Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2008,11:32) kirjoitti
    Mun mopo puskee 14,65v ja edelleen -05 ensiasennus(huoltovapaa)akku paikoillaan. Ja nyt on CTEK 800XS sen takii ku jouluaatonaattona ei jaksanu pyörittää käyntiin.
    Toisinsanoen akkusi on loppu ja vaihdon tarpeessa, jos ei parin kuukauden seisomisen jälkeen enää pidä latausta. Oma huoltovapaa 05 mallin Yuasa lopetti yhteistyön myös loppusyksystä. Toimi hyvin jos ajoi suht. päivittäin, mutta pyöritti huonosti jos pyörällä oli ajamatta viikon pari.

    Toisaalta entisessä pyörässäni (Bandit 1200) oli täsmälleen samanlainen ja samanmerkkinen akku vielä täysissä sielun ja ruumiin voimissa vaihtaessani pyörän seitsemän vuoden ikäisenä. Trumpassa akku meni kolmen kesän jälkeen ja on mennyt kaikilta muiltakin. Banditiin taasen ei oikeastaan kukaan muukaan maailman foorumeilla ollut vaihtanut akkua. Itse luulisin selitykseksi laturin rakennetta, joka on Banditissa samanlainen kuiva laitos kuin autoissakin, joissa akku kestää lähemmäs kymmenen vuotta. Trumpassa taasen on samanlainen öljykylpylaturi alkeellisella säätimellä ja tasasuuntauksella kuin suurimmassa osassa muitakin pyöriä ja joihin saa vaihtaa akkua harva se kevät.

    Banditin akkua en yleensä lataillut kertaakaan koko talven aikana ja pyörä seisoi lämpimässä tallissa. Keväällä napista tulille. Sama homma Trumpan kanssa, eli en juurikaan lataile.



    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  2. #32
    Lainaa (Pedaali @ Tammi. 27 2008,20:36) kirjoitti
    Jos se on sama Tronic kuin minulla, niin se on ihan oikea älylaturi. Voit jättää vaikka koko talveksi kiinni, ja keväällä on akku täynnä, kun tarviit mopoa.
    Tarkoitatko sitä lidlin kolme asentoista tronic älylaturia? Pientä kuvailua:

    Asentoina: 2v,6v,12v.
    Kaksi led valoa, yksi vihreä ja yksi punainen.
    Latausteho muistaakseni 500mah.
    Max latausjännite 13.8v.
    Laturissa lukee muistaakseni "automatic charger..."

    Jos tarkoitat juuri tuota laturia niin samanlainen löytyy multakin. Älykäs laturi on vaikka hieman hidas mutta ei haittaa lainkaan. Kyllä se osaa ladata akun täyteen, entinen 8ah yuasa latautui 12.77v asti. Nykyinen bilteman 9ah huoltovapaa mp akku latautui n. 13.10v jännitteeseen. Tuo lidlin tronic älylaturi osaa hyvissä ajoin katkaista latauksen. Nämä akut ovat siis mun nykyisen honda cb500:sen.

    Ei ole tullut ylilatausta, eikä akku ole ikinä mennyt pilalle latauksesta johtuen. Siksi voin hyvin suositella tuota lidlin tronic laturia.



  3. #33
    Lainaa (Mopoko @ Tammi. 30 2008,16:39) kirjoitti
    Eli tarkoittako tuo että "älylaturin" käyttäjä tyhmä ja normaalin fiksu vai miten ?
    Tyhmä tai laiska, tai molempia.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #34
    Lainaa (B12 @ Tammi. 30 2008,19:04) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2008,11:32) kirjoitti
    Mun mopo puskee 14,65v ja edelleen -05 ensiasennus(huoltovapaa)akku paikoillaan. Ja nyt on CTEK 800XS sen takii ku jouluaatonaattona ei jaksanu pyörittää käyntiin.
    Toisinsanoen akkusi on loppu ja vaihdon tarpeessa, jos ei parin kuukauden seisomisen jälkeen enää pidä latausta. Oma huoltovapaa 05 mallin Yuasa lopetti yhteistyön myös loppusyksystä. Toimi hyvin jos ajoi suht. päivittäin, mutta pyöritti huonosti jos pyörällä oli ajamatta viikon pari.

    Toisaalta entisessä pyörässäni (Bandit 1200) oli täsmälleen samanlainen ja samanmerkkinen akku vielä täysissä sielun ja ruumiin voimissa vaihtaessani pyörän seitsemän vuoden ikäisenä. Trumpassa akku meni kolmen kesän jälkeen ja on mennyt kaikilta muiltakin. Banditiin taasen ei oikeastaan kukaan muukaan maailman foorumeilla ollut vaihtanut akkua. Itse luulisin selitykseksi laturin rakennetta, joka on Banditissa samanlainen kuiva laitos kuin autoissakin, joissa akku kestää lähemmäs kymmenen vuotta. Trumpassa taasen on samanlainen öljykylpylaturi alkeellisella säätimellä ja tasasuuntauksella kuin suurimmassa osassa muitakin pyöriä ja joihin saa vaihtaa akkua harva se kevät.

    Banditin akkua en yleensä lataillut kertaakaan koko talven aikana ja pyörä seisoi lämpimässä tallissa. Keväällä napista tulille. Sama homma Trumpan kanssa, eli en juurikaan lataile.
    Mä uskon enneminkin siihen ett toi akku on viel ok kunnossa. Ei oo mopo ollu seisomassa ku max 2vko kerralla. Ts kun ajaa kylmässä säässä vain lyhyttä ajoa, ja lopun aikaa mopo seisoo kylmässä tallissa, niin akku oikeestaan vaan purkautuu koko ajan. Ei se ehi millään latautumaan/ ota virtaa tarpeeks vastaan. *

    Mutta mie palaan tähän triidiin kertomaan het jos kun akku tosiaan pettää tänä keväänä-kesänä-syksynä. Koska kunhan ilmat lämpenee, niin en enää pidä kiinni tota ceetekkiä.
    Voihan se olla ett edellisen omistajan ja mun käytössä toi akku on ollu aina 50-80% latingissa jolloin se on päässy sulfatoitumaan niin pahasti ettei se enää pysy hengissä.
    Ja jos ei kommenttia näy, niin akku on edelleen tulilla. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #35
    Bilteman n. 7€ laturia kummempaa ei oikeesti tarvita mp. akun tai kelliakun lataamiseen . Jos haluaa latureita muuten vaan ostella nin se on sitten ihan eri juttu .
  6. #36
    Lainaa (Pyörämies @ Tammi. 30 2008,21:07) kirjoitti
    Tarkoitatko sitä lidlin kolme asentoista tronic älylaturia? Pientä kuvailua:

    Asentoina: 2v,6v,12v.
    Kaksi led valoa, yksi vihreä ja yksi punainen.
    Latausteho muistaakseni 500mah.
    Max latausjännite 13.8v.
    Laturissa lukee muistaakseni "automatic charger..."

    Jos tarkoitat juuri tuota laturia niin samanlainen löytyy multakin. Älykäs laturi on vaikka hieman hidas mutta ei haittaa lainkaan. Kyllä se osaa ladata akun täyteen, entinen 8ah yuasa latautui 12.77v asti. Nykyinen bilteman 9ah huoltovapaa mp akku latautui n. 13.10v jännitteeseen. Tuo lidlin tronic älylaturi osaa hyvissä ajoin katkaista latauksen. Nämä akut ovat siis mun nykyisen honda cb500:sen.

    Ei ole tullut ylilatausta, eikä akku ole ikinä mennyt pilalle latauksesta johtuen. Siksi voin hyvin suositella tuota lidlin tronic laturia.
    Juuri sama laturi. Toimii hyvin.
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  7. #37
    Lainaa (suzukiähvä @ Helmi. 01 2008,18:50) kirjoitti
    Bilteman n. 7€ laturia kummempaa ei oikeesti tarvita mp. akun tai kelliakun lataamiseen . Jos haluaa latureita muuten vaan ostella nin se on sitten ihan eri juttu *.
    ...ja jos haluaa iha aikuisten oikeesti ladata akun täyteen asti, niin kantsii ostaa sopiva laturi siihen hommaan. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #38
    Tämä ei nyt varsinaisesti liity geeliakkuihin, mutta olisikohan kelään käsillä Benton BX-1:n manuskaa tai muistaisi symbolien merkityksen.
    Auto ja MP ovat selvät, mutta mihin käytetään tuota lumihiutaletta ?
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  9. #39
    Lainaa (IlDuce @ Helmi. 04 2008,08:54) kirjoitti
    Tämä ei nyt varsinaisesti liity geeliakkuihin, mutta olisikohan kelään käsillä Benton BX-1:n manuskaa tai muistaisi symbolien merkityksen.
    Auto ja MP ovat selvät, mutta mihin käytetään tuota lumihiutaletta ?
    Kylmän autonakun lataukseen
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  10. #40
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 04 2008,09:09) kirjoitti
    Lainaa (IlDuce @ Helmi. 04 2008,08:54) kirjoitti
    Tämä ei nyt varsinaisesti liity geeliakkuihin, mutta olisikohan kelään käsillä Benton BX-1:n manuskaa tai muistaisi symbolien merkityksen.
    Auto ja MP ovat selvät, mutta mihin käytetään tuota lumihiutaletta ?
    Kylmän autonakun lataukseen *
    Vois hyvinkin olla, koska mitä kylmempi akku on niin sitä suuremman latausjännitteen se tarvitsee:
    http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm#temp



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #41
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 04 2008,12:18) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Helmi. 04 2008,09:09) kirjoitti
    Lainaa (IlDuce @ Helmi. 04 2008,08:54) kirjoitti
    Tämä ei nyt varsinaisesti liity geeliakkuihin, mutta olisikohan kelään käsillä Benton BX-1:n manuskaa tai muistaisi symbolien merkityksen.
    Auto ja MP ovat selvät, mutta mihin käytetään tuota lumihiutaletta ?
    Kylmän autonakun lataukseen *
    Vois hyvinkin olla, koska mitä kylmempi akku on niin sitä suuremman latausjännitteen se tarvitsee:
    http://jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm#temp
    Lumihiutale-moodissa jännite on tosiaan hiukan korkeampi.

    Moottoripyörä-moodi 14,4V/0,8A, auto-moodi 14,4V/3,8A ja lumihiutale 14,7V/3,8A.
  12. #42
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 31 2008,00:27) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Tammi. 30 2008,19:04) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2008,11:32) kirjoitti
    Mun mopo puskee 14,65v ja edelleen -05 ensiasennus(huoltovapaa)akku paikoillaan. Ja nyt on CTEK 800XS sen takii ku jouluaatonaattona ei jaksanu pyörittää käyntiin.
    Toisinsanoen akkusi on loppu ja vaihdon tarpeessa, jos ei parin kuukauden seisomisen jälkeen enää pidä latausta. Oma huoltovapaa 05 mallin Yuasa lopetti yhteistyön myös loppusyksystä. Toimi hyvin jos ajoi suht. päivittäin, mutta pyöritti huonosti jos pyörällä oli ajamatta viikon pari.

    Toisaalta entisessä pyörässäni (Bandit 1200) oli täsmälleen samanlainen ja samanmerkkinen akku vielä täysissä sielun ja ruumiin voimissa vaihtaessani pyörän seitsemän vuoden ikäisenä. Trumpassa akku meni kolmen kesän jälkeen ja on mennyt kaikilta muiltakin. Banditiin taasen ei oikeastaan kukaan muukaan maailman foorumeilla ollut vaihtanut akkua. Itse luulisin selitykseksi laturin rakennetta, joka on Banditissa samanlainen kuiva laitos kuin autoissakin, joissa akku kestää lähemmäs kymmenen vuotta. Trumpassa taasen on samanlainen öljykylpylaturi alkeellisella säätimellä ja tasasuuntauksella kuin suurimmassa osassa muitakin pyöriä ja joihin saa vaihtaa akkua harva se kevät.

    Banditin akkua en yleensä lataillut kertaakaan koko talven aikana ja pyörä seisoi lämpimässä tallissa. Keväällä napista tulille. Sama homma Trumpan kanssa, eli en juurikaan lataile.
    Mä uskon enneminkin siihen ett toi akku on viel ok kunnossa. Ei oo mopo ollu seisomassa ku max 2vko kerralla. Ts kun ajaa kylmässä säässä vain lyhyttä ajoa, ja lopun aikaa mopo seisoo kylmässä tallissa, niin akku oikeestaan vaan purkautuu koko ajan. Ei se ehi millään latautumaan/ ota virtaa tarpeeks vastaan. *

    Mutta mie palaan tähän triidiin kertomaan het jos kun akku tosiaan pettää tänä keväänä-kesänä-syksynä. Koska kunhan ilmat lämpenee, niin en enää pidä kiinni tota ceetekkiä.
    Voihan se olla ett edellisen omistajan ja mun käytössä toi akku on ollu aina 50-80% latingissa jolloin se on päässy sulfatoitumaan niin pahasti ettei se enää pysy hengissä.
    Ja jos ei kommenttia näy, niin akku on edelleen tulilla. *
    Jeah, sama akku edelleen, toimii. *

    Tosin tossa pari viikkoo sit oli tilanne ett taas oli sen verran tyhjä ett ei jaksanu pyöritellä käyntiin, mut vika oli ehkä siinäkin, ett akku oli kallellaan kolossaan ts levyt ei ollu kokonaan nesteessä tjsp.
    Niin kauan ku akku oli kallellaan niin cetekki oli sitä mieltä että akku on vajaalatingissa eli oranssi latausvalo palo. Sitten kun akun suoristi, niin seuraavana päivänä cetekki näytti vihreetä, eli ett akku on täys latingissa.

    Herkkää, kovin herkkää. *

    Mut anyway, ctek hoiti senkin homman, eli -05 orkkisakku pelittää edelleen ok. *
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #43
    Lainaa (scuuba @ Touko. 10 2009,17:15) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 31 2008,00:27) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Tammi. 30 2008,19:04) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2008,11:32) kirjoitti
    Mun mopo puskee 14,65v ja edelleen -05 ensiasennus(huoltovapaa)akku paikoillaan. Ja nyt on CTEK 800XS sen takii ku jouluaatonaattona ei jaksanu pyörittää käyntiin.
    Toisinsanoen akkusi on loppu ja vaihdon tarpeessa, jos ei parin kuukauden seisomisen jälkeen enää pidä latausta. Oma huoltovapaa 05 mallin Yuasa lopetti yhteistyön myös loppusyksystä. Toimi hyvin jos ajoi suht. päivittäin, mutta pyöritti huonosti jos pyörällä oli ajamatta viikon pari.

    Toisaalta entisessä pyörässäni (Bandit 1200) oli täsmälleen samanlainen ja samanmerkkinen akku vielä täysissä sielun ja ruumiin voimissa vaihtaessani pyörän seitsemän vuoden ikäisenä. Trumpassa akku meni kolmen kesän jälkeen ja on mennyt kaikilta muiltakin. Banditiin taasen ei oikeastaan kukaan muukaan maailman foorumeilla ollut vaihtanut akkua. Itse luulisin selitykseksi laturin rakennetta, joka on Banditissa samanlainen kuiva laitos kuin autoissakin, joissa akku kestää lähemmäs kymmenen vuotta. Trumpassa taasen on samanlainen öljykylpylaturi alkeellisella säätimellä ja tasasuuntauksella kuin suurimmassa osassa muitakin pyöriä ja joihin saa vaihtaa akkua harva se kevät.

    Banditin akkua en yleensä lataillut kertaakaan koko talven aikana ja pyörä seisoi lämpimässä tallissa. Keväällä napista tulille. Sama homma Trumpan kanssa, eli en juurikaan lataile.
    Mä uskon enneminkin siihen ett toi akku on viel ok kunnossa. Ei oo mopo ollu seisomassa ku max 2vko kerralla. Ts kun ajaa kylmässä säässä vain lyhyttä ajoa, ja lopun aikaa mopo seisoo kylmässä tallissa, niin akku oikeestaan vaan purkautuu koko ajan. Ei se ehi millään latautumaan/ ota virtaa tarpeeks vastaan. *

    Mutta mie palaan tähän triidiin kertomaan het jos kun akku tosiaan pettää tänä keväänä-kesänä-syksynä. Koska kunhan ilmat lämpenee, niin en enää pidä kiinni tota ceetekkiä.
    Voihan se olla ett edellisen omistajan ja mun käytössä toi akku on ollu aina 50-80% latingissa jolloin se on päässy sulfatoitumaan niin pahasti ettei se enää pysy hengissä.
    Ja jos ei kommenttia näy, niin akku on edelleen tulilla. *
    Jeah, sama akku edelleen, toimii. *

    Tosin tossa pari viikkoo sit oli tilanne ett taas oli sen verran tyhjä ett ei jaksanu pyöritellä käyntiin, mut vika oli ehkä siinäkin, ett akku oli kallellaan kolossaan ts levyt ei ollu kokonaan nesteessä tjsp.
    Niin kauan ku akku oli kallellaan niin cetekki oli sitä mieltä että akku on vajaalatingissa eli oranssi latausvalo palo. Sitten kun akun suoristi, niin seuraavana päivänä cetekki näytti vihreetä, eli ett akku on täys latingissa.

    Herkkää, kovin herkkää. *

    Mut anyway, ctek hoiti senkin homman, eli -05 orkkisakku pelittää edelleen ok. *
    Vähän ot, mutta pähkäilin tuossa huoltovapaiden (suljettu akku jossa normi hapot sisällä) mopoakkujen heikkoa kestävyyttä. Kauniimman puoliskon laitteesta meni orkkisakku (-05) ja omastani myös (-07). Molempia on latailtu ctekillä tunnollisesti talvien aikana.

    Akun pohjassahan on sakkaa varten tila johon möhnä valuu ja sitten, kun taso ottaa kiinni levyjen alareunaan niin oikosulku on tosiasia ja akku valmis. Mutta monissa nykyisissä mopoissahan akku ei olekaan pystyssä vaan melkein lappeellaan jolloin tuo sakkatila ei täytykään suunnitellulla tavalla. Sinne alanurkkaan mahtuukin enää vain pieni osa siitä sakkamäärästä ennenkuin oikosulku tulee kylään.

    Olisikohan tuossa syy akun lyhyeen elämänkaareen?
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  14. #44
    Sama akku toimii edelleen. Ei mulla muuta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15.  
  16. #45
    Lainaa (dYNY @ Touko. 10 2009,18:05) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Touko. 10 2009,17:15) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 31 2008,00:27) kirjoitti
    Lainaa (B12 @ Tammi. 30 2008,19:04) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Tammi. 30 2008,11:32) kirjoitti
    Mun mopo puskee 14,65v ja edelleen -05 ensiasennus(huoltovapaa)akku paikoillaan. Ja nyt on CTEK 800XS sen takii ku jouluaatonaattona ei jaksanu pyörittää käyntiin.
    Toisinsanoen akkusi on loppu ja vaihdon tarpeessa, jos ei parin kuukauden seisomisen jälkeen enää pidä latausta. Oma huoltovapaa 05 mallin Yuasa lopetti yhteistyön myös loppusyksystä. Toimi hyvin jos ajoi suht. päivittäin, mutta pyöritti huonosti jos pyörällä oli ajamatta viikon pari.

    Toisaalta entisessä pyörässäni (Bandit 1200) oli täsmälleen samanlainen ja samanmerkkinen akku vielä täysissä sielun ja ruumiin voimissa vaihtaessani pyörän seitsemän vuoden ikäisenä. Trumpassa akku meni kolmen kesän jälkeen ja on mennyt kaikilta muiltakin. Banditiin taasen ei oikeastaan kukaan muukaan maailman foorumeilla ollut vaihtanut akkua. Itse luulisin selitykseksi laturin rakennetta, joka on Banditissa samanlainen kuiva laitos kuin autoissakin, joissa akku kestää lähemmäs kymmenen vuotta. Trumpassa taasen on samanlainen öljykylpylaturi alkeellisella säätimellä ja tasasuuntauksella kuin suurimmassa osassa muitakin pyöriä ja joihin saa vaihtaa akkua harva se kevät.

    Banditin akkua en yleensä lataillut kertaakaan koko talven aikana ja pyörä seisoi lämpimässä tallissa. Keväällä napista tulille. Sama homma Trumpan kanssa, eli en juurikaan lataile.
    Mä uskon enneminkin siihen ett toi akku on viel ok kunnossa. Ei oo mopo ollu seisomassa ku max 2vko kerralla. Ts kun ajaa kylmässä säässä vain lyhyttä ajoa, ja lopun aikaa mopo seisoo kylmässä tallissa, niin akku oikeestaan vaan purkautuu koko ajan. Ei se ehi millään latautumaan/ ota virtaa tarpeeks vastaan. *

    Mutta mie palaan tähän triidiin kertomaan het jos kun akku tosiaan pettää tänä keväänä-kesänä-syksynä. Koska kunhan ilmat lämpenee, niin en enää pidä kiinni tota ceetekkiä.
    Voihan se olla ett edellisen omistajan ja mun käytössä toi akku on ollu aina 50-80% latingissa jolloin se on päässy sulfatoitumaan niin pahasti ettei se enää pysy hengissä.
    Ja jos ei kommenttia näy, niin akku on edelleen tulilla. *
    Jeah, sama akku edelleen, toimii. *

    Tosin tossa pari viikkoo sit oli tilanne ett taas oli sen verran tyhjä ett ei jaksanu pyöritellä käyntiin, mut vika oli ehkä siinäkin, ett akku oli kallellaan kolossaan ts levyt ei ollu kokonaan nesteessä tjsp.
    Niin kauan ku akku oli kallellaan niin cetekki oli sitä mieltä että akku on vajaalatingissa eli oranssi latausvalo palo. Sitten kun akun suoristi, niin seuraavana päivänä cetekki näytti vihreetä, eli ett akku on täys latingissa.

    Herkkää, kovin herkkää. *

    Mut anyway, ctek hoiti senkin homman, eli -05 orkkisakku pelittää edelleen ok. *
    Vähän ot, mutta pähkäilin tuossa huoltovapaiden (suljettu akku jossa normi hapot sisällä) mopoakkujen heikkoa kestävyyttä. Kauniimman puoliskon laitteesta meni orkkisakku (-05) ja omastani myös (-07). Molempia on latailtu ctekillä tunnollisesti talvien aikana.

    Akun pohjassahan on sakkaa varten tila johon möhnä valuu ja sitten, kun taso ottaa kiinni levyjen alareunaan niin oikosulku on tosiasia ja akku valmis. Mutta monissa nykyisissä mopoissahan akku ei olekaan pystyssä vaan melkein lappeellaan jolloin tuo sakkatila ei täytykään suunnitellulla tavalla. Sinne alanurkkaan mahtuukin enää vain pieni osa siitä sakkamäärästä ennenkuin oikosulku tulee kylään.

    Olisikohan tuossa syy akun lyhyeen elämänkaareen?
    Mun mopoissa alkuperäinen akku on aina kestäny sen 7 vuotta. Eli nykyisessä olis ens kesänä kypsä viimeistään. Noh katotaan.... pyörässä kiinni kesät ja talvet, latauksen hoitaa pyörän oma laturi kesäisin. Tronicin ostin varalle, mutta ainoastaan veneen akkua oon sillä lataillu. varsin pätevä tollasen pienen 5Ah geeliakun lataukseen ja ihan riittävän "älykäs", jotta voi keskittyy sitten ihan muuhun talven aikana.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12