Heti ostettuani LT:n, huomasin jotta sen pakki toimii ainoastaan vajaan metrin kerrallaan. Sen jälkeen täytyy starttinapista hellittää ja painaa sitä parin sekuntin odottelun jälkeen uudestaan.

Ensin luulin tuota ominaisuudeksi kunnes lueskelin lukemattomia tarinoita LT:n pakin toimivuudesta ja mahdollisista vioista.

Taloudellisimmaksi ja todennäköisimmäksi vikavaihtoehdoksi osoittautui vaihdeaskin kyljessä oleva anturi, joka pakin älylaatikolle kertoo, että "liikettä on". Hankin loppukesästä uuden anturin ja talvihuollon yhteydessä varauduin vaihtamaan tuon. No anturin kuusiokolo on erinomaisen p**kassa paikassa runkopalkin alla. Mikään kuusiokoloavaimistani ei tuonne loppujen lopuksi sopinut ja väsytystaistelu päätyi aika nopeasti "p**kat - en jaksa - eihän tuo mikään iso vika ole" -elämykseen. Viiksetystä ryyditti vielä se, että vanhan anturin johto ei liittimestään irronnut ehjänä vaan liitin meni irroittaessa kappaleiksi. Ahdas paikka kun tuo on ja lyhyet johdonpäät, niin päädyin tinaamaan johdot.

Lämpimän "kevätsään" kunniaksi kävin tänään ajelemassa 50 kilometrin pikkulenkin. Takaisin tullessani kävi mielessä tarkistaa pakin toiminta. Ja perhana vie - tuohan toimii paremmin kuin koskaan!

Eli viesti niille monille LT:n omistajille, jotka ehkä kärsivät pakkiavustimen vajaasta toiminnasta - kannattaa tarkastaa anturin johdon liitin. Se on kiinni oikeanpuoleisen "kaatumaraudan" takapäässä, ja tuossa on melkoinen johtohässäkkä samaan kohtaan kiepitetyn jarruvalokatkaisijan johdon vuoksi.