Teretulemast minunkii puolesta...(1Tiina @ Tammi. 24 2008,01:45) kirjoitti
Mutta miks pitäis Honta miehelle selittää tollanenkin asia kun Kawasaki? Honta miehet menee omia polkujaan, nii ei ne aina jummarra, joten elä selitä, kun ei kysy, nii ei kielletä
![]()
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Oho, Hontamieshän olikin hyvällä tuulella..
Kysyin olisko Kawa tuon auton tilalle ihan mahdoton ratkaisu..
Sanoi että kyllä se Kawa vielä hyväksytään cebarin kaveriksi..
Ei paha, ei paha..
Mä olin jo valmistautunu jatkamaan HD-miehen ikivihreällä
"If juu tount anderständ kestiön, tont äsk tö kestiön ",
mut piti nielasta se..
No kummiskin, Cebarit ja Ninjat silmissä kiiltäen tää nyt lähtee hakee kupin kahvia ja sitten selaamaan tarjontaa![]()
kirjoitti
K*tilo=auto (auto on kirosana tällä foorumilla..kirjoitti
)
naku=pyörä ilman katteita...
Pyörä puolella taitaa tuo honda-mies tokaisu vähän ontua, kun ne ottaa yleensä samaa... Kawa osoittaa jo vähän edes kokeilunhalua..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Mulla taitaa olla nyt vähän nostalginen fiilis, mutta jotenkin kulki ajatus HD-miehestä ja hänen "If juu tount anderständ kestiön" -filosofiasta tuohon k*tiloon, ja siitä legendaariseen kysymykseen Ovatko Dainesen neonpukusi laahauspalojen ainoat kolhut tulleet Kehäkessan pöydänjaloista? Jos, niin lue Squid Manual. Linkkiin kannattaa tutustua jos meinaat pärjätä ja jopa kerätä rispektiä piireissä.
Ymmärtämisvaikeuksissa auttaa slangisanakirja.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
helmi(Make80 @ Tammi. 24 2008,11:28) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Nettimoto:
Ajoneuvo Id: 556872
Tuontipyörä, viimeiset kaks vuotta tallissa, myydään toisen pyörän tieltä, siksi kiire ja halpa hinta, uusi takarengas ja huolto tehty (en vielä kysyny mitä huollettu..)
Noh?
Ei tuontipyörässä mitään, jos historiasta on todellista tietoa ja pyörä vaikutttaa kunnossa olevalta. Tosin tuo 20tkm 12v. on hiukan matalan oloinen todelliseksi..
Kyllähän noita mittareita kaksipyöräisissäkin ruuvaillaan. Tuontipyörän myynti on aina hiukan hankalampaa paitsi jos myy riittävän halvalla.
Muuten äkkiältään hinta on oikealla tontilla, mutta nyt on vähän huonot koeajomahdollisuudet ja tuon ikäisiä laitteita ei kannata ajamatta ostaa ellet saa kahdella tonnilla kauppoja..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Ei kannata noissa vanhoissa (varsinkaan tuontipyörissä) sitä kilometri lukemaa kauheesti tuijottaa. Ainakin ton kawan kohalla tuntuu vähän hassulta että sillä olis ajettu n.2000 km kesässä, ite ajoin ekana kesänä 17000 km. Tosin onhan kaikki mahollista. Mutta kun käy noita pyöriä kattomassa ja koe ajamassa niin sillä se selvii että kannattaako ostaa vai nou.
Ei se paljon sillä on ajettu vaan se miten sitä on pidetty
![]()
=)
Oikeastaan vielä kysyisin (vai oliko jo juttua?), millä budjetilla olet pyörää hakemassa ja kuinka tärkeää on pyörän tyyppi? Mainitsemasi esimerkki oli matkasportti (hyvä valinta sekalaiseen ajoon).
Nyrkkisääntönä, osta niin uusi kuin persus kestää jos et ole ropaaja-tyyppiä. Loppupeleissä säästää hermoja ja ehkä jopa lompakkoa.
Silti täytyy sanoa, että maasta löytyy pilvin pimein vanhoja paljonkin ajettua pelejä, joilla ajelee monta kesää huolettomasti, mutta niiden joukossa on äärimmäisen vähän kyykkyjä.
Moottoripyörien kuntoa ei näe ikävä kyllä pelkästään ulkokuoresta, koska ne on vielä 20v. jälkeenkin yllättävän siistejä.
Sitten on uudehkoja vähän ajettuja kyykkyjä, joita on kuritettu radalla lasikuitukatteilla ja virheettömät orkkiskatteet on ollut hyllyssä odottamassa myyntihetkeä. Nämä näyttävät päälle päin 60-vuotiaan eläkeläislääkärin sunnuntaipyöriltä vaikka tekniikka ei vastaa ulkonäköä.
Toivottavasti tämä ei murtanut kaikkia unelmiasi..
Mikäli ei hae pyöräilyn ohella korjaamisesta koituvaa mielihyvää, ehdotan ainakin aluksi panostamaan huolettomuuteen, ettei hieno harrastus tukahdu ongelmiin. Hienoja päiviä ei ole kesässä liikaa..
Tai sitten tekee kuin minä: käyttöpyörät, joihin voi luottaa ja ajella kun siltä tuntuu ja sitten niitä projekteja kellarin nurkassa..![]()
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Mulla menee vaihdossa -97 Renault Laguna Break. Yli 200 ajettu, mutta automaattivaihteinen ja A/C, vak.nop.sääd. ym..
Siis jos liikkeeseen vien..
Harmi kun ei ole paljon vertailupohjaa kun en ole netissä löytäny yhtään vastaavaa myynnissä niin en tiedä mitä tuosta saa.. 4-5000e ehkä..
Lainaa sen päälle voisin ottaa muutaman tonnin..
Jäi vaan tässä asuntovelka kokonaisuudessaan omiin nimiin kun potkin ukon pihalle niin ei viitsis hirveesti ylimääräisiä lainoja ottaa..
Joku seitsemän tonnin pyörä sais olla. Ja jos tuon kannalta lähdetään että huoletonta ajoa niin kerro vaan mitä ehdottaisit tuolla hinnalla?
luulis jollaa seittemällä tonnilla löytyvän joku sopiva menopeli..
nii ja jos satut tartteemaan jotain varusteita ni suosittelen kysäsemään täältä savonlinnasta rantakoneelta.. siellä on kohtuu hyvät alennukset parhaillaan.. ja kunhan muuttaavat uusiin tiloihin niin sitten löytyy melkein kaikkea mitä allrightin kuvastostakin... ja jos ei löydy niin tilaamalla varmaan löytyy![]()
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Ennen kuin osaan ehdottaa mitään tiettyä mallia, niin pitäisi tietää onko hakusessa puhdas kyykkypyörä, matkapyörä vaiko "yleispyörä"? (onhan niitä tietysti muitakin.. customit, endurot, supermotot..)(1Tiina @ Tammi. 24 2008,17:32) kirjoitti
Kyllä 7ke irtoaa jo ihan ehjiä muutaman vuoden vanhoja kyykkyjäkin. Peruspyöriä saa jo lähelle uusia tuolla hinnalla jos puhutaan edelleen 600cc:sta. Lisäksi näiden arvon säilyminen on vakaampaa. Kannattaa miettiä myös tulevaa myyntihetkeä, ettei osta jotain viritystä vaivoikseen. Mielestäni uudemmat Kawan ZZR600:set on myös hintaansa nähden ok valinta, mutta eivät kaikkein halutuimpia. Näin ollen vaikeampia myydä, mutta toisaalta silloin myös hinta-laatusuhde ostaessa voi olla kohdallaan.
Hyvä kompromissipyörä peruspyöristä on esim. ehdotettu Yamahan FZS esimerkki
Kyykyistä lienee hinta-laatusuhteeltaan parhaita tuossa 7ke luokassa Kawan zx6r 636cc (vm.2003-2006). Hondan CBR600 on hyvä matkasportti ja pitää hintansa hyvin ja kysytty malli, joskin niitä on nettimotot täynnä eli hinnalla joutuu siinäkin kilpailemaan.
Tällä hetkellä nettimotossa on vielä todella huono tarjonta, jolloin myyjät pyytävät mitä sattuu. Kuukauden kahden kuluttua on eniten pyöriä tarjolla ja toukokuusta hinnat alkaa laskemaan juhannusta kohti, kun suurin osa on pyöränsä hankkinut.
Hyvästä kannattaa jopa maksaa jos sellainen eteen sattuu.
Oikeastaan kannattaa miettiä pyrkiikö ensin tutustumaan harrastukseen jollain "järkipyörällä" ja sitten päivittää sen kun tietää mitä haluaa. Tai sitten repäsee ja hankkii sen mikä miellyttää, eikä sure onko hankinta järkevä..
Halvimmat "pomminvarmat" kilometrit pääse ehkä jollain Suzuki GS500E tai Kawasaki ER-5 jne.. perusnakupyörillä (2500e->), mutta jos sellainen ei iske ei kannata pohtia pidempään.
Kyllähän jollain jopa -90 luvun alun 2000-3000e ZZR600,CBR600,GSXF600/750 jne. pyörillä voi ajella suhteellisen huolettomasti eikä arvonpudotus vaivaa, mutta silloin pitää vain löytää hyvä yksilö.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Mä jään sulle yhden velkaa näistä neuvoista, kiitos!
Kovasti vaan kallistuttaa tuonne CBR 600 F:n suuntaan..
Selän takaa yllytetään RR:ään mutku en mä ehkä ekaks pyöräks sellaista..
Ja toinen mikä miellyttää liikaa on ne vähän vanhemmat Ninjat..
Siks en halua "peruspyörää" kun en ole niitä ikinä kuolannu sivustakatsojanakaan niin en usko että kunnon kyykkypyörä on niin paljoa järkyttävempi että tuollaiseen basiciin hurahtaisin..
Entäs Yammun Thundercat? Sekin on imo nätti pyörä.
Tässä yksi..
Toisaalta, jos pistää ihan vähän lisää, saa jo melkein uuden ER-6:en.
Vanhoista Ninjoista saa huudellaan melkein samoja rahoja.
*kliks*
Ja yks nätti Ninja:
*kliks*
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tääl sitten oppii kaikkea kuhan jaksaa kysyä...(1Tiina @ Tammi. 23 2008,22:16) kirjoitti
Tässä
sulle opas munkkilatinan varalle![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Noihin vielä lisäten, että zx6r vuodesta 2003 alkaen on ihan täysverinen kyykky ja hyvä sellainen (silti mukava pyörä kohtuullisilla matkoilla). Tuo vanhempi 6r on selkeesti pystympi ajettava ja nykymittapuun mukaan enemmän jo matkasportti.(SamiN @ Tammi. 25 2008,00:28) kirjoitti
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Minä olen samoissa puuhissa eli keväksi täytyy ostaa jokin käytetty matkasportti. Ei omaan vaan neitokaisen käyttöön ja kokoluokka on tuota kusiaistasoa.
Kun en ole mikään rasvanäppi niin yritän hankkia luotettavan kulkineen ja kun käytetyistä on kyse nin hiukan arpapeliähän se on. Mutta merkeillä on eroa, joten olen kallistumassa luotettavaan Hondaan cbr600f, Suzukin vastaavaan tai Yamahaan. Kawat jätän luultavasti väliin samasta syystä kuin harrikatkin, uuden voi ostaa muttei käytettyä. Ajo on tärkeämpää kuin autotallissa roplailu.
Mielestäni 1Tiina on varsin oikeilla ja viisailla jäljillä harkitessaan cbr600f:n ostamista. Todennäköisemmin siitä saa hyvän luotettavan mopottimen ja kun aikanaan vaihtoakin miettiin niin tuo mopotti on haluttu peli vaihdossa. Toki näitä helmiä voi löytyä jopa kawaltakin, mutta mutta...
Yks vaihtoehto, uus 250 Ninja ?
http://www.motopalsta.fi/uudet/?uusi=1&id=29309
Melkoista asiantuntemusta tunnut nyt esittävän.(MagnaMan @ Tammi. 25 2008,11:49) kirjoitti
Olisi ihan kiva tietää kuinka tuosta merkkisarjasta pelkästään Kawasaki olisi se jota ei kannata hankkia?
Tämä taitaa nytten vain olla sellainen kylän paarin pihassa tehty huutoäänestys.
Edelleenkin sanon samaa mitä aikaisemminkin. Ei tämänpäivän pyörissä ole enää sellaisia selviä eroa teknisen kestävyyden tai luotettavuuden suhteen.
Suurin tekijä valinnan suhteen on se oma mieltymys.
Olisi hienoa hieman laajempi ajattelutapa. Jos joku on itselleen pyörää hankkimassa niin ei aivan tuputettas omia käsityksiä ainoona oikeana.![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Käsitykseni on muodostunut omista kokemuksista ja ennenkaikkea jututtamalla mopotinkorjaamoilla töitä tekeviä ammattilaisia.(Tuppervaari @ Tammi. 25 2008,12:27) kirjoitti
Ja kyllä mielipiteitä saa esittää puolesta ja vastaan. Aivan kuten itsekin teet kun väität, ettei pyörien teknisessä kestävyydessä ole eroa.
Ps. Myytävänä gpz500, halvalla... Vaan eihän toi kenellekään kelpaa kun en viitsi paskaa puhua ja kehua tota romua. Verkonpainoksikin liian painava...![]()
Pitää vain muistaa, että nykyisin pyöräkorjaamolla työskentelevä ei ole välttämäti mikään ammattilainen. En luottaisi sokeasti heidän tekemisiin ja sanomisiin.(MagnaMan @ Tammi. 25 2008,12:38) kirjoitti
Edelleenkin käytetty pyörä on sellanen et se pitää kattoa tapauskohtaisesti.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Onneksi olkoon harrastuksen ja oikean merkin pariin!(1Tiina @ Tammi. 23 2008,13:29) kirjoitti
Ja vielä savolainenkin.![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Nyt kyllä yrität opettaa isääs naimaan(Tuppervaari @ Tammi. 25 2008,13:03) kirjoitti
![]()
Tuohon on pakko kyllä kommentoida..(MagnaMan @ Tammi. 25 2008,11:49) kirjoitti
Itse asiassa jos otetaan zx6r ja cbr600 vertailuun, niin hondassa taitaa päästä ensimmäisenä lrasvaamaan kädet ainakin kiristintä ropaillessa. Varmasti muuten luotettavia pyöriä, mutta jotenkin tottunut, ettei ennen 30tkm pitäisi muuta kuin öljyjä vaihdella..
Se mitä itse olen tietoa hankkinut tuosta nimenomaisesta kawan 636cc myllystä (ja sellainen kolmatta vuotta taloudessa), niin ne on hyvässä maineessa. Lisäksi ominaisuuksiltaan ylivoimainen kilpailijoiden motteihin. Palasäätöiset venttiilit, kuten muissakin, takaa ettei välyksiäkään tarvii turhan usein pälyillä, joten huollot jää aika minimaalisiksi.
Käytettynä Hondat on arvokkaampia suhteessa=pitää arvonsa, mutta toisaalta tämä tarkoittaa, että Honda on järkihankinta uutena, koska siitä saa kohtuullisen hinnan myydessäkin. Toisaalta taas jos käytettynä maksaa siitä "mielikuvasta" paljon ekstraa on hinnassa pidempi matka alas päin ajan saatossa. Ja ikähän tuo pyörän arvoa alas halusi tai ei. Lisäksi viime vuosina uusien hintoja on tuotu alas rinnakkaistuonnin ja verotuksen takia, joten käytettyjen korkeat hinnat ropisee jatkossa helpommin. Tässä mielessä "aliarvostettussa" kawassa on hintaansa nähden enemmän pyörää ja omistusaikainen hinnanpudostus euroissa voi olla jopa pienempi puhumattakaan kiinni olevasta pääomasta. Jos siis itsetunto kestää..
Itse päädyin käytettyyn kawaan ihan hinta-laatusuhteeltaan. Uutta hankkiessa olin päätymässä Suzukiin, mutta näin nyt kävi tällä kertaa ja mulla on se 4500e plakkarissa seuraavaan pyörän vaihtoon verrattuna uuden hankintaan..
Vaimon 6r:ää etsiessäkin olin ensin päätymässä cbr600f:ään, mutta käytetyissä määrää sen hetkinen tarjonta ja sattui loistokaupat kawasta. (pyörästä saisi vieläkin lähes mitä maksettiin v.2006)
Mulle merkki sinänsä ei merkitse mitään, kunhan on luotettava. Tosin nyt on useamman kawan taloutena muutamia synergia etuja liittyen huoltopukkeihin, vikadiagnostiikan tuntemiseen, kulutusosiin jne..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Hih, mä en uskalla aloittaa kohta yhtäkään aihetta enää kun aina tuloo erimielisyyksiä orgilaisten kesken..
Täytyy varmaan jatkossa keskittyä etsimään vastaukset "jo kirjoitetuista" keskusteluista
No ei.. Kiitos vinkeistä..
Jos tuntuu että on sopiva ehdokas tarjolla niin privaakin saa laittaa kuten pari uskaliasta oli tehnytkin, eikä ollu yhtään huonoja vaihtoehtoja, päinvastoin
Ja jos tuo auto kelpais vaihdossa niin vielä parempi, ei tietenkään välttämättömyys.. Pääsis vaan nopeammin itse asiaan...![]()
Ihan normaalia, aihe kuin aihe(1Tiina @ Tammi. 25 2008,15:07) kirjoitti
Ps. kai olet ottanut budjetissa huomioon ajovarusteet? Vai onko jo ennestään? Perus-settiin saa about tonnin varata.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tervetuloa joukkoon(1Tiina @ Tammi. 25 2008,15:07) kirjoitti
Sit jos vielä aloitat topiikin kuinka ranteita riistävä teho ja vääntö löytyy tulevasta pyörästäsi... On nääs takuu varma kahakan aihe... Toki onhan noita pari muutakin kestosuosikkia...
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Juu ei mitää uutta tai erikoista.(SamiN @ Tammi. 25 2008,15:16) kirjoitti
Ei myöskään mitään pahaa jos asioista ollaan eri mieltä.
![]()
Nimenomaan, meidän laukomat mielipiteet ja ehdotukset on aina subjektiivisia, vaikka yritämmekin "merkkilasiemme" läpi asettua kysyjän asemaan..(MagnaMan @ Tammi. 25 2008,15:29) kirjoitti
Tarjonta tosiaan lisääntyy joka päivä ja mopot ei maasta lopu eli jäitä hattuun siltä osin vielä..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Kiitokset tän foorumin, ihanainen nahkatakki on jo "hankittu".(SamiN @ Tammi. 25 2008,15:16) kirjoitti
Nahkabyysat lähtee vertailuun MP messuilla, samoin kypärä..
Olisko muuten halukkaita rupee vääntämään siitä minkälainen kypärä olis hyvä aloittelijalle hinta/laatusuhteeltaanEnkä ole ostamassa mielellään mitään 800e kypärää..
Johan tässä taas yks aihe saatiin väännettyä loppuun niin nyt olis hyvä perjantai-aihe![]()