Minä tarkoitin tuota myös.(Myynti DigiMesta.com @ Helmi. 27 2009,15:55) kirjoitti
Olen sitä mieltä että näiden Bluetooth HF laitteiden tulisi toimia pääasiassa ilman PMR vekottimia välissä, muut on sitten vaan lisäominaisuuksia.
Siihen valmistajatkin tuntuvat pyrkivän käyttämällä epästandardeja lähetysmuotoja parantaakseen kantamaa.
Koko ketju on perustettu kaivamaan lahjomattomasti kaikki hyvät puolet kuin myös puutteetkin.
Voi hyvin todeta että luettua ajatuksella koko tämän ketjun, on hyvin perillä siitä mitä on ostamassa.
Tosin minä olen lukenenut kaikki kommentit ja en omista vielä mitään laitetta. *
Ei siinä 445bt:n vox:ssa ole mitään vikaa, uskokaa ihan huviksenne.
Tuossa on nyt ihan muusta asiasta kyse.
Kun tässä topic:ssa nyt on näitä johdottomia ruodittu, niin siksi tämä pmr-juttu tässä mieleen tuli.
Laitteet pitää toimia kunnolla, ei niistä mitään hyötyä muuten ole.
Mutta jos tässä ei nyt lisävermeistä saa kirjoitella, niin olkoon.
Laitan tuon vox kynttilän vakan alle, toimi sitten muilla tai ei.
Jotta näin taasen![]()
XV 1100
Saa tottakai, liittyyhän nekin asiaan. *
Kiitos kokemuksistasi ja kerro ihmeessä lisääkin jos jotain ilmenee. *
Edellinen oli vain minun mielipide asiaan.
Olen samaa mieltä että laitteen pitää toimia ja nämä ovat ehkä vielä raakileita, joten omani on vielä ostamatta.
Yleiskokemukseni VOX:seista PMR puhelimissa ja Bluutuuteissa on, että mikrofonin pitää olla huulissa kiinni, jos meinaa linjan saada auki ilman karjumista.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Joskus vaan ei auta vaikka kuinka syvälle nieluun työntää, mikrofonin meinaan.(wesba @ Helmi. 27 2009,17:09) kirjoitti
Ko. laitteiden mikit on tietty tarkoituksella epäherkkiä, ettei aivan
kaikki möly ja meteli eteentäin lähde.
XV 1100
Uskokaa jo! Tämä asia on todettu jo vuosia sitten:Foxin käyttö ei moottoripyöräillessä onnistu kuin pienillä nopeuksilla.(AimoPamaus @ Helmi. 27 2009,16:21) kirjoitti
Taustameteli nousee liian suureksi yli 60 vauhdeissa.Sama koskee muitakin 2-4 pyöräisiä.(Moottorikelkat,Rataautot,ym.Aina tietenkin on poikkeuksia ja kypärätkin vaikuttavat asiaan.Vasta sitten kun saadaan Autocomia vastaavat melunsuodatus sydeemit tuonne Pmr-Vhf
puhelimiin,niin sitten olisi ehkä toivoa.Itse olen todennut että kun on tuollainen järjestelmä,niin puhuminen tuolla rataautossa
160km/h onnistuu jopa ilman tangentin painamista autosta varikolle käytettäessä Autocom/Vhf taikka Pmr puhelinta.
Tämä oli hyvä itse päästä kokemaan,ja olisin ehdottomasti sitä
mieltä että nämä testit pitäisi tehdä juuri niissä vaikeissa olosuhteissa.Pöydällä pääsee testaamaan kyllä helposti moniakin laitteita mutta sitten se aika ja testiin tarvittavat laitteet/pyörät ym,Tämä foorumi on erittäin hyvä paikka saada tietoa ja löytää ongelmiinsa ratkaisuja.
Vuosia sitten ??(tinuri @ Maalis. 01 2009,12:35) kirjoitti
Olisko ne laitteet kehittyneet siitä yhtään.
XV 1100
SAMANLAISIA kypäräsettejä oli jo 80 luvulla myynnissä.(vhkala @ Maalis. 01 2009,13:24) kirjoitti
Vhf puhelimissa ei kyseisiä toimintoja.
Pmr-puhelimet tulivat 2000 luvua alkupuolella Suomeen.
Cobran MT100 oli eka malli jota sain peukaloida..
Se siittä langattomuudesta .... Q2 tai bt2 ja PMR
Pikku yhteenveto tästä vox asiasta voisi olla paikallaan:(tinuri @ Maalis. 01 2009,13:55) kirjoitti
Lyhyesti ja ytimekkäästi, PMR Vox eli ääniohjattu toiminto PMR puhelimessa toimii, mutta ei toimi riittävän luotettavasti MP käytössä. PMR puhelinta käytettäessä ja PTT painiketta käytetään sarvessa toimii ihan ok painiketta käyttäen.
Eli jos käytössä seuraava setti:
Bluetooth ominaisuudella varustettu PMR-radiopuhelin (esim Midland 445BT), Bluetooth ominaisuudella varustettu kypärä headsetti kypärässä, sarvessa tarvitaan käytännössä PTT painike radiopuhelimen lähetyksen kytkemiseksi päälle aina kun halutaan puhua.
Eli tämä PMR siis jos halutaan puhua ryhmässä (>2 henkilöä).
Bluetooth intercom on käytännössä noissa headseteissä kahden välistä keskustelua saman pyörän päällä tai pyörästä pyörään. Kantomatkat ovat riippuen setistä 10m-200m käytännössä, ja riippuu paljon headsettien välissä olevista esteistä.
DigiMesta.com kypäräpuhelimet
Honda CBR 1100 XX -04
Kyllä se nyt jo uskotaan että ei toimi.
Sainpa vaan neuvoja ja opastusta muualta siihen
suuntaan, jotta toimii...
Pitäis vielä vaan kokeilla, mutta kokeilenko turhaan
jos se ei kerta toimikaan.
XV 1100
No entäpä kännykän ääniohjaus kypäräsetin kanssa? on verrattavissa VOX:iin mutta veikkaisin että on vieläkin krantumpi, mutta silti tätä valmistaja mainostaa aika isostikkin, joten olettaisin sen toimivan etes välttävästi.(Myynti DigiMesta.com @ Maalis. 01 2009,20:21) kirjoitti
Mutta kerrotaan lisää sitten kun ollaan livenä testattu!
Toimii Q2:ssa ainakin loistavasti, varsinkin tämän päivitetyn headsetin kanssa, joka tuli loppukesästä 2008 saataville..(ile-78 @ Maalis. 03 2009,20:14) kirjoitti
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Miten teillä toimiin midland bt 2 liitetty puhelin jossa on mp3 soitin *
Kun kytken midland bt 2päälle,niin *puhelimen(N 95) mp3 soitin menee heti päälle.Musiikin saa ainoastaan paussille painamalla "intercom" painiketta,mutta ei kokonaan sammutettua.
Ohjeissa lukee:MP3 *soittimen pois kytkemiseksi paina "intercom"painiketta(2 piippausta vahvistaa valinnan.Mutta laite menee vain paussille kun tekee näin *
Miten muilla tekee ** Vai onko ohjeissa virhe,tai onko keskusyksiköissä vika
Jos puhelimen mp3 soitin on päällä, paussille sen muistaakseni kuuluukin mennä. BT2 3 painiketta sivummaisilla kappaleen vaihto keskimmäisellä play/stop.(unnah @ Maalis. 12 2009,12:35) kirjoitti
Veikkaan että on puhelimesta kiinni tuo homma, ainakaan E66 ei näin käyttäydy. Musiikkitoiminnot alkavat vasta kun kytken puhelimen MP3 soittimen päälle niin profiili vaihtuu headsetissä.
Kun suljen E66 mp3 soittimen palautuu headset profiili puhelimen ja BT2 väliin... ja näin sen kaiketi kuuluukin toimia.
Oletko kokeillut muita puhelimia?
Tulikohan hieman epäselvästi nyt tämä, miten muiden kokemukset?
Honda CBR 1100 XX -04
Miten muilla toimii Nokia N95 kanssa midland bt 2 *(unnah @ Maalis. 12 2009,12:35) kirjoitti
Soitin tuonne midlandin maajantuojalle huoltoon,pyysivät ottamaan yhteyttä myyntipäällikköön(on paikalla 16.3)Toivottovasti vika selviää *
Eikä käy niin ettei laitetta ole suunniteltu käytettäväksi nokia N95 kanssa *![]()
Kokeilin vielä midlandia nokia N70 kanssa.Toimi tällälailla.Kun paritin laitteet keskenään (siis midlandin ja N70 puhelimen),ja tämän jäjkeen laitoin virrat päälle midlandista,niin mp3 soitin ei mennyt päälle,eli toimi oikein.Mutta kun laitoin puhelimesta mp3 soittimen päälle,niin midlandista ei voinut vaihtaa kappaleita eikä sammuttaa mp3 soittoa,ei toiminut midlandin kautta mitään.Midland katkaisi aina yhtäkkiä yhteyden puhelimeen itsekseen,teki tätä monta kertaa *(unnah @ Maalis. 13 2009,11:33) kirjoitti
Testataanko näitä laitteita missään ennenkuin tulevat myyntiin,vai sattuuko AINA minulle nuo maanantai kappaleet.
User error, eli N70 ei afaik tue tuota että voisi kuulokkeista (tässä tapauksessa BT2) vaihtaa kappaleita. Mulla E51 ja homma pelittää.
Ominaisuuden nimi on AVRCP
N70 ei taida tukea myöskään A2DP:tä eli aika paskalla äänenlaadulla mennään
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Jep, taitaa olla nyt niin että homma on kiinni tuosta puhelimesta, eli ei puhelimen ominaisuudet riitä BT2 käyttöön musiikkipuolella. Siis riittää osittain mutta ei kaikissa ominaisuuksissa. Joko on tyydyttävä tähän tai vaihdettava GSM puhelinta.. kaikki ei voi aina olla täydellistä.
Honda CBR 1100 XX -04
Siis nokia N95 on kyllä nokian melko uusi malli,pitäs kai tuossa riittää ominaisuudet *(Myynti DigiMesta.com @ Maalis. 13 2009,17:11) kirjoitti
Ensiviikolla selvittelen asiaa midlandin maahantuojalta *kaukomarkkinat oy:tä
Vieläkun saisi tietoa muilta joilla on midland bt 2 ja nokian N95 8gb puhelin,miten heillä toimii.Eli kirjoitelkaa *![]()
Siis tarkennan vähän.Puhelimen (nokia N95 8gb)mp3 soitin menee aina itsekseen päälle,kun laitan midlandin päälle,ilman että olen laittanut puhelimesta päälle mp3 soitinta.Musikkii alkaa heti kun laitan midlandin päälle.Meillä on tuo twin paketti(minulla ja vaimolla).Kummankin keskusyksikkö tekee samanlailla.Eli ei voi kuunnella kun pelkästään tuota musiikkia koko ajan *(unnah @ Maalis. 13 2009,18:51) kirjoitti
Onko näin että midland ei toimi nokian n sarjalaisten kanssa *
Mulla ei ole midlandia mutta sama puhelin kyllä.
Käytän autossa soittoa bluetoothin yli ja se ei käynnistä puhelimen soitinta yksinään. (Periaatteessa pitäisi olla sama asia)
Kokeile päivittää puhelimesi, ellei ole uusin softa.
Omassa puhelimessa on uusin softa mikä kytkypuhelimessa vaan voi olla,ja vaimon puhelimessa on toiseksi uusin softa.Eihän tuo kyllä aukaise mp3 soitinta nokian BH-200 langaton kuuloke,joka minulla on myös käytössä.(AimoPamaus @ Maalis. 14 2009,16:31) kirjoitti
Mistä tuon silmämääräisesti erottaa onko hankkimassani Midland BT2:ssa jo tuo paranneltu mikki ja teline vai onko vielä mahdollisesti tuota "viallista" erää?
Uudessa telineessä vehje kestää vähän paremmin kiinni. Uutta mikkiä en ole testannut vielä mutta sen huomaa kyllä herkkyydessä jos parannusta on saatu aikaan.(oba @ Maalis. 16 2009,15:30) kirjoitti
Jos soitat BT2:sta piuhamikillä, niin vastapuoli kuulee sinua tosi heikosti (hiljaa), jos mikki on ensimmäistä erää.
Onko kukaan ehtinyt testaamaan uutta mikkiä? Minä sain uuden nikin ja telineen takuisiin kesällä (jos joku ei ole tajunnu pyytää). Haluisin vain tietää että oliko ne samaa kakkaa uudessa paketissa vai jo paranneltuja.. Uusi teline ei ainaskaan vielä täydellisyyttä hiponut..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tänään olin yhteydessä tuonne kaukomarkkinat oy.Aikoivat selvittään missä on vika.Toivitaan että vika löytyy ennen kun ajokausi alkaa(unnah @ Maalis. 14 2009,15:42) kirjoitti
![]()
Uskaltaakohan muuten käyttää TomTom:n tupakansytyttimen laturia tuohon BT2:seen. Näyttäisi olevan 5V ulostulo molemmissa.
TomTom laturi 1,2A
BT2 seinälaturi 200mA, latausaika 4 - 6 h
Eli Tompan laturilla latautuisi ~1h joka lienee Lion akulle sallittu pikalataus.
Nuohan on latureiden max virtoja mitä pystyy antaan. Eli ei se välttämättä tuolla virtamäärällä silti lataa.(oba @ Maalis. 16 2009,21:29) kirjoitti
Sanoisin näin että jos jännite on sopiva niin voi pistää laturin jossa suurempi maximi anto teho.
Ne laturit on ihan prikuleen tehty samalla piirillä.(JaspaJami @ Maalis. 16 2009,21:49) kirjoitti
Voi huoletta ladata.Midlandin orginaali on tuplapäillä.
Tutkiskelin noita latureita ja vähän muitakin tupakansytkämalleja.Muuten tuosta BT 2 mikistä senverran,että vain umpikypärämallin superlonin sisällä oleva
piirilevy on vanhemmissa vihreä.Uuusissa ruskean vivahteinen.
Nekin on tehty samalla mikkikakapselilla.Joko mikki toimii taikka sitten se ei toimi ollenkaan.1 ko vastus pitäisi löytyä mikin kuumankarvan ja maan väliltä.Jos vastus olisi isompi niin ääni olisi aika heikko.Noissa Kypäräseteissä ei kaikissa ole tuota vastusta,mutta niissä on käytetty mikkikapselia jossa vähintään 680 ohmia vastusta.