Sivu: 25 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152324252627 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 914:sta
    Scala Rider Q2, iPhone ja Norjan reissu. Vielä ainakin täytyy sanoa, että pirun hyvä vehje ja toimii. Tuntuu akkukin kestävän vehkeessä yllättävän kauan, ei voi muutakuin
    KTM SMT 990 LE 2010
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mikäs tuon Q2:n VOX-viive on laskettuna siitä kun mikkiin huutaa? Pitääkö huutaa kovempaa kuin normaali puheääni? Vuotaako mikistä linjalle muutakin kuin puhetta?

1000
    Itse kun akan kanssa ajellaan ei käytetä koko voxia...fullduplex kokoajan päällä ja silti akku kestää...jos voxia käyttää viive voi olla harmittavan pitkä.
    kai pitäis täsmentää...eli q2 ja taustamelua ei tule ollenkaan rajoitusten mukaisissa nopeuksissa vaikka putket on mallia kustom. yhteys päällä "koko" ajan. jos puhelu tulee sitten katkeaa interkomi..
    Lainaa (Hannula @ Heinä. 07 2009,22:29) kirjoitti
    Mikäs tuon Q2:n VOX-viive on laskettuna siitä kun mikkiin huutaa? Pitääkö huutaa kovempaa kuin normaali puheääni? Vuotaako mikistä linjalle muutakin kuin puhetta?
    Ei se viive ole kauheen pitkä, pieni kröhäys mikkiin ja sen jälkeen saa pölistä. Ja itsellä ei ainakaan ota mistään muualta sitä mikkiä auki muutakuin omasta äänestä.
    KTM SMT 990 LE 2010
    Q2:n VOXin aukeaminen "itsestään" tuntuisi olevan kypärästä kiinni. Avopotassa sivutuulen vaihtelu aiheuttaa ilmeisesti saman ilmiön kun VOXin avaaminen rykäisyllä; umpipotassa taasen tuota ongelmaa ei tunnu esiintyvän.
    R1200GSA '11
    Lainaa (make200 @ Heinä. 04 2009,21:50) kirjoitti
    mikä tuossa camoksen laitteesta tekee niin halutun
    jos se ei edes toimi käytössä?
    se stereo äänikö?

q2 mennään jo toista kesää eikä mitään ongelmia ole ollut

mun kypärä on shoei raid ja muijalla shoei xr1000
    niitä kuulokkeita ei ole varmaan tarkoitus laittaa sinne pehmusteitten alle.
    puhelimella soitto onnistuu ihan hyvin 80km/h vauhdista
    ja kaverit ei ole edes huomannut että olen ajamassa
    kuulostaa kuulemma vaan tuuliselta.korvatulppia käyttäessä joutuu volumet laittamaan täysille.

hyvin toimii jopa se automaattinen volumen nosto q2:ssa
    jos puhut paikallaan pyörä sammuksissa ja starttaat nostaa q2 volumea itse

jos miinuksia pitää etsimällä etsiä niin ehdottomasti bluetooth kanavien määrä ettei saa paritettua esim 4 kypärää keskenään
    +1 tälle

Toimii meilläkin täysin niin kuin on luvattu.
    Kuulokkeissa on sellainen "karhennus" joka tökätään verhoiluun kiinnitettävään "vastakappaleeseen" johon se nappaa hyvin kiinni mitä lie oikealta nimeltään.
    Helppoa eikä verhoiluja tarvitse rikkoa eikä silpoa.
    Ainoastaan radio on laaduton.Kyllä se toki kuuluu mutta mieluummin mp3:a kuuntelee.

Niin ja siinä tulee vakiovarusteena 12v tupakansytytin laturi mukana.

ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Onko joku saanut Camosin parittelemaan Tomtom Riderin kanssa? Mun Rider 1:lle ei tunnu kelpaavan, löytää kyllä Camosin, mutta marisee puuttuvista palveluista eli Bluetooth-profiileista jää vissiin kiinni. Mikä lie tuossakin niin vaikeaa, Headset Profile (HSP) on tätä varten olemassa ja tuen luulisi löytyvän molemmin puolin.

Edit: parittelee sittenkin, ks. alla.

1000
    Mä sain tuon puhelin systeemin kuulumaan jo hiukan paremmin.
    Camosin ( ainakin tuon minun ) mikki on hirmuisen herkkä.
    Suikka suljettuna meni puhe kuulemma ihan mölinäksi.
    Tuikkasin palan t-paitakangasta mikin ja vaahtomuovin väliin, sekä
    käänsin mikin valkoisentäpin osoittaan ylöspäin ja niin kauas huulista kuin vaan sain.
    Nyt puheesta saa kuulemma jo selvää.
    Kyllä se taitaa ihan kelpopeli olla, kun vaan viittii hiukan säätää.
    XV 1100
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Hannula @ Heinä. 11 2009,22:22) kirjoitti
    Onko joku saanut Camosin parittelemaan Tomtom Riderin kanssa? Mun Rider 1:lle ei tunnu kelpaavan [...]
    Puhuinkin näköjään puutaheinää kuten tapoihini kuuluu. Yritin aiemmin parittaa Camosin Bluetooth-laitteena ilman menestystä, mutta paritus headsettina meni läpi (Tomppelin valikossa on erillinen kohta tälle). Tomppelin äänet siis kuuluu, mutta ainakin testilauseista alkupää jää pois ja joistakin lauseista vain viimeinen tavu tulee Camosiin asti. Saapa nähdä, onko pitkällä linjanaukaisuviiveellä saatu ryssittyä tämäkin vai mistä on kyse.

1000
    Camoksen kanssa tuli pikku ongelma
    Näiden langattomin kanssa on noita ongelmia kyllä riittänyt *
    Eli nyt tuli tälläinen ongelma.Minulla ja vaimolla on samanlaiset laitteet.Kun laitoimemme laitteet päälle niin vaimon laitteesta kuuluu ääni niin suurella ettei sitä voi kuunnella,siis kun minä puhu.Yritin pienentää vaimon laitteesta volumia,mutta kuuluu hetken normaalisti ja ja hetken päästä volumit on taas täysillä *
    Toinen ongelma oli että laite katkaisi kesken lausen vaikka puhuttiin koko ajan.Ei ole ennen tehnut näin.
    Siinä sitten ajeltiin kotiin ilman että laitteet oli päällä.koska minä en voinut puhua ettei vaimolta menisi kuulo,ja toiseksi katkoi kesken lauseen.
    Laitoin kotona kummatkin keskusyksiköt lataukseen,ja kokeilen sen jälkeen resedoida kummattin laitteen.Toivotaan että sitten laitteet pelaisi kunnolla.
    Jos ei toimi niin olen kyllä yhdeydessä camoksen maahantuojaan dueliin.

Tulipahan hankittua tuo Scala-riderin q2+q2.
    Radio on ainakin ihan...sanonko mistä. Yhden ainoan kanavan mikä kuului, onnistuin löytämään matkalla Turkuun ja sekin oli radio-dei. Onnistui sitä myös niskaan saamaan kunnon jomotuksen kun käsi kypäränsyrjässä ajoi 100+km. (niin, oishan sitä voinut luovuttaa jo aikaisemmin tuon kanavan haun) Joo, kuului sieltä myös hetken radio Sputnik. Ei vain toi kolmas kotimainen kieli oikein taivu. Noh, eipä se radio ollut ensimmäinen kriteeri laitteen hankkimiselle kuitenkaan. Jumalanpalvelusta kuunnellessa yritin myös heittää läppää emännälle mutta ei saamarin radio suostunut sammumaan vaikka intercom-yhteys oli auki...sitten kun sen vihdoinkin sai aukeamaan. Siinä sitä tuli sellainen olo kuin olis kirkossa huutanut kilpaa pastorin kanssa hoosiannaa jotta kumpi saa äänensä kuuluville kovempaa. Hesaan päin tullessa taas kokeiltiin radiota ja tällä kertaa löytyi vaan ruotsinkieliset kanavat. Jees. Päätettiin ajaa ilman radionkuuntelua loppumatka. Linjatkin alkoi aukeamaan kohtuu herkästi jopa niin herkästi että eivät sammuneet ilman manuaalisesti nappia painamalla. Että sellaista. Onkohan puhelimen käyttö muuten mahdollista navin kautta. Toisinsanoen puhelin yhdistetään naviin ja sieltä korvasettiin? *Ainiin, lähetin laitteen takaisin kun vasen kuuloke särisi ikävästi. Myyjä lupasi hoitaa uuden tilalle. Olipas kiva taas purkautua

F800GSA
    Lainaa (unnah @ Heinä. 12 2009,22:13) kirjoitti
    Camoksen kanssa tuli pikku ongelma
    Näiden langattomin kanssa on noita ongelmia kyllä riittänyt *
    Eli nyt tuli tälläinen ongelma.Minulla ja vaimolla on samanlaiset laitteet.Kun laitoimemme laitteet päälle niin vaimon laitteesta kuuluu ääni niin suurella ettei sitä voi kuunnella,siis kun minä puhu.Yritin pienentää vaimon laitteesta volumia,mutta kuuluu hetken normaalisti ja ja hetken päästä volumit on taas täysillä *
    Toinen ongelma oli että laite katkaisi kesken lausen vaikka puhuttiin koko ajan.Ei ole ennen tehnut näin.
    Siinä sitten ajeltiin kotiin ilman että laitteet oli päällä.koska minä en voinut puhua ettei vaimolta menisi kuulo,ja toiseksi katkoi kesken lauseen.
    Laitoin kotona kummatkin keskusyksiköt lataukseen,ja kokeilen sen jälkeen resedoida kummattin laitteen.Toivotaan että sitten laitteet pelaisi kunnolla.
    Jos ei toimi niin olen kyllä yhdeydessä camoksen maahantuojaan dueliin.
    Tulipa vissin itse töppäiltyä *
    Ilmeisesti kun olin laittanut keskusyksiköt päälle etusormella niin olin ilmeisesti painanut peukalolla laitteen alhaalta *vahingossa M tai R napista,jonka takia laitteet eivät toimineet oikein.M nappia (laiteen alapuolella)tarvitaan silloin kun kaksi laitetta pariteen toisiinsa.R nappi taas nollaa kaikki asetukset.Tänään kun kokeilin laitteita niin ne eivät yhdistyneet toisiinsa,mutta kun paritin uudestaa niin laitteet taas toimivat *
    Tuota navigointia en ole kokeillut(siis camos+N95 jossa navigointi)miten toimii.Paha juttu jos naviohjeiden alusta jää sanoja pois tuo kolmen sekunnin linjanaukaisun takia *
    Onko muut kokeilleet camosta+navigointia?
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Hannula @ Heinä. 12 2009,19:29) kirjoitti
    ainakin testilauseista alkupää jää pois ja joistakin lauseista vain viimeinen tavu tulee Camosiin asti. Saapa nähdä, onko pitkällä linjanaukaisuviiveellä saatu ryssittyä tämäkin vai mistä on kyse.
    Tuli tehtyä lyhyt testilenkki, ja sen verran selvisi, että kyllä ohjeiden alkupää jää kuulumatta, jos muuten on ollut sen 30 sekkaa hiljaista. Mutta koska tärkeimmät ohjeet tulee kahteen kertaan, niin saattaa tuosta jotain iloa olla. Ainakin Tomppeli 1:n kanssa ongelmana on se, että se toinen kerta tulee toisinaan aika viime tinkaan ja ohitte menee jos ei osaa varautua kääntymiseen. Ajatus on ollut heittää navi reppuun ja kuunnella ohjeita jos ei muuten ehkä löydä perille. Mutta kummastuttaa tuo tolkuton linjanaukaisuviive, suurin osa laitteesta on sillä saatu tyrittyä eikä ongelmaa tarvitse kaivaa mitenkään tikulla esiin. Valmistaja ei ilmeisesti ole nähnyt tuossa suurta ongelmaa.

1000
    Jännä juttu toi Q2 radio olen samaa mieltä se on syvältä.
    Mulla on myös ScalaRider FM ja sen radio on huomattavasti parempi ja kuuluu paremmin.

En tosin ole tota FM mallia testannut Q2sen kaiutin/mikki systeemissä vielä.

Q2 radio löytää kanavat paljon paremmin paikallaan kuin vauhdissa. Radio Rock on haastava, mutta noita Novia sieltä kyllä kuulee.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (jite @ Heinä. 13 2009,15:41) kirjoitti
    Onkohan puhelimen käyttö muuten mahdollista navin kautta. Toisinsanoen puhelin yhdistetään naviin ja sieltä korvasettiin?
    On mahollista ainaki tomtomin rider 2:ssa. Muistat vaan tehä kaiken oikeassa järjestyksessä niin kaikki menee hyvin (tässä tuli töppäiltyä pariin otteeseen joku kesä taakse käsin)...
    Kawasaki ER-6n '06
    Lainaa (jite @ Heinä. 13 2009,15:41) kirjoitti
    Yhden ainoan kanavan mikä kuului, onnistuin löytämään matkalla Turkuun ja sekin oli radio-dei.

Joo, kuului sieltä myös hetken radio Sputnik. Ei vain toi kolmas kotimainen kieli oikein taivu.
    Total OT, mutta mistäköhän johtuu, että nuo kaksi radiokanavaa kuuluu stn vaikka veden alla? ´

Nova on kans semmonen saatanallinen propagandatorvi. Radiooo Noovaaa! Nyt kaikki ABC:lle kahville ja Idolsseja soimaan.

"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kirjoitti
    Tuli tehtyä lyhyt testilenkki, ja sen verran selvisi, että kyllä ohjeiden alkupää jää kuulumatta, jos muuten on ollut sen 30 sekkaa hiljaista. Mutta koska tärkeimmät ohjeet tulee kahteen kertaan, niin saattaa tuosta jotain iloa olla.
    Tein vähän pidemmän testilenkin kaverin luo, mihin en aivan joka risteystä muista. Tomppeli reppuun ja ohjeita kuunnellen perille. Ei tuosta tullut suoraan sanoen hevon helvettiä kun suurimman osan aikaa kuului vain ohjeiden viimeinen tavu tai ei mitään. Ja ohi mentiin juuri siellä missä oli epäselvää. Ei tuohon laitteeseen voi luottaa ollenkaan, on kyllä harvinaisen paska ostos.

1000
    Olisi varmaan täältä löytynyt opastusta aiheeseen, mutta tässä tarinaa BTS-300 toimivuudesta.

Äänenlaatu on hyvä, mutta kukaan ei saa tolkkua puheestani (puhelimen kanssa) koska tuntuu että kypärän pieni tila pistää ääneni kumisemaan. Mikrofoni on asetettu pienimmälle.

Minulla oli hieman ongelmia saada pari laitetta toimimaan keskenään. Tässä alla originaali kysely Saksaan ja vastaus:

Q:
    --
    Hi there I bought BTS-300 headset.
    I have been able to create pairing to channel 1 to both Nokia N95 and iPhone 3G. Problem is to use both devices at the same time on channel 1. I have tried different start up orders, but always N95 always gives up connection and even if I try to force N95 to re-create connection after it gives up, the link is not created. I would be happy even if N95 would be mono connection as I use that as phone and navigator, whereas I use iPhone as MP3 player. Can you please advice what to do?
    --

Vastaus:
    --
    The problem is not all of the mobilphones have the functions to work with a Bluetooth Headset.
    Some functions works and some of them doesn’t work.
    Actually mobilphones from Nokia doesn’t work very well.
    I’m sorry, but with this problem we can’t help you.
    --

Eli sentään vastasivat. Pitää elää tilanteen kanssa.

Terkuin,
    Petri
    Lainaa (Hannula @ Heinä. 15 2009,21:25) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Tuli tehtyä lyhyt testilenkki, ja sen verran selvisi, että kyllä ohjeiden alkupää jää kuulumatta, jos muuten on ollut sen 30 sekkaa hiljaista. Mutta koska tärkeimmät ohjeet tulee kahteen kertaan, niin saattaa tuosta jotain iloa olla.
    Tein vähän pidemmän testilenkin kaverin luo, mihin en aivan joka risteystä muista. Tomppeli reppuun ja ohjeita kuunnellen perille. Ei tuosta tullut suoraan sanoen hevon helvettiä kun suurimman osan aikaa kuului vain ohjeiden viimeinen tavu tai ei mitään. Ja ohi mentiin juuri siellä missä oli epäselvää. Ei tuohon laitteeseen voi luottaa ollenkaan, on kyllä harvinaisen paska ostos.
    On kyllä paska juttu kun tuo navigointi puhe ei kuulu kunnolla *
    Onkihan kukaan kysynyt valmistajalta mitä he vastaavat tuohon navigointipuhe ongelmaa *
    Itsellä tuo lontoon kieli vähän heikko *
    Lainaa (Hannula @ Heinä. 15 2009,21:25) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Soitin tuosta navigointiongelmasta laitteen ostoliikkeesen Sparewheeliin Ouluun.Olivat yhteydessä Dueliin laiteen maahantuojaan.Duelilla camos tuotteesta vastaava kaveri on lomilla 31.7 saakka,joten pitää ilmeisesti odottaa siihen saakka että saa vastauksen tuohon ongelmaan.Toivotaan että ongelmaan löytyy ratkaisu,ettei TAAS tarvi etsiä toivivaa laitetta *
    Tässä taasen kirjoittelen
    Teillä joilla on Camos kypäräpuhelin,onko kenelläkään kahta laitetta perheessä(siis kuskilla+kyytiläisellä) ja onko gps laitetta?
    Itse tuossa kokeilin laiteella tuota camosta gps laitteen kanssa.Gps laitteen ääniohjeesta jää tosiaan tuo ohjeen alku kuulematta,koska laite siis camos aukaisee linjan hitaasti ja hiljaa.
    Kokeilin myös kahdella camoksella(oma camos+vaimon camos)miten toimii navigointi ohjeen kuuntelu kun kaksi laitetta on päällä.Kytkin laitteet päälle.Siis kummastakin camoksesta kanavat 1 ja 2.Itsellä on puhelimesss tuo navigointi(puhelin N95 8gb).Intercom toiminta kyllä toimi oikein(siis että kaksi camosta on yhteydessä toisiinsa),mutta kun koitin saada kuulumaan navigointipuhetta niin ei kuulunut mitään *
    Eli eipä voi navigoida jos on kaksi laitetta,siis kuski+matkustaja+gps laite koska ohjeita ei kuulu ollenkaan *
    Kokeilkaa miten teillä toimii ja kertokaa kokemuksia *
    Iso kiitos RXTX-tuotteelle kun nopeasti (3pv.) vaihtoivat rikkonaisen q2:sen uuteen. Kaveri totesi puhelimessa että maahantuojalle ei kannata lähettää sillä siellä saattaa mennä ikuisuus. Onneksi näin, muuten olis menny loppukesä ilman aparaattia varsinkin kun reissut on vasta edessä. Uusi laite tuntuu löytävän jopa pari kanavaa enemmän kuin edellinen...kunhan ei poistu omalta parvekkeelta. Katsotaan viikonlopun Oulun reissulla kuinka pelittää.
    F800GSA
    Onko kellään havaintoa, saako jostain ostaa tuohon Camosiin pelkät kuulokkeet ja mikin?
    Varsinainen laitehan jo onkin, olis näppärä vaan vaihtaa itse laite toiseen suikkaan ja taas menoksi.
    XV 1100
    Lainaa (vhkala @ Heinä. 17 2009,13:55) kirjoitti
    Onko kellään havaintoa, saako jostain ostaa tuohon Camosiin pelkät kuulokkeet ja mikin?
    Varsinainen laitehan jo onkin, olis näppärä vaan vaihtaa itse laite toiseen suikkaan ja taas menoksi.
    Kannattas tiedustella maahantuojalta duelilta *
    Tokkopa Suomesta mitään saa, muutakun laitteita valmiissa paketissa.
    Digimestaan asiasta kirjoottelin, vastausta ootellaan.
    En kyl vielä löytäny ulkomailtakaan.
    XV 1100
    Kävimpä vielä vetämässä testilenkin camosten kanssa.Otin testilenkille mukaan oman camoksen,vaimon kupärän panin takaboksiin,koska en viitsinyt ottaa vaimoa mukaan koska silläkin on jo mennyt hermot noiden vehkeiden kanssa.N95 8gb puhelimen otin mukaan aqua boksiin.Kokeilin ekana sillalailla että laitoin omasta kypärästä kanavat 1 ja 2 päälle,ja vaimon kypärästä kanavan 2 auki.Tämän jälkeen laitoin puhelimesta navigointohjelman päälle (garmin),ja tietenkin määränpään navigointiin.Sitten lähdin kokeilemaan miten toimii.Camoksesta ei kuulunut mitään ohjeita koko aikana *
    Kanava 2 kyllä pysyi auki koko ajan(intercom kanava)mutta ääniohjet navigoinnista eivät katkaisseet linjaa 2.Eli ei toimi navigointi jos kaksi camosta on yhtäaika päällä.Kokeilin myös sillain että oli oma laite vain päällä.Silloin kuului navigointiohjeet,tosin ohjeista kuului vain loppuosa tai ei kuulunut mitään jos ohje oli lyhyt.
    Ei kyllä laitteella tee mitään jos meinaa käyttää sitä myös navigointiin *
    Eli tulipa taasen ostetua paska laite *
    Nyt jo uskon ettei langattomilla laitteilla tee mitään *

No niin nyt vaihtu luuri..
    Eli Nokian e90 alko oleen huonossa hapessa ja otin siromman e75 tilalle.
    Pariutu ton setin kanssa ihan kivasti, mutta joko luuri tai Tomtom eli pelkään, että se e90 kummittelee toulla Q2sen muistissa koska ei mitään koodeja kyselly kun luuri vaihtu.

Mitenköhän tolle Q2selle tehdään täys ctrl+alt+delete?

Se mistä ohjekirja puhuu ei auta...

t
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (Jussi M @ Heinä. 18 2009,00:18) kirjoitti
    No niin nyt vaihtu luuri..
    Eli Nokian e90 alko oleen huonossa hapessa ja otin siromman e75 tilalle.
    Pariutu ton setin kanssa ihan kivasti, mutta joko luuri tai Tomtom eli pelkään, että se e90 kummittelee toulla Q2sen muistissa koska ei mitään koodeja kyselly kun luuri vaihtu.

Mitenköhän tolle Q2selle tehdään täys ctrl+alt+delete?

Se mistä ohjekirja puhuu ei auta...

t
    Aina on jotain ongelmia näiden langattomien kanssa *
    Itsellä meni täysin usko näihin laiteisiin *
    Täysin toimivaa laitetta ei ilmeisesti ole vielä tehtykään.Testaakohan ne noita laitteita käytännössä, ennen kuin ne tulevat myyntiin,epäilen kovasti *
  30.  
    Itse olen käyttänyt Scala Q2:sta reilun vuoden ja hyvin on toiminut siinä mihin se on tarkoitettu eli puhumiseen. Vox toimii hyvin yms...

En ole kyseistä laitetta käyttänyt niin että ottaisin Zumosta ajo ohjeita koska se alkaa pidemmän päälle ketuttamaan kun se Zumon nainen huutelee kokoajan jotain. Ei mun hermot ainakaan kestäneet. Samoin en ole yhdistänyt Q2:sia zumon kautta kännykkään koska tossa oli alunperin jotain yhteysongelmia enkä sitten jaksanut hirveästi räveltää.

Liv to Raid! Raid to liv!
Sivu: 25 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 152324252627 ... ViimeinenViimeinen