Sivu: 24 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 142223242526 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 914:sta
    Lainaa (Jukka M @ Kesä. 23 2009,21:49) kirjoitti
    Camos BTS 300-sarjan puhelimet asennettiin kovalla kiireellä pari viikkoa sitten Norjan reissua varten omaan ja vaimon kypäriin. *

Silloin en saanut Nokia E70-puhelinta paritettua, ajattelin että päivitän puhelimen ohjelmiston reissun jälkeen niin ehkä se siitä. No nyt sen tein, mutta vieläkään ei kättely onnistu. Pari on syntyvinään, luurien kuva saattaa puhelimen näytöllä hetken vilahtaa mutta häviää sitten.

Täydellisestä tumpuloinnista ei toivon mukaan ole kyse koska mm. vaimon 6125-Nokia ja pari Samsungia saatiin tuohon samaan settiin kokeiltaessa toimimaan. Onko joku muu lukija törmännyt samaan ongelmaan ?

Intercom toimi ok reissun aikana, myös vedenkestävyys tuli testattua ja hyväksi havaittua *600 kilometrin sadetestissä.

Jukka
    Tuntuu ihan siltä että noilla langattomilla kypäräpuhelimilla on aina joitain ongelmia eri puhelinmallien kanssa *:
    Oletko kokeillut jonkun toisen ihmisen puhelimella jolla on samanlainen puhelin kun sulla ,että onko sama ongelma.Itsellä toimii tuo camos hyvin N95 8 GB kanssa.

Kokeillaan jahka osuu samanlainen vastaan. Sinällään asia ei niin kovasti huoleta koska nyt jo neljällä muulla puhelimella on kokeiltu, että headsetti on kunnossa.
    Kavereitten kautta on urkinta menossa myös suoraan Salon sylttytehtaalta.

Yleisesti ottaen tuon kypäräpuhelimen, kypärän ja oman kallon fyysistä yhteensopivuutta kannattaa kyllä selvitellä ajan kanssa. Vielä tarkemmin jos pitää käyttää silmälaseja ajaessa. *Itse asensin nämä jo vähän vanhempaan Shoei Raidiin, johon kehtasi surutta leikata tilaa Camosin isohkoille kaiuttimille. Ja matkalla muutaman tunnin päästä sopivuus vasta alkaa selvitä. Silmälasien sangat tuottivat mulla jonkin verran vaivaa ja tuskaa kunnes kohtuullinen asento löytyi. Vaan uutta kypärää ei huvittaisi heti käydä silpomaan.

Jukka
    Lainaa (oikari1 @ Kesä. 22 2009,10:04) kirjoitti
    Paritus ohjeen mukaan olisi järjestyksessä kypärät ja sitten muut. Meillä saattaa siinä olla nyt se "pukki", koska kypärät jouduttiin parittamaan uusiksi ja muita ei sitten sen kummemmin muuteltu. Ihmetyttää, että miksi se yksin ajaessa kuitenkin pelaa. kari
    saitko puhelimen pelaamaan setin kanssa?

minä käytin tätä ohjetta
    http://kauppa.webhill.fi/attachments...a-Rider-Q2.pdf

ja tuosta vaihe 3
    Jos sinulla on Bluetooth-kykyinen matkapuhelin ja haluaisit soittaa ja vastaanottaa puheluita Scala
    Rider Q2:n kautta, sinun täytyy ensin parittaa puhelimesi headsetin kanssa.

näin on tehty ja hyvin toimii molemmilla puhelimen käyttö + kypärän välinen liikenne

vuosi sitten käytettiin samaan tapaan nokian n72 puhelimia nyt siis on e51 käytössä
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Tulipa laitettua Camosit kypäriin, ajelutesti on vielä tekemättä. Palikoiden parittamista intercomiksi ihmettelin parisen tuntia k*rpä otsassa kun ei meinannut syntyä valmista sitten millään. Ohjehan on, että toisessa kypärässä "+"-nappula pohjaan 6 sekunniksi ja toisessa kypärässä noin samaan aikaan vastaavasti "+" ja "M". Sitten tulikin huomattua, että laitteessa on kaksi "M"-nappulaa, toinen mokkulan pohjassa. Rupesi toimimaan, joskin VOXin 3 sekunnin linjanavausviive nyppii. Äänenlaatu vaikuttaa hyvälle. Kattoo nyt tekeekö näillä mitään.
    1000
    Lainaa (Hannula @ Kesä. 27 2009,01:13) kirjoitti
    Tulipa laitettua Camosit kypäriin, ajelutesti on vielä tekemättä. Palikoiden parittamista intercomiksi ihmettelin parisen tuntia k*rpä otsassa kun ei meinannut syntyä valmista sitten millään. Ohjehan on, että toisessa kypärässä "+"-nappula pohjaan 6 sekunniksi ja toisessa kypärässä noin samaan aikaan vastaavasti "+" ja "M". Sitten tulikin huomattua, että laitteessa on kaksi "M"-nappulaa, toinen mokkulan pohjassa. Rupesi toimimaan, joskin VOXin 3 sekunnin linjanavausviive nyppii. Äänenlaatu vaikuttaa hyvälle. Kattoo nyt tekeekö näillä mitään.
    Tuo linjanaukaisu vie tosiaan hetken,mutta eipä ainaskaan katkaise kesken lauseen niin kuin midlandi bt 2 teki *
    No nyt noita puhelimia piisaa kun joku myi kahdet uudet Scala Riderit kirpparilla 40€:lla. Petettiinkö minua * Eipä voinut löytyä ennen noiden blusettien hankkimista *

Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Hannula @ Kesä. 27 2009,01:13) kirjoitti
    VOXin 3 sekunnin linjanavausviive nyppii.
    Nyt kun on jonkin verran ajelua alla, niin voi Camosista todeta, että toi VOX-viive on hulppeat 4 sekuntia. Vaikka mikit on säädetty herkimmälle, niin silti joutuu huutamaan selvästi omaa puheääntä kovempaa että saisi linjan auki. Mikit on suussa kiinni. Tuntuu mikit ottavan vauhdissa sen verran kohinaa, ettei linja katkea, mutta kaupunkinopeuksissa linja menee kiinni 30 sekunnin kohdalla.

Autocomiin huomaa erona myös sen, että mikki poimii hanakasti mopon pörinät ja muita hälyääniä ja pukkaa ne linjalle. Ääni tulee pikku viiveellä suoraan ääneen nähden, joten ääni tuntuu kaikuvan. Audiopuolen dynamiikka ei vaikuta hääville, vaan puhe menee tasapaksuksi pullataikinaksi. Veikkaisin syypääksi tässäkin mikrofonia, joskin muotoonvaletut korvatulpat vaikuttaa toki paljon nekin. Muistelisin Autocomin olleen tässä parempi. Äänen toistopuoli vaikuttaa kuitenkin varsin hyvälle tämäntyyppiseksi kamppeeksi.

Ekalla kaksistaan ajelulla päästiin peräti parkkihalliin asti ennen kuin renaaminen alkoi. Piti molemmat laitteet pimentää pariin otteeseen että saatiin puheyhteys toimimaan. Alkoi palailemaan mieliin taannoiset tappelut Tomtom Riderin kanssa. Kotona ja paikallislenkeillä kaikki toimi niin kuin pitää, mutta tositoimissa hommat meni täydellisesti perseelleen. Mutta seuraillaan tilannetta.

Mikä lie VOXin viive muissa vastaavissa systeemeissä, mutta tämmöisenä näillä vehkeillä ei ole intercomina paljoa arvoa. Intercomin tehtävä on välittää puhetta kypärästä kypärään, mutta nyt homma on liian paljon jotain muuta. Luulisin, että motivaatio huudella 30 sekunnin välein toisen korvaan "BLÄÄ" hiipuu aika äkkiä ja laitteet jää kotio keräämään pölyä. Mistään ajellessa ohimenevästä asiasta kun ei voi muuten jutella, koska linjan aukeaminen kestää niin älyttömän kauan. Kännykän ja jonkun musalootan jatkona näissä saattaa olla enemmän mieltä, mutta siitä puolesta on vielä hyvin vähän kokemusta.

1000
    Eikö olisi helpompaa käyttää linjan aukaisuun nappia? Jos camos moista tukee?

BT2:n kanssa tulin siihen lopputulokseen ettei voxia kannata edes käyttää, se aukoi itsekseeen niin alkoi kyrsiä. Napin painaminen käy kuitenkin niin helposti
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Onko nuo tosiaan noin huonoja, sillä tuo minun edellinen One merkkisen kypäräpuhelimen vox oli niin herkkä, että pienikin röyhtäisy avasin linjan välittömästi vaimon iloksi * *Mikin piti kylläkin olla aivan kohtisuoraan suun *edessä

Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    Hommasin kans kokeeksi tuon Camos:in...
    Parikertaa koittanu soittaa puhelimella ja kommentit olleet, että äänestä ei meinaa saada selvää, jotain epämääräistä mölinää kuuluu vaan vaikka oon ollu ihan paikallaan.
    Tuo stereo ääni on kyllä ihan hyvä.
    Mikin herkkyys ei tuohon vaikuta, eikä se että mikki on lähes jo kurkussa asti.
    Camos...N73 ei ainakaan pelitä kunnolla, puhelut siis.

Ps. Kiitos Digimestalle todella nopeasta toimituksesta

XV 1100
    Nyt on ollut scala rider q2 viikon käytössä

Kypärästä kypärään toimii erinomaisesti. Myös maantienopeuksissa.
    Radio kuuluu vähän heikommin isolla tiellä.

Puhelut kuuluu heikommin? Mistäköhän johtuu? 80km/h on toisen puheen ymmärtäminen vähän heikonlaista.
    Eli BT-yhteyden kautta kuuluu heikosti..
    Osaisko joku kertoa miksi?
    ps.Kypärä on KBC VR2, jonka sisällä kyllä tuulee jonkun verran.. Ja kaiuttimet on paksuhkojen pehmusteiden alla..
    yzf-r6 -04
    Ei parane Camosissa lähtevä puheluääni, vaikka mitä tekis..
    Tosin eivät paljoo ulkomaisilla sivustoilla tuota ylistäneet, paitsi toi stereoääni.
    Liekö tässä sitten joku vika, pitänee koittaa jollain toisella puhelimella ensin.
    XV 1100
    Lainaa (vhkala @ Heinä. 03 2009,23:22) kirjoitti
    Ei parane Camosissa lähtevä puheluääni, vaikka mitä tekis..
    Tosin eivät paljoo ulkomaisilla sivustoilla tuota ylistäneet, paitsi toi stereoääni.
    Liekö tässä sitten joku vika, pitänee koittaa jollain toisella puhelimella ensin.
    Itse muutaman kerran camosia testiny ja ainakin nokia 6151 kanssa tuntuu hyvin toimivan. Kaverin kommentti puhelun aikana n.80km/h vauhdissa että pieni kohina kuuluu taustalla, mutta hyvin saa selvän puheesta.
    Lainaa (sakkis1 @ Heinä. 03 2009,16:48) kirjoitti

Puhelut kuuluu heikommin? Mistäköhän johtuu? 80km/h on toisen puheen ymmärtäminen vähän heikonlaista.
    Ootko kokeillut lisätä voluumia "mokkulan" ylänappulasta. Minulla oli ensin sama tilanne, mutta parani voluumia lisäämällä ja radiossa kyllä riittää tehoja, niin että pitää välillä pienentää.
    kari
    "Ennen luotettiin Boksereihin, nyt pitää olla V-aukkoiset ja neliveto."
    Siitä on jo aikaa kun kahlasin tän ketjun läpi viimeksi, enkä millään muista onko aiheesta jo vastausta.. (18 sivua, ei vaan jaksa)

Jotenkasta , mitenkä on , jos ei ole PMR:iä käytössä ja olis kahdella mopolla pitempää reissua tekemässä.

Mopoissa olis erimerkkiset BT-paketit kypärissä.

Suostuuko ne pariutumaan keskenään ??

Onko kellään kokemuksia asiasta.

En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
    Yleensä eivät; intercom-ominaisuus tuuppaa perustumaan valmistajakohtaiseen epästandardiin viritykseen, ja mahdollisuudet sille, että kaksi eri valmistajaa keksii täsmälleen saman virityksen ovat aika pienet ...
    R1200GSA '11
    Camosia kokeiltu paikallaan E51:en kanssa ja samanlaista mölyä kuulemma mun puhe.
    Vai toimiiko tuo paremmin vauhdissa, kun on muutakin melua ilmassa, se on vielä kokeilematta.
    Pitää heittää testilenkki, kun sade hellittää.
    XV 1100
    Lainaa (oikari1 @ Heinä. 03 2009,23:53) kirjoitti
    Lainaa (sakkis1 @ Heinä. 03 2009,16:48) kirjoitti

Ootko kokeillut lisätä voluumia "mokkulan" ylänappulasta. Minulla oli ensin sama tilanne, mutta parani voluumia lisäämällä ja radiossa kyllä riittää tehoja, niin että pitää välillä pienentää.
    on volume täysillä, tuntuu vaan että bt:n kautta kuuluu heikommin.. pitää varsin koittaa kehitellä joku reikä siihen pehmusteeseen..
    Jos ei mitään muuta konstia ole bt:n parantamiseksi..
    yzf-r6 -04
    Testailin tänään tota Q2sta.

Radio on ehkä hieman hiljaisempi kuin edellisessä Scala FMssä.
    Puhelinta en kokeillu, mutta vanha kuuluin hieman hiljaisena kun puhelu aukes. Nuukia e90. Volyymit palas kun painoi lisää mökää Scalasta. Jostainsyystä tuo toistu aina eli puhelimen / Scalan volyymillä ei ole yhteistä "muistia" noin sen pähkäilin.

Pyörien välistä ei ole vielä päässy testaan eikä yhteyttä Rideriin, mutta eiköhän tämä tästä...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (vhkala @ Heinä. 04 2009,15:54) kirjoitti
    Camosia kokeiltu paikallaan E51:en kanssa ja samanlaista mölyä kuulemma mun puhe.
    Vai toimiiko tuo paremmin vauhdissa, kun on muutakin melua ilmassa, se on vielä kokeilematta.
    Pitää heittää testilenkki, kun sade hellittää.
    Itselläkin oli ongelma että oma puhe kuulu huonosti kyytiläisen settiin.Puhe kuului huonosti eikä saanut selvää sanoista.Siirsin mikin hiukan kauemmaksi suusta,niin kyytiläinen sai selvää sanoista *
    En tiedä miten kuuluis jos ottas koko vaahtomuovin tuosta mikistä pois *
    Nyt kokeiltu vauhdissakin, puhelimella soittaessa vastapuoli saa silti arvata mitä sanoo.
    Visiiri kiinni ei mitään selvää saa, mutta hiukan parani kun visiiri on auki....
    Olisko suunniteltu avokypärään ko.laite.
    Onko C3 liian hyvä suikka tuolle Camosille vai Camos täysi susi.
    Mikistä otin vaahtomuovin pois, ei auttanu mitään.
    Oli mikki sitten lähellä suuta tai kaukana, ei mitään eroo asiassa, samaa paskaa pukkaa ulos.
    Puhelimen vaihdolla ei myöskään ollut mitään vaikutusta tuohon ongelmaan.
    Nyt vielä jos yrittäis yhteyttä 2:den suikan välillä menis hermot kokonaan.
    No maanantaina soittoa Digimestaan, selvitelkööt ongelmaa.

Olisko vielä jollain hyviä ehdotuksia tuohon ongelmaan ?
    XV 1100
    Lainaa (vhkala @ Heinä. 04 2009,19:48) kirjoitti
    Nyt kokeiltu vauhdissakin, puhelimella soittaessa vastapuoli saa silti arvata mitä sanoo.
    Visiiri kiinni ei mitään selvää saa, mutta hiukan parani kun visiiri on auki....
    Olisko suunniteltu avokypärään ko.laite.
    Onko C3 liian hyvä suikka tuolle Camosille vai Camos täysi susi.
    Mikistä otin vaahtomuovin pois, ei auttanu mitään.
    Oli mikki sitten lähellä suuta tai kaukana, ei mitään eroo asiassa, samaa paskaa pukkaa ulos.
    Puhelimen vaihdolla ei myöskään ollut mitään vaikutusta tuohon ongelmaan.
    Nyt vielä jos yrittäis yhteyttä 2:den suikan välillä menis hermot kokonaan.
    No maanantaina soittoa Digimestaan, selvitelkööt ongelmaa.

Olisko vielä jollain hyviä ehdotuksia tuohon ongelmaan ?
    Tosi kurja juttu kun sulla ei toimi *
    Kannattaa olla suoraan yhteydessä maahantuojaan duelille,niin saat vastauksen varmaan nopeimmin tuohon ongelmaan *
    Mikki vois tosiaan olla parempi *
    Kyllähän noiden langattomien vehkeiden kanssa tuntuu aina olla joitain ongelmia
    Tarttee alkuviikosta soitella heille, ainakin tämä ko.laite menee vaihtoon, josko vika on tuossa itte palikassa.
    Ei voi oikeen avatakaan tuon takuun takia.

Musat kyllä soi komeesti, se pitää myöntää.
    Oikeen bassoakin tulee
    XV 1100
    Toimiiko sulla unnah toi puhelimella soitto kunnolla ?
    Mä vaan tota ominaisuutta tarviin duunin takia, muuten sillä ei olisi niin suurta väliä.
    Tuolle intercom puolelle mulla ei ainakaan nyt ole käyttöö.
    XV 1100
    Lainaa (vhkala @ Heinä. 04 2009,20:14) kirjoitti
    Toimiiko sulla unnah toi puhelimella soitto kunnolla ?
    Mä vaan tota ominaisuutta tarviin duunin takia, muuten sillä ei olisi niin suurta väliä.
    Tuolle intercom puolelle mulla ei ainakaan nyt ole käyttöö.
    Ei ole tullut kokeiltua tuota että joku soittaa kun muutama kerta.Eka kerrolla kun joku soitti niin minun puheesta ei tahtonut saada mitään selvää,mutta kun siirsin mikin hieman kauemmas suusta,ja puhuin rauhellisesti ,niin puheita sai kuulemma selvää.Empä tiedä onko tuo lanka mikki herkempi kun tuo puomimikki.Itsekkä on avattava kypärä niin en voi kokoella tuota lankamikkiä.Yksi parempi syy miksi camos on parempi kun mitä laitteita olen kokeillut on että eipä ainaskaan katkaise puhetta kesken lauseen *
    Eli olishan tuossa tietenkin parannettavaa *
    Vox avaus pitäisi saada vielä herkemmäksi,ja *uo mikki voisi olla herkempi/parempi.
    Muuten olen tyytyväinen camokseen *
    Ai niin, camokseen on tulossa syksyllä 12 voltin laturi *
    Kiitti tiedosta, taitaa siis olla toi puhelin homma ennemmin ominaisuus kuin vika...
    Olen kanssa muuten tyytyväinen, kun sais hiukan parannettua tota puh. hommaa...
    No lisää pähkäilyä ja
    XV 1100
    mikä tuossa camoksen laitteesta tekee niin halutun
    jos se ei edes toimi käytössä?
    se stereo äänikö?

q2 mennään jo toista kesää eikä mitään ongelmia ole ollut

mun kypärä on shoei raid ja muijalla shoei xr1000
    niitä kuulokkeita ei ole varmaan tarkoitus laittaa sinne pehmusteitten alle.
    puhelimella soitto onnistuu ihan hyvin 80km/h vauhdista
    ja kaverit ei ole edes huomannut että olen ajamassa
    kuulostaa kuulemma vaan tuuliselta.korvatulppia käyttäessä joutuu volumet laittamaan täysille.

hyvin toimii jopa se automaattinen volumen nosto q2:ssa
    jos puhut paikallaan pyörä sammuksissa ja starttaat nostaa q2 volumea itse

jos miinuksia pitää etsimällä etsiä niin ehdottomasti bluetooth kanavien määrä ettei saa paritettua esim 4 kypärää keskenään

tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
    Lainaa (make200 @ Heinä. 04 2009,21:50) kirjoitti
    se stereo äänikö?

kuulostaa kuulemma vaan tuuliselta.korvatulppia käyttäessä joutuu volumet laittamaan täysille.

jos miinuksia pitää etsimällä etsiä niin ehdottomasti bluetooth kanavien määrä ettei saa paritettua esim 4 kypärää keskenään
    Itsellä ei ole kokomusta tuosta Q2.Miten tuossa toimii puheyhteys ? Katkaiseeko kesken lauseen?
    Avattavan kypärän kanssa en tykkää tuosta että mikki kulkee kypärän ulkopuolelta kypärän sisään *
    On melkein ainut malli jota minä en ole testannut *

Lainaa (unnah @ Heinä. 05 2009,10:31) kirjoitti
    Lainaa (make200 @ Heinä. 04 2009,21:50) kirjoitti
    se stereo äänikö?

Itsellä ei ole kokomusta tuosta Q2.Miten tuossa toimii puheyhteys ? Katkaiseeko kesken lauseen?
    Avattavan kypärän kanssa en tykkää tuosta että mikki kulkee kypärän ulkopuolelta kypärän sisään *
    On melkein ainut malli jota minä en ole testannut *
    jos käyttää vox toimintoa niin katkasee yhteyden jos puheen aloittaja ei puhu 30s mitään
    mutta jos avaa linjan manuaalisesti napista niin ei katko.

saisko sen paremmin johdollisella mikillä?
    http://www.rxtx-tuote.fi/index.p....tuote=Y

ja puhun nimenomaan tästä uudesta scala q2
    siitähän on se vanhempikin versio mutta siitä ei mitään tietoa

tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  30.  
    Onkos tuo Bluset pätevä värkki vai kannattaako suosiosta panostaa kalliimpaan esim. camos tai scala? Tulis lähinnä navin ja musiikin kuunteluun Nokian E71:stä.
Sivu: 24 / 31:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 142223242526 ... ViimeinenViimeinen