Joo elikkä, pyörä on cbr 1000rr -06 ja oli tuossa viime vkl penkissä käynyt pyörä. Pyörään laitettu Akrapovicin slipari ja ilman killeriä. ( Putki ), ja tyhmyydest kärsii nyt kun ei tullu vakioputkella penkitettyä. Käyrä on tasainen ettei ole kuoppia vaikka sen kummallisemmin mitenkään ole säädetty. Tehoja oli 142,xhp takapyörältä saatu ja on kyllä alle sen mitä pitäisi. Jollain jotain ideoita mikä voisi olla? Hapettunut bensa? (98 tankissa syksystä) Suodattimet tukossa? (ajettu karvan alta 8tkm, eikä hiekkatie ajoja). Jollain vastaavaa kokemusta? Penkkinä toimi Turussa motoluukun penkki.
E: Käppyrät
Käppyrä
Käppyrää
Pyörä penkitetää seuraavaksi ku ajokelit alkavat ja pääsee vähä ajamaan ennenku penkkiin. Palataan asiaan sitten
EX - Suzuki Hayabusa k8 orange/black
EX - cbr 1000rr -06
Onko joku muu penkitellyt tuolla kyseisessä paikassa pyöräänsä ja millaisia tehoja on irronnut? *
Ja tietty hondamiehet joil kyseinen laite löytyy vois kans laittaa tuloksia tähän, muutoksien kera.
EX - Suzuki Hayabusa k8 orange/black
EX - cbr 1000rr -06
Kyllä siitä sliparin kera pitäisi +/- 155hv renkaalta löytyä jos kaikki on kunnossa. Tuo 142 on kyllä reilusti alakanttiin on sitten penkitetty missä tahansa.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Ei ole tuossa ko. penkissä penkitetty mutta tässä oman pyöräni lukemat:(cck @ Tammi. 22 2008,22:52) kirjoitti
1000RR -06 +Yoshi RS5+PCIIIUSB+O2-kit
Vakiona: 149,8hv@10821rpm/min ja 107,4Nm@8359rpm/min,
Slip-on vaihdettuna, 0-kartalla: 157,1hv@10876rpm/min ja 110,1Nm@8464rpm/min,
Slip-on vaihdettuna ja säädettynä:159,6hv@11132rpm/min ja 110,7Nm@8464rpm/min, (dB-killerin kanssa muistaakseni n.156hv)
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
MP-Maailma testasi kasan slipareita keväällä -07. Osassa tapauksia teho tippui verrattuna originaaliin putkeen. Pyörä oli kilo-giksu.(Pahkasika @ Tammi. 22 2008,23:15) kirjoitti
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Hyvin paljon mahdollista jos seoksia ei rukattu ollenkaan. Mutta ei se selitä mitenkään tuota 142hv renkaalta, ilman säätöä voi tippua hevosvoiman pari joissain pyörissä. Tuosta TeroT:n kirjoituksestahan hyvin selviää miten sen kohdalla hondan kanssa meni. Aika hyvin näyttäis linjassa olevan kirjoittamani kanssa(NOx @ Tammi. 23 2008,08:43) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Tuossa kilo-giksussahan taitaa tunnetusti olla hyvin virtaava vakioputki joten siitä ei taida hirveästi saada huipputehoa lisää sliparia vaihtamalla.(Pahkasika @ Tammi. 23 2008,08:51) kirjoitti
Vaikka tuossa minun pyörässä säädetyllä PC:llä tulee huipputehoa vain 2.5 hp:tä lisää, niin pyörän käytös muuttui todella paljon. Ala- ja keskikierroksilla (varsinkin osakaasuilla) ero on paljon suurempi, säädetty pyörä vastaa kaasuun paljon ärhäkämmin, pintakaasulla pienillä kierroksillä ilmenevä nypytys katosi lähes kokonaan ja moottorijarrulta kaasua avattaessa ilmenevä nykäys pieneni kun annetaan koneelle bensaa myös 0-kaasunasennolla.
Monet kommentoivat ettei säätäminen ole tarpeellista jos vain slipari vaihdetaan. Pakkohan ei ole kuin kuolla, mutta jos pöntön vaihdosta aikoo saada muutakin ilo kuin pörinää niin säätäminen kannatta aina. Säätäminenhän tarkoittaa paljon muutakin kuin dyno-käppyröiden mittaaminen 100% kaasunavauksella.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Oonkohan mä ollu sit niin mammari kuljettaja että kone vois olla tukkeessa? Tuskin bensa nytten 3kk menee huonoksi? Jollain jotai arvauksia mikä pyörässä voisi olla![]()
EX - Suzuki Hayabusa k8 orange/black
EX - cbr 1000rr -06
Ootko kattonu sinne vaimentajan sisään? Onko siellä sellainen reikälevy keskellä vaimentajaa? Jos on, niin ihmeen hyvin antoi tehoa *(cck @ Tammi. 22 2008,15:57) kirjoitti
Se pitää nimittäin ottaa pois, ja joutuu vähän tekemään hommia sen eteen...
Ainakin Vincen vaimentajassa (samaiseen -06 Bladeen) oli killerin _lisäksi_ reikälevy keskellä putkea, jossa oli 5-8 pienehköä reikää **En voinut millään käsittää miksi ne oli sinne sellaisen laittanut, koska suurin osa sen sinne epähuomiossa jättää. Ja tehot tippuu taatusti vakiosta.
Vincen tapauksessa vaan joutui purkamaan ja uudelleen kasaamaan/niittaamaan koko vaimentajan, että ko. reikälevyn sai pois. Eli suurin osa ei sitä edes saisi pois.
Jos siellä ei ole tuota levyä, niin sitten kannattaa selvittää, mitä tuo dyno näyttää. Jos vielä näyttää siltä, ettei tehoa tule normaalisti, niin sitten epäilen pakoputken venttiiliä; ei varmaan aukea kokonaan.
Sen jälkeen loppuu "helpot" arvaukset, eli joutuisi katsomaan pyörää tarkemmin paikanpäällä. Mahdollisia syitä kun on niin paljon.. Aukeaako kaasuläpät kokonaan, saako ilmaa normaalisti, pelaako kaikki anturit jne jne...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Kato nyt ensin onko se pakoputki tukossa(cck @ Tammi. 23 2008,18:30) kirjoitti
Ei sitä ajamalla noin tukkoon saisikaan..
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Mielestäni aloitusviestissä on todettu aivan oikein, että olisi pitänyt penkittää ensin vakiona. Sliparin ja PC:n asennuksen jälkeen oleellisempaa on muutos kuin absoluuttiset lukemat.
Oma -05-bladeni penkitettiin ensin full-akralla, K&N:llä ja PC:llä, antoi renkaalta (Bikefox/Kimmo Koskenniemi):
162,24hv / 116,75Nm
Lisättiin vielä ignition module, jonka jälkeen samassa penkissä:
165.02hv / 122,1Nm
Nämäkin tosin vuoden välein, joten olosuhteet erilaiset eikä suoraan voi verrata keskenään.
MJL-huollon (/ Matti Järvinen) penkissä saatiin tällä jälkimmäisellä varustuksella:
155,06hv / 108,5Nm
Voiko näistä sitten päätellä jotain, luultavasti ei kovinkaan paljoa.
Jos ymmärsin mestareilta oikein, niin tietokoneelle annetaan manuaalisesti (=perstuntumalla) olosuhteiden perusteella (ilman lämpötilan, -paineen ja -kosteuden, vai mitä ne oli) jonkinlaiset kertoimet, jotta saadut lukemat olisivat vertailukelpoisia muiden samassa penkissä testattujen pyörien kanssa. Asettamalla kertoimet sopivasti saadaan juuri niin korkeita tai matalia tuloksia kuin halutaan.
Voin olla väärässäkin, viisammat korjatkoon...
955i Daytona 151hp kampuralta eli olisiko 140paikkeilla takarenkaalla? -10%?(cck @ Tammi. 22 2008,15:57) kirjoitti
F = dp / dt
Itellä 155 kampuralt. Et siel samoil...(wizard11 @ Tammi. 23 2008,19:55) kirjoitti
EX - Suzuki Hayabusa k8 orange/black
EX - cbr 1000rr -06
Moro!(cck @ Tammi. 23 2008,18:30) kirjoitti
Minkälaisia tuloksia kyseinen penkki antanu yleisesti? Onko taso yleisesti matalampi vai korkeampi pyörämerkistä riippumati? Katalysaattorin sijainnista johtuen,kovin ihmeellisiä nousuja ei tule sliparilla bladessa.Ja se giljotiini venttiilihän on sulla roskiksessa jo sen vakiopöntön kera... Kato ny ihmeessä ne ilmansuotimetkin varuiks,Blade heittää yllättävän paljon hienoainesta eturenkaan nosteena siihen ilmansuodinkotelon suuaukolle,joka on syylärin yläpuolella heti.Suosittelen pestävän suodinparin hankintaa(bmc/k&n),jotka kerran,kaks kesässä peset ja öljyät sopivasti. Mulla oli -04 Blade akran kokoputkella,pc:llä ja vapareilla.Ero vakioon huomattava.Anto 164hv takapyörältä.Nyt K7 gixxeri joka antaa 165hv takapyörältä,mutta mitattu eri penkissä ja on ihan eri luokan peli!
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Et vastannu vielä siihen, että onko se varmasti suora rööri läpi vaimentajan, ilman mitään reikälevyjä?(cck @ Tammi. 23 2008,20:49) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Vertailun vuoksi pistetään oma tulos motoluukun penkistä. -05 1000RR, sliparilla 148 hp. Eli en usko että pelkällä sliparilla siitä penkistä voi odottaa mitään liki 160 hp tuloksia. Kokoputkistolla ja commanderilla päästiin sitten karvan verran yli 160 hp.
Joo, aika tiukka penkki siis.. Oletko sinä katsonut sinne sliparin sisään, ettei sulla olis sellanen reikälevy siellä tukkeena, kuten Vincen sliparissa oli?(Laxa @ Tammi. 24 2008,13:03) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
En ole ennen kuullutkaan että slipareissa voi olla tollaista "ongelmaa". 99,9% varmuudella olisin kyllä huomannut jos omassa Aratan sliparissa olisi joku reikälevy ollut.(Tylyttäjä @ Tammi. 24 2008,13:14) kirjoitti
Kyllä niissä nykyisin viherpiiperöiden aikakaudella voi olla lähes mitä tahansa "ylläreitä". Kannattaa siis tarkistaa oma slipari.(Laxa @ Tammi. 24 2008,14:00) kirjoitti
Se on takuuvarmaa, että tehot laskee vakiosta, jos siellä moinen ahdistava levy löytyy. Äänitasoahan tuolla hillitään.
Kaveri oli tyytyväisenä lykkäämässä Vincen pönttöä Bladeen niine hyvineen. Myyjäkään ei ollut sanonut asiasta mitään. Aika pitkään joutu jätkää taivuttelemaan, että uskoi. Se reikälevy peitti ehkä 70-80% putken halkaisijasta, joten tehot todellakin olisivat tippuneet selvästi vakiosta. Ja oli melko työläs ottaa pois!
Veikkaan, että suurin osa ajelee samoilla Vincen slipareilla tyytyväisenä reikälevy paikallaan, tehoa ei vaan ole edes sitä mitä vakiossa
Toivottavasti ei koske muita kuin Vincen tiettyjä malleja, mutta on erittäin todennäköistä, että vastaavia löytyy muiltakin merkeiltä.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
En ole käynyt pyörän lähelläkään penkityksen jälkeen(Tylyttäjä @ Tammi. 24 2008,11:48) kirjoitti
Tarvii katsoa sitten taas kun sielläpäin oleskelen. Mutta muistaakseni siellä ei kyllä ollut mitään ylimääräsiä kun tutkiskelin ennen asennusta.
EX - Suzuki Hayabusa k8 orange/black
EX - cbr 1000rr -06
Pitää näkyä sitten suoraan vaimentajan läpi... Kaikki lätkät/reikälevyt välissä todellakin rajoittaa tehoa.(cck @ Tammi. 24 2008,15:05) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Myöskin eräällä .orgin lukijalla taitaa olla samanlaisia kokemuksia Leo Vincestä 636 Kawassa.![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Jep. Mulla löytyi LeoVincen pakkauslaatikosta irrallaan tuollainen pyöreä reikälevy. En silloin edes tajunnu mikä se on, kunnes jossakin täällä foorumeilla lätkästä oli juttua...
Myöskään ohjeissa ei ollut siitä mitään. Ilmeisesti sen sai itse hepata putkeen jos oli kiinnostusta de-tuunata?!
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Onneksi sentään noin päin, Bladen Vincessä se kun oli valmiiksi hepattu paikoilleen, keskelle vaimentajaa(Baltic @ Tammi. 25 2008,08:08) kirjoitti
Todellinen "viripönttö"...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Nyt pamahti mullakin muistikuva siitä, kun asensin edelliseen pyörään (CBR600RR) leovincen sliparia. Pyörii moto-osa laatikossa vieläkin kaikkien toivottavasti ylimääräisten pulttien ja mutterien keskellä mystinen reikälevy, enkä oo keksinyt mikä se voisi olla. Avuliasta porukkaa nykyään siellä leovincen tehtaalla kun asentavat jo valmiiksi sen paikalleen...
Olisko tämä se reikälevy??
![]()
Juu, tuon verran se peitti pinta-alaa! Kaikki tietää mitä käy tehoille, jos siellä on tuollainen lätkä keskellä vaimenninta..(Laxa @ Tammi. 25 2008,11:28) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Justiinsa tuo !!!
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Vähän ot, mutta minkälaisia killereitä on noissa slipareissa yleensä ? Mulla ixilissä sellainen tulppa mihin on porattu reikiä sivuille. Tuntuu että ahistaa sitä käytettäessä mutta pois otettuna äänet kiinnittää liikaa huomiota. Pitäs varmaan hieman muuttaa avaremmaksi jollakin tavalla.
Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
Joo, itsekin sain nuo reikälevyt mukana (Leo Vincet & 900 Hornet). Juuri tuollaiset kuin tuossa ylempänä kuvassa. Ei ole ollut käyttöä niille, voin myydä eniten tarjoavalle. *(Baltic @ Tammi. 25 2008,08:08) kirjoitti
Ja sit ekas viestis olis käppyrät, suht tasanen
EX - Suzuki Hayabusa k8 orange/black
EX - cbr 1000rr -06