noi bilteman mustat räikät ja hylsyt on hyviä ja laadukkaita.. Ei eroa kamasaan oikeestaan muussa kun hinnassa(Pekkavee @ Tammi. 24 2008,00:38) kirjoitti
![]()
Hidas ollakseen nopea.
Suzuki GSX-R 1000 K6
Pyörää hankkiessani kysäisin, että käyhän se RS pyörään hankkimani öljynsuodattimen avain tähänkin, käyhän?(C-A-D @ Helmi. 02 2008,11:13) kirjoitti
Vastaus oli, että ei. Siihen tarvitaan erikoisen ohut vempain, ihan malliin erikoisesti kyhätty. Päätin siis jättä sen hankkimati. Olen melko saletti, ettei Biltemastakaan Gessuun sopivaa halpisavainta löydy![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Gessulin (kuten muidenkin 1200-sarjan) boksereiden öljynsuotimen avain maksaa tuommoset 14€uroa. Mielestäni MP-tarvikkeiden hinnoissa ihan kohtuullinen hinta.
<p>2002-2014</p>
Tere,
Lueskellut huoltoon liittyviä juttuja täältä ja tätä työkalu viestiä sekä tutkinut tässä viikon verran kuinka K1200RS -02 malliin tehdään Integral ABS:ään ABS-yksiköiden tyhjennys ja täyttö. Ohjeen mukaan etu- ja takapään tyhjennykseen tarttis paria erikoisavainta. Kiinnostaisikin tietää että kuinka on, selviääkö yksiköiden tyhjennyksestä pätkällä letkua ja tavallisella kiintoavaimella vai tarviiko ohjeiden mukaisia
Näyttäisi olevan T-muotoinen liitin joka liitetään letkuunkirjoitti
Näyttäisi olevan 90 asteeseen väännetty lenkkiavain joten sen kai saisi itse väkrättyä.kirjoitti
Muutama näyttää tehneen tämän tyhjennyksen mutta minulle ei auennut ovatko käyttäneet ihan perustyökaluja.
Biltemasta huomasin jarrumäntien levitystyökalun joka täytyy ostaa että saa puristettua männät sisään ettei jää vanhoja nesteitä järjestelmään.
Ja mistä tuon kytkimen nesteiden tyhjennykseen tarvittavan adapterin löytäisi..
-
Mä suoriuduin ABS-integral urakasta näillä ohjeilla. *Ekalla kerralla hieman otti aikaa mm työkalujen tekemiseen, mutta nyt parin vuoden jälkeen menee jo melkein rutiinilla.
Työkalut:
BMW Integral ABS System Wheel Circuit Reservoir Filling Adapter
Ohjeet:
BMW Integral ABS Systems Flushing and Bleeding 101
Jarrusatulan männän reunat kannattaa samalla putsata ja rasvata, jotta liikkuvat sormivoimin niin ei tartte puristimia.
Kytkimentyhjennykseen/ilmaamiseen löytyy mm. RMHeinolta 'normaali' jarrusatulan tyhennysproppu (sorry varaosanumeroa ei ole käsillä)
Hyvä huomio. Männät (ja satuloiden sisäpuoli) kannattaa yrittää putsia ennen sisäänpainamista. Kuluneiden jarrupalojen myötähän männät ovat altistuneet ties mille pashalle, joka on jäänyt männän paljastuneelle ulkosivulle. Mäntiä kun sitten lähtee painamaan sisään, on tuossa pahimmillaan riski vaurioittaa kumitiivisteitä (Mistäkö tiedän?). Samalla kannattaa ehkä jarrurasvalla voidella mäntiä, niin mäntien puristaminen sisään on helpompaa.(efraim @ Helmi. 08 2008,11:26) kirjoitti
Männät saa puristettua sisään vaikka tavallisella liimapuristimella kunhan pitää huolta, että painaa mäntää sisään suorassa. Väliin voi tietty laittaa riman palaset estämään vaurioita mäntään ja satulaan.
<p>2002-2014</p>
Millä ja miten noi männät kannattaa putsata ennen kuin painaa ne sisään?(C-A-D @ Helmi. 08 2008,13:17) kirjoitti
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Proseduuri menee suurin piirten seuraavasti:
- Jotta vain yksi mäntä liikkuisi ulos niin kiilaa esim. puupalkalla tai puristimella muut likkumattomiksi
- jarrupoljinta tai jarrukahvaa varovasti pumppaamalla saat mäntää hieman ulos. Lika yleensä kertyy tiivisteen reunaan ja johon ei pääse käsiksi kuin pumppamalla mäntää ulos.
*TARKISTA että sytytysvirta ei ole päällä, sillä muuten jarrutehostaja voi sylkäistä männän ja sen mukana jarrunesteet kokonaan ulos. Toki tehostinta voi hyödyntää, jos uskaltaa... mä en sitten yllyttänyt...
- rätillä mäntä liasta puhtaaksi. Sen kyllä huomaa mikä on likaa ja mikä ei. Jarrucleaneriä voi käyttää, jos lika on oikein pinttynyt.
- puutikulla+rätillä töhnät männän juuresta pois, varovasti ettei vahingoita tiivisteitä
- sivele jarrurasvaa männän juureen *(jarrurasva on ihan omaa tavaraa, jota saa tuubeissa)
- purista mäntä sisään
- siirry seuraavan männän pariin.
- toista 4+4+2 kertaa, niin on kaikki männät käyty läpi.
Mä olen putsannut männät suurin piirtein samalla tavalla. Yleensä olen ottanut satulan irti, jolloin on helpompi sovitella rättiä satulan sisään / männän ympärille.
<p>2002-2014</p>
Löyty K1200RS/GT Integraalijarrujen nesteiden vaihtoon omakin sivu josta saa paremmin selvää ABS keskusyksiköiden nesteen vaihdoista ja myös ohje tuohon kytkimen nesteiden vaihtoon. Alussa myös infoa tarvittavista työkaluista.
K-bikes K1200RS/GT EVO Brake Bleeding
-
Noniin..eka oma tekemä huolto K1200RS:ään alkaa olla valmis. Tuohon listaan voisin lisätä kuusiokoloavaimen 14mm, sitä tarvii K1200RS:ssä vaihdelaatikon propun avaamiseen. No onneksi naapurilta löyty niin ei menny ihan persiilleen.
Ja tohon ABS-yksikön jarrunesteiden vaihtoon kannattaa tehdä avain joka vastaa originaalia. Itse väsäsin sen tavallisesta 7mm lenkkiavaimesta jonka sahasin poikki aivan lenkin juuresta. Hitsautin nuo osat suoraankulmaan duunissa ja lisäksi siihen 6mm tangosta poikittais raudan jolla sai kierrettyä avainta.
Myös tilaamistani Speed Bleedereistä oli kivasti apua... Ainoo vaan että itsellä meni tilaus hiukan poskelleen..katoin väärin taulukkoa ja tilasin taka satulaa ja kytkintä varten SB1010:n ku olis pitäny tilata SB1010S (no eihän se menny ku yhdellä kirjaimella mönkään
).
Jos noita Speed Bleedereitä meinaa tilata niin kantsii tilata kahdessa eri erässä ettei mene tullin kautta..![]()
-
Onkos tuo speed-bleeder vaan ilmausnippa, jossa on yhdensuuntais-/takaiskuventtiili?
Mä joskus tekaisin samanlaisen (silloin ihan hyvin toimineen) tuikkaamalla fillarin renkaan venttiilin ilmausletkuun. Tietty niinpäin, että päästi nesteen ulos, mutta ei ilmaa takaisin letkuun kun kahvan hellitti.
Pitäisköhän hakea patenttia...![]()
<p>2002-2014</p>
Joo justiinsa sellainen..siellä on sisällä kuula ja jousi..ei sen kummempaa. Eli ei muuta ku patenttia hakemaan(C-A-D @ Huhti. 02 2008,06:28) kirjoitti
![]()
-