Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 113:een 113:sta
    Lainaa (ShadowC2 @ Tammi. 29 2008,18:09) kirjoitti
    Lainaa (Japa vaan @ Tammi. 29 2008,17:45) kirjoitti
    Tuossa testissä ihmettelin,että miten kone oli päässyt karstoittumaan.Nykyään bensat ei pitäis karstoittaa,etenkään mp-koneessa.Rundeja käytetään ihan erilailla kun autoissa.
    Niin ne ihmetteli testaajatkin ja heidänkin mukaan suorituskykytestin jälkeen tuollaista karstoittumista ei olisi pitänyt ilmetä. Olisikin mielenkiintoista kuulla onko kellään orggilaisella käytössään niitä ensimmäisiä fjärriä joilla olisi ajettu reilusti yli 50tkm ja onko tuosta karstoittumisesta ollut käytännön haittaa, noin niinkuin venttiileitä palanut....
    Tuolla Click on yksi esimerkki. Vanha FJR ja moottori päreinä. Selvää syytä ei löytynyt eikä kellään ollut vastaavaa koettuna.
    Hyvää alkanutta kevättä FJR väelle.

MP messuista on jo kulunut niin paljon aikaa , että hidas hämäläinenkin heräsi topikin hiljaisuuteen.
    No mitä avatusta messumoottorista selvisi?
    Minä itse tuumasin:
    En vaihda 2007 FJRrää. Ajan sillä vuoden 2008 ja katson.
    Mielestäni kohennukset tälle vuodelle toisarvoisia.
    Hyvä pyörä 2007, nykyttelen vielä tällä.
    Messuilla rengaskeskusteluissa varsin poikkeavia kokemuksia.
    Itse ajoin yli 16000 km orig. takasella, on toki keskeltä sileä.
    Yli 5000 km kasistain laukuissa piimääkin. Etunen vielä alla 2008 jonniin aikaa. Toiset olivat jo vaihtaneen 4000 km välein etusiakin? Onkohan kaikki pyörässä tai kuskilla ok?
    Terv Tampereelta
    Lainaa (kilolokio @ Helmi. 05 2008,19:03) kirjoitti
    No mitä avatusta messumoottorista selvisi?
    Minä itse tuumasin:
    En vaihda 2007 FJRrää. Ajan sillä vuoden 2008 ja katson.
    Mielestäni kohennukset tälle vuodelle *toisarvoisia. *
    Hyvä pyörä 2007, nykyttelen vielä tällä.
    Messuilla rengaskeskusteluissa *varsin poikkeavia kokemuksia.
    Itse ajoin yli 16000 km orig. takasella, on toki keskeltä sileä.
    Yli 5000 km kasistain laukuissa piimääkin. Etunen vielä alla 2008 jonniin aikaa. Toiset olivat jo vaihtaneen 4000 km välein etusiakin? Onkohan kaikki pyörässä tai kuskilla ok?
    Terv Tampereelta
    Kevättä vaan sinne eteläänkin.
    Olipas vaan mukava käydä katsomassa tuota avattua FJR:ää.
    Ei mitään paniikkia vaihtoon, vaikka on '03. Toi karstahomma tietysti hieman mietityttää, mutta toisaalta on paljon vastakkaisiakin havaintoja, mm itse näin omaa pyörää avattuna eikä siellä erityistä karstaa ollut. Vaihdan aina molemmat renkaat samalla, tyypillisesti siinä 10-15tkm:n välein. Syynä se, että eipä ole sitten iästä johtuvia laatueroja enkä ikimaailmassa ala säästämään renkaissa, se on tasan väärä paikka säästää.
    Mutta mitä oikein tarkoitti lause
    Lainaa kirjoitti
    Yli 5000 km kasistain laukuissa piimääkin.
    Lainaa (Anttoo @ Helmi. 05 2008,19:58) kirjoitti
    Toi karstahomma tietysti hieman mietityttää, mutta toisaalta on paljon vastakkaisiakin havaintoja, mm itse näin omaa pyörää avattuna eikä siellä erityistä karstaa ollut.
    Mitäs fjärrälles on tarvinnut tehdä kun olet nähnyt sen kerran avattuna?
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Lainaa (Anttoo @ Helmi. 05 2008,19:58) kirjoitti
    Mutta mitä oikein tarkoitti lause
    Lainaa kirjoitti
    Yli 5000 km kasistain laukuissa piimääkin.
    No yritin olla kotinäppärä.
    Selvitän
    Yli kuudentoistatuhannen kilometrin matkasta on ajettu kakspäällä yli viisituhatta kilometriä. Laukutkin lastattuna vaimoväen tarpein.
    Tähdennän vielä, etten ole ihan kevyellä kuormalla ajanut koko kuuttatoistatuhatta kilometriä.
    Tosin olen välttynyt ylinopeus sakoilta.
    terv.JR
    Lainaa (ShadowC2 @ Helmi. 05 2008,20:29) kirjoitti
    40tkm määräaikaishuolto. No, ei nyt aivan avattuna mutta kansi auki.
    Lainaa (Anttoo @ Helmi. 05 2008,22:00) kirjoitti
    Lainaa (ShadowC2 @ Helmi. 05 2008,20:29) kirjoitti
    40tkm määräaikaishuolto. No, ei nyt aivan avattuna mutta kansi auki.
    Pitääkö kansi avata venttiilinvälystä tarkistaessa?Ei kai sentään.Eikös se riita kun vena koppa on auki.
    Kyselikös ketään tuon teti FJR:än kytkin rikosta tarkemmin messuilla. Itte en muistanut kysellä ja kiinnostais tietää millai se hajos.
    Liian lyhyt testi kylläkin nyky pyörälle eikä oikeen anna mitään uutta tietoo.
    Minulla oli vm.2003 FJR jolla ajettu 100000km kun sen ostin. Lähes virheetön ikäisekseen... vaihdoin sen 2007 uuteen FJR:n jolloin mittarissa oli 135000km - ei mitään ongelmia. *Asiallista huoltoa, kuten kaikki fillarit tarvitsevat. Mitään korjaus remppoja ei ollut.
    Pyörä pohjautuu pitkälti yli kymmenvuotiseen perustaan.(fj1100)
    Tekniikka ongelmia ei pitäisi juurikaan ilmetä, ainakaan alle 150000km. *Saattaa kuulostaa uskomattomalta, mut näin se vaan on. *Kaverillani on Harrikka joku mikä lie. En mallia muista, mut vm.1996 ja jokin n.1300cc. Ajettu lähes uskomattomat 385000km ja kaikki paperilla, etc. Ko. pyörä tuotu Arizonasta Suomeen v.2001 Ei mm.koneremppaa!!!
    * * * * * * * * * * *
    Lainaa (Zale @ Helmi. 11 2008,20:48) kirjoitti
    Liian lyhyt testi kylläkin nyky pyörälle eikä oikeen anna mitään uutta tietoo.
    Siitä ollan toki samaa mieltä ettei tuolla matkalla nykypyörä saa rikki mennäkään.

Mutta jospa tavoite ei ollutkaan katsoa kuinka kauan FJR kestää nipussa, vaan tutkia kuinka se toimii pidemmällä ajalla käyttäjän kannalta?

Jos 40.000 km ajaisi niinkin kovalla keskinopeudella kuin 100 km/h, kuluisi aikaa 400 tuntia eli 50 täyttä 8 tunnin työpäivää. Käytännössä 100 km/h jää ainakin pohjoismaissa haaveeksi ja jotkut kuulemma pitävät välillä kahvi- ja lounastaukojakin. Pahimmat kuulemma käyvät työpäivän aikana tupakillakin, joten aikaa kuluu todellisuudessa jo pelkkään ajamiseen vieläkin enemmän.

Ja tuo on vasta tiedon keruuta juttua varten.

Jo "pelkkä" 40.000 km on motoristien mittapuulla aika hirveän iso ajokausi. Vaikkapa 100.000 km ajaminen samalla tiukalla tempolla olisi vaatinut 2.5 ajokautta.

Nyt julkaistavaksi aiotun jutun aiheeksi olisi tuolla aikataululla pitänyt ottaa kesällä 2005 yksi viimeisistä vanhan mallisista FJR:sta. Sitten olisimme saaneet valittaa, että tehdään juttuja vanhoista malleista.

Voisihan sitä konetta ajaa vaikka dynossa yötä päivää, mutta jatkuvasti tasaisen käyntilämpöisenä pyörivän koneen 300.000 km kantta avaamatta ei välttämättä takaa että minä pääsisin omalla ajotavallani samaan?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Me ihmettelemmä täälä pohojanmaalla mikä tämä tärinä on? Meitä on neljä eri ikäisen FJR:n omistajaa joista kukaan ei tunnista tätä tärinää, pieni epäilys olisi asiattomista ajokengistä testaajilla niin että jalkoihin tärisisi?
    Mihinkä minun rahat on mennyt, EBT kertoo. http://www.eurobilltracker.com/?referer=18800
    Lainaa (vtt @ Helmi. 14 2008,13:27) kirjoitti
    Me ihmettelemmä täälä pohojanmaalla mikä tämä tärinä on? Meitä on neljä eri ikäisen FJR:n omistajaa joista kukaan ei tunnista tätä tärinää, pieni epäilys olisi asiattomista ajokengistä testaajilla niin että jalkoihin tärisisi?
    FJR on ainoa mopo, jolla liikennevaloissa tyhjäkäynnillä käpälät tankilla odotellessa en tuntenut moottorin käyvän. Aavemaista.
    Sanoisin tähän että ei savua ilman tulta. Ei kai noin moni keksi tärinää tyhjästä vain päästäkseen mollaamaan jostain syystä FJR:ää. Tärinän sieto on hyvin henkilökohtaista ja paljon riippuu siitä millaisesta mopohistoriasta on tulossa. Varmaan jonkin jäykkäperäisen HD:n jälkeen FJR on varsin siististi käyvä laitos. Tietysti tämä pitää osata laittaa oikeisiin mittasuhteisiin ja siihen parhaiten antaa eväitä kunnon koeajo itse jakkaralla istuen.

Ihan samalla tavalla moni haukkuu Pannarin ajo-ominaisuudet ihan lyttyyn ja kaveri vieressä toteaa että sehän kulkee tosi upeesti.

Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Kenelläkään meistä ei ole HD-historiaa, yhden entisestä pyörästä en ole varma mutta tietääkseni bmw, fj, honda shadow ja deauville löytyi ennen.
    Mihinkä minun rahat on mennyt, EBT kertoo. http://www.eurobilltracker.com/?referer=18800
    Minun täytyy pidemmällä ajorupeamalla jatkuvasti "voimisteluttaa" kaasukättä. Kaasukahvaan tulee sellaista värinää, joka puuduttaa sormet tunnottomiksi.
    Lainaa (Kake3 @ Helmi. 20 2008,23:30) kirjoitti
    Minun täytyy pidemmällä ajorupeamalla jatkuvasti "voimisteluttaa" kaasukättä. Kaasukahvaan tulee sellaista värinää, joka puuduttaa sormet tunnottomiksi.
    Koeta tuota aikaimmin mainittua kaasun vasteen (jousen)löysäystä, niin ei tarvitse niin paljoa puristaa, "värinän" vaikutus vähenee. *
    Lainaa (timo1 @ Tammi. 25 2008,16:10) kirjoitti
    Kyllä tollaset testit, 40tkm ajettu, ja kone näytille, ei kerro muusta kuin TM,n tietämättömyydestä. Jos olisi ensin ajettu satanen rikki niin voisi kiinnostaakin. Mutta ehkä tämän suomalaisen tekniikan erikoislehden mielestä, moottoripyörät eivät ole kehittyneet sitten jawa-luvun.
    Eikö edellisvuonna ollut joku Honda vastaavasti testissä (ja kone purettuna messuilla), siinähän oli joku ongelma löydetty. Joku joneistusjäte tms.?
    Satunnaiset (?) valmistusviat tuolla testillä siis löytää, ei juuri muuta.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
    Lainaa (Matva @ Helmi. 21 2008,09:08) kirjoitti
    Lainaa (Kake3 @ Helmi. 20 2008,23:30) kirjoitti
    Koeta tuota aikaimmin mainittua kaasun vasteen (jousen)löysäystä, niin ei tarvitse niin paljoa puristaa, "värinän" vaikutus vähenee.
    Tuossa on noin satasella oikein hyvä ratkaisu: http://www.throttlemeister.com/
    Lainaa (Hannu59 @ Helmi. 21 2008,11:29) kirjoitti
    Tämä oli hyvä vinkki, kuinka on jäänytkin huomaamatta.

Oma köyhän miehen cruiserini Jäämerenreissulla oli vanhan fillarin käyrä lampunvarsi; sen kun kiristi kaasukahvaan sopivaan kulmaan, niin oli leppoisaa pitää kaasu vakioasennossa antamalla lampunvarren nojata ranteeseen. Ei tarvinnut puristaa kahvaa eikä kätönen puutunut. Kädelle jäi tilaa kuitenkin normaaliin kaasunkäyttöönkin. Esteettiset arvot oli oma lukunsa.

Mutta throttlemeister-tilaus lähti välittömästi > http://www.bikeeffects.com/.
    Satanen oli tosin vähän alakanttiin: $240 toimitettuna + tullit ja verot.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
    Lainaa (KariFi @ Helmi. 21 2008,13:41) kirjoitti

Oma köyhän miehen cruiserini Jäämerenreissulla oli vanhan fillarin käyrä lampunvarsi; sen kun kiristi kaasukahvaan sopivaan kulmaan, niin oli leppoisaa pitää kaasu vakioasennossa antamalla lampunvarren nojata ranteeseen. Ei tarvinnut puristaa kahvaa eikä kätönen puutunut. Kädelle jäi tilaa kuitenkin normaaliin kaasunkäyttöönkin. Esteettiset arvot oli oma lukunsa.

Ohhoh!

Onpa hinta noussut parissa vuodessa paljon sen jälkeen kun olen tilannut yhden tuollaisen BMW RT:hen ja yhden Pannariin.

Mutta myös Throttlemeisterilla varustettua FJR:aa olen pätkän matkaa ajanut ja kyllä se suuren tasaisesti vääntävän koneen kanssa minusta toimii oikein hyvin.

Kun kerran jo tilasit, niin tässä vielä käyttövinkki:

Alkuunhan se pitää vetää niin tiukalle, että saa herrasmiesmäisesti elvistellä moikkaamalla vastaantulijaa oikealla tassulla.

Mutta sitten jatkossa TM:lla voi normaaliajossakin vähentää ranteen rasitusta kiristämällä ruuvia vai sen verran että palautusjousien rasitus katoaa, mutta kapula toimii edelleen normaaliin tapaan.
    Lainaa (Hannu59 @ Helmi. 22 2008,12:09) kirjoitti
    Lainaa (KariFi @ Helmi. 21 2008,13:41) kirjoitti

Ohhoh!

Onpa hinta noussut parissa vuodessa paljon sen jälkeen kun olen tilannut yhden tuollaisen BMW RT:hen ja yhden Pannariin.

Mutta myös Throttlemeisterilla varustettua FJR:aa olen pätkän matkaa ajanut ja kyllä se suuren tasaisesti vääntävän koneen kanssa minusta toimii oikein hyvin.

Kun kerran jo tilasit, niin tässä vielä käyttövinkki:

Alkuunhan se pitää vetää niin tiukalle, että saa herrasmiesmäisesti elvistellä moikkaamalla vastaantulijaa oikealla tassulla.

Mutta sitten jatkossa TM:lla voi normaaliajossakin vähentää ranteen rasitusta kiristämällä ruuvia vai sen verran että palautusjousien rasitus katoaa, mutta kapula toimii edelleen normaaliin tapaan.
    Mulla oli viimekesänä pitkä o-rengas pyöräytettynä tankopainon ja tupen raossa ja vaikutus oli juuri tuommoinen jotta pystyi käyttää normisti mutta oli myös niin "tahmea" jotta riitti kun nojas pikkurillil tuppea kohti ni pysy kaasu "päällä"
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.

* *
    ** KAWA *
    Lainaa (Snoopy @ Helmi. 13 2008,18:58) kirjoitti
    Vain moottori, voimansiirto, runko, jousitus, jarrut, katteet ja muutama muu pikkuosa erilainen.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  23.  
    Lainaa (GoSpel @ Helmi. 23 2008,11:00) kirjoitti
    Lainaa (Snoopy @ Helmi. 13 2008,18:58) kirjoitti
    Vain moottori, voimansiirto, runko, jousitus, jarrut, katteet ja muutama muu pikkuosa erilainen.
    Samaan kategoriaan kuin meikäläisen elämäni paras halkokirves:
    Vasta kolmas terä ja viides varsi, ikinä ennen ei ole ollut näin hyvää yksilöä
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234