Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 113:sta
  1. #31
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 25 2008,15:05) kirjoitti
    Ihan vaan kuriositeettina; huomasin Bike:ssa Pannarimainoksen, jossa kerrottiin RTG-paketin tulevan 21990e:n hintaan mukana! Tuohon hintaanhan ei tule edes ABSeja mukaan. Satulan korkeus jää Pannarissa korkeimmillaankin 805 milliin eli se on persjalkaisille sopiva! Tehoja Pannarissa on vähemmän kuin FJR:ssä. Honda ei nyt minun mittarilla pärjää FJR:lle. Olisiko jotain muita syitä millä kehua Pannaria?
    Jos kriteeri on best bang for buck, niin avainsanoja ei ole Pan eikä FJR, vaan GSX-R, ZZR, CBR, YZF-Rx jne. Mutta kuten jo huomasitkin, Pannaria ei varmaankaan myydä hinta pääasiallisena argumenttina.

    Yhteenveto plussista ja miinuksista kotisivujeni mopohistoriassa (linkki alla):
    + kauniisti käyvä kone joka vetää nätisti tyhjäkäynniltä punarajalle (mutta älä kerro Boxerimiehille tai ne liekittää sut)
    + ajamistani pyöristä hiljaisin kypärämelu
    + raskaaksi rohjoksi erittäin helppo käsiteltävä
    + hyvät tilat edessä ja takana
    + alusta kantaa kuormansa eikä huoju töyssyissä (yksin tai kaksin)
    + pieni kulutus, iso tankki
    + suojaavan katteen vuoksi riittävä sadevarustus on hanskat
    + kaikinpuolinen käytännöllisyys matkalla, isot laukut, sähköä puhelimelle ja naville, kaksi hanskalokeroa riittävä mittarivarustus (josta pilvisenä päivänä jopa näkee mitä on tekeillä)
    + Lisäksi takapenkillä istuva rouva pyysi kertomaan, että sen ison sinisen Yamahan takapenkki ei ollut yhtä mukava ja sen vielä isomman BMW:n penkille hän ei lähde edes koeajolle. Kylmissä tyypeissäkin oli jo liikaa.

    Tätä Panin kuski joutuu sietämään:
    - Painaa se silti paljon vaikka teeskenteekin hyvin
    - peilit alhaalla, pitää katsoa erikseen (ääreisnäön alue ei yllä)
    - lyhyt huoltoväli 6000 km
    - tuuliherkkyys
    - ajotietokoneen taustavalaistuksesta puuttuu päiväasetus
    - sivulaukut vähän hankalan malliset pakata (PC ei mahdu, joten pitää ajaa koko kesä top-boxi paikallaan

    FJR:n verraten valinta riippuu siitä, mikä on tärkeää. Jo RT:n ostaessani sanoin motoristin keski-iän alkavan siitä kun mukavuuden tarve voittaa nopeuden tarpeen. Mielestäni valinta FJR:n ja Panin välillä selviää juuri tuota yhtälöä tutkiskellen

    TM:n testipyörän koneen avaamista alhaisilla kilometreillä perustelee tietysti käytännön julkaisuaikataulu. Jo tuohon matkaan saa kesän ajan vääntää muistiinpanoja tehden aika ahkerasti ja vasta sitten pääsee jutunkirjoitukseen. Moottorin avaaminen vain vahvistaa oletetun vähäisen kulumisen, kaikki muu olisikin osoitus virheestä.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  2. #32
    FJR:ään olisin minäkin neljän kesän Banditilla ajelun jälkeen ehdottomasti päätynyt ellei koeajoissa olisi ilmentynyt kahta seikkaa joita en voinut hyväksyä: Banditin tärinä tietyillä kierrosalueilla oli erittäin ärsyttävä ja yllätyksekseni FJR:ssä sama ongelma oli lähes
    yhtä paha,juuri 100-120 kmh nopeuksissa. Kaasukäsi puutui tosi nopeasti. Toinen ongelma oli katteen suojaamattomuus (olen 185 cm).
    Kypärään tuli aikamoiset ulinat vaikka katteen laittoi mihin tahansa asentoon. Niin yllättävältä kuin se kuulostaakin valitsin BMW:n RT 1200:n
    ennenkaikkea juuri siksi, että tärinä ei matka-ajossa häiritse (pyörä ei tärise - se vain tutisee pehmeästi) ja katteen suoja on lähes täydellinen.
    Ensimmäisen kesän ja 8.500 km jälkeen olen edelleen erittäin tyytyväinen valintaani.
  3. #33
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 25 2008,21:53) kirjoitti
    Yhteenveto plussista ja miinuksista kotisivujeni mopohistoriassa (linkki alla):
    + kauniisti käyvä kone joka vetää nätisti tyhjäkäynniltä punarajalle (mutta älä kerro Boxerimiehille tai ne liekittää sut)
    + ajamistani pyöristä hiljaisin kypärämelu
    + raskaaksi rohjoksi erittäin helppo käsiteltävä
    + hyvät tilat edessä ja takana
    + alusta kantaa kuormansa eikä huoju töyssyissä (yksin tai kaksin)
    + pieni kulutus, iso tankki
    + suojaavan katteen vuoksi riittävä sadevarustus on hanskat
    + kaikinpuolinen käytännöllisyys matkalla, isot laukut, sähköä puhelimelle ja naville, kaksi hanskalokeroa riittävä mittarivarustus (josta pilvisenä päivänä jopa näkee mitä on tekeillä)
    + Lisäksi takapenkillä istuva rouva pyysi kertomaan, että sen ison sinisen Yamahan takapenkki ei ollut yhtä mukava ja sen vielä isomman BMW:n penkille hän ei lähde edes koeajolle. Kylmissä tyypeissäkin oli jo liikaa.

    Tätä Panin kuski joutuu sietämään:
    - Painaa se silti paljon vaikka teeskenteekin hyvin
    - peilit alhaalla, pitää katsoa erikseen (ääreisnäön alue ei yllä)
    - lyhyt huoltoväli 6000 km
    - tuuliherkkyys
    - ajotietokoneen taustavalaistuksesta puuttuu päiväasetus
    - sivulaukut vähän hankalan malliset pakata (PC ei mahdu, joten pitää ajaa koko kesä top-boxi paikallaan
    Olet selkeästi perehtynyt Pannariin. Kun tuohon 21900e:n hintaan saisi vielä ABSit ja istuinkorkeudeksi 82-86 cm, niin vaihtoon menisi. Arvostan samoja ominaisuuksia kuin Sinäkin!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  4. #34
    Lainaa (kakoiII @ Tammi. 25 2008,22:02) kirjoitti
    FJR:ään olisin minäkin neljän kesän Banditilla ajelun jälkeen ehdottomasti päätynyt ellei koeajoissa olisi ilmentynyt kahta seikkaa joita en voinut hyväksyä: Banditin tärinä tietyillä kierrosalueilla oli erittäin ärsyttävä ja yllätyksekseni FJR:ssä sama ongelma oli lähes
    yhtä paha,juuri 100-120 kmh nopeuksissa. Kaasukäsi puutui tosi nopeasti. Toinen ongelma oli katteen suojaamattomuus (olen 185 cm).
    Kypärään tuli aikamoiset ulinat vaikka katteen laittoi mihin tahansa asentoon.
    Minä olen 190 cm ja havaitsin saman meluhaitan. Tilasin calsci:n XXL kokoisen tuulisuojan ja ongelma ratkesi.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  5. #35
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 25 2008,21:12) kirjoitti
    Hondan venttiilinsäätöhuolto on tiheämmässä kuin FJR:lla, jo 24.000 km kohdalla.
    Joo ja kaitpa merkkiliike ne silloin tarkistaa.Melkoisen työn takana on kaivaa esiin. Mutta käytännössä niille ei tarvi tehdä mitään.Tuo 24 tkm on vain rahastusta. 48 vois tarkistaa ja silloinkin säätämisen tarve on tot.näk. tarpeetonta.
    Ja tuo Hondan käyttämä 6 tkm huoltoväli....Rahastuksen piikkiin menee sekin..
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  6. #36
    Lainaa (ttuttu @ Tammi. 25 2008,22:14) kirjoitti
    Kun tuohon 21900e:n hintaan saisi vielä ABSit ja istuinkorkeudeksi 82-86 cm, niin vaihtoon menisi.
    Onneksi on olemassa vielä pyöriä , jotka voi valita vielä ilman abseja.Jos vielä pannari tulee niin ilman otan. Ja tuo n.2 tonnin absilisä....hieman kummastuttaa....miksi esim ee-speedillä se on tonni? Maahantuoja rahastaa jotta saisivat myytyä turvallisuuden tunnetta.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  7. #37
    Lainaa (Tuppervaari @ Tammi. 25 2008,22:59) kirjoitti
    Onneksi on olemassa vielä pyöriä , jotka voi valita vielä ilman abseja.Jos vielä pannari tulee niin ilman otan. Ja tuo n.2 tonnin absilisä....hieman kummastuttaa....miksi esim ee-speedillä se on tonni? Maahantuoja rahastaa jotta saisivat myytyä turvallisuuden tunnetta.
    Valinnan vapaudesta olen aivan samaa mieltä, mutta tässä asiassa ihmettelen tarvetta valita huonompi, ellei kyse ole ABSista rahastettavasta minustakin kovasta hinnasta?

    Ymmärrän helposti, ettei joku pidä yhdistelmäjarruista, ottaisin itsekin mieluummin erilliset, koska minulla ei ole tarvetta ajaa mottoripyörää kaasu- ja jarrupolkimin.

    Mutta jos kuljettaja vetää jarrut juuri lukkorajalle niin että eturengas viheltää hennosti, ei ABS tee vielä yhtään mitään.

    ABS:n aktivoiduttua pudottamaan jarrupainetta on kuljettaja jo tehnyt virheen. Saman virheen seurauksena ilman ABSeja on joko jarrupaineen nopea alentaminen kuljettajan toimesta tai mukkelismakkelis.

    Useimmat meistä eivät pysty vapauttamaan lukittua pyörää yhtä tarkasti kuin ABS, vaan käytännössä moni joutuu löysäämään jarrua paljon. En ymmärrä, mitä etua tässä vapaudessa huonompaan jarruttamiseen on?

    Panin ABS sallii vain hyvin pienen etupyörän luiston ennen paineenrajoitusta eikä jarrutuntuma ei ole paras mahdollinen, joten tarkasti lukkorajalle osuminen on vaikeaa. Mutta tämä ei ole ABS järjestelmän vika sinänsä, vaan yhden toteutuksen suunnitteluvalinta. Matkajaavaa ei selvästi suunniteltu jarrutettavaksi eturengas kiljuen vaikka ABS kyllä senkin mahdollistaa, esim. BMW:ssa.

    Se on sitten eri juttu, jos mopoa pitää ohjata takapyörä lukitsemalla tai hidastaa hautaamalla takapyörä akseliaan myöten saveen. Mutta noihin harjoituksiin ainakin minä näen Pannussa muutaman vielä olennaisemman puutteen kuin ABS...
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  8. #38
    Mitäpä siis oli Jammussa testin mukaan:

    - syö rengasta ja levoton ajettava
    - alustan säätövarat heti tapisssa eikä riitäkään
    - täristää häiritsevästi
    - tehottomat jarrut
    - jäykkä ja huono kaasukahva
    - jäykkä kytkin
    - moottori yskii pikkukierroksilla
    - aerodynamiikka pielessä
    - perälaukku aiheuttaa ongelmia
    - isot huoltokulut
    - varusteet kalliita

    Aijaijaijai...
  9. #39
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 26 2008,08:28) kirjoitti
    Mitäpä siis oli Jammussa testin mukaan:

    - syö rengasta ja levoton ajettava
    - alustan säätövarat heti tapisssa eikä riitäkään
    - täristää häiritsevästi
    - tehottomat jarrut
    - jäykkä ja huono kaasukahva
    - jäykkä kytkin
    - moottori yskii pikkukierroksilla
    - aerodynamiikka pielessä
    - perälaukku aiheuttaa ongelmia
    - isot huoltokulut
    - varusteet kalliita

    Aijaijaijai...
    ja mennäänpä ajankuluksi vaikkapa seuraavaan jäteöljyvatkaintopikkiin kingi
    eli sanoi kettu pihlajanmarjoista....
  10. #40
    Jaa jaa, mutta miten Yamahassakin on noin paljon selviä vikoja?
  11. #41
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 26 2008,08:28) kirjoitti
    Mitäpä siis oli Jammussa testin mukaan:

    - syö rengasta ja levoton ajettava
    - alustan säätövarat heti tapisssa eikä riitäkään
    - täristää häiritsevästi
    - tehottomat jarrut
    - jäykkä ja huono kaasukahva
    - jäykkä kytkin
    - moottori yskii pikkukierroksilla
    - aerodynamiikka pielessä
    - perälaukku aiheuttaa ongelmia
    - isot huoltokulut
    - varusteet kalliita

    Aijaijaijai...
    Häh, en ole lukenut juttua muttei kai jammu noin huono ole? Provo?
    Vai onko, eihän tuosta jää mitään hyviä puolia
  12. #42
    Kyllä minä ne sieltä artikkelista poimin kaikki nuo. Asiaan saataa vaikuttaa hieman myös se, miten artikkelia lukee ja miten sen asian sitten täällä ilmaisee

    Hyvät puolet toki jätin kaikki mainitsematta.

    edit: syö myös öljyä ja peräöljyä (käy vain kallis oma erikoisöljy) on vaihdettava jatkuvasti.



  13. #43
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 26 2008,00:42) kirjoitti
    Lainaa (Tuppervaari @ Tammi. 25 2008,22:59) kirjoitti
    Onneksi on olemassa vielä pyöriä , jotka voi valita vielä ilman abseja.Jos vielä pannari tulee niin ilman otan. Ja tuo n.2 tonnin absilisä....hieman kummastuttaa....miksi esim ee-speedillä se on tonni? Maahantuoja rahastaa jotta saisivat myytyä turvallisuuden tunnetta.
    Valinnan vapaudesta olen aivan samaa mieltä, mutta tässä asiassa ihmettelen tarvetta valita huonompi, ellei kyse ole ABSista rahastettavasta minustakin kovasta hinnasta?

    Ymmärrän helposti, ettei joku pidä yhdistelmäjarruista, ottaisin itsekin mieluummin erilliset, koska minulla ei ole tarvetta ajaa mottoripyörää kaasu- ja jarrupolkimin.

    Mutta jos kuljettaja vetää jarrut juuri lukkorajalle niin että eturengas viheltää hennosti, ei ABS tee vielä yhtään mitään.

    ABS:n aktivoiduttua pudottamaan jarrupainetta on kuljettaja jo tehnyt virheen. Saman virheen seurauksena ilman ABSeja on joko jarrupaineen nopea alentaminen kuljettajan toimesta tai mukkelismakkelis.

    Useimmat meistä eivät pysty vapauttamaan lukittua pyörää yhtä tarkasti kuin ABS, vaan käytännössä moni joutuu löysäämään jarrua paljon. En ymmärrä, mitä etua tässä vapaudessa huonompaan jarruttamiseen on?

    Panin ABS sallii vain hyvin pienen etupyörän luiston ennen paineenrajoitusta eikä jarrutuntuma ei ole paras mahdollinen, joten tarkasti lukkorajalle osuminen on vaikeaa. Mutta tämä ei ole ABS järjestelmän vika sinänsä, vaan yhden toteutuksen suunnitteluvalinta. Matkajaavaa ei selvästi suunniteltu jarrutettavaksi eturengas kiljuen vaikka ABS kyllä senkin mahdollistaa, esim. BMW:ssa.

    Se on sitten eri juttu, jos mopoa pitää ohjata takapyörä lukitsemalla tai hidastaa hautaamalla takapyörä akseliaan myöten saveen. Mutta noihin harjoituksiin ainakin minä näen Pannussa muutaman vielä olennaisemman puutteen kuin ABS...
    Kyllä ABS:ät on tullu jäädäkseen myös moottoripyöriin , miksi haluat itse säätää sitä jarrupainetta kun siihen on keksitty parempikin konsti. Voihan sitä vingutella niitä renkaita "laboratoorio olosuhteissa" tyhjällä tiellä yksinään entäpä kun on "tositilanne" päällä. Yhdistelmäjarruista en luopuisi millään.
    Sitten siihen FJR-testiin. Ei liene merkitystä kilometrimäärillä jos on kysymys pelkästä kulumisen mittaamisesta ,pelkkää kertotaulua jos haluaa tietää paljonko kuluu pidempään ajettaessa.
    Takarenkaan kulutus lienee aika keskimääräistä tuon kokoluokan pyörille mutta etusen kilometrit aika vaatimattomia.
  14. #44
    Mielenkiintoinen testi! Olen itse ajanut 20kympiä ja huoltoihin ei ole mennyt kuin muutama satku Siis riippuu tietenkin missä huollattaa, mutta ei Fjr:ä paljon muuta huoltoa kaipaa, kuin öljyn vaihdot

    Kumeja mielestäni kuluu kaikissa ajopeleissä, jossa on voimaa ja sitä käytetään. Mulla vaihdettiin viimekesäxi koko sazi ja kerran on vaidettu (väärä (R:n) Mezte) taakse joka kulahti alta aikayksikön
    Soiva peli, itselläni vm (-05) vaan ei täydellinen, mutta ei ole syytä vaihtaa ainakaan ennen tuota 40tkm virstapylvästä
    Sitten kun muuttavat mallin ja ulkonäön kokonaan, niin voipi tulla vaihto eteen, meikää kun ei oikein nuo "oikeat" matkawessat kiinnosta
    FJR 1300 ABS PC III
  15. #45
    Lainaa (B-M-W @ Tammi. 26 2008,12:29) kirjoitti
    Kyllä ABS:ät on tullu jäädäkseen myös moottoripyöriin , miksi haluat itse säätää sitä jarrupainetta kun siihen on keksitty parempikin konsti. Voihan sitä vingutella niitä renkaita "laboratoorio olosuhteissa" tyhjällä tiellä yksinään entäpä kun on "tositilanne" päällä. Yhdistelmäjarruista en luopuisi millään.

    Sitten siihen FJR-testiin. Ei liene merkitystä kilometrimäärillä jos on kysymys pelkästä kulumisen mittaamisesta ,pelkkää kertotaulua jos haluaa tietää paljonko kuluu pidempään ajettaessa.
    Joissakin merkeissä se on tullut jäädäkseen.

    Ehkä olen hieman vanhanaikainen, mutta liikaa tekniikkaa en halua edelleenkään pyörääni.Siis siihen mikä puuttuu ajamiseen.



    Vaikka on tullut paljon tälläisiä turvallisuutta parantavia varusteita niin miksi silti nähdään otsikoita esim."liukas keli syynä turmaan"

    Ja tuo moottorin kulumiminen ei ole mitenkään suoraviivaista. Kun kuluminen pääsee alkuu loppu tulee nopeaa.
    Nörttien hommaa avata moinen mylly. Ei siitä pysty päättelemään mitään jo nyt tiesossa ollutta asiaa.
    Edelleenkin se kytkin vaivaa....mitä tapahtui?
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  16. #46
    Lainaa (MagnaMan @ Tammi. 26 2008,10:59) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 26 2008,08:28) kirjoitti
    Mitäpä siis oli Jammussa testin mukaan:

    - syö rengasta ja levoton ajettava
    - alustan säätövarat heti tapisssa eikä riitäkään
    - täristää häiritsevästi
    - tehottomat jarrut
    - jäykkä ja huono kaasukahva
    - jäykkä kytkin
    - moottori yskii pikkukierroksilla
    - aerodynamiikka pielessä
    - perälaukku aiheuttaa ongelmia
    - isot huoltokulut
    - varusteet kalliita

    Aijaijaijai...
    Häh, en ole lukenut juttua muttei kai jammu noin huono ole? Provo?
    Vai onko, eihän tuosta jää mitään hyviä puolia
    Tehtyjä parannuksia vuodelle ´08:

    - jarruihin tehty muutoksia mm.uusi ABS-keskusyksikkö
    - tuulilasin kiinnitysrakennetta muutettu paremman tuulensuojan aikaansaamiseksi
    - kaasukahvaa on kevennetty
    - pyörän on/off tyyppinen kaasu korjattu
    - polttoaineen ruiskutusta tai sen karttoja muutettu tuon pienillä kierroksilla ja tasakaasulla aiheutuvan nypytyksen välttämiseksi
    - uudet kahvat

    Nuo on parannuksia, jotka on ainakin tehty ´08 vuodelle. Lisätkää listaan jos jotain puuttuu. Tiedot peräisin jenkkien forumilta. Jenkeissä kun jo ajetaan ´08 malleilla täyttä häkää...

    Ainakaan kaikki Suomen piirimyyjät eivät sitten tiedä näistä parannuksista mitään...



    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
  17. #47
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 26 2008,08:28) kirjoitti
    Mitäpä siis oli Jammussa testin mukaan:

    - syö rengasta ja levoton ajettava
    - alustan säätövarat heti tapisssa eikä riitäkään
    - täristää häiritsevästi
    - tehottomat jarrut
    - jäykkä ja huono kaasukahva
    - jäykkä kytkin
    - moottori yskii pikkukierroksilla
    - aerodynamiikka pielessä
    - perälaukku aiheuttaa ongelmia
    - isot huoltokulut
    - varusteet kalliita

    Aijaijaijai...
    Jos minä laatisin samanlaisen listan vaikkapa 2005-mallisesta K1200S-bemarista.

    -Syö rengasta. Toki se näin tekee. ei takanakilla pääse kovemmilla matkavaudeilla 10 tuhatta millään. Vuorenvakaa ajettava missä nopeudessa tahansa ja laukut kautta kuorma ei juurikaan huononna alustan ominaisuuksia.

    -Alusta suorastaan loistava. Varmasti paras "komponentti" koko pyörässä.

    -Tehokkaat jarrut silloin kun tehostin ja abs:ät ei satu putoamaan pois pelistä. Sen jälkeen suorastaan hengenvaaralliset.

    -tärisee tietyillä kierroksilla, mutta kyllä siihen tottuu.

    -jäykkä kytkin ja ääniltään jotenkin epämääräinen, mutta toistaiseksi on toiminut.

    -moottori täysin epäajettava pienillä kierroksilla ennen uusia päivityksiä ruiskusoftaan. Nykyisin siedettävä, mutta kaukana virheettömästä.

    -Aerodynamiikka toimii hyvin. Kypärämelu ei mikään paha ja leppoisa ajella vaikka yli 200 nopeuksia.

    -Ei ole kokemusta perälaukusta, mutta kun valmistaja kieltää sen asennuksen, niin ilmeisesti sellainen vaikuttaa kovinkin haitallisesti ajo-ominaisuuksiin.

    -huoltokulut toistaiseksi kohtuulliset, mutta eipä ole vasta kuin 2 huoltoa teetetty ja kilometrit on vähiset. Saa nähdä mitä venttiilinsäätö maksaa tähän tekniikan ihmeeseen.

    -varusteet maksoi hunajaa, mutta toistaiseksi eo ile laadussa ollut valittamista.

    Kuten minunkin kommenteistani näkee, niin asioita voi katsoa aika monelta kantilta.

    Näistäkin kommenteista voisi päätellä, että ko. Bemari on aivan paska pyörä, mitä se ei suinkaan ole. Vaatimustaso vaan tässä pyörätyypissä ja hintaluokassa on aika kova ja tuskinpa oikeasti huonoja pyöriä on edes tarjolla.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #48
    Joo mää en todellakaan tiedä ketä tälläiset testit palvelee.

    Otanta pitäis olla kyllä tarpeeksi laaja kun aletaan moisia testejä tekeen.

    Oletetaampa , että olisi käynyt niin että juuri tekniikan mailman testipyörässä olisi ollut esim. nokka akseleissa karkaisuvika tai jokin muu harvinainen vika joka iskee yhteen tuhannesta tai jotain....
    mimmoinen metakka näilläkin foorumeilla ois käynyt. yleinen tuomio olisi että fjr o pastilli pyörä.ei sitä kande ostaa. Nokat ei kestä olisi ollut yleinen tuomio. Ja kaikki yhden ainoan pyörän takia.

    Kaikenkaikkiaan alle sadantonnin ei kannattais puhua kulumisesta mitään.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  19. #49
    Lainaa (Ekku @ Tammi. 26 2008,14:03) kirjoitti
    Jos minä laatisin samanlaisen listan vaikkapa 2005-mallisesta K1200S-bemarista.

    -Ei ole kokemusta perälaukusta, mutta kun valmistaja kieltää sen asennuksen, niin ilmeisesti sellainen vaikuttaa kovinkin haitallisesti ajo-ominaisuuksiin.
    Tuo olikin minulle uutta että nykyaikana ei saa laittaa takalaukkua, sellainen kun näyttää olevan lähes jokaisella motoristilla vaikkei muuten olisikaan innostunut matkailusta ja sivulaukuista.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  20. #50
    Lainaa (Tuppervaari @ Tammi. 26 2008,12:49) kirjoitti
    Ehkä olen hieman vanhanaikainen, mutta liikaa tekniikkaa en halua edelleenkään pyörääni.Siis siihen mikä puuttuu ajamiseen.


    Edelleenkin se kytkin vaivaa....mitä tapahtui?
    Joo oot vanhanaikainen

    Absit fjärrän tapaisessa matkapyörässä ovat nimenomaan turvalliset, ovathan ne kyllä muissakin...

    Tuosta kytkimestä itsekin odottelen kiiran kommentteja. TM voisi ottaa mallia autobildista kun siinä on kysytty tehtaan tai maahantuojan näkökantaa kestotestissä tulleeseen vikaan.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  21. #51
    Lainaa (ShadowC2 @ Tammi. 26 2008,14:16) kirjoitti
    Lainaa (Ekku @ Tammi. 26 2008,14:03) kirjoitti
    Jos minä laatisin samanlaisen listan vaikkapa 2005-mallisesta K1200S-bemarista.

    -Ei ole kokemusta perälaukusta, mutta kun valmistaja kieltää sen asennuksen, niin ilmeisesti sellainen vaikuttaa kovinkin haitallisesti ajo-ominaisuuksiin.
    Tuo olikin minulle uutta että nykyaikana ei saa laittaa takalaukkua, sellainen kun näyttää olevan lähes jokaisella motoristilla vaikkei muuten olisikaan innostunut matkailusta ja sivulaukuista.
    Tai sitten ne ei vaan halua tuotevastuuriidellä. BMW:n system-laukkuihin saa panna 10 kg tavaraa eikä saa ajaa kovempaa kuin 130. Giwi muistaakseni kieltää ajamasta kovempaa kuin 120 laukut kiinnitettynä. Niksmanni kaiketi olettaa, että noilla kaikilla joskus vedetään ainakin se 200 ja syystä huomauttaa, että noissa vauhdeissa perälaukku/woblaus saattaapi tappaa.

    Eli ei kaikilla eikä kaikissa olosuhteissa. Eikö se ollut ihan tässä jossain joku, joka kertoi kontanneensa autobahnilla, kun tuuli otti pannariin?

    Noissa Fjr:n abseissa oli siinä testissä vaan se heikkous, että pyörä pysähtyi useita metrejä kauempana kuin monet muut. Mieluummin metriä ennen kuin yli, eikö? Hyvä, jos on asia korjattu vuodelle 2008.

    Ihan kelpo matkajuhdasta saa merkistä riippumatta valikoiden ja kärjistäen kirjoittamalla ihan kelvotoman rimpulan. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tuo japanialaismallinen vilkunkytkin, joka hanskat kädessä....
  22. #52
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 26 2008,10:58) kirjoitti
    Jaa jaa, mutta miten Yamahassakin on noin paljon selviä vikoja?
    Ostin 2007/05 uuden FJR:n.
    Ajoin sillä vuonna 2007 16064 km ja yhteensä menneenä vuonna mopoilla 17264 km.
    FJR on hyvä pyörä, vastasi yli 55 v. vaatimustasoa.
    Ajan vielä 16000 km, jos pyörä kestää.
    Sittenhän kehitys on jo edennyt sille tasolle, jotta joutaa vaihtaan sen PÄIVÄN YKKÖSMERKKIIN.
    Terv. Tampereelta kai messuilla tavataan?
  23. #53
    Mää olennoi uureppemarit jo kattonu. Mää siämessuilla mitään tee.
  24. #54
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 25 2008,21:53) kirjoitti
    FJR:n verraten valinta riippuu siitä, mikä on tärkeää. Jo RT:n ostaessani sanoin motoristin keski-iän alkavan siitä kun mukavuuden tarve voittaa nopeuden tarpeen. Mielestäni valinta FJR:n ja Panin välillä selviää juuri tuota yhtälöä tutkiskellen *
    Siinäpä se on sanottu, mopot ovat ihan eri maailmasta. Pitää tietää mitä haluaa ennen ostopäätöstä.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  25. #55
    Lainaa (B-M-W @ Tammi. 26 2008,12:29) kirjoitti
    Kyllä ABS:ät on tullu jäädäkseen myös moottoripyöriin , miksi haluat itse säätää sitä jarrupainetta kun siihen on keksitty parempikin konsti. Voihan sitä vingutella niitä renkaita "laboratoorio olosuhteissa" tyhjällä tiellä yksinään entäpä kun on "tositilanne" päällä. Yhdistelmäjarruista en luopuisi millään.
    Kuten lainaamassasi postauksessani itsekin sanoin, ei minustakaan ABSista voi olla kuin pelkkää hyötyä. Muutamaa (soralla tai radalla) jarrun lukitsemista vaativaa erikoistilannetta lukuunottamatta ABS ei tee mitään ellei kuljettaja kämmää.

    Eikä se renkaan vinguttelu tutulla pyörällä lämmintä asfalttitietä kummempaa laboratoriota vaadi. Jos tuo on vaikeaa, niin sitten tarvii treeniä lisää. Ainakin nykyisellä ja sitä edeltäneellä mopollani ABSin rajoittamaa jarrupainetta suurempi hidastuvuus on helppo saavuttaa ennalta tiedetyssä koetilanteessa. Silti haluan ABSit, koska yllätettynä ja nopeasti haaste nousee huomattavasti kovemmalle tasolle.

    Yhdistelmäjarrut näen enemmän mielipidekysymyksenä, koska ABSien helpottaessa erillisenkin takajarrun käyttöä on vaikea löytää faktaperusteita yhdistelmäjarrulle. Haittoja sillä selkeästi on, ketä ne häiritsevät, ketä eivät.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  26. #56
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 26 2008,15:13) kirjoitti
    Eli ei kaikilla eikä kaikissa olosuhteissa. Eikö se ollut ihan tässä jossain joku, joka kertoi kontanneensa autobahnilla, kun tuuli otti pannariin?

    Ihan kelpo matkajuhdasta saa merkistä riippumatta valikoiden ja kärjistäen kirjoittamalla ihan kelvotoman rimpulan. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tuo japanialaismallinen vilkunkytkin, joka hanskat kädessä....
    Se Saksalla nutulleen lipsauttanut taisi olla kuitenkin FJR:n kuski. Yllättävää, koska pelkän meriselityksen perusteella Pannua minäkin olisin arvaillut.

    Listaamalla havaintoja saa aikaan + ja - listoja, mutta listan pituus ei ole kelvottoman rimpulan mitta, vaan se kuinka tärkeitä listalla olevat asiat itselle ovat ja mikä on vertailukohde. Kuten vaikkapa se vilkkukytkin, jossa yksi tykkää yhdestä ja me muut olemme oikeassa
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  27. #57
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 27 2008,07:10) kirjoitti
    Kuten vaikkapa se vilkkukytkin, jossa yksi tykkää yhdestä ja me muut olemme oikeassa *
    Niin ja muutamassa muussakin kohdassa mikä on tehty valtavirrasta poikkeavalla tavalla niin sitä täytyy puolustella paremmaksi vaikka itseäkin harmittaa että miksi se ei voi olla kuten muissakin, mutta sellaista se on elämä, bokserimiehen elämä.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  28. #58
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 27 2008,06:13) kirjoitti
    Yhdistelmäjarrut näen enemmän mielipidekysymyksenä, koska ABSien helpottaessa erillisenkin takajarrun käyttöä on vaikea löytää faktaperusteita yhdistelmäjarrulle. Haittoja sillä selkeästi on, ketä ne häiritsevät, ketä eivät.
    Minä en näe tai en ainakaan näihin päiviin asti ole nähnyt/kokenut haittoja yhdistelmäjarruista tai abseista pannarin tapaisessa raskaassa matkapyörässä.

    Itse koen olevani seitsemännen ajokauden alkaessa vieläkin sen verran noviisi moottoripyöräilijä että tuskin tiukan paikan tullen osaisin/uskaltaisin/muistaisin ottaa molemmista jarruista täydet paineet käyttöön jos nyt vaikka hirvi sattuisi hyppäämään eteeni.

    Yhdistelmäjarrut eritoten mielestäni kuuluisi matkapyöriin ja customeihin, kun kuvittelisin niiden pysäyttämiseen enemmän käytettävän takajarrua, ainakin itse käytän lähes tulkoon aina, yhdistelmäjarrujen myötä myös sitten se etujarru on mukana. Saattaa olla kun aloitin moottoripyöräilyn customilla niin "paha tapa" takajarrulla jarruttamiseen on alkanut sieltä.

    Absien olemassaolosta matkapyörissä en näe mitään epäselvää.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  29. #59
    Lainaa (ShadowC2 @ Tammi. 27 2008,09:36) kirjoitti
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 27 2008,07:10) kirjoitti
    Kuten vaikkapa se vilkkukytkin, jossa yksi tykkää yhdestä ja me muut olemme oikeassa
    Niin ja muutamassa muussakin kohdassa mikä on tehty valtavirrasta poikkeavalla tavalla niin sitä täytyy puolustella paremmaksi vaikka itseäkin harmittaa että miksi se ei voi olla kuten muissakin, mutta sellaista se on elämä, bokserimiehen elämä.
    On sulla kanssa ihme tarve mussuttaa omiasi. Minusta tuo ratkaisu on aidosti aivan loistava ja itken hysteerisenä onnesta joka kerta, kun saa risteyksessä vilkuttaa. Joskus tulee vilkuteltua muuten vaan, koska noiden vilkkukytkimien toiminta on niin fantastista. Joskus näen märkiä unia, joissa näpyttelen vilkkukytkimiä. Kliimaksi tulee joka kerta uudemmasta toiminnosta, kun saan unessa painaa hätävilkut päälle painamalla molempia nappeja yht'aikaa. Kyllä siinä maailman pikkumurheet unohtuu, kun pääsee bemarin nappuloita koskettelemaan.
    Dixi et animam levavi
  30.  
  31. #60
    Kyllä Bemari-miehet on eri miehiä... ..ku ne on tehneet niin täydellisen valinnan moottoripyörän hankinnassa.. ..kaikki samanlaisia paskoja enemmän tai vähemmän..jäitä hattuun ja messuilla..
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen