Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Ompiko tietoo, onko kyseisessä pyörämallissa onkelmia vaihteiston kestävyyden suhteen??
    Olen ostamassa kyseisen mallista pyörää vm-99
    Honda Cbr600
    Kawasaki zx-9r
    Yamaha fz-6s
    Miksi epäilet juuri vaihteistoa? Minä olisin enemmän huolissani kannen kestävyydestä.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
    Ittelläni oli kyseinen peli käytössä pari kautta, eikä ollut mitään ongelmia vaihteiston kanssa. Tosin rosvojen kanssa niitä kyllä sitten vastaavasti riitti
    Hevosmiesten tietotoimiston mieheltä kuulin, että noitten kawsakien vaihteistot ei kestä kuulema juuri mitään. Korviini ei ole kantautunut varmaa tietoa, että noissa vaihteistovikoja olisi. Halusin vain varmistaa täältä tuon seikan. Sen olen kuullut, että venttiileiden ja kannen kanssa olisi ongelmia.

Myyjä tosin lupasi pyörälle vuoden takuun...

Saa nähdä alkaako talon nurkilla rosmoja liikkua.
    Honda Cbr600
    Kawasaki zx-9r
    Yamaha fz-6s
    Lainaa (Cbr600f89 @ Tammi. 25 2008,16:09) kirjoitti
    Halusin vain varmistaa täältä tuon seikan.
    No nyt sitten on virallistettu se ylin auktoriteetti.. Täältä kyllä löytyy se totuuskin, mutta pitää muistaa että vastuu on savolaisittain kuulijalla, ja se oikea idea pitää vaan suodattaa kymmenistä eriävistä mielipiteistä.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

CFMOTO 800MT-X -25
    Lainaa (Tctic @ Tammi. 25 2008,15:01) kirjoitti
    Miksi epäilet juuri vaihteistoa? Minä olisin enemmän huolissani kannen kestävyydestä.
    Kyllähän ennen vuotta -98 tehdyissä pyörissä on ollut noita aski vikoja ja nimenomaan 2:sen synkan kanssa , eli kakonen ei tahdo kytkeytyä - tai pysyä kunnolla päällä. Tosin kaikki vehkeet saa ennemmin tai myöhemmin rikki , jos rikkoa halutaan ,eli käyttäjissäkin on varmastikin vikoja. Kansivikoja on myöskin esiintynyt , mutta siihenkin on osasyynä vääränlainen käyttö ( kylmälle moottorille täydet kierrokset ) tai huollon laiminlyöminen ajallaan.Omassa -01 vm pyörässä vaihteet menee päälle kuin ajatus, jopa SukiSuki miehet ovat ihmetellet moista ajettuaan mopoani ...
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
    Lainaa (Cbr600f89 @ Tammi. 25 2008,16:09) kirjoitti
    Hevosmiesten tietotoimiston mieheltä kuulin, että noitten kawsakien vaihteistot ei kestä kuulema juuri mitään. Korviini ei ole kantautunut varmaa tietoa, että noissa vaihteistovikoja olisi. Halusin vain varmistaa täältä tuon seikan. Sen olen kuullut, että venttiileiden ja kannen kanssa olisi ongelmia.

Myyjä tosin lupasi pyörälle vuoden takuun...

Saa nähdä alkaako talon nurkilla rosmoja liikkua.
    Minun käsittääkseni (voi olla myös väärin käsitetty ) ensimmäisen generaation yseissä piti kansien kanssa olla tarkkana. Tämän jälkeisissä, esim. tuossa miettimässäsi "c-sarjassa" ei pitäisi kansien kanssa olla ongelmia.

Vaihteistoista en ole kuullut kertaakaan mitään ongelmajuttuja keneltäkään, että sen suhteen olisin kyllä ihan luottavainen. Sopivaa öljyä se vaatii koneeseen, sillä vaihteisto kuitenkin on Kawamaisen kova/koliseva ainakin joillain öljyillä, kun taas joillain vaihteet menevät päälle ilman sen kummempia paukkumisia.

Osta hyvä pyörä poies vaan, näissä on asennetta kowasti. Mun mielestä ainakin

- P

Edit: korjattu hillitön määrä kirotusvihreitä.

itellä just tuollanen -99 mallin ysi ja ei mitään vikaa vaihteiston kans.
    Senkun nostelee vaihteita päälle ja vääntää hanaaa
    Osta pois hieno peli.
    Siis se mitä sulle tarjottiin, ei mun omaa sitä en myy
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
    Mulla taasen -95 mallissa on hieman ongelmia vaihteiston kanssa. Nimenomaan 2:lle lyötäessä. Suuremmilla kierroksilla ei tahdo rusahtamatta mennä päälle.
    Saas nähdä keväällä kun on uudet öljyt, jos ei auta niin ajattelin kokeilla vielä toisenmerkkisillä öljyillä. Jos sekään ei auta niin ainakin tuo kesä ajetaan sitten laatikko sellaisenaan.

Mikä tuon sitten mahtaa aiheuttaa ja onko asian korjaamiseksi muuta tehtävissä kun levittää kone atomeiksi?
    ZX9R -95
    Lainaa (micci @ Tammi. 25 2008,18:00) kirjoitti
    Mulla taasen -95 mallissa on hieman ongelmia vaihteiston kanssa. Nimenomaan 2:lle lyötäessä. Suuremmilla kierroksilla ei tahdo rusahtamatta mennä päälle.
    Saas nähdä keväällä kun on uudet öljyt, jos ei auta niin ajattelin kokeilla vielä toisenmerkkisillä öljyillä. Jos sekään ei auta niin ainakin tuo kesä ajetaan sitten laatikko sellaisenaan.

Mikä tuon sitten mahtaa aiheuttaa ja onko asian korjaamiseksi muuta tehtävissä kun levittää kone atomeiksi?
    Kokeiles tosiaan pistää jotain muuta öljyä sisään. Mulla autto selkeesti juurikin tuohon kakkosen "rusahtamiseen". Ei ole koko vaihtovälillä enää rusahdellut ollenkaan.

Lisäksi, jos toi ei auta, niin kannattaa ehkä myös tsekata, että irroittaako kytkin kunnolla? Jos ei, niin varmasti menee vaihteet kolahtelemalla sisään.

Mutta kyllä noi Kawat silti enemmän mun mielestä kolisee (myös vaihteet), kuin jotku Susnukit ja kun ei mitään syncrojakaan ole, niin ihan hiljaisiahan näistä ei koskaan saa.

Kokeiles ensin vaihtaa öljyt johonkin toiseen merkkiin ja tsekkaa sitten, että öljyä varmasti on tarpeeksi. Oon kuullut, että vajaana jos on (tarvi edes paljon olla), niin jotkut mopotit kolisuttaa vaihteita vaihtessa huomattavasti kovemmin.

- P
    Lainaa (Perkele @ Tammi. 26 2008,19:24) kirjoitti

Kokeiles tosiaan pistää jotain muuta öljyä sisään. Mulla autto selkeesti juurikin tuohon kakkosen "rusahtamiseen". Ei ole koko vaihtovälillä enää rusahdellut ollenkaan.

Lisäksi, jos toi ei auta, niin kannattaa ehkä myös tsekata, että irroittaako kytkin kunnolla? Jos ei, niin varmasti menee vaihteet kolahtelemalla sisään.

Mutta kyllä noi Kawat silti enemmän mun mielestä kolisee (myös vaihteet), kuin jotku Susnukit ja kun ei mitään syncrojakaan ole, niin ihan hiljaisiahan näistä ei koskaan saa.

Kokeiles ensin vaihtaa öljyt johonkin toiseen merkkiin ja tsekkaa sitten, että öljyä varmasti on tarpeeksi. Oon kuullut, että vajaana jos on (tarvi edes paljon olla), niin jotkut mopotit kolisuttaa vaihteita vaihtessa huomattavasti kovemmin.

- P
    Moro.
    Mitä öljymerkkiä työnsit ysin mosaan? Jos kerran muutui "paremmaksi".
    Ja mitä oli ennen merkin vaihtoa?
    Mulla oli -97vm 9 ärrä pari kautta ja siinä kyllä vaihteisto pelitti kuin unelma. Kansipahvin jouduin siihen vaihtamaan, kun alkoi lämpöjä nostamaan. Kulumaan oli päässy.

Öljynä käytin Mobilin 10w-40.
    Sole mikhään!
    Lainaa (ysi-ärrä @ Tammi. 26 2008,19:31) kirjoitti

- P
    Moro.
    Castrollin jotain "motoöljyä" meni sisään (jos nyt oikein muistan, niin oliskohan ollut GPS:ää) ja tuota on jopa haukuttu aika paskaksi mutta mulla ainakin toimi ihan kivasti.. tuossa oli semmoinen jännä efekti, että heti vaihdon jälkeen ei edelleenkään oikein kakkonen tykännyt, mutta muutaman sadan kilsan jälkeen toimii oikeinkin hyvin. Enpä kyllä tiedä mistä tuo johtuu

Olen nyt kaksi vaihtoväliä mennyt tuolla, ikävä kyllä en osaa sitten sanoa, mitä oli entinen omistaja lyönyt sisään tuonne, mutta kivasti kolahteli juurikin kakkosta sisäänpuskiessa. Voi myös erittäin todennäköisesti olla, että oli vaan niin loppuunajetut ölppänät sisällä, että kolisi jo vanhuuttaan. Mene ja tiedä.

Shelliä ajattelin kokeilla seuraavaksi tuossa keväänpänä, kun tuolla 9r-ketjussa sitä on kovasti kehuttu.

Mitä käytät itse pärrässä tällä hetkellä? Meinaan vaan, kun kehuit ylempänä, että vaihteet pelaa hyvin.

Mä oon itse avoin kaikille kokeiluille, mutta Delvacia en oo ajatellut sporttiin pistää, vaikka monissa toimii tuokin oikein hyvin. Johonkin vähän tuhnumpaan tuota voisi jopa kokeilla

- P

Lainaa (Perkele @ Tammi. 26 2008,20:15) kirjoitti
    Lainaa (ysi-ärrä @ Tammi. 26 2008,19:31) kirjoitti

- P
    Moro.
    Castrollin jotain "motoöljyä" meni sisään (jos nyt oikein muistan, niin oliskohan ollut GPS:ää) ja tuota on jopa haukuttu aika paskaksi mutta mulla ainakin toimi ihan kivasti.. tuossa oli semmoinen jännä efekti, että heti vaihdon jälkeen ei edelleenkään oikein kakkonen tykännyt, mutta muutaman sadan kilsan jälkeen toimii oikeinkin hyvin. Enpä kyllä tiedä mistä tuo johtuu

Olen nyt kaksi vaihtoväliä mennyt tuolla, ikävä kyllä en osaa sitten sanoa, mitä oli entinen omistaja lyönyt sisään tuonne, mutta kivasti kolahteli juurikin kakkosta sisäänpuskiessa. Voi myös erittäin todennäköisesti olla, että oli vaan niin loppuunajetut ölppänät sisällä, että kolisi jo vanhuuttaan. Mene ja tiedä.

Shelliä ajattelin kokeilla seuraavaksi tuossa keväänpänä, kun tuolla 9r-ketjussa sitä on kovasti kehuttu.

Mitä käytät itse pärrässä tällä hetkellä? Meinaan vaan, kun kehuit ylempänä, että vaihteet pelaa hyvin.

Mä oon itse avoin kaikille kokeiluille, mutta Delvacia en oo ajatellut sporttiin pistää, vaikka monissa toimii tuokin oikein hyvin. Johonkin vähän tuhnumpaan tuota voisi jopa kokeilla

- P
    Joo, gastrollin gps:ää oon itekki koneessa käyttäny ja meinaan samanmoiset öljyt vaihtaa taas keväällä.
    Ja ei oo ollu mitään ongelmaa vaihteitten kans.
    Castrolia kokeillaan sitten jos ei vaihteet tykkää tuosta Hondan öljystä, olikohan se joku GN4 tai sinnepäin...
    ZX9R -95
    Itellä ollut kanssa noi Castrolin öljyt aiemmin, ei tosin enään (ikinä). Oma pyörä -02 636. Ihan vaan kokeilun ilosta laitoin Motulin öljyä joka oli lisäks litrahinnaltaan huomattavast halvempaa kun castrol. Omat kokemukset on Motulista paljon paremmat. Itsellä ainakin toimii vaihteet paremmin tämän hetkisillä öljyillä.
  17.  
    Mulla on toiminu tuo Mobilin 1 Racing 4T 15W50 tosi hyvin.

Vaihteet ja kytkin toimii niinku pitää.
    sevenfifty