Vaikuttaa lupaavalle paperilta katsoen, mutta niinpä vaikutti Camoskin. Käyttöohjeen mukaan Interphoneen voi parittaa 8 eri laitetta, eli Q2:n ainoa merkittävä puute eli vain yhden lisälaitteen paritusmahdollisuus kerrallaan olisi tossa siis korjattu.
1000
Hyvälle kuulostaa, nyt vain odotetaan käyttökokemuksia ja hintoja
Vielä mennään midland bt2:lla paremman puutteessa
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tuohan vaikuttaa asialliselta ja näkyy saavan myös puomittomana umpikypärään.(Tyny @ Elo. 18 2009,00:02) kirjoitti
Kokemuksia ja tarjouksia odotellessa...![]()
Ääni menee joo het "metalliseksi" kun kytken nyt tuon Zumo 660:n tuohon väliin.
On tämä taas lähes paholaisesta, mikää ei pelaa suoraan
Aina samaa säätämistä.
Camosiin taas ei voi yhtäaikaa parittaa kahta A2DP laitetta, toisen on oltava mono, milläs Nokian E51 saadaan monoksi, siis A2DP pois päältä ?
En löytäny mitään valikkoa moiseen.
XV 1100
Usko jo ettei noita toimivia bluethoot kypäräpuhelia ole vielä edes olemassa *(vhkala @ Elo. 19 2009,10:57) kirjoitti
Olet sinäkin jo taistellet näiden laitteiden kanssa melko pitkään *![]()
Näin se unnah tuntuu olevan joo.
Tuo Camos nyt toimii ilmeisesti niinkuin pitääkin, mutta mutta...
Taistelulta tuntuu, mut en viel ihan luovuta *
Viikonlopun oli pyörässä kiinni langallinen Autocom, kaikki toimii hienosti, sitä ei voi kieltää, mutta kerran jo taas unohdin piuhan kun nousin pyörän selästä ja meinas vermeet lähtee suikasta *
No semmoista taas, kokeilu jatkuu ainakin hetken *
Välillä tosin *![]()
XV 1100
Itsekkin olen miettinyt takaisin siirtymista tuohon langalliseen autocomiin *(vhkala @ Elo. 19 2009,20:48) kirjoitti
Tuo piuha kyllä hirvittää.Itselläkin meinas monta kertaa lähteä nuo vermeet tuosta kypärästä irti kun en muistanut irroitaa piuhaa *
Kyllä tässä ei oikein tiedä mitä tekis *
Voi olla että seuraava kokemus menee ensi kesään. Mielenkiintoisia aikoja,jospa sitä joskus saisi olla onnellinen
jostakin laitteesta. Loppukesän ajot voi mennä hiljaisuudessa
mutta sekään ei haittaa.
Voihan sitä alkaa uusien laitteiden testaajaksi jos joku maksaa*
![]()
Nyt on käyttökokemuksia vajaalta 500 kilsalta INTERPHONE F4:sta.
Kypäränä toimii Shoei XR1000 ja puhelimena Nokia E66.
Paremman puoliskon kypärään asensin F4 setin myös, mutta tähän hätään ei muista kypärän merkkiä saati mallia.Puhelimena emännällä on Samsungin joku liukukansimalli.
Aloitetaan järjestyksessä tarinoiminen eli paketissa on asiallisesti ja selvästi pakattu kaikki tarpeellinen.
Ohjeet löytyvät suomeksi ja ovat lyhyt ja ytimekkäät, itse tulin hyvin toimeen ohjeilla ja sain kaiken pelaamaan.
Asennus XR1000:seen ei sujunut kovin nopeasti saati helposti. Tosin itsellä on whisper strip kit kaulus lisänä tuossa niin se tuotti vähän lisätyötä.
Pääyksikkö tulee kypärään kiinni joko ruuvipuristeisella telineellä tai sitten tarrakiinnitteisellä telineellä.
Itse käytin ruuvipuristeista telinettä, telineen kiinnityksissä tulee mukana myös "paksunnus lisäpalikka" jotta varmasti saa käymään mahdollisimman moneen kypärään.
Itselle asentaessa XR1000:seen jouduin käyttämään lisäpalikkaa, mutta tyttöystävän kypärään lisäpalikkaa ei tarvinut.
Teline pysyy napakasti kiinni kypärässä ja itse yksikkö telineessä myöskin tosi napakasti. Ei pelkoa, että saisi huitastua kädellä irti.
Irroittaminen telineestä tapahtuu painamalla sormella klipsi auki ja nostamalla yksikköä.
Kaiuttimet ovat perineiset isot litteät napit ja tulevat liimattavaan tarranpalaseen kiinni.
Itse sain hyvin johdot toppauksien alle piiloon, ainoastaa kaiuttimien sopivan sijainnin hakeminen on vieläkin vähän vaiheessa eli tuollaista tarkkaa millipuuhaa tuo on, jotta kuuluu hyvin eikä paina korvaa kaiutin.
Mikrofonia on saatavalla puomillisena tai langallisena. Muutaman kerran jouduin siirtämään mikin paikkaa.
Aluksi liimasin suoraan suun eteen niin kuului kuulema inhottava huohotus kuuntelijan korvaan kun soitti jollekkin.
Sitten vähän tarinaa ominaisuuksista. Vastaaminen puheluun käy kätevästi joko painamalla vastauspainiketta tai VOX toimintoa käyttäen eli huudahtaa mikkiin.
Soittaminen ääniohjauksella on paljonkin puhelimesta kiinni. Nokialaisella olen muutaman kerran onnistunut soittamaan ääniohjauksella, mutta jos on esim. sukunimi + etunimi yhdistelmällä tallennettu nimi osoitekirjaan niin eipä kyllä löydä nimeä puhelin.
MP3 toisto puhelimesta toimii melkein täydellisesti. Mitä nyt välillä on pientä pätkimistä havaittavissa. En tiedä mistä se sitten johtuu. Olisiko esim. nopealla kiihytyksellä vaikutusta, ettei signaali löytäisi puhelimesta luureihin vai? Noh pätkimistä seurataan jatkossa tarkasti ja raportoidaan. Suurimmaksi osaksi musat kuuluu stereona hyvällä laadulla tasaisesti. Äänenvoimakkuus riittää myös laitteessa hyvin.
Musaa kuunnellessa jos tulee puhelu niin musiikit häviävät niinkuin pitääkin ja puhelun loputtua jatkuvat siitä kohdasta mistä jäivät. Pienenä miinuksena laitteesta ei pysty vaihtamaan kappaletta, mutta ainakaan minulla ei soittolistalla ole kun hyviä kipaleita.
Kokeilin myös navigaattoria puhelimesta niin toimi täydelliseti. MP3:sten soidessa jos Garminin tyttö antaa ajo-ohjeita niin musiikki mielestäni vähän hiljenee ja kaikista navigointiohjeista saa hyvin selvää
Intercom toiminnosta viimeiseksi sitten. Tähän mennessä ei ole kokemusta kun matkustajan kanssa jutustelusta niin ihan hyvin toimii. Ei pätki ja selvän saa tosi hyvin. Ollaan käytetty niin, että napista aktivoitu intercom. Jutusteltu asiat ja sitten takaisin musat soimaan.
Huomenna saan mahdollisesti kokemuksia bike to bike intercomista eli maksimi kantomatka, äänenlaatu pitemmäl välimatkal jne.
Loppujen lopuksi ihan tyytyväinen tuohon olen ainakin tähän asti kun mitään vastoinkäymisiä ei ole vielä tullu.
Toivottavasti tästä monologityyppisestä infopaketista edes jotain selviää ja jos kysymyksiä tulee niin vastaan jos osaan. *![]()
Ducati ST4s
Yamaha FZ6-S
Suzuki GSF 1200 S Bandit
Hyvä Tyny, riittävästi tekstiä ko. asiasta.
Lisäjuttua odotetaan...
XV 1100
Lisää käyttökokemuksia Interphone F4 setistä.
Tänään kaverin kanssa vedettiin reilu 300km bike to bike testiä ja mitään negatiivista sanomista ei kyllä omasta mielestä ole.
Kaverin puhe kuuluu tarpeeksi selvästi ja äänenvoimakkuuden säätö riittää varmasti kaikille. Tottakai kun välimatka pitenee niin äänenlaatu huononee, mutta ei mitenkään radikaalisesti.
Pääasiassa meillä oli joku 50 - 100m välimatkaa ja mahtavasti toimi.
Yhteyden kantamalta osasin odottaa jo etukäteen jotain enkä kovin väärässä ollut.
Näköyhteys kun on toiseen pyörään niin yhteys pelaa ja jos esteenä ei ole esim. kun metsää niin kyllä kuuluu kaverin puhe joka on vasta tulossa mutkaan jonka itse on jo ajannut.
Enemmän kun tulee esteitä eteen niin huononee tasaisesti yhteys, lopuksi on sellanen robottiääni mistä ei saa mitään selvää ja sitten jos välimatka vielä kasvaa niin yhteys katkeaa.
Mutta tämä kaikki oli odotettavissa bike to bike yhteyden kantamasta, kun ei tuossa ole mitään ulkoista antennia niin ei kantomatka voi mikään älytön ollakkaan.
Ducati ST4s
Yamaha FZ6-S
Suzuki GSF 1200 S Bandit
Miten hyvin tuosssa interphone F4 toimii tuo vox linjanaukaisu *Kuinka pitkä viive ennenkuin linja aukeaa? Entäs miten toimii intercom tilassa.Katkaiseeko kesken lauseen.Ilmeisesti laitteessa ei ole vox herkkyys säätöä. Entäs miten toimii jos kaksi laitetta on intercom tilassa ja toiselle tulee puhelu *
Pitääkö ruveta painelemaan nappeja ,vai yhdistyykö puhelu automaattisesti.
Mitähän tuosta vielä kysys *
Uuden laitteen lähettivät, ilmeisesti palikassa oli siis sellaista vikaa ettei kannattanut korjata. Takuu toimi suhteellisen hyvin, ainoa moittimisen aihe oli ehkä turha odottelu, lähinnä itse takuuprosessi ei lähtenyt automaattisesti liikkeelle vaan jouduin kyselemään reklamaatio lomakkeen perään.(jeba1 @ Elo. 07 2009,14:12) kirjoitti
BMW F800GT
Triumph America -08->11
Yamaha V-max -98->08
Jossain vaiheessa tätä viestiketjua muistan nähneeni juttua seuraavasta, mutta en kyllä jaksa kahlata 22:a sivua!!!
Kuljettajan kypärässä on Scala Rider Q2 ja hanttinaisen kypärässä joku vanhempi Scala Rider. (tuli TomTom Rider2:n mukana) Sitten samaan systeemiin olis toiveissa saada toimimaan TomTom Rider2 ja navin perään vielä Nokia E71. Ja vaihtelevasti vielä toisen pyörän kuljettajan kypärässä oleva Q2.
Näiden vehkeitten keskenään naittaminen tuntuu olevan aika mielenkiintoista... Tai tarkemmin sanottuna kaikki eri vaihtoehdot kyllä saa toimimaan, mutta muut tuntuu aina putoavan pois pelistä kun yhden saa toimimaan...
Kännykän saa paritettua Tompan kanssa ja se pysyy ok. Mutta yhteys Tompan ja Q2:n välillä katoaa kun luot intercom-yhteyden joidenkin kypäräpuhelinten välille! Ja toisinpäin!
Muistan lukeneeni todennäköisesti tästä ketjusta, että samantyylisiä ongelmia olisi ollut muillakin...? Pitikö naittaminen eri vehkeiden välillä suorittaa jossain tietyssä järjestyksessä vai mikä oli se ratkaiseva temppu? Muuten tuntuu olevan ok-vehje paitsi että intercom-yhteys matkustajaan ei tunnu katkeavan millään...
Pysyiköhän tässä kukaan mukana?
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Itsellä kyllä meni luottamus täysin näihin bluethoot tekniikalla toimimiin laitteisiin *(Nokivasara @ Elo. 30 2009,15:28) kirjoitti
Ehkä joskus tulevaisuudessa tulee toimivia laitteita *![]()
Järjestyksellä on väliä.(Nokivasara @ Elo. 30 2009,15:28) kirjoitti
Resetoi ensin Q2 tehdasasetuksille (ohjeet löytyy manuaalista).
Parita sitten ensiksi oma Q2 vanhemman Scala Riderin kanssa (ns. Primary Buddy).
Parita sitten oma Q2 toisen Q2:n kanssa (Secondary Buddy).
Parita oma Q2 TomTomin kanssa.
Parita känny TomTomin kanssa (kännyn voi käytännössä pariuttaa Tompan kanssa milloin tahansa, sillä ei ole Q2:n toiminnan suhteen mitään merkitystä).
Intercom-yhteys Q2:n ja Scala Riderin kanssa aktivoituu helpoiten painamalla MC-nappia *kerran*, ja katkeaa samalla tavalla.
Intercom-yhteys Q2:n ja toisen Q2:n kanssa aktivoituu helpoiten painamalla MC-nappia *kaksi kertaa*, ja katkeaa samalla tavalla.
VOX kannattaa suosiolla unohtaa, ellei sitten kaikilla ole *todella* hiljaiset umpikypärät käytössään.
Samanaikaisesti ei voi olla auki kuin yksi yhteys, ts. Tomppa->Q2, Q2->Scala Rider, tai Q2->toinen Q2. Tomppa ajaa automaattisesti muiden yli, mutta kun hän on sanottavansa sanonut, pitäisi päällä olleen yhteyden aueta automaattisesti (ellet ole intoutunut keskustelemaan Tompan kanssa viittä minuttia enempää, tai Scala Rider / toinen Q2 ole ehtinyt kadota niin kauas, että yhteys katkeaa).
R1200GSA '11
Jaa kiitoksia vaan vallan kauhiast! Miepäs alan täsä illanpäälle näpelöimään. Nuo on tuomoset meikäläisellekin sopivan yksinkertaiset ohjeet!
Tuon vanhemman Scala Riderin resetointiohjetta en vaan löydä mistään. En internetistä, enkä tuon Tompan ohjeista!
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Kaverin kanssa tota Voxia ollaa käytetty ongelmitta.kirjoitti
Mulla Schuberthin S1 ja ferendillä HJC.
Tossa Q2sessa se on oikeestaan ainoo mikä toimii...
Radio on syvältä ja mp3 volyymi on ihan yhtä syvältä...
Yksin ajellessa käytän Scalan FMää sattuneesta syystä....
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Mistäs muuten vois olla kysymys, kun intercom-yhteys ei suostu menemään hiljaiseksi Q2:n ja vanhemman Scalan välillä? Piippaa kyllä, kun painaa mc-näppäintä mutta yhteys on uskollisesti auki...
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Jos painat MC-nappia kaksi kertaa peräkkäin, katkeaako yhteys silloin?
Mikäli katkeaa, olet onnistunut vaihtamaan yhteyden ns. Secondary Buddy -yhteydeksi. Sen saa takaisin Primary Buddyksi, kun pitää Volume Up-nappia pohjassa n. 3 sekuntia (muistaakseni).
R1200GSA '11
Midland bt2:sta muutama sananen.... Meillä on se twin paketti, jossa tuli laitteet kahteen kypärään. Omasta kypärästä hajosi keväällä puhelin siten, että laite ei ottanut enään virtaa vastaan. Sain tällöin takuusta uuden. Nyt matkustajan kypärän puhelimelle kävi samoin, eli ei virtaa. Takuu on myös jo ummessa, joten taitaa laitteet olla kyllä melkolailla kertakäyttötavaraa
Ensimmäinen bluetooth laitteeni oli Cellularlinen interphone ja olisi vain pitänyt ostaa matkustajalle toinen ja pelitellä niillä. Ainakaan silloin sen toiminnallisuudessa en huomannut ongelmia.
Tai sitten pitänee hankkia myös langallinen Autocom. Mietin vain, että kuinka sen kanssa saisi kätevästi Zumon ja kännyn juttelemaan ilman suurempia viritelmiä reissuun lähdettäessä![]()
Suzuki B-King (white edition)
exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
Nuo ovat ilmeisesti luotettavia koska en ole kuullut kenekään haukkuvan.(Tepe1 @ Syys. 06 2009,12:36) kirjoitti
Miten siis olisi cellularlinen uusi F4?
RXTX osannee auttaa eri vaihtoehtojen kartoittamisessa. Yksi vaihtoehto on hankkia Autocomin päähän BT-palikka, joka höpisee sitten Zumon kanssa, joka höpisee kännyn kanssa. Eikös Zumokin pariutunut kännyyn JA toiseen BT-laitteeseen?(Tepe1 @ Syys. 06 2009,12:36) kirjoitti
Kokonaisuuden toimivuus tietty kannattaa varmistaa etukäteen.
<p>2002-2014</p>
Suoraa kaapeleilla Zumo Autocomiin ja puhelin luutöötillä Zumoon.
Toimii kuin junanvessa, ei mitään ongelmia yms.
Ainakin mulla toimi hyvin.
Tää nyt on hiukka väärässä topikissa, mutta kuitenkin.
Ei tartte tapella kuin yhden luutööttiyhteyden kanssa, muut bt-yhteydet on jo todettu hiukan liian monimutkaisiksi.
XV 1100
Tuo bluetooth toimii yllättävän hyvin.Kaapelia1299 testasi(vhkala @ Syys. 06 2009,17:54) kirjoitti
kaveri bt:n jälkeen ja ääni oli jotenkin kireän tunkkainen.
Mikkilinjan vastusta voisi koittaa muuttaa,ainakin Goldwingissä
sillä on suuri merkitys.Niin tuota F4 odotellaa Otan heti pari
testiin.Suomenkielinen ohjekirja osanenkin löytyy valmistajan
sivuilta.Vaikuttaa lupaavalta! Toivotaan että toiminnat joita luvataan.Testi näistä blutareista on tulossa kohta.Tuo f4 sieltä puuttuu,koska ei sitä vielä kesällä ollut kun noita testailivat.Tiedän mikä noista oli paras.... otan osaa jos omistatte..... .... sin.
Vajaan kauden verran Q2 Multisetin käyttöä takana, ja luotettavaksi peliksi se on osoittautunut. Intercom toimii niin kuin pitää, kunhan linja on ensin laitettu jatkuvaksi. Akku tuntuu kestävän kauan.
Radiosta en vähällä luopuisi vaikka signaalin vastaanotto on mitä on, samoin äänenlaatu ja toisto monoa.
Tomppelin ja gepsin rinnakkaiselo on ainoa oikeasti hiertävä asia, Tomppelin mukaansaanti kännykän jälkeen vaatii Q2:ssa ensin täyden resetin. Tosin eipä ole ollut navilla käyttöä. Kännykkänavi korjaisi tämänkin.
Toivottavasti näihin tulee joskus automaattinen virrankytkentä ja -katkaisu kun kyparän laittaa päähän tai pois. Tuppaa unohtumaan varsinkin riisuttaessa ja sitten känny kuuluu vain potan sisällä ja akku tyhjenee mokkulasta. <s>Noksun luureissa ei näytä olevan profiilinvaihtoa hands free -käytössä, siitä olisi kypäräkäytössä hyötyä ainakin sen verran, että puhelin sanoisi soittajan nimen.</s>
1000
Langattomista kypäräpuhelimista tulee *mp-maailma lehdessa marraskuun numerossa testi *![]()
Ainaskin BT2 & Nokia E51-yhdistelmällä toimii hienosti profiilin vaihto kun BT2:een kytkee virrat. Saadaan profiili käyttöön missä sanotaan soittajan nimi(Hannula @ Syys. 25 2009,20:42) kirjoitti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Mites sait pelittämään? Mulla on E75, jonka luulisi olevan riittävästi sukua E51:lle.
1000
Kytke laitteet normaalisti päälle.(Hannula @ Syys. 30 2009,11:22) kirjoitti
Homma pelaa painamalla *kerran kypäräpuhelimen mc-nappia ja puhelin huutaa "sano nimi".
Mikkiin nimi ja puhelin hakee nimen ja toistaa sen kuulokkeisiin.
Mikäli et katkaise puhelua, puhelin soittaa valittuun numeroon.
Puhelimelle ei tarvitse tehdä mitään erityisiä asetuksia. Toimii ainakin E51:lla ja N95:lla.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6