Plarasin tuota lehteä toisessa paikassa ja noinhan ne huipputehot meni, oikein desimaalien tarkkuudella. Ja monille tuo onkin se tieto mikä kaiken ratkaisee, eli se mitä löytyy kun laulatat konetta punaisella. Aika yksioikoista.(Köpi @ Helmi. 14 2008,15:03) kirjoitti
Sen verran tekstipuoltakin vilkaisin, että jos ajettavuudelle mitään arvoa annetaan, niin siinä zetori oli edukseen.
Mutta joo, tehoissa ja väännöissä bussi on selvästi edellä.
Eli selvä tilanne, busa...tai jos kuitenkin zzr... tai ei kun...
Lontoon poikien lehdessä ero oli selkeä busan hyväksi, kautta linjan. Tuossa jenkkimittauksessa on paikoitellen jopa toisin päin. Varmaankin versioissa usa/eur jotain eroa on?(Hannula @ Helmi. 14 2008,15:15) kirjoitti
Oli sielläkin käppyröiden kesken vääntöä, 8000 kierroksen kohdalla olivat tasoissa kuten tossa USA-käppyrässä.
1000
Kannattaa ostaa tuontipyörä ranskasta jos ei välitä tehoista. Silloin molemmat ovat samalla viivalla...
EU ja USA malleissa on eroja, busassa mm. on muutama kierrosrajoitin korkeammalla EU mallissa - ranska siis poikkeuksena.
Yksilöissäkin on eroa, varmaan ainakin sen +/- 5hp. Jos Zetori on huono yksilö ja Busa hyvä, niin keskimääräisestä vaikkapa 5hp tehoerosta tuleekin yht'äkkiä 15hp!(hidas57 @ Helmi. 14 2008,15:27) kirjoitti
Jy kyllä, US ja EU malleissa on aina joitain eroja, enemmän tai vähemmän. Usein esim eri ECU.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tuo sama kävi mielessä.(Tylyttäjä @ Helmi. 14 2008,15:43) kirjoitti
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Ja varmaankin aika vähillä kilsoilla mitattu.
1000
Pari hummaa sinne tai tänne. Osta K1200S. Siihen sentään saa siistit laukut.
Dixi et animam levavi
Vaikkakin asian vierestä, niin täyttä asiaa! Keppiveto kunnon sportissa, jne, jne(ek@ @ Helmi. 15 2008,01:06) kirjoitti
![]()
Juu ei se niistä hummista loppujen lopuksi kiinni olekaan. Lompakko sanelee noita ehtoja ja siksi se zetorikin jäi pois. Hinta/laatusuhteeltaan busa tuntui parhaalta vaihtoehdolta. Nuo puimurit kun taitaa olla enemmälti varakkaiden vehkeitä(ek@ @ Helmi. 15 2008,01:06) kirjoitti
Siis tarkoitan muita kuin hinnat alkaen malleja.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Siistit ja siistit, Bemun Sport laukut on kyllä näppäryydessään parhaat mitä tiedän, mutta ei niitä "Beauty boxeja" kyllä siisteiksi voi haukkua(ek@ @ Helmi. 15 2008,01:06) kirjoitti
![]()
Ei ne tosiaan mitkään kaunnit ole, mutta kun vertaa johonkin japsipyörään joillakin kapan laukkutelineillä, niin nehän on niin julmetun leveitä, että ei paremmasta väliä.(Köpi @ Helmi. 15 2008,13:42) kirjoitti
Eihän noihin Bemun laukkuihin kyllä sitten paljoa ryönää mahdukkaan, mutta näyttäisi yhdelle hengelle piisaavan.
Tehoa sais olla kyllä lisää, kun ei sitä koskaan ole liikaa matkapyörässäkään...
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Kawa 9,79 @ 144,47(Koris @ Helmi. 01 2008,08:54) kirjoitti
Busa 9,75 @ 147,02
Kawa 163,7 @ 9200
Busa 173,4 @ 9600
Kawa 103,7 ft.-lb. @ 7750
Busa 103,9 ft.-lb. @ 7450
Kumpikin saavutti rajoitetun 186 mph lukeman.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Siinäpä se! Kuka meistä huomaa perstuntumalla 1/4 maililla 4 sadasosan eron? Ja kuka meistä lähettää noi pyörät tommossiin aikoihin? Kyllä se valinta on tehtävä muihin asioihin perustuen kuin siihen, että on maailman nopein sarjatuotantopyörä.(Koris @ Helmi. 16 2008,03:36) kirjoitti
![]()
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
no huomaahan sen nyt saatana! vai eikö sun persetuntuma muka huomaa??(2jorma2 @ Helmi. 16 2008,09:18) kirjoitti
![]()
Kawasaki Ninja ZX-10R
Juu, onpa The Flying Duchmanin busalla hirveesti yhteistä kaupan -08:n kanssa....(petrik @ Helmi. 13 2008,21:02) kirjoitti
Laita filtteriin Judgement Day 9 (viimeisin) ja Class 1 (vakiot).... tai vielä parempi: Judgement Day 9 ja Class 5!
Harri
ZZR-1100 D
Tästäkin porukasta joka täällä aprikoi noiden kahden hienon pyörän nopeuseroja, on suurin osa kuskeja sen verran torspoja että ihan sama kummalla pyörällä ajaisi niin osaavampi kaveri vetää koko ajan toisella vaihtoehdolla kovempaa ja ohi mutkatiellä.
Tietty näin talviaikaan pitää jollain spekuloida kun ei aina voi olla humalassakaan..![]()
Olen ajanut molemmilla laitteilla ja ottaisin kyllä Hayabusan.
Jostakin syystä 177cm ei oikein sopinut tohon Kawan malliin.
Omasta ropastahan se on kiinni kanssa, tuo mitoitus.
Olen ehkä sen verran sumuinen etten löytänyt Kawasta niin paljoa plussia, että kannattaisi tuo ero maksaa.
Joo, ja ne mielihyvän tunteet voi tulla kyllä yllättävän pienistä asioista...(tpower82 @ Helmi. 16 2008,10:04) kirjoitti
![]()
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
NIIN! Mix maksaa enemmän, ettö saa toiseksi parhaan? (olikohan tää provo?)(Sara @ Helmi. 16 2008,11:48) kirjoitti
![]()
![]()
100m/s mopolla
100mp/h kelkalla
100km/h veneellä
Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
Jaa-a...(Sara @ Helmi. 16 2008,11:48) kirjoitti
![]()
Sport Rider April 2008
Kawa 241 kg kuivapaino ajokunnossa
Busa 249 kg kuivapaino ajokunnossa
Kawa kulutus ka: 8,1 l/100km
Busa kulutus ka: 7,1 l/100km
Kawa 168,9 hp @ 9250
Busa 170,8 @ 9500
Kawa 141,0 Nm @ 7500
Busa 140,9 Nm @ 7000
Kawa 104,0 ft-lb @ 7500
Busa 103,9 ft-lb @ 7000
Kawa 9,73 @ 235,9 km/h
Busa 9,68 @ 238,7 km/h
Ainakin USA-49 malli on selkeästi piristynyt vuodella 2008. Tehdas väittää tuon olevan lisäksi saasteettomampi ja hiljaisempi kuin -07.
Edit: lisäsin väännön myös jenkkiyksikössä, helpompi verrata tuohon edelliseen postaukseeni.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Jokos tuommoinen huhtikuun numero on ilmestynyt?(Koris @ Helmi. 19 2008,12:47) kirjoitti
Dixi et animam levavi
Joo, tuli postiluukusta tänään. Jenkit on vähän erilaisia...(ek@ @ Helmi. 19 2008,14:43) kirjoitti
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Niettä joku on saanut nuo arvot lähes samoiksi? Eurooppalaisten mittauksissa arvoissa on kyllä selvempi ero, kelle se nyt sitten merkkaa.(Koris @ Helmi. 19 2008,13:47) kirjoitti
Ja 'kuivapaino ajokunnossa', voi hele........................taas tämä.
Niin, noi kaikki arvot on Sport Rider-lehden itse mittaamia. Oma dyno, oma vaaka jne...(hidas57 @ Helmi. 19 2008,14:54) kirjoitti
Sport Rider käyttää kuivapainon määritelmänä: "prätkä täysin ajokunnossa, bensatankki tyhjänä, ei työkaluja mukana, ensiasennusrenkaat alla".
Verrattuna valmistajien käsityksiin kuivapainosta, niin eikö tuo Sport Riderin versio ole ihan aavistuksen verran lähempänä todellista käyttötilannetta?
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
[QUOTE= (2jorma2 @ Helmi. 16 2008,09:18)]Mutta eikös silloin valinta ole ihan joku muu kun Kawa tai Sujari? Nopeinhan on tämä==> http://www.motorcycle-usa.com/Articl...ArticleID=4654Koris,Helmi. 16 2008,03:36 kirjoitti
![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
[QUOTE= (cool´eri @ Helmi. 19 2008,17:34)]Agusta on tosin ainoa rajoittamaton tuosta kolmikosta.(2jorma2 @ Helmi. 16 2008,09:18) kirjoitti
BMW 1200 GS ADV 14
Aiemmat:
MV Agusta 312RR 1078 09 Triumph Tiger 800 XC11
Ktm 400Exc 06
MV Agusta 312R 08
Yamaha R1 08
Suzuki GSXR1000R k7
Suzuki GSXR1000R k4
Kawazaki RX1000R 86
Honda MBX125 84
Suzuki RM125 81
Suzuki PV50 82
[QUOTE= (cool´eri @ Helmi. 19 2008,17:34)]Jaa-a niinpä taitaa olla. Mutta, mutta , jos busasta tai kawasta ohittaa nopeusrajoittimen niin kuinkahan käy?(2jorma2 @ Helmi. 16 2008,09:18) kirjoitti
![]()
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
[QUOTE= (2jorma2 @ Helmi. 19 2008,18:13)]No wanha Busa meni joskus Biken testissä vuosia sitten 311km/h vakiona (ovaalilla). Peilit oli irti ja ukko jossain kumipuvussa muistaakseni *(cool´eri @ Helmi. 19 2008,17:34) kirjoitti
Eiköhän uusi Bussi menisi ainakin 10-15km/h lujempaa ilman rajoittimia, jos baanaa vaan riittää. Eli luultavasti 320km/h murtuisi.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***