Terve. Olen pari vuotta ajellut CBR 600f:llä ja nyt olisi tarkoitus hommata 1998-2001 mallinen R1. Mitä muutoksia pyörään on tullut noiden kyseisten vuosien aikana, ja mitä mieltä muuten olette tulevan hankinnan järkevyydestä?
Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
En suosittele tuota 98-99 mallia. Aika paljon tuntuu olevan lastenvikaa nuissa. Tutulla oli aikoinaan -99 ja ainakin laatikko ongelmia sun muuta siinä ilmeni.
Itellä aikoinaan oli -00 eli tuota toista sukupolvea. Sen kanssa ei ainakaan ollut mitään ongelmia. Oli kyllä mukava ja kevyt keulainen mopo.
Tuosta jos laittaisit hieman uudempaa eli -02, niin saisit jo ruiskupelin. Eli suosittelisin tuota kolmatta sukupolvea eli 02 tai 03 vuosimallia. Tuskin nostavat budjektia niin suunnattomasti.
-07 Z1000
-07 Gsx-R 1000 Myyty
-06 R1 vaihdettu
-05 R1 lunastettu
-00 R1 myyty
Kiitos tiedoista, kyllä se vaan budjettia aika paljon nostaa kun tuo suunniteltukkin vuosimalli on budjetin yli![]()
Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
pieniä päivityksiä tuli 2000, eli ulkonäkö muuttui hieman, jäähdytykseen pieniä parannuksia, esim kannen sisäänmenoliitoksessa on virtausta parannettu, kone on kuitenkin 98-01 lähes identtinen, laatikossa ei mitään strategisia muutoksia ole tapahtunut, toinen ylemmistä vaihteensiirtäjistä on vaihdettu 00 vuonna, ja alempi 02. kuitenkin "vaihderumpu" on sama 98-03. eli ainoat todelliset muutokset ovat nuo siirtäjät, rattaat ja vaihdeakselit ovat kuitenkin samat läpi 4xv 5jj ja 5pw mallien.
sekä 02 on tullut uudet kiertokanget, liekö vahvemmat tai jotain.
kytkin on pysynyt samana sekä kampiakseli
02 vaihtui uusi kansi, missä on hieman isommat pakoventtiilit ja ruisku. nokat ovat kuitenkin samanlaiset 98-03, paitsi että 02-03 on sorvattu muutamasta kohtaa ylimääräistä painoa pois.
02 tuli uusi runko ja muutenkin pyörä vaihtui ympäriltä, mutta kone säilyi alakerran osalta "samana".
suomennetaan, vielä eli: 4xv 98-99, 5jj 00-01, 5pw 02-03
98-99 on ihan kelpo pelejä, mitä nyt 1-2 vaihtaminen välillä ikävästi rusahtaa. kaikissa 98-03 on tyypillistä, että kone pitää jossain määrin mekaanista kilkotusta kalkatusta.
.
Kaverilla on vm:99 R1 ja on pelannu ongelmitta
Millä budjetilla oot liikenteessä?
Takatalolla ois yks edullinen vm:2000 R1 myynnissä.
Uskoisin, että hinnasta pystyy neuvottelemaan jos oot suoralla kaupalla liikenteessä.
-TÄSSÄ-
Tästä 02 passeli hintaan..
http://www.nettimoto.com/553460
Uusi tulokas näillä foorumeilla joten täytyy hiukan mainostella omaa bisnestä:
Kannattaa käydä signaturestani löytyvässä osoitteessa ja soittaa sieltä löytyvään numeroon ja kysellä millä hinnalla me voisimme tuoda moisen sinulle. Puhelimen päässä on eri henkilö, joten esitä asia alusta alkaen.
EDIT: Njahas, signaturen linkki ei toimi aivan tahdotulla tavalla, osote näkyy kuitenkin siinä että eiköhän sivuille löydä kun tuon tuosta kopioi tai kirjoittaa manuaalisesti osoiteriville.
Moro.
Kesän Acella ajaneena alkaa tehdä mieli R1:stä. Kertokaas miten paljon kyykympi tuo on Acen jälkeen ajella?? Onko satunnainen 165/55 vaimon kuskaaminen ihan ok?? Pääasiassa tulee töissä käytyä ja taajamassa cruisailtua. Matka-ajoa ei oikeastaan ollenkaan. Jokusia muutaman satkun reissuja pitkin kesää. Jos jollakin on tarjolla sopivan hintainen Rykkönen niin vaikka yv:nä mailia. Vaihdossa saa tuon -97 Acen tai suorallakin voisi onnistua.. 7te alkaa olla jo aika paljon pyörässä kiinni minun mielestä, kun muutakin tekemistä on perheellisellä..![]()
Vielä kun oppisi ajamaan..
kyysääminen on ihan hyvä kuskin kannalta, menee suht tasasesti eikä kyytiläinen paina selkään jos osaa pitää tankista kiinni, mutta sitten kyytiläisen kannalta homma onkin toinen, kuskin penkki on niin helvetin pitkä että joutuu kyytiläinen lepuuttamaan ahteriaan takapenkin reunaa vasten ja melkoinen etunojakin on päällä, eli käsille käy. näin siis kun itse istuin kerran pyöräni kyydissä, mutta eipä kyytiläiset ole valittaneet, ainoastaan kehuneet kivaksi kyydiksi, liekö johtunut sitten etteivät ymmärtäneet mikä on hyvä ja mikä todella huono. esim 636 kwaakku on paljon ystävällisempi kyytiläisen kannalta.
.
Itse vaimosi kanssa saman kokoisena ihmisenä ja paljon ässällä matkustelleena voin kertoa että matkalaisen paikka ässässä hakkaa rykkösen 6-0.(Henkka mies man @ Tammi. 20 2008,17:27) kirjoitti
Käykää yhdessä jossain koeistumassa rykkönen kakspäällä, veikkaan että vaimoke ei pidä tuntemuksestaItse olen kerran kuivatyypit sillä paikalla ottanu, enkä ihan ensimmäisten joukossa olis ajelulle hinkumassa.
Näin on näppylähansikkaat.
Kiitokset vinkistä. Mukava kuulla takana istujan mielipide. Eikö ässän kyytiläisen asento ole kuitenkin melko lähellä Rykkösen asentoa? Polvet on ainakin melkoisen koukussa ja etunoja melkoinen. Pari lyhyttä kyytiä kavereille(180/90) antaneena moittivat polvikulmaa. Mutta hyvä iso satula. Itseä arveluttaa juuri tuo, että kyytiläinen jää liian kauas taakse ja joutuu nojaamaan voimakkaasti eteenpäin, ottaen tietysti kuskista tukea ja rasittaa kuskin käsiä entisestään. Tuommoinen fiilis oli, kun vaimo oli ekakertaa acen kyydissä. Nyttemmin sujuu paljon paremmin ja mukavammin, eikä tarvi jännittää taaksepäin putoamista.(Tricia @ Tammi. 20 2008,23:03) kirjoitti
Harvoin se vaimo kyytiin lähtee ja ei ole koskaan kyydistä valittanut. Itsellä tekisi mieli vain hieman kyykympää pyörää ja tuo rykkönen on mielessä. Pitää heti kelien salliessa käydä koeajamassa moinen vehje kaksipäällä. Ei tuo kaksipäällä ajelu kyykyllä pöllömmälle näytä, jos kyytisussu on sopivan kokoinen. Toki aika hurjannäköisiäkin yhdistelmiä tien päällä näkyy.. Kiva että päristely ei ole pelkästään yksinajelua, mutta turvallisuus ennenkaikkea. Pienet lapset tarvii isää ja äitiä, mutta moottoritie on kuuma.![]()
Vielä kun oppisi ajamaan..
Kiitos pyörätarjouksista, olen etsimässä lähinnä pyörää millä olisi ajettu noin 30-40 tkm mutta hinta saisi silti pysyä siellä 7000 pinnassa![]()
Honda tai Yamaha, so not kunhan cebarilla ajaa
Nyt tulee vähän mutuna, mutta veikkaisin rykkösen kyytiläisenpaikan olevan ylempänä ja vielä kauempana kun ässässä. Eli kyytiläinen jää juuri niin kuin itse sanoit, helposti irtonaiseksi sinne taakse. Tämän tyttären ässäkuski on päälle 180cm pitkä, normaalivartaloinen mieshenkilö, eli tilaa takana on soutaa niin eteen kuin taaksekin. Harvoin sitä kuiten tulee nojaitua tiiviisti kuskiin, paitsi motarinopeuksissa ja jos palelee(Henkka mies man @ Tammi. 21 2008,07:42) kirjoitti
Kiinnipito tapahtuu parhaiten laukkutelineestä kiinnipitämällä ja sen puutteessa oikea käsi takavalon alle ja vasen siihen nahkalipareeseen. Kiihdytyksessä tuetaan enemmän remmiin ja himmattaessa takana olevaan käteen. Eli aikas pystyssä asennossa tulee matkusteltua eikä kuski ole kyllä valitellu. Päin vaston on tykänny että kyytiläinen ei juurikaan tunnu mukana, onhan ässä sen verran painava pyörä jo itessään ja tässä tapauksessa kyytiläinen on soppelin kokonen ja hyvin koulutettu
Ja polvikulma, sehän on ässän suurin kompastuskivi repsikan kannalta. Ovat kaiten jotkut enemmän kakspäällä ajavat laitelleet jalkatappien siirtosarjoja.
Hyvänä kakkosvikana tulee kauhukahvojen puute, siitä nahkalipareesta satulassahan ei yksistään ole mitään taikaa. Satula itsessään kyllä on hyvä ja leveä, ihan riittävä tämän kokoluokan kuskattaville![]()
Näin on näppylähansikkaat.
Jea, sorry, Henkan kanssa varastimme topiikin
Täältä tähän.
Näin on näppylähansikkaat.