainaa (Koris @ Helmi. 19 2008,18:33) kirjoitti
    Minä en sitten tuota ole kirjoittanut, vaan cooleri on lainaillut vähän huolimattomasti.
    Sorry
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
    Lainaa (Koris @ Helmi. 19 2008,19:17) kirjoitti
    Eiköhän noiden ostoa tällä palstalla pohtivista suurin osa ole käynyt Manner-Euroopassa prätkällä, ja samaa suunnittelevat tulevaisuudessa tekevänsä näillä mahdollisilla uusilla hankinnoillaan...
    Vielä suurempi osa kruisailee vähintään viikonloppuisin kotomaassa. Reppu ja takaritsille köytetty jätesäkki ei oikein riitä monenkaan tavaroiden kuljetustarpeisiin.
    Lainaa (MagnaMan @ Helmi. 19 2008,19:50) kirjoitti
    Vielä suurempi osa kruisailee vähintään viikonloppuisin kotomaassa. Reppu ja takaritsille köytetty jätesäkki ei oikein riitä monenkaan tavaroiden kuljetustarpeisiin.
    Ai, jaa... Mä ainakikin olen monta vuotta vetänyt kassi kuormansidontaverkolla takapänkillä kiinni. Tosin kaks päällä tuo ei onnistu, mutta mitä näitä biutibokseja olen testaillut ovat hanurista. Karmeita tuulipurjeita
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Lainaa (Tylyttäjä @ Helmi. 19 2008,18:23) kirjoitti
    Eiköhän uusi Bussi menisi ainakin 10-15km/h lujempaa ilman rajoittimia, jos baanaa vaan riittää. Eli luultavasti 320km/h murtuisi.
    Niinpä.Kukapa kertoisi mitä nämä muoviluodit kulkisi jos se ***tun rajoitin olisi poistettu?!Miksei kukaan tee tällaista testiä?Kun nämä jaappanilaiset keksivät rajoittaa nopeuden tuohon 300:taan vuosituhannen alkupuolella(2002?) on sen jälkeen ollut pelkkää vääntöä kulkeeko se ja se kolmesataa vai ei!Voitti sitten Busa tai 12R tai mikä tahansa muu,aina jää tilaa jossitteluille.12R on joskus kulkenut 320km/h(=> http://www.bikez.com/statistics/index.php ) muttei sen jälkeen lähellekään sitä.Busaa on vuosikausia väitetty nopeimmaksi sarjavalmisteiseksi mutta tuo em.311km/h tjn.taitaa olla kovin noteeraus.Oma 2000-mallinen 12R kulki motarilla tutkaan 304 km/h ja silti väitetään ettei ko.pyörä kulje kolmeasataa

Vaikka näillä huipuilla ei käytännössä ole v**tunkaan väliä on se silti yksi markkinointivaltti väittää jotain pyörää maailman nopeimmaksi.Miksei siis tänä vuonna haeta viivalle Busa,12R,1400-Zetori ja tietysti Agusta ja poistetaan rajoittimet ja annetaan pelien laulaa.Loppuu se kinastelu **kele!12R:ää tosin ei taida enää uutena saada(?)Ai niin.Sitten tietysti "hitaimpien" omistajat vetoaa että huono yksilö jne...ja taas kiistely jatkuu.

Sorry tämä vuodatus mutta nyt on paljon helpompi hengittää!
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
    Lainaa (Sara @ Helmi. 19 2008,20:01) kirjoitti
    Ai, jaa... Mä ainakikin olen monta vuotta vetänyt kassi kuormansidontaverkolla takapänkillä kiinni. Tosin kaks päällä tuo ei onnistu, mutta mitä näitä biutibokseja olen testaillut ovat hanurista. Karmeita tuulipurjeita *
    Mä olen monesti ihmetellyt kuinka ihmeessä tuo homma toimii. Kun lähtee reissuun ja kiertelee maita ja mantuja niin yöpaikkahan on vain illat ja yöt. Kaikki tavarat mopottimen päällä kruisaillessa. Kun pysähtyy ja siirtyy jalkamieheksi niin kaikki tavarat ovat siis siinä jätesäkissä narulla köytettynä mopottimeen? Siis nehän ei siinä säily pitkään vartioimatta... luulisin
    Lainaa (MagnaMan @ Helmi. 19 2008,20:09) kirjoitti
    Ai, jaa... Mä ainakikin olen monta vuotta vetänyt kassi kuormansidontaverkolla takapänkillä kiinni. Tosin kaks päällä tuo ei onnistu, mutta mitä näitä biutibokseja olen testaillut ovat hanurista. Karmeita tuulipurjeita *
    Mä olen monesti ihmetellyt kuinka ihmeessä tuo homma toimii. Kun lähtee reissuun ja kiertelee maita ja mantuja niin yöpaikkahan on vain illat ja yöt. Kaikki tavarat mopottimen päällä kruisaillessa. Kun pysähtyy ja siirtyy jalkamieheksi niin kaikki tavarat ovat siis siinä jätesäkissä narulla köytettynä mopottimeen? Siis nehän ei siinä säily pitkään vartioimatta... luulisin
    Mikään ei ole varma kuin epävarma. Suomessa mitä olen tehnyt pidempiä reissuja olen kamat voinu huoletta jättää fillariin... Ainut on itä puolen rajan tuntuma jossa vien kaikki kamat mukana, jos vahtia ei ole paikalla.

Itäkeskuksesta on myös karvaat kokemukset

Oikeesti noita plaukkuja on kotona eräskin setti ja en ole edelleenkään niiden kanattaja. Isäntä on niitä jossain vaiheessa koittanut asentaa... Mut jonkun naama ollu siihen malliin nurpallaan, et nykyään jättää väliin.

Mulla oleellisin on aina mukana, eikä laukussa ... Loput saa rahalla ja jos ei saa, niin entäpä sitten. Vedetään ranteet auki

Toki täytyy muistaa, et pienemmällä tädillä palsatkin on pienempiä... Menee enempi pieneen tilaan

Hyvät sivulaukut eivät ole tuulipusseja.Takalaukku on yksin ajaessa aina sellainen.Kaksi päällä se ei enää veivaa.Sä olet varmaan ajellut takalaukulla yksikses... tai siis sellaisella varustetulla pyörällä.
    Lainaa (rellonen @ Helmi. 19 2008,20:30) kirjoitti
    Hyvät sivulaukut eivät ole tuulipusseja.Takalaukku on yksin ajaessa aina sellainen.Kaksi päällä se ei enää veivaa.Sä olet varmaan ajellut takalaukulla yksikses... tai siis sellaisella varustetulla pyörällä. *
    Tuo on totta, että sivulaukut ovat varmaan paremmat, mutta kuin ei itellä ole tarvetta alkaa rahtariks... Toki jos lähtee eurooppaan pyöriin ja voi kaikkee kivaa löytää, niin silloinhan noi on ehdottomat... En vois käyttää muuten... Phyi

Niin, takapokseja ollu käytössä.

Lainaa (suzi-san @ Helmi. 19 2008,19:49) kirjoitti
    Onko joku muuten ajanut KOVAA paisepyörällä ja voi silti väittää, että pyörteet ei haittais? Tällä yhteys 5 hv:n +/- eron vääntöön.
    Ei kovaa, mutta kuitenkin sen verran kun pyörä kulkee.

Tosin eihän tuo Bmw nyt ole aivan yhtä nopea, kun nuo japanilaiset, mutta on siinä kuitenkin sellaiset laukut, että ei tuuli heiluttele.

Ilmeisesti kuitenkin perälaukku on se yleisin ongelman aiheuttaja jos pyörässä sellainen on. Bemariin ei sellista alkuperäisvarusteena edes saa ja ilmeisesti syy on juuri tuo ajo-ominaisuuksien huononeminen kovemmassa vauhdissa.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 14 2008,15:03) kirjoitti
    Lontoossa plarasin uusinta britti-Bike lehteä, mitatut tehot poikkesi melkoisesti toisistaan;

Busa 182,4 hv
    zzr1400 167,6 hv, eli eroa lähes 15 hv.
    miten nää tehot ovat erilaisia kuin mitä on mainoksessa? eikö molemmille luvata >200<?
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
    Lainaa (adrenaliini @ Helmi. 20 2008,22:35) kirjoitti
    Lontoossa plarasin uusinta britti-Bike lehteä, mitatut tehot poikkesi melkoisesti toisistaan;

Busa 182,4 hv
    miten nää tehot ovat erilaisia kuin mitä on mainoksessa? eikö molemmille luvata >200<?
    Olisko takarengastehoista kyse?

Busa 182,4 hv
    Jaa-a, mitenköhän? Yleensä mainoksissa ilmoitetaan tehtaan antamat luvut näille värkeille. Missä mitattu? Laboratorio-olosuhteissa.

Se mitä todellista sitten on, niin vaihtelee dynosta ja lehdestä mikä niitä mittaa. Kuulostaa hölmölle, mutta näin se vaan menee.
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Rooroo @ Helmi. 20 2008,22:59) kirjoitti

Busa 182,4 hv
    Jaa-a, mitenköhän? Yleensä mainoksissa ilmoitetaan tehtaan antamat luvut näille värkeille. Missä mitattu? Laboratorio-olosuhteissa.

Se mitä todellista sitten on, niin vaihtelee dynosta ja lehdestä mikä niitä mittaa. Kuulostaa hölmölle, mutta näin se vaan menee.
    Juu, ja eikös ainakin Zetorin luku ole ilmoitettu ram-airina.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (cool´eri @ Helmi. 19 2008,20:08) kirjoitti
    Niinpä.Kukapa kertoisi mitä nämä muoviluodit kulkisi jos se ***tun rajoitin olisi poistettu?!Miksei kukaan tee tällaista testiä?Kun nämä jaappanilaiset keksivät rajoittaa nopeuden tuohon 300:taan vuosituhannen alkupuolella(2002?) on sen jälkeen ollut pelkkää vääntöä kulkeeko se ja se kolmesataa vai ei!Voitti sitten Busa tai 12R tai mikä tahansa muu,aina jää tilaa jossitteluille.12R on joskus kulkenut 320km/h(=> http://www.bikez.com/statistics/index.php ) muttei sen jälkeen lähellekään sitä.Busaa on vuosikausia väitetty nopeimmaksi sarjavalmisteiseksi mutta tuo em.311km/h tjn.taitaa olla kovin noteeraus.Oma 2000-mallinen 12R kulki motarilla tutkaan 304 km/h ja silti väitetään ettei ko.pyörä kulje kolmeasataa

Vaikka näillä huipuilla ei käytännössä ole v**tunkaan väliä on se silti yksi markkinointivaltti väittää jotain pyörää maailman nopeimmaksi.Miksei siis tänä vuonna haeta viivalle Busa,12R,1400-Zetori ja tietysti Agusta ja poistetaan rajoittimet ja annetaan pelien laulaa.Loppuu se kinastelu **kele!12R:ää tosin ei taida enää uutena saada(?)Ai niin.Sitten tietysti "hitaimpien" omistajat vetoaa että huono yksilö jne...ja taas kiistely jatkuu.

Sorry tämä vuodatus mutta nyt on paljon helpompi hengittää!
    ugh. olet puhunut. asiaa. kakstoistaärrä on vakiona nopein mitattu sarjavalmisteinen pyörä ennen japanilaisten sopimia max. 300 kmh rajoittimia. mittausolosuhteet ja kuskien koko, vaatetus, ym. monet pikkujutut vaikuttavat nuissa ilmanvastuksissa jo paljon. ne tulivat käytäntöön vuosimalleissa 2001 ja siitä eteenpäin. on pyörissä oikeasti yksilöerojakin, tehoissa n. 5% voi olla heittoja. vm. 2008 zzr1400 kwaakulle ilmoitetaan ilman ram airia 193 hv, busalle ilman ram airia 198 hv ja ram airin kanssa kawalle 203, sekä suikalle jaa,, ei vissiin ilmoiteta, jostain taisin lukea, että 208 hv. siis busaa olisi viritetty viitisen heppaa kireemmäksi kuin uudempaa zetoria.

se noin kolmen markan vauhti on raskas ajaa, ei sitä kovin pitkään jaksa matkavauhtina pitää. mulla oli varmaan n. minuutin pätkä, jonka kohtuudella jaksoin, sitten mieluummin ajoi leppoisaa 240 kmh tai jopa alle 200. tuulenpaine riepoo kumminkin sen verran kypärää ja niskaa, että väsyy siinä vaikka ilman tankkilaukkua ajaakin. lisäksi on koko ajan mielessä, että mitä jos,,, eturengas tyhjenee, peura hyppää eteen, jarrulevy halkeaa, vanne hajoaa, kivi tulee ohtaan, joku tollo vaihtaa edessä kaistaa suoraan eteen jne. hauska se on silti kokeilla sekin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
    Ikivanha keskustelu nostetaan pinnalle. Samaa kuin aloittaja mietin busa vai kawa vai joku muu...? Se joku muu olisi K1200/1300S bemu mutta hintansa puolesta putoaa pois. K8 busalla olen ajanut ja oli erittäin hyvä. Bike-lehden vertailun olen lukenut aiheesta. "Busa on nopeampi, kawa mukavampi". Kertokaas miten pitkiä siivuja olette ajelleet ja mitä hyviä ja huonoja puolia olette havainneet.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
    No Molemmilla ajettu suunnilleen saman verran eli noin 17tkm. ja Kawa on ollu se mun valinta..kawassa ajoasento mulle parempi ja vaihteetki pelannu paremin..mut makuasia..ja rahalla saa ja hevosella pääsee.jotenki vaa kawa tuntunu laadukkaammalta.just olllaan vaimon kaa kawalla kajaanista ouluun menossa ja lystiä on.viime vuonna lapin turnee(skibotten).tehtiin K8 busalla.
    Molemmilla tyypeillä >30 tkm.
    Zetorilla mm. rautaperse (yksin) ja Norjan reissu (2 päällä), ml. Nurmijärvi-Kiiruna päivässä.

Busalla 1-2 päällä n. 1000 km päivälenkkejä ympäri Suomea.

Molemmat loistavia ajokkeja, mutta erilaisia. Enkä nyt tarkoita vain ulkonäköä, alavääntöä tai polvikulmaa.

Minulla ei ole ikinä ollut mitään kiinteitä telineitä/laukkuja Busassa. Ne jotenkin eivät kuulu siihen.

Zetori on enemmänkin arkinen ahertaja, eikä se pane pahakseen laukkusarjaakaan.

Takapenkkiläiselle kelpasi hyvin molemmat, busan takapenkillä kulkeminen on kuulemma "enemmän urheilua".

vuodesta 1971 ....
    Lainaa (zetor1400 @ Elo. 01 2009,23:38) kirjoitti
    Molemmilla tyypeillä >30 tkm.
    Zetorilla mm. rautaperse (yksin) ja Norjan reissu (2 päällä), ml. Nurmijärvi-Kiiruna päivässä.

Busalla 1-2 päällä n. 1000 km päivälenkkejä ympäri Suomea.

Molemmat loistavia ajokkeja, mutta erilaisia. Enkä nyt tarkoita vain ulkonäköä, alavääntöä tai polvikulmaa.

Minulla ei ole ikinä ollut mitään kiinteitä telineitä/laukkuja Busassa. Ne jotenkin eivät kuulu siihen.

Zetori on enemmänkin arkinen ahertaja, eikä se pane pahakseen laukkusarjaakaan.

Takapenkkiläiselle kelpasi hyvin molemmat, busan takapenkillä kulkeminen on kuulemma "enemmän urheilua".

On se takapenkkikin yksilöasia. pitkän vaimoni (159.5 cm tarkka mitta) mielestä busassa parempi istua kyydissä. No, topikin aloittajana ja 12500 km busakokemuksen jälkeen olen ollut tyytyväinen valintaani. Hyvin samantyylisiähän kummatkin ovat, mutta busan puoleen kallistuin moottorin ominaisuuksien ja hinnan perusteella. En kokenut, että kalliimpi kwaakku olisi ollut aivan hintansa arvoinen, vaikkakin ihan hemmetin hyvä peli sekin. 12r:n verrattuna on menty valovuosi eteenpäin. Gen 1 busaa en ole edes ajanut joten siitä en osaa sanoa mitään. Laatuvaikutelmasta jäi kyllä selkeä etu zetorin eduksi (maalipinta, saumat) mutta kyllä busa on hieno peli, ei siitä mihinkään pääse. Tingeltangelia saa vaikka millä mitalla tietotaitoa on suomestakin saatavissa vaikka minkälaisiin virityksiin, kiitos aktiivisen busaporukan.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
    Itse suunnittelin pitkän aikaa uuden hayabusan ostamista ja kun netistä ja lehdistä sen kuvia katselin niin yritin uskotella itselleni, että se on ihan helvetin nätti peli, mutta mp-messuilla kun sitä pääsin lähempää tutkistelemaan ja tyypittämään niin todellisuus iski kyllä päin näköä. Ei vaan sovi meikäläisen silmään tai käteen. Etenkin se perän muotoilu on aivan hirveä. Suzukin osastolta hiippailin sitten Kawan puolelle ZZR:ää tutkimaan ja kun sen näin vihreänä niin ostopäätös olikin sitä myöten sitten selvä. Ajoasentokin tuntui paljon luontevammalta, kun taas Hayabusassa tuntui, että joutuu tankin päällä lähes makaamaan.
    Positiivisena yllätyksenä kakun päälle tuli vielä zetorin parisataa euroa halvempi veroton hinta, kerta verottomana pystyin sen hankkimaan.
    Kawasaki ZZR1400 -09
    Mitenkäs toi vertailu nyt vuosien päästä kun käytetyistä puhutaan?Kummassa vähemmän murheita ja kumpa helpompi huoltaa/rassata jos verrataan Gen-2 busaa (v.2008-2012) tai zzr1400 (v.2006-2012)
    Tulpien vaihto ainakin hayabusan eduksi
    https://www.youtube.com/watch?v=yMRUSmDSL9Q

https://www.youtube.com/watch?v=z2AQ8UPtsMw
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
    Zetorissa ei ole ollut mitään murheita, eka oli 2010--malli ja nyt menossa uutena hankittu vm.2012.....ei mun kummassakaan Busassakaan kyllä ollut mitään...eka oli vm.-99 ja toka vm.-09 joka meni sit lunariin Italiassa.. Ja kaikki siis uutena hankittuja..
    Hintaeroa on! Joesuussa on vieläkin yliylivuotinen absiton ajamaton Busa 14500e. Käytettyä Busaa saa alkaen muutama tonni. ZZR on kalliimpi mutta ihan varmasti hintansa arvoinen?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Zetori ON hintansa arvoinen.
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Zetori ON hintansa arvoinen.
    Näin on .... Vanha sanontahan on, ettei halvalla saa hyvää... Tai sitten se on kaksi eri tuotetta
    Ei kiinnosta pätkääkään
  30.  
    Nyt tuli toinen Busa, absillinen, hankittua, kun vakuutusyhtiö ihan väkisin osti vanhemman absittoman.... Minä olen aikas pitkä; 189 cm eli ihan out of the box Busa ei mulle passaa, mutta kilkettä saa! Stongaa saa vähän korotettua ja jalkatappeja laskettua. Nyt ei tarvitse "maata" tankin päällä ja polvikulma ei ole liian tiukka. Hanskalämppäritkin laitettiin ja nyt tappelen oilerin kanssa eli Busastakin saa sporttouring vehkeen ihan kohtuu hintaan.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen