Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 53:sta
    Terve vaan kaikille

Talven pimeinä ja kosteina iltoina ajattelin tilailla Euroopasta ajotakin ja housut, koska paikalliset valikoimat ovat suppeat ja kalliit. Ajattelin budjetoida sellaisen 300-500 euroa tähän, ja katselinkin jo tuolta FC-moto -sivustolta sopivia rytkyjä. Tärkeintä minulle on pukineiden tarjoama suojaus, ei niinkään ulkonäkö.

Ongelmanahan tässä on se, ettei pääse sovittamaan vaatteita tai muutenkaan käpistelemään niitä, joten on luotettava nettisivujen suitsutusteksteihin. Asun tulisi olla sellainen, että se toimii ilmalla kuin ilmalla, joten puhutaan siis jostain säädettävästä kerrosjärjestelmästä.

Asun tulisi siis olla
    -hintaan nähden laadukas
    -säänkestävä mutta hengittävä
    -takki ja housut mieluiten tietenkin yhteensopivat
    -näkyvä, tai sitten käytetään heijastinliiviä sen päällä
    -hienoa, jos saisi tilattua/ostettua Suomesta

Saako jostain tilattua suoraan Yamahan omia varusteita ja onko jossain nähtävissä testejä niistä? En ole löytänyt muuta keinoa hankkia kyseisiä varusteita kuin tilaamalla jälleenmyyjän kautta.

Rukan kamppeet taitavat olla yhtä kalliita kaikkialla? Joku jos on tilannut esim. Saksasta voisi kertoa jotain neuvoja? Ehdotelmat asuksi ovat erittäin tervetulleita!
    Tervehdys

Ostin vuoden vanhan Rukan core-tex takin huuto.netistä hintaan 180 eur ja housuja näyttäis löytyvän alle 100 eur. Samalla hinnalla saa tietysti Eurobikeriltä tixtexi-kalvolla olevan uuden asun. Molemmat vaatii kerraston alle (ei kesällä) ja kerrastolla ja fleesi asusteella tarkenee jo kelkkaillakin.
    FZ1-N -06, motoilua 10 500 km ja sekin olis myynnissä, kysy!

FZ6-N -04, motoilua 9050 km
    Se vanha sanonta että köyhän ei kannata ostaa halpaa pitää edelleen paikkansa.En vihjaa että olisit köyhä mutta tuosta hintaluokasta tuskin löytyy muuta kuin Rukan halvempi pää ja siihenkin vähän lisää.Mulla on kolme parin-kolmensadan pukua ja mikään niistä ei enää pidä vettä oikealla puolella.Ja lisäksi pari kelkkahaalaria ja sama juttu. Jotain asiasta kertoo myös Rukan pitkä takuu ja korjaus-huolto joka toimii kunnolla.Voi olla että löytyy myös kelvollisia asuja tuosta hintaluokasta,se mikä on kelvollinen on sinun päätettävä.Tästä on ollut aikaisemminkin juttua täällä,löytyy varmaan pienellä hakemisella.
    Lainaa (rellonen @ Tammi. 20 2008,12:40) kirjoitti
    Jotain asiasta kertoo myös Rukan pitkä takuu ja korjaus-huolto joka toimii kunnolla.Voi olla että löytyy myös kelvollisia asuja tuosta hintaluokasta,se mikä on kelvollinen on sinun päätettävä.Tästä on ollut aikaisemminkin juttua täällä,löytyy varmaan pienellä hakemisella.
    Ei sen pakosta tarvitse olla Rukan pukine, eikä tarkoitus ole ostaa kampetta muuhun käyttöön kuin pyöräilyyn.

Tarkoitus oli katsella, saako ulkomailta käypää pukinetta huokeaan hintaan.
    itte ostin just tällee talvena viimevuonna liikkeestä ni sai suht halvalla. Housuina on ixs nima ohv taisi olla 180€ ja maksettavaa jäi muistaaksee 100 verran. Takki on bering roadster ja sen ohv oli 230 mut maksettavaks jäi 160€. Ei oo tarvinnu nuo kamat päällä palella. TAkissa löytyy selkäsuojus kyynär ja olkasuojat, hihat ovat heijastavaa materiaalia joten näkyvyyskin on plussaa. Housuissa on suojat polvissa ja lonkissa. Omaan silmään nuo ajokamat eri näytä m9iltää urpolta kun ovat ihan hyvännäköisetkin
    600rr
    Hyvää ja halpaa ei voi sanoa samassa lauseessa.
    superjopo
    Ajokamoista ei kannata tinkiä.
    Oulussa suppeat valikoimat? Höpöhöpö! Oulusta löytyy satavarmasti hinta-laatu suhteeltaan hyvä ajopuku perusmotoristin tarpeisiin. Kannattaa käydä katselemassa uudelleen. Motorman, Storm, Spare Wheel, EMC, Kärkkäinen jne jne.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Omalta kohdalta voi kehaista Richa:n hinta/ laatusuhdetta, LION palttoo 199€, Monsoon housut 169€... näitä loppukauden "hyllyt tyhjäksi" tarjouksia. Eihän ne ole Rukan kamppeet tietenkään, mutta kun ne istui tosi hyvin ( takissa on he-le-ve-tin monipuoliset säädöt), pitivät todistettavasti vettä, tarkenee hyvin viileämmässäkin kelissä eikä ole sellaista "jarruvarjo" -tyylin ilmanvastusta kuin joissakin halpiskamppeissa on niin noilla mennään (Pari kautta huristeltu ja ehjätkin vielä)
    I'd like to die like my Grandfather.
    Gently while asleep
    Not screaming in terror
    Like his passengers

http://www.bikepics.com/members/jpalvima/
    Käväisin tuossa raahessa yksi päivä ja paikallisessa tokmannilla myytiin sinisalon ajopukuja suhteellisen edullisesti. Hintaa oli jotain reilu 200 € koko puku ! En kyllä ostanu kun entisetkin hyvät mutta eikö tuo sinisalo valmista aika laadukkaita tuotteita ?
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Niin onhan oulussakin tokmanni ! Ehkä sielläkin on
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
    Ajattelit siis ostaa kaksi ajopukua: hyvän ja halvan. Osta vain se hyvä niin säästät halvan hinnan.
    Lainaa (yusub @ Tammi. 20 2008,13:17) kirjoitti
    Hyvää ja halpaa ei voi sanoa samassa lauseessa.
    Hyvää ja edullista saattaa löytyä käytettynä, kuten aiemmin mainittu.
    Käytettynä saa 300 eurolla jo vaikka miten hyvät ajokamat. Itse ostin 2 vuotta sitten hyväkuntoisen yokon goretex-puvun (takki, hanskat, housut) tuohon hintaan.
    Ihan turha ostaa rukan kuteita, pysyy ne halvemmatki päällä. Merkistä ei kannata maksaa yhtään ylimäärästä. Ite mieluummin ostan kerran vuoteen uudet kamat, ku kerralla kalliit joilla sit ajan kakskyt vuotta. Kenkiin sijotin kerralla enemmän, samoin pottaan ne uusin ehkä joka toinen vuosi.
    En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
    Löytyiskö tuolta niitä yamahan kamoja?

http://www.motorman.fi/
    superjopo
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 20 2008,12:47) kirjoitti
    Ei sen pakosta tarvitse olla Rukan pukine, eikä tarkoitus ole ostaa kampetta muuhun käyttöön kuin pyöräilyyn.

Tarkoitus oli katsella, saako ulkomailta käypää pukinetta huokeaan hintaan.
    No vaikka Louisilla näkyy olevan Rukan takkia puoleen hintaan jos sattuu sopivaa kokoa olemaan vielä.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
    Vaikka RM Heino ei Oulussa vaikutakaan, niin mainitsen silti.

Eli RM Heinolla tampereella on jotain rukan asusteita alennuksessa, takki+housut oli muistaakseni just jotain 500 euron luokkaa. takuu kuuluu myös kauppaan. valitettavasti mulla ei havaintoa mitä kokoja siellä oli jäljelllä..
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    IXS:n erästä yhdistelmää on myyty pitkään kampanjahintaan 399 takki+housut (en muista nimeä), oisko pathfinder ja nima tai jotain. on mielestäni moitteeton, eli hintansa väärti kun vertaa että asusta vois maksaa vaikka tuhansia. ite oon ajanu sillä 30000km kaikissa säissä, rankkasateessa ja talvipakkasella. kesän pahimmilla helteillä se on tietysti liian kuuma, keskikesää ja eteläeuroopan matkoja varten pitää olla toinen asu.
    Senior Highway Bomber

Ride Loud - Ride Proud

Kawasaki z750s -05
    Lainaa (mkk @ Tammi. 20 2008,14:06) kirjoitti
    Ajattelit siis ostaa kaksi ajopukua: hyvän ja halvan. Osta vain se hyvä niin säästät halvan hinnan.
    Mielestäni noin 500 euron arvoinen ajopuku ei ole kovin halpa. Rukan käypäset takit näyttävät maksavan 700-1500 euroa, täytyy niiden aika perkeleen hyviä kangastakkeja silloin olla.
    Lainaa (yusub @ Tammi. 20 2008,18:01) kirjoitti

Varmasti saa. Sanoin, että ainut keino jonka tiedän, on tilata jälleenmyyjän kautta.
    Otsikkoon vastaus: Ei ole olemassa.

Ajokamoissa hinta ja laatu menee yhtämatkaa.
    Lainaa (Le Motard @ Tammi. 20 2008,19:57) kirjoitti
    Lainaa (yusub @ Tammi. 20 2008,18:01) kirjoitti

Varmasti saa. Sanoin, että ainut keino jonka tiedän, on tilata jälleenmyyjän kautta.
    Joo tuskimpa saa muualta...
    superjopo
    Mulla IXS:n puku maksoi n. 6 vuotta sitten muistaakseni 350€. Hyvin on kestänyt ja sateen ulkona pitänyt. Eli ei nuo hinta ja laatu aivan yhtämatkaa mene.

Tokihan tuo melkoinen pussi on jossain 200km/h vauhdissa, mutta norminopeuksissa ei häiritsevää lepatusta ole havaittavissa. Eikä tuota sellaisiin niopeuksiin ole varmaan suunniteltukkaan. En ole mitään 1000€-> pukua ikinä testannut, mutta en usko että se nyt niiiiiin paljoa parempi on
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
    Ostin 2006 syksyllä (Suomesta) yhdistelmän Rukka Steel + Rukka Unit hintaan 450 euroa. Olen ajanut +20tkm, pitää monsuunisateen, ei lepata eikä läpätä kun ostaa sopivan ja käyttää kiristysremmejä, on ajettu nollakelissäkin ja ei ole helteelläkään mitenkään poikkeuksellisen ahdistava - niin ja on tietenkin RUKKA jos sillä on ratkaiseva merkitys jollekin

En kyllä jaksanut katsella niin tarkkaan että oliko täällä jo määritetty se "halpa", mutta mielestäni tuo oli ihan hintansa väärti ja osoitus siitä että kyllä Rukkaakin saa ihan normaalihintaan.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Niinkun täällä on jo irvistelty ettei hyvää ja halpaa oikeasti ole. Itse olen todennut parhaaksi vaihtoehdoksi nahkapuvun suojaavuutensa ja kuumalla kelillä viileytensä vuoksi, Lisäksi sadeasu jonka vetäise nahkojen päälle tarvittaessa sateen tai vilun vuoksi. Sadeasu nahkojen päällä niin tarkenee aika pitkälle t-paidalla ja lyhyillä kalsareillakin.
    Lainaa (RIMMON @ Tammi. 21 2008,16:11) kirjoitti
    Niinkun täällä on jo irvistelty ettei hyvää ja halpaa oikeasti ole. Itse olen todennut parhaaksi vaihtoehdoksi nahkapuvun suojaavuutensa ja kuumalla kelillä viileytensä vuoksi, Lisäksi sadeasu jonka vetäise nahkojen päälle tarvittaessa sateen tai vilun vuoksi. Sadeasu nahkojen päällä niin tarkenee aika pitkälle t-paidalla ja lyhyillä kalsareillakin.
    Joskus kokeilin tota yhdistelmää ja ei sovi ainakaan mulle... Yhdistelmästä tuli niin kankea, ettei meinannut pyörylän yli jalka nousta. Viel ei ole tullut kokeiltua poistaa gorerotsista syndejä ja vetästä sitä nahkapompan päälle.

Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Lainaa (Sara @ Tammi. 21 2008,16:59) kirjoitti
    Joskus kokeilin tota yhdistelmää ja ei sovi ainakaan mulle... Yhdistelmästä tuli niin kankea, ettei meinannut pyörylän yli jalka nousta. Viel ei ole tullut kokeiltua poistaa gorerotsista syndejä ja vetästä sitä nahkapompan päälle.
    Kerrospukeutumisessakin on ongelmansa. Ei mulla ole ollut ongelmia ton suhteen, vaikkakin kyllä se ens alkuun tuntuu et tavaraan on päällä. Mielummin kuitenkin näin kun et vedän kesä helteessä goret päällä. Goret käy hyvin todella aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä, mut mainitsemallani asulla pärjää keväästä syksyyn.
    Lainaa (RIMMON @ Tammi. 21 2008,17:18) kirjoitti
    Kerrospukeutumisessakin on ongelmansa. Ei mulla ole ollut ongelmia ton suhteen, vaikkakin kyllä se ens alkuun tuntuu et tavaraan on päällä. Mielummin kuitenkin näin kun et vedän kesä helteessä goret päällä. Goret käy hyvin todella aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä, mut mainitsemallani asulla pärjää keväästä syksyyn.
    Ite oon vähempi palellut nahoissa, kuin julmetun kalliissa goretex-asussa vuorineen. Siksipä goret menikin myyntiin ja nyt pärjäillään vaan nahoilla ja parilla kappaleella "kesäpöksyjä". Ne puetaan sillon kun laiskottaa..
    Kerrospukeutuminen varmaan kanssa auttais lämpimänä pysymiseen, mut ensteks tarvis saada pöksyihin tilaa niille pitkille kalsareille..

<span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
  30.  
    Lainaa (RIMMON @ Tammi. 21 2008,17:18) kirjoitti
    Lainaa (Sara @ Tammi. 21 2008,16:59) kirjoitti
    Kerrospukeutumisessakin on ongelmansa. * Ei mulla ole ollut ongelmia ton suhteen, vaikkakin kyllä se ens alkuun tuntuu et tavaraan on päällä. Mielummin kuitenkin näin kun et vedän kesä helteessä goret päällä. Goret käy hyvin todella aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä, mut mainitsemallani asulla pärjää keväästä syksyyn.
    Tuo on totta... Ite kun aloitin niin ekana kesänä vettä raikas joka päivä... Goret oli silloin ehdottomasti parhaat. Ajan saatossa kertynytkin sitten useampaa sorttia vermettä
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen